çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen decimus » 14 Oca Pzr, 2018 12:39

decimus yazdı:Çanakkale köprüsü için bu yaz mobilizasyon (şantiye kurulumu,makina ve malzeme siparişi) yapılacak.

İşlerin gözle görülür şekilde başlaması 2018 ocak gibi görünüyor.Bu kadar beklemenin nedeni ise kredi veren firmalar ile yapılacak sözleşmeler.
Bu sayfa da en son kendi yazdığım yorumları görünce alıntılamak istedim.Çünkü o günden bugün çok fazla bir değişiklik olmadı.Gelelim yazdan bu yana projenin ilerleyişine.

Biliyorsunuz ortaklar Daelim(kore)-Yapı Merkezi-Sk(kore)-Limak firmalarından oluşuyor.Bu firmalar projeyi yaparken şöyle bir karar almışlar (klasik bi karar) Projeyi 3 etaba ayırıp.Bu etapları her firmalar kendi personellerini yerleştirerek yapmak.Tahmin edeceğiniz gibi :

1. Etap : Avrupa yakası yol işleri

2.Etap : Köprü yapım işleri

3.Etap : Anadolu yakası yol işleri

Tabi etaplar arasında en kritik olan köprünün içinde bulunduğu 2.etap.Bu etabı kore'li firma Daelim ağırlıklı olarak üstlenmiş ve proje müdürü Daelim'den atanmış.Arkadaşar proje yapım süreçlerinde bir kural vardır.Hangi firma proje müdürü (bazı firmalar havalı olsun diye direktör der ) atamış ise patron odur.Yani malesef bu konuda hayal kırıklığı yaşadım.Yapı Merkezi firması dünyanın en iyi mühendislik firmalarından biri.Keşke bu firmadan bir Türk proje müdürü/direktörü pozisyona atansaydı.Ama analadığım kadarıyla Kore'liler bu konuda çok hassas "-Ne olursa olsun köprü bizim yönetimiz tarafından yapılacak" diye tutturmuşlar.Tabi bu projede yüzlerceTürk mühendis görev alacak o ayrı konu.Ama dediğim gibi her proje de 1. numara kimse onun sözü geçer.Malesef bu köprüyü koreli mühendisler ağırlıklı olarak yapmış olacak.

Gelelim projenin ilerlemesine.Proje de 1. ve 3. etaplarda henüz ciddi bir çalışma başlamadı.Çünkü henüz firmalar projenin parasını bulamadılar.Başta kore bankaları olmak üzere ciddi anlamda firmalar projenin finansmanı için çalışmlarını sürdürüyor.Para gelince 1. ve 3. etap hızlanacak.

2. etap yani köprü çalışmaları ise devam ediyor.Tam emin olmamakla birlikte bu köprüde 3 ayak olduğunu duydum.1 tanesi denizin içinde diğerleri kara tarafında olacakmış.Köprü ayakları için kara tarafında kazı işleri tamalanmış ve temel dökme işleri yakın zamanda başlamış.Bu süreçten sonra köprü ayakları yavaş yavaş yapılamaya başlanacak.Firmalar şu ana kadar yapılan tüm harcamaları öz kaynaklarından karşıladı.Bu yüzden para işlerinin çözülmesi şu an en büyük sorun olarak görünüyor.

Umarım İBB başına gelen bu proje de de firmaların başına gelmez ve yurt dışından hazine garantili olan para en kısa sürede (nisan-mayıs) gelir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Oca Pzt, 2018 22:43

Abi, bildiğim kadarıyla, bu köprünün görünüşü Osmangazi Köprüsü gibi olacak; yani iki ayağı suyun içinde olacak..

Osmangazi Köprüsü'nde uzunluklar, 566 + 1.550 + 566 olmak üzere, toplam 2.682 metre..

Çanakkale Köprüsü'nde uzunluklar, 923 + 2.023 + 923 olmak üzere, toplam 3.869 metre olacak..

Her ikisi de 2x3 şeritli..

Çanakkale Köprüsü'nün orta açıklığı, dünyanın en geniş köprü açıklığı olacak..
Osmangazi Köprüsü'nün orta açıklığı ise şu anda dördüncü sırada..
Dünyanın şu andaki en geniş açıklıklı köprüsü, 1.991 metre ile Japonya'daki Akashi Kaikyo Köprüsü..

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 115
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen yakupfurkan24 » 16 Oca Sal, 2018 01:51

Görüntü bu şekil olacak:
1189962_42608ad86dae678aa80376659242c340_640x640.jpg
806x378-1915-canakkale-koprusu-2023ten-once-acilacak-1497942918582.jpeg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen decimus » 16 Oca Sal, 2018 08:57

Engin Y yazdı:Abi, bildiğim kadarıyla, bu köprünün görünüşü Osmangazi Köprüsü gibi olacak; yani iki ayağı suyun içinde olacak..

Osmangazi Köprüsü'nde uzunluklar, 566 + 1.550 + 566 olmak üzere, toplam 2.682 metre..

Çanakkale Köprüsü'nde uzunluklar, 923 + 2.023 + 923 olmak üzere, toplam 3.869 metre olacak..

Her ikisi de 2x3 şeritli..

Çanakkale Köprüsü'nün orta açıklığı, dünyanın en geniş köprü açıklığı olacak..
Osmangazi Köprüsü'nün orta açıklığı ise şu anda dördüncü sırada..
Dünyanın şu andaki en geniş açıklıklı köprüsü, 1.991 metre ile Japonya'daki Akashi Kaikyo Köprüsü..
Evet haklısın dostum.

Bende yazarken " tam emin olmamakla birlikte" diye söze başladım.Muhtemelen ben yanlış anlamışımdır.Bana arkadaşım denizin içinde kalan ayak için çalışmalar ufak ufak başladı demişti.Muhtemelen o başka biseyi kast etti veya ben yanliş anladim.Önümüzdeki günlerde tekrar bi arar konuşrum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Oca Sal, 2018 18:18

Aslında denizin içinde kalacak iki ayak için de sondaj ve diğer çalışmalar başlatıldı, ama ortada henüz gözle görülecek bir imalat yok abicim..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

1915 Çanakkale Köprüsü İnşaatı devam ediyor..

Mesaj gönderen Kamil16 » 17 Mar Cmt, 2018 05:49

"18 Mart'ta Lapseki ilçesinin Şekerkaya mevkisi açıklarına getirilecek vinçle 'Kule Temel Betonu ve Kule Kazık Çakım' töreni gerçekleştirilecek. Törenle köprünün Anadolu yakasında bulunan ayağının kazık çakımı yapılacak. Böylece '1915 Çanakkale Köprüsü'nün denizdeki inşa çalışmalarına da fiilen başlanmış olunacak.Lapseki'nin Şekerkaya mevkisi ile Avrupa tarafındaki Gelibolu'nun Sütlüce mevkisi arasına inşa edilecek köprü, Çanakkale Boğazı'nın ilk asma köprüsü olarak hizmet verecek.2 bin 23 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle köprünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması öngörülüyor. Kaynak: Çanakkale Köprüsü inşaatında denize iniliyor..."

https://www.olay.com.tr/canakkale-kopru ... 45055h.htm
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen decimus » 17 Mar Cmt, 2018 10:34

Çanakkale köprüsü için uzun zamandır beklenen projenin yapımı için gerekli olan kredi anlaşması sonunda imzalandı.

Link :https://www.ntv.com.tr/ekonomi/1915-can ... tOMFOfi63w

Buna göre başta kore bankaları olmak üzere 2.265 milyar euroluk kredi için anlaşma sağlanmıştır.Bu kredi devletimizin vermiş olduğu garanti sayesinde alınmıştır.Eğer devlet bu garantileri vermese bu firmalar bu krediyi asla bulamazlar.Bunu neden yazıyorum çünkü bazen şöyle şeyler duyuyorum : "- Devletin cebinden tek kuruş çıkamadan yapıldı". Hayır böyle bir şey yok.Hatta tam tersi yüklenici firmaların cebinden tek kuruş çıkmıyor.Tamamı devletimizin (yani halktan toplatılan vergilerler) garantisi ile bu paralar alınabiliyor.

Bu para gelmesiyle birlikte artık çivi bile çakılmayan 1. ve 3. etaplar içinden çalışmalar başlayacaktır.Bu proje yüklenici firmaların güvenirliği sayesinde 2023 yılında rahatlıkla tamamlanır fakat ücretlendirme politikası nedeniyle Osmangazi Köpürüsü gibi garanti araç sayısını bulamayacağını düşünüyorum.

Bu arada konsorsiyum ortaklarından Yapı Merkezi 2 gün önce Tanzanya'dan 1.9 Milyar Dolarlık projenin temelini attı.Bir gün sonra 2.265 milar euro'luk kredi sürecini tamamladı ve 2 günde ülkemize gururlandıran işlere imza atmış oldu.

İnşallah en kısa sürede,kazasız-belasız ve kaliteli bir iş çıkartmış olurlar.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Kamil16 » 22 Mar Prş, 2018 06:53

1915 Çanakkale Köprüsünden günlük araç geçiş garantisi nedir? Çok farklı rakamlar konuşuluyor. Ama işi yapacak Konsorsiyum Başkanı, 30.000 araç diyor.

http://www.yenicaggazetesi.com.tr/iste- ... 87420h.htm
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen decimus » 23 Mar Cum, 2018 16:33

Ben Çanakkale köprüsünde günlük garanti araç sayısı 45.000 diye biliyorum.

Sabah gazetesine göre günlük geçiş garanti sayısı 30 bin Çanakkale köprüsü yönetim kurulu başkanı ise günlük geçiş garanti sayısı 45 bin demiş zaten.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Mar Cum, 2018 17:12

decimus yazdı:Ben Çanakkale köprüsünde günlük garanti araç sayısı 45.000 diye biliyorum.

Sabah gazetesine göre günlük geçiş garanti sayısı 30 bin Çanakkale köprüsü yönetim kurulu başkanı ise günlük geçiş garanti sayısı 45 bin demiş zaten.
Osmangazi'ninki 40 bin miydi?
Onun üzerinde olacağına pek ihtimal vermiyorum, ama olabilir de tabii..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen decimus » 23 Mar Cum, 2018 18:08

Engin Y yazdı:
decimus yazdı:Ben Çanakkale köprüsünde günlük garanti araç sayısı 45.000 diye biliyorum.

Sabah gazetesine göre günlük geçiş garanti sayısı 30 bin Çanakkale köprüsü yönetim kurulu başkanı ise günlük geçiş garanti sayısı 45 bin demiş zaten.
Osmangazi'ninki 40 bin miydi?
Onun üzerinde olacağına pek ihtimal vermiyorum, ama olabilir de tabii..
Osmangazi köprüsü günlük geçiş sayısı 40 bin adet ve araç başına ücret 35 Dolar + KDV

Bu arada iki köprünün en büyük dezavantajları YİD modeli olarak yapılması haricinde köprü üzerinden raylı sistemlerin yapılmayacak olması.
100 yıl yapım ömrü bulunan bu projede raylı sistem yapılsaydı keşke.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Mar Cum, 2018 21:57

Kesinlikle..
Marmara Denizi'ni çevreleyerek; Bursa'ya, Bandırma'ya, Çanakkale'ye, Tekirdağ'a ulaşan bir demiryolu halkası çok güzel olurdu..

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön