ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18073
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İşte bu, faydası zararı tartışılır ama benim için Türkiyenin çılgın projesi ve asrın projesi budur. İlk defa proje ile ilgili doğru düzgün görsel bir şeyler gördük diyebiliriz herhalde. Tabii ki Marmaray tekniği ve konumu itibari ile büyük bir proje idi ama bunda TBM ile boğazın altından ve bu kadar derinden geçmek, bakalım ne kadar zorlu bir iş olacak. Gönül ister ki yağ gibi geçsin gitsin tabii ama zor bir iş olduğu ayan beyan ortada. Bari bu projede düzgün bir informasyon yapsınlar, doğru düzgün videolar çekip yayınlasınlar, gelsin elin Discoverisi yine yapsın belgeselini ama kardeşim bizde yapalım bir şeyler ya, ulan adam gibi bir timelapse video istiyorum çok şey değil.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18073
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet serit konusu hos degil yani iyi tarafindan bakayim diyorum ama aynen en ufak kazada iptal olur. Muhakkak tunel izleme ve guvenlik sistemlerinin en en en modereni ve agababasi kurulacaktir, suphem yok, benim endisem genelde isletme ile ilgilidir yanliz animasyonda gorundugu kadari ile tunel icinde ciddi bir alanin kacis yada guvenlik alani gibi kullanilacagi gorunuyor, bundan feragat edilemez, dolayisi ile bir seritten her halukarda vazgececegiz. Daha buyuk bir tunelde belki teknik olarak mumkun degildir, orada muhakkak cok buyuk bir basinc soz konusudur.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
İş sadece şeritte değil, mesela 2.köprü de daha fazla şerit var ama en yoğun zamanda bile 1.köprü daha akıcı. Nedeni ise 2. Köprüde daha fazla gişe var... Avrasya geçişinde muhtemelen planlarda olmasına rağmen gişe olmayacak, ayrıca hız kontrolü de olacak tıpkı Dolmabahçe deki tüneldeki gibi... Bence de keşke daha geniş olsaydı ama TBM o kadar. Almanya dan gelecekmiş, sadece bir yarım çeyreği kadar dönen kısmını gördüm o bile 2 katlı bina kadar...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18073
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Avrasya da gişesiz tahsilatı nasıl yapacaklar? Gerçi bir takım sistemler var galiba, daha doğrusu şöyle diyeyim Avusturya' da şehir efsanesi gibidir, otobana aracının camında otoban etiketi olmadan girersen hemen yakalıyorlar eve ceza geliyor diye otoyol üzerinde belli aralıklar ile kamera benzeri ama yukarıdan direkt yolu gören cihazlar var, tabi gidiş istikametinde de kameralar. Geceleri de mavi neon gibi ışık veriyor yukarıdan aşağı, bir efsaneye göre bunlar otoban etiketlerini okuyor, yoksa haşırt foto eve ceza, bir efsaneye göre de ağır vasıtaların takograflarını okuyor ki geçenler de ya ulaştırma bakanlığımız ya da karayolları bu sistemi Türkiye' de uygulamaktan bahsetmişlerdi, demek ki var bir gerçek tarafıHakan yazdı:İş sadece şeritte değil, mesela 2.köprü de daha fazla şerit var ama en yoğun zamanda bile 1.köprü daha akıcı. Nedeni ise 2. Köprüde daha fazla gişe var... Avrasya geçişinde muhtemelen planlarda olmasına rağmen gişe olmayacak, ayrıca hız kontrolü de olacak tıpkı Dolmabahçe deki tüneldeki gibi... Bence de keşke daha geniş olsaydı ama TBM o kadar. Almanya dan gelecekmiş, sadece bir yarım çeyreği kadar dönen kısmını gördüm o bile 2 katlı bina kadar...
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Şu anda kullanılan HGS sistemi gibi RF (radyofrekans) ile okuyan bir sistemimiz var, gişe koymaya gerek olmazki , HGS / OGS si olmayanlarda köprüdeki kaçak geçiş gibi plakadan tespit edilir. HGS / OGS si olmayanlarda orayı kullanamazlar olur biter... Tek dezavantajı okuması için sürati belli bir seviyeye düşürmek gerekliliği , onlarda zaten 50 km/saat hızda bile okuyor.
Bence bahsettiğiniz gibi ayrı bir sisteme gerek yok, HGS si olmayanlara da yüksek çözünürlüklü kameralardan plaka tespiti yapıp cezayı fotoğraflı olarak adrese gönderirler ödeme makbuzuylan
Bence bahsettiğiniz gibi ayrı bir sisteme gerek yok, HGS si olmayanlara da yüksek çözünürlüklü kameralardan plaka tespiti yapıp cezayı fotoğraflı olarak adrese gönderirler ödeme makbuzuylan
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12