ben küçük araçların merak dışında 3. köprüyü kullanacağını düşünmüyorum, ama dediğin gibi bir ihtimal var bak kesin hesabını yapan çıkar, senden bekliyorum bu çalışmayıEngin Y yazdı:(Bu durumda, Avrupa'dan Asya'ya geçişte 3. Köprü'yü kullanan kişi Asya'dan Avrupa'ya geçişte 2. Köprü'yü kullanırsa, ne kadar tasarruf etmiş olur?)
ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
Projelendirme için firmalardan teklif vermeleri istenmiş
http://www.rayhaber.com/2016/uc-katli-b ... i-istendi/
http://www.rayhaber.com/2016/uc-katli-b ... i-istendi/
İhalenin ön seçimini kazanan firmalardan 03 Mayıs 2016 günü saat 10.30’a kadar teklif vermeleri istendi. Ön seçimi kazanan firmaların tam listesi şöyle
1. Ferconsult – Arnberg – Eurostudios – Cenor
2. Idom
3. Italferr – Proyapı Mühendislik
4. Sintagma – SWS – Erka-As Proje
5. Systra
6.Technimont Civil Construction
7. Yüksel Proje
İhale için ön seçim müracaatında bulunan diğer firmalar şöyleydi:
1. Aecom Asia Company Limited
2. Arcadis- Prota Mühendislik
3. CPG Consultants – Yenidoğanlar inşaat
4. Geodata – Su-Yapı Mühendislik
5. Yooshin Engineering Corporation
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
Geçtiğimiz hafta Cumartesi günü aslında tüm Türkiye'nin gündemi Avrasya Tüneli olacaktı fakat Taksim'de yaşanan terör olayları nedeniyle UDH Bakanı programını yarıda kesip ayrıldı.Böyle üzücü bir haber varken tünel vs. konuşmak hoş olmazdı.
http://sosyal.hurriyet.com.tr/yazar/fat ... i_40072638
http://sosyal.hurriyet.com.tr/yazar/fat ... i_40072638
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
TBM tüneli alt kat döşeme işleri sonuna gelindi kalan işler bu hafta içinde tamamlanacak ve TBM tüneli 2 parça haline gelmiş olacak.
Önümüzdeki günlerde kalan kaba işler ve ufak ufak Elektrik + Mekanik işlerine başlayacak.
Her şey yolunda giderse yaz aylarının sonunda asfalt işleri yapılabilir.
Önümüzdeki günlerde kalan kaba işler ve ufak ufak Elektrik + Mekanik işlerine başlayacak.
Her şey yolunda giderse yaz aylarının sonunda asfalt işleri yapılabilir.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
asfalt olacak yani tünel kısmı da?
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
Tabi ki.Edil Arda yazdı:asfalt olacak yani tünel kısmı da?
Başka ne olabilir ki ?
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
Bende beton diyecektim ama demedim, biz de hiç uygulaması yapıldı mı bilmiyordum. Bu tünel beton zemin mi?
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
Aynen, İBB'nin Topbaş döneminde yapılan tünelleri tamamen beton.
Şu görselde ek yerlerini de görebilirsiniz,
Az da olsa yama yapılan yerleri var ama asfalttan bir tık daha az yamaya ihtiyaç duyuyor gibi geldi bana.
Ek olarak gayet sessiz olduğunu da söyleyebilirim.
Şurada da tam asfaltla betonun birleşimi gözüküyor: https://harita.yandex.com.tr/115695/bey ... C30.000000
(Yandex linkleri doğru görüntülenmiyor kusura bakmayın)
Şöyle bir şey de var,
Buna ek olarak İngiltere'de beton yollar yaygın diye biliyorum.
Şu görselde ek yerlerini de görebilirsiniz,
Az da olsa yama yapılan yerleri var ama asfalttan bir tık daha az yamaya ihtiyaç duyuyor gibi geldi bana.
Ek olarak gayet sessiz olduğunu da söyleyebilirim.
Şurada da tam asfaltla betonun birleşimi gözüküyor: https://harita.yandex.com.tr/115695/bey ... C30.000000
(Yandex linkleri doğru görüntülenmiyor kusura bakmayın)
Şöyle bir şey de var,
https://www.cihan.com.tr/tr/afyondaki-b ... 946067.htmAfyonkarahisar'da 2004 yılında deneme amacıyla yapılan Türkiye'nin ilk beton yolu, onarım ve bozulma olmaksızın 11'inci yılını tamamladı. 4 bin gündür hizmet veren beton yolu inceleyen uzmanlar, yolun 14 yıl daha hizmet verebileceğini söyledi.
Karayolları Genel Müdürlüğü ile Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) arasında imzalanan protokolle Türkiye'nin ilk beton yolu deneme amacıyla Eylül 2004 yılı Eylül ayında Afyonkarahisar'da yapıldı. Çoğu ağır tonajlı günlük ortalama 30 binden fazla aracın geçiş yaptığı Afyonkarahisar- Ankara bölünmüş karayolunun, Afyonkarahisar'a gidiş yönünde 5 ile 7'inci kilometreleri arasına 2 kilometre uzunluğunda ve 12 metre genişliğinde inşa edilen beton yolun, karşı şeridine ise aynı yıl sıcak asfalt kaplama yapıldı. TÇMB tarafından finanse edilen Afyonkarahisar beton yolu 2004 yılında 1 milyon 260 bin liraya (o dönemin parasıyla 1 trilyon 260 milyar lira) mal olurken, karşı şeritteki asfalt yol ise Karayolları Genel Müdürlüğü'nce Afyonkarahisar- Ankara yolunun yapım işine dahil edildi. Aradan geçen 11 yılda onarım görmeyen beton yolda bozulma olmadı. Karşı şeritteki asfalt ise geçen yıl yenilendi. Yenilemeye rağmen kış döneminde bozulan asfalt yola bu yaz da yama yapıldı.
11 yıl önce deneme amaçlı yapılan 2 kilometrelik beton yolda yıpranma olmadığı, ancak karşı şeride yapılan asfalt yolun geçtiğimiz yıl yenilendiği tespit edildi.
Buna ek olarak İngiltere'de beton yollar yaygın diye biliyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
Ben Viyana da gormustum, bakim onarimi gercekten azdir. Sadece yollarda degil, kaldirimlarda tramvay yollarinda da beton zemin uygularlar. Ekstrem durumlar olmadigi surece cokme falan yoktur.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
Arkadaşlar ;
Avrasya Tüneli diğer karayolu tünellerine benzemez.Tabi ki diğer tünellerde beton zemin kullanabilirsiniz.Kağıthane tünelinde bir arıza oldumu kırıp düzeltebilirsiniz ama Avrasya Tünelinde bu imkansız.O yüzden Avrasya tüneli gibi projelerde beton zemin yerine Asfalt tercih edilir.
Avrasya Tüneli diğer karayolu tünellerine benzemez.Tabi ki diğer tünellerde beton zemin kullanabilirsiniz.Kağıthane tünelinde bir arıza oldumu kırıp düzeltebilirsiniz ama Avrasya Tünelinde bu imkansız.O yüzden Avrasya tüneli gibi projelerde beton zemin yerine Asfalt tercih edilir.