
Buldun neti yani
Kenan bu yazdığına 10 yıldız veririm, bu kadar kötü bilgilendirme, bu kadar kötü informasyon ve hep aynı, değişen hiçbir şey olmuyor, asıl üzüldüğüm sinir olduğum şey bu ama ne yapalım böyle gelmiş böyle gidiyor, yani projede eksik olmasını bir kenara bıraktım şu bilgilendirme rezaleti bile binlerce yazık kelimesini hak ediyor bana göre. Daha dün elime bir broşür geçti burada, bununla ilgili yazayım istiyordum ama yazmadım ilgi çekmiyor diye düşündüğüm için, şimdi sen şunu yayınlayınca cuk oturdu. Kıyas yapılıyor diye yazılıyor, söyleniyor, hoşlanılmıyor diye yazmıyorum artık, hiçbir zaman 2 milyonluk kent gerekleri ile 17 milyonluk kent gereklerini kıyaslamadım, eğer böyle bir kıyasa girse idim İstanbul çok üzülürdü, evet 2 milyonluk kentin havalimanında bir pist bakıma alınacak ve bu bakım süresince kalkışlarda gecikme söz konusu olacak, bunun için aylar öncesinden bir bilgi yayınlandı, şimdide 1 hafta öncesinden tüm gazetelerde boy boy ilanlar ile anlatılıyor, o yetmedi tüm posta kutularına, kent genelindeki tüm posta kutularına A4 ebadında 2 yaprak 4 sayfalı bir bilgilendirme broşürü dağıtıldı, ne için? Bilgilendirmiş olmak için, sonra kimse kalkıpta kardeşim benim haberim yoktu, beni geç bıraktınız diyemesin diye, böyle de artniyet var bu işin arkasında ama ben yapılıyormu ona bakıyorum, bizde şikayet müessesi yok, vatandaş memurdan azar yemeye alışmış sesimiz çıkmıyor, o yüzden şu resim bile yayınlanmasa emin olun hiçbir şey olmazdı. Dayanamadım yine atarlandım.Kroki çizimini Google Earth'ten alıp kendi sehirrehberi.ibb.gov.tr/map.aspx haritasını kullanmayan İBB personelini tebrik ediyorum.Üstüne üstlük kırmızı harflerle okunamayan yazıları en basit resim-foto düzenleme programı Paint'le yapmış olmaları da epey göze batıyor
Proje kapsamındaBu tünelin güzergah olayını bir türlü kavrayamadım, bir de asrın projesi diye Marmaray üzerine bu kadar yüklenilirken bana göre en azından Türkiye için asrın projesi denilebilecek iş bu ama bilgilendirme sıfır bile değil, geçenlerde bir inşaat mühendisi arkadaş staj için bilgi arıyordu, düşünün işin içindeki adam bile bu iş ile ilgili halka açık bir bilgiye ulaşamıyor, yazık ya.
Marmaray hattı eğimi arttırmamak adına batırma tüp tekniği kullanılarak yapıldı. Ancak zemin iyileştirmeleri montaj maliyet nedeniyle batırma tüp tekniği daha maliyetli.Peki neden Marmaray segmanlarla yapıldı da, bu tünel(ler?) TBM ile kazılıyor? Boğazın altı öyle kolay kolay kazılabilir mi ki?
Deniz yüzeyinden 106 metre. hat boyuncada deniz seviyesine 26 metreden fazla yaklaşmayacak şekilde ilerleyecek.Orada bahsedilen 106 metre derinlik deniz yüzeyinden herhalde, bu durumda tabandan yaklaşık 30-40 metre kadar derinden mi gidilmiş olacak? Bir de bu konu ile ilgili bilgi yok diyorduk ama ara sıra yöneticiler proje ilerliyor ve kısa sürede bitecekmiş gibi laflar ediyorlar fakat sizin yazdıklarınızdan daha TBM kazısının başlamadığını anlıyorum, doğru mu?