ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 May Cmt, 2013 00:56

İşte bu, faydası zararı tartışılır ama benim için Türkiyenin çılgın projesi ve asrın projesi budur. İlk defa proje ile ilgili doğru düzgün görsel bir şeyler gördük diyebiliriz herhalde. Tabii ki Marmaray tekniği ve konumu itibari ile büyük bir proje idi ama bunda TBM ile boğazın altından ve bu kadar derinden geçmek, bakalım ne kadar zorlu bir iş olacak. Gönül ister ki yağ gibi geçsin gitsin tabii ama zor bir iş olduğu ayan beyan ortada. Bari bu projede düzgün bir informasyon yapsınlar, doğru düzgün videolar çekip yayınlasınlar, gelsin elin Discoverisi yine yapsın belgeselini ama kardeşim bizde yapalım bir şeyler ya, ulan adam gibi bir timelapse video istiyorum çok şey değil.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 May Cmt, 2013 11:35

Yine düşünüyorum ama … İstanbul çapında (!) bir kentte yön başına iki şerit biraz az değil mi?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 18 May Cmt, 2013 13:28

Valla ben bu tünelden geçecek isem; işe gidiş ve işten dönüş saatlerinde hiç geçmem . Bir tıkandı mı ayıkla pirincin taşını. İki şerit de ayrıca gerçekten de dar. Yine de büyük iş doğrusu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 May Cmt, 2013 14:33

Evet serit konusu hos degil yani iyi tarafindan bakayim diyorum ama aynen en ufak kazada iptal olur. Muhakkak tunel izleme ve guvenlik sistemlerinin en en en modereni ve agababasi kurulacaktir, suphem yok, benim endisem genelde isletme ile ilgilidir :) yanliz animasyonda gorundugu kadari ile tunel icinde ciddi bir alanin kacis yada guvenlik alani gibi kullanilacagi gorunuyor, bundan feragat edilemez, dolayisi ile bir seritten her halukarda vazgececegiz. Daha buyuk bir tunelde belki teknik olarak mumkun degildir, orada muhakkak cok buyuk bir basinc soz konusudur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 May Pzr, 2013 09:44

Ciddî bir şekilde en EN! Mu-hak-kak! :-)

Ama bir düşünün, bu ve yol başına dört şerit. Lâ-en ama böyyüg.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 19 May Pzr, 2013 11:01

İş sadece şeritte değil, mesela 2.köprü de daha fazla şerit var ama en yoğun zamanda bile 1.köprü daha akıcı. Nedeni ise 2. Köprüde daha fazla gişe var... Avrasya geçişinde muhtemelen planlarda olmasına rağmen gişe olmayacak, ayrıca hız kontrolü de olacak tıpkı Dolmabahçe deki tüneldeki gibi... Bence de keşke daha geniş olsaydı ama TBM o kadar. Almanya dan gelecekmiş, sadece bir yarım çeyreği kadar dönen kısmını gördüm o bile 2 katlı bina kadar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 May Pzr, 2013 11:33

Hakan yazdı:İş sadece şeritte değil, mesela 2.köprü de daha fazla şerit var ama en yoğun zamanda bile 1.köprü daha akıcı. Nedeni ise 2. Köprüde daha fazla gişe var... Avrasya geçişinde muhtemelen planlarda olmasına rağmen gişe olmayacak, ayrıca hız kontrolü de olacak tıpkı Dolmabahçe deki tüneldeki gibi... Bence de keşke daha geniş olsaydı ama TBM o kadar. Almanya dan gelecekmiş, sadece bir yarım çeyreği kadar dönen kısmını gördüm o bile 2 katlı bina kadar...
Avrasya da gişesiz tahsilatı nasıl yapacaklar? Gerçi bir takım sistemler var galiba, daha doğrusu şöyle diyeyim Avusturya' da şehir efsanesi gibidir, otobana aracının camında otoban etiketi olmadan girersen hemen yakalıyorlar eve ceza geliyor diye :) otoyol üzerinde belli aralıklar ile kamera benzeri ama yukarıdan direkt yolu gören cihazlar var, tabi gidiş istikametinde de kameralar. Geceleri de mavi neon gibi ışık veriyor yukarıdan aşağı, bir efsaneye göre bunlar otoban etiketlerini okuyor, yoksa haşırt foto eve ceza, bir efsaneye göre de ağır vasıtaların takograflarını okuyor ki geçenler de ya ulaştırma bakanlığımız ya da karayolları bu sistemi Türkiye' de uygulamaktan bahsetmişlerdi, demek ki var bir gerçek tarafı :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 May Pzr, 2013 23:26

O makine, sanırım, bizim buradan, Schwanau’dan postalanacak. Herrenknecht şirketi orada. Bir süre bu projenin bir mühendisi bir grubumda bateristti, ama kendisi Güney Amerika’ya döndü.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 20 May Pzt, 2013 07:30

Şu anda kullanılan HGS sistemi gibi RF (radyofrekans) ile okuyan bir sistemimiz var, gişe koymaya gerek olmazki , HGS / OGS si olmayanlarda köprüdeki kaçak geçiş gibi plakadan tespit edilir. HGS / OGS si olmayanlarda orayı kullanamazlar olur biter... Tek dezavantajı okuması için sürati belli bir seviyeye düşürmek gerekliliği , onlarda zaten 50 km/saat hızda bile okuyor.
Bence bahsettiğiniz gibi ayrı bir sisteme gerek yok, HGS si olmayanlara da yüksek çözünürlüklü kameralardan plaka tespiti yapıp cezayı fotoğraflı olarak adrese gönderirler ödeme makbuzuylan :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 May Pzt, 2013 09:01

Hımm doğru ya, ben hala OGS de falan kalmışım :) gerçi OGS de fena bir sistem değildi. Bu arada 4,5 dolar gibi bir geçiş rakamından bahsediyordu sanırım video da iyi para.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 May Pzt, 2013 10:30

Bir kentin içinde böyle şeylerin bu şekilde ücretli ve pahallı olmaları bana biraz garip geliyor. Şehiriçi trafiğinde buralarda görmedim bunu, sadece şehirdışı veya uluslararası yapılarda. Bana çok garip geliyor. Ama olacak yine ödeyebileni.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 20 May Pzt, 2013 10:40

Harem-Sirkeci feribotu daha pahalı...

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön