ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17400
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Sal, 2008 16:54

Bu arada başlık projeye göre revize edilmiştir.
Yaklaşık 2 milyon aracın yollarında dolaştığı İstanbul deniz altından 2 kıtayı birleştirecek tüp geçite yaklaşık 4.5 yıl sonra kavuşmuş olacak. Daha önce birincisiyle yan yana olması planlanan geçit için yetkililer son aşamada “Kazlıçeşme’yi yeraltından Göztepe’ye bağlayacak” dedi. Tayyip Erdoğan'ın Marmaray'da son tüpün batırılması için düzenlenen törende açıkladığı ve 5 Ağustos'ta yapılan ikinci tüp geçit ihalesinin galibi ortaya çıktı. Denizin altından iki kıtayı birleştirecek ve sadece lastik tekerlekli araçların kullanımına sunulacak tüp geçit Türk-Kore işbirliğiyle yapılacak.

ÇİFT YÖN 8 DOLAR
Otomobiller, küçük otobüs ve minibüslerin kullanacağı yeni tüp geçiti, günde en az 65 bin araç kullanacak. Ağır vasıtaların kullanmayacağı yeni proje, İstanbul'un trafiğinin rahatlamasına büyük katkı sağlayacak. Ulaştırma Bakanlığı, tünelden geçiş ücretlerini KDV hariç maksimum tek yön için 4, çift yönlü ise 8 dolar olarak belirledi.

GEÇİŞİN GÜZERGAHI NASIL?
Karayolu Boğaz Tüp Tünel Geçişi Projesi, Avrupa yakasında, Florya-Sirkeci Sahil Yolu'nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkiinden başlayarak Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkiinde bitecek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5366
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Eki Çrş, 2008 00:10

Anlamadım. Menebös geçecek de, OTOBÜS mü geçmeyecek? Neresiydi bu, Herat?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17400
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eki Çrş, 2008 14:31

alabay yazdı:Anlamadım. Menebös geçecek de, OTOBÜS mü geçmeyecek? Neresiydi bu, Herat?

B. Alabay
Muhtemeldir ki, kamyon geçemeyeceği için otobüste geçemeyecektir, ikiside ağır vasıta sayılıyor ya

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5366
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Eki Çrş, 2008 15:12

Ama olur mu hiç öyle şey yahu! O zaman hiç yapmasınlar. Kamyon yasak ile geçemz olsun da, otobüs geçmeli, en önemli şeylerden bir tanesi toplu taşım. Yoksa şimdi Bosfor Bisiklet Projesi diye bir de BOBIP mi düşünülecek bu yolla? :shock:

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17400
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eki Çrş, 2008 15:14

Benim otobüsten kastım Şehirler arası otobüslerdi, şehir için otobüsler değil malum ikisi arasında ebat farkı var

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5366
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Eki Çrş, 2008 16:18

Benim için otobüs otobüstür, ne farkı olsun ki? Çiftkatlı ve körüklü ile şehirlerarası otobüs arasında ne fark var da, tünel için önemli?
Ama kamyon ve şehirlerarası otobüs geçemez denirse, iyi, o zaman kuralla girmemeleri sğlanır, ama teknik açıdan girememezlik fena olur. Zaten beyinsizin biri yine de girer. Girdikten sonra sıkışırsa? Oha :-)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17400
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eki Çrş, 2008 16:35

Bilmem ikisi yanyana durunca sence ne fark var?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5366
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Eki Prş, 2008 07:46

Ben de bilmem, bizde burada pek o kadar fark yok, İsveç'te de yok. Sen sakın isüzü gibi şeyleri otobüs diye satmayasın bana? Sence bir Citaro veya (modern) MAN basit bir çiftkatlı şehirlerarasından değişik mi? Ama belki Türkiye'de burada tanımadığımız şehirlerarası otobüsler geziyordur, onu bilemem. Bu etraflarda o tip otobüsler bazen basit hatlara da veriliyor (Linienbetrieb). Yani haftaiçi Freiburg-Herbolzheim, haftasonu da Freiburg-Milano (hem de uluslararası) :-)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17400
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Prş, 2008 22:32

Türk-Kore Ortak Girişiminden yapılan yazılı açıklamada, Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryolları, Limanlar ve Havameydanları İnşaatı Genel Müdürlüğünce (DLH) yap-işlet-devret modeli ile yapılacak Karayolu Boğaz Tünel Geçişi Projesi ihalesini, Yapı Merkezi ile Kore'den SKEC-Samwhan-Hanshin-Namkwang-Kukdong şirketlerinden oluşan Türk-Kore Ortak Girişiminin kazandığı kaydedildi.

Açıklamada, yaklaşık 1 milyar dolara malolması beklenen ve lastik tekerlekli araçların kullanacağı tünel geçişinin, Türk-Kore ortak girişimi tarafından 4 yıl 7 ayda tamamlanacağı ve projenin inşaat aşaması dahil toplam işletme süresinin 30 yıl 6 ay 9 gün olacağı belirtildi.

Verilen bilgiye göre, Türk-Kore Ortak Girişimi tarafından gerçekleştirilecek 14,6 kilometrelik proje, Avrupa yakasında Florya-Sirkeci sahil yolunun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkisinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolunun Göztepe Kavşağı mevkisinde sona erecek.

