Abi,
"Çanakkale Köprüsü'nün İstanbul-İzmir Ulaşımındaki Yeri" konulu, kendimce çok başarılı ve insanoğlu için oldukça önemsiz bir çalıştay düzenledim
Şimdi, öncelikle, İstanbul'un nispeten merkezî olarak adlandırabileceğimiz kesiminin bana göre en batıda kalanı olan "Basın Ekspres Yolu"nu başlangıç noktası olarak seçtim..
Bu yolu seçmemin sebebi, buradan TEM'in her iki yönüne (Kınalı veya Gebze) gidecek şekilde bağlantı olması..
Basın Ekspres Yolu'ndan Gebze-İzmir Otoyolu'nun Balıkesir'in Naipli ve Bakacak köylerinin arasındaki kısmına kadarki mesafe, 303 kilometre:
https://www.google.com/maps/dir/41.0582 ... m2!4m1!3e0
Bu noktaya kadarki mesafeyi ölçtüm, çünkü Çanakkale Köprüsü'nün şimdilik Lapseki'de sona eren otoyolunu ileride Balıkesir'e doğru uzattıklarında, Gebze-İzmir Otoyolu ile bu noktada bağlanacak..
Tamamlandığında, Kınalı-Malkara-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu'nun toplam uzunluğu, 321 kilometre olacak:
https://tr.wikipedia.org/wiki/K%C4%B1na ... ir_Otoyolu
Ayrıca, yukarıda başlangıç noktası olarak seçtiğim Basın Ekspres Yolu'ndan Kınalı'ya kadarki mesafe de 65 kilometre:
https://www.google.com/maps/dir/41.0582 ... m2!4m1!3e0
Demek ki Basın Ekspres'ten başlayıp Gebze-Bursa-İzmir Otoyolu ile Kınalı-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu'nun kesişim noktasına kadarki yolu;
- FSM Köprüsü ve Osmangazi Köprüsü üzerinden geçerek gelirsek 303 kilometre
- Çanakkale Köprüsü üzerinden geçerek gelirsek 386 kilometre
yol yapmamız gerekecek..
Elbette ki yola çıkış saati de önemli, ancak eğer İstanbul içindeki trafik yoğun değilken (mesela sabaha karşı saat 5-6 gibi) uzun yola çıkmayı seviyorsanız, bu durumda Çanakkale'nin tercih edilmesi, yolu 83 kilometre gibi önemli sayılabilecek bir miktar uzatacak..
İkinci bir seçenek daha var: Lapseki'de otoyoldan çıkmak ve Edremit Körfezi üzerinden İzmir'e gelmek..
Bu durumda da İzmir'e varış noktası olarak merkezin en batısı (Çanakkale Köprüsü'ne yakın, Osmangazi Köprüsü'ne uzak) sayılabilecek Mavişehir'i seçtim..
Basın Ekspres Yolu'ndan FSM Köprüsü ve Osmangazi Köprüsü ile Mavişehir'e ulaşmak, 504 kilometre:
https://www.google.com/maps/dir/41.0582 ... 737602!3e0
Basın Ekspres Yolu'ndan Çanakkale Köprüsü, Edremit Körfezi ve Çandarlı-İzmir Otoyolu ile Mavişehir'e ulaşmak;
Basın Ekspres - Kınalı arası, 56 kilometre:
https://www.google.com/maps/dir/41.0582 ... m2!4m1!3e0
Kınalı - Lapseki arası, 183 kilometre:
https://tr.wikipedia.org/wiki/K%C4%B1na ... ir_Otoyolu
Lapseki - Mavişehir arası, 327 kilometre:
https://www.google.com/maps/dir/40.2889 ... 737602!3e0
Yani toplamda 566 kilometre yapıyor..
Çanakkale Köprüsü'nü kullanarak İzmir'e gitmek, bu sefer de 62 kilometre daha uzun sürüyor, ayrıca Edremit Körfezi'ndeki trafik ışıkları insanı canından bezdirebilir..
Netice olarak, İstanbul'un Doğu Marmara'da yer almasından ötürü, şehrin en batısı sayabileceğimiz Büyükçekmece'den bile yola çıkılsa, Çanakkale Köprüsü yolu uzatıyor..
(Büyükçekmece, Basın Ekspres'e göre batıdan gidilen yolu 20 kilometre kısaltıyor ve doğudan gidilen yolu 20 kilometre uzatıyor; yukarıdaki 62 kilometre ve 83 kilometre olarak hesaplanan farklar da sıfırlanmıyor..)
Tabii ki İstanbul içindeki trafik hesaba katılırsa, örneğin yola İstanbul'un Avrupa Yakası'ndan Cuma akşamı 6 gibi çıkılacaksa, trafik nedeniyle Çanakkale Köprüsü'nün daha çabuk ulaşım sağladığı durumlar oluşabilir; onu trafik durumuna göre anlık olarak analiz etmek gerekecek..