Lastik tekerlekli araçlar için yapılacak tünel geçişi, denizin altından geçen yaklaşık 3,3 kilometrelik bölümü ile her iki yakadaki mevcut yollara bağlanacak. Geçiş, 2,1 kilometrelik bölümü delme tünel olmak üzere toplam 5,4 kilometre uzunluğunda tünelden ve 9,2 kilometrelik yol genişletme ve kavşak düzenlemelerinden oluşacak.

Proje kapsamında ayrıca, Avrupa ve Anadolu tarafında havalandırma şaftları, Avrupa yakasında ücret toplama gişeleri, tünel işletme binası inşa edilecek. İki katlı ve ikişer şeritli planlanan tünelde, katlardan biri giden araçlara, diğeri ise gelen araçlara ayrılacak.
Tünel Marmaray' ın biraz altından geçiyor ama yaklaşım tünelleri ile birlikte Kazlıçeşme - Göztepe arasında yapılmış olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17400
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Mar Cum, 2009 16:41

İhale süreci başlamış, ihale tarihi olarakta 12 Haziran belirlenmiş, hayırlı olsun ne diyelim, sevdik biz bu deniz altı tünel işini :)
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'un yaklaşık 14 milyon nüfusu ile Türkiye'nin sanayi, ticaret ve eğitim merkezi olduğunu kaydetti. İstanbul trafiğinde, Türkiye'deki motorlu taşıtlarının dörtte birinden fazlasının, binek araçların ise yüzde 25'inin bulunduğunu ifade eden Yıldırım, bu araçlarla her gün yaklaşık 10 milyon kişinin yolculuk yaptığını, İstanbul Ulaşım Ana Planı öngörülerine göre bu verilerin her yıl yüzde 7,8 oranında arttığını belirtti.

Yıldırım, Avrupa tarafında yer alacak gişelerden, Florya-Sirkeci Sahil Yolu'nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkine kadar olan sahil yolunda ve Anadolu tarafında da Koşuyolu ile Göztepe arasındaki mevcut yollarda şerit sayılarının arttırılarak iki yönlü 4 şeritli hale getirilmesinin öngörüldüğünü bildirdi. "İnşaat süresinin, etüt ve proje çalışmaları dahil 3 yıl süreceğini tahmin etmekteyiz" diyen Yıldırım, yarından itibaren ihale dokümanlarının verilmeye başlanacağını, tekliflerin 12 Haziran 2009 tarihinde açılacağını bildirdi.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12238

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17400
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Kas Cmt, 2010 18:55

1 yıldan daha uzun süredir haber çıkmayan İstanbul' un ikinci büyük projesi, karayolu tüp tünel geçişi idi. Bu konu ile ilgili bir takım açıklamalar yapılmış. Geçen yıl yazdığım mesajda da işin ihale aşamasında olduğu beyanatına dayanarak yazmışım ama geçen 1 yılda herhangi bir gelişme olmadı, bugün çıkan bir haberde bu konu ile ilgili olarak ilgili devlet birimlerinin önümüzdeki hafta bir toplantı yapacağı belirtilmiş, bakalım ne kararlar ya da sonuç çıkacak.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24892
Hazine Müsteşarlığı, İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Tünel Geçişi Projesi'ne ilişkin görüşünü oluşturdu ve Devlet Planlama Teşkilatı'na (DPT) gönderdi. Proje için gelecek hafta Hazine Müsteşarlığı, DPT, Ulaştırma Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı yetkililerinin katılımıyla toplantı yapılacak.
Bu arada Ulaştırma Bakanlığı bu proje içinde yıl sonuna kadar ihaleye çıkmayı hedefliyormuş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17400
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Şub Cmt, 2011 13:33

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=27387
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Boğazı'nın altından otomobillerin geçeceği karayolu tüp geçişinin temel atma törenini bugün gerçekleştiriyor.

Erdoğan'ın bu kararında, projenin mimarı Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın, seçim yasakları nedeniyle bakanlığı bırakacağı 9 Mart'tan önce temeli yetiştirmek istemesinin etkili olduğu öğrenildi.

4 YIL 7 AYDA TAMAMLANACAK

Yap-İşlet-Devret modeli ile gerçekleştirilecek projenin toplam büyüklüğü 1 milyar 75 milyon dolar. Türk-Kore Ortak Girişim Grubu, tüp geçişi 4 yıl 7 ayda inşa edecek. Tünel, Aksaray, Topkapı, Eminönü, Sultanahmet gibi yoğunluğu olan bölgelerden direkt karşıya geçiş sağlayacak. Florya-Sirkeci sahil yolunun Kazlıçeşme mevkisinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkisinde sona erecek. Sadece otomobil, küçük otobüs ve minibüs gibi hafif araçların geçiş yapacağı karayolu tüneli için Ulaştırma Bakanlığı, daha önce geçiş ücretlerini, tek yön için KDV hariç en fazla 4, çift yön için ise 8 dolar olarak belirlemişti.
Haberde kalın işaretlediğim yerdeki ifade hiç hoş değil aslında, yani her iki açıdan da :) böyle bir talepte bulunulması ve bu talebin kabul görmesi kadar bunun haber niteliği ile kullanılması da hoş değil, ama haber işte :) Neyse sağlık olsun, bari hakiki bir temel atma olsun yani yukarıdaki gerekçe için sadece kurdele kesme işlemi ise yazık, boşa geçecek aylar anlamına gelir.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön