ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 14 Oca Prş, 2016 12:19

Deniz altında kalan kısmın tamamlanmasından sonra güzel bir analiz şeklinde anlatılmış tüm olaylar.


http://www.ym.com.tr/Files/BIZ-Magazine ... dex.html#7

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 18 Oca Pzt, 2016 09:50

Avrasya Tünelinde üst kat betonlama işlemi geçtiğimiz hafta yapılan törenl duyuruldu.

Üst katın bitimi sayesinde artık tüm gözler alt kat preakst döşemelerine çevrildi.Bu projenin en büyük avantajlarından biri yüklenici firma Yapı Merkezi'nin prefabrikasyon fabrikasının bulunması.Bu fabrika nedeniyle hem TBM tünelini oluşturan segment üretimi hem de alt kat döşemesinde kullanılacak prekastlar zamanında hazır bulunduruluyor.Gelelim alt kat betonun yapımına.Burada genişliği 2 m olan prekast betonlar kaldırma araçlar yardımı ile yerlerine yerleştirlecek 3400 m tünel uzunluğu olduğuna göre 1700 adet prekast alt kat için yerleştirilmeyi bekliyor.Tabi mukavemet açısından bazı noktalara beton dökümü yapılacağından en geç 2 aylık süre zarfında alt katın biteceği düşünülebilir.

Üst kat için yangın koruma işlemi devam ediyor.Tıpkı marmaray tünelinde olduğu gibi herhangi bir yangın anında denizin altında bulunan beton segmentlerin dayanımını artırmak için püskürtme sıva yöntemi ile segmentler güçlendiriliyor.

Alt kat bitimi ile birlikte ince işler ve Elektrik + Mekanik işlere geçilecektir.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 26 Oca Sal, 2016 08:59

Avrasya Tüneli içinde üst kat döşeme üzerinde tünelin son halinin nasıl olacağına dair bir çalışma yapılmış.

Çok da güzel olmuş !
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Esat » 26 Oca Sal, 2016 09:17

İç tasarımda nihai aşamada duvarlar biraz daha renkli olacak galiba, daha doğrusu fotoda ileride sağda görülen yeşil bir şey var, acil çıkış ve kapıları gösteren devasa piktogramlar ile renklendirilmişti gördüğüm bir örnek, bence hoşta olmuştu.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 05 Şub Cum, 2016 11:32

Avrasya Tünelinde Anadolu yakasında araçların giriş-çıkış yapacağı noktalarda çalışmalar son-sürat devam ediyor.

TBM tünelinde alt kat segment döşeme işleri için hazırlıklar tamamlandı.Alt kat segmentler ve montaj için gerekli ekipmanlar hazır.

NATM tünellerinde tek tünelde beton kaplama işleri sürdürülüyor.Diğer tünelde kaplama ve enjeksiyon işleri tamamlandı ve dolgu işleri için hazırlıklar tamamlandı.Yakın zamanda dolgu işleri de başlayacak.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Edil Arda » 05 Şub Cum, 2016 19:06

Bıyy oraya Taşyapı otel yapacaktı, en son kaç kata indi acaba...

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Edil Arda » 17 Şub Çrş, 2016 23:31

Yolun bir kısmında yan yol olacak ve yol deniz kenarına taşınacak, gider ayak batırdılar,
ASYA ile Avrupa’yı İstanbul Boğazı’nın altından 3 katlı bir tüp geçitle birleştirecek Avrasya Tüneli’nin yer üstündeki etapları için düğmeye basıldı. Avrasya Tüneli’nin çıkış noktası olan Kennedy caddesinin ayırdığı Kara surları ile deniz surları Bizans döneminde olduğu gibi Mermer Kule’de birleşecek. Ancak İstanbul’u denizden gelen saldırılara karşı korumak üzere deniz kenarına inşa edilen tarihi surlarla deniz arasına Avrasya Tüneli’ni karaya bağlayan yol girecek.

Resim

Fatih, Zeytinburnu ve Bakırköy sahili boyunca ilerleyecek proje, şu anda deniz ve kara surlarının birleşme noktası olan Mermer Kule’nin denize olan konumunu değiştirecek. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Kadir Topbaş, geçtiğimiz Ekim ayında Kara Surları ile Deniz Surlarının Mermer Kule’de birleştirilmesi için çalışma yürüttüklerine ilişkin basın mensuplarına ipucu vermişti. Bu plana göre, surları bölen mevcut sahil yolu iptal edilerek, Mermer Kule’nin güneyinden geçecek. Şu anda yolun geçtiği ve projenin yapılmasıyla birlikte sur içinde kalacak bölge ise rekreasyon alanı olarak kullanılacak.

Raporda ayrıca, Veliefendi Hipodrom’unun yer aldığı Onuncu Yıl Caddesi ile Turan Güneş Caddesi arasındaki Kennedy Caddesinin kapasitesinin arttırılmasının planlandığı, “Kennedy Caddesi’ne direkt bağlanan yolların, trafik hızını düşüreceği tespit edildiğinden planlanan yolun kuzeyinde de 2 şeritli yan yol” inşa edileceği belirtiliyor. Bu plana göre İstanbul’un siluetini bozduğu iddiasıyla tıraşlanması istenen 16:9 kulelerinin bulunduğu sahil bandı yeni yapılacak dolgu çalışmaları ile genişletilecek. Plana göre Onaltıdokuz kulelerinin önünden 8 şeritli yol geçecek.

http://www.dha.com.tr/tarihi-surlara-av ... 40401.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Prş, 2016 07:20

Bence iyi fikir, yol zaten yeniden yapılacak bu işlem yapılırken böyle bir düzenleme fena mı olur?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 18 Şub Prş, 2016 09:00

Benim anladığım kadarı ile Şuan Avrasya Tüneli Avrupa yakasında Yenikapı-Samatya arasında yol genişletme çalışmalarını sözleşme kapsamında devam ettiriyor.Yenikapı-Samatya 4x4 yol yapılacak.iBB'de akıllıca bir hareket ile samatyadan sonra tekrar yolun daralmaması için sahil yolunu Bakırköy'e kadar genişletmek istyor.Avrasya tüneli aralık 2016 tarihinde açılacağı için erken davranarak çalışmaları başlatmış.Bu da Asya yakasından gelerek tünelden geçip Avrupa yakasında gitmek isteyen sürücüleri Bakırköy'e kadar kesintisiz gitmelerini sağlayacaktır.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Prş, 2016 11:00

Projeden bir kaç fotoğraf
20160220_092120.jpg
20160220_092144.jpg
20160220_092404.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 26 Şub Cum, 2016 09:39

İlk fotoğraftan sonra kafamda oluşan bazı soruların cevapları ortaya çıktı.Çünkü ilk fotoğrafta görünen araç mini mikser dediğimiz aslında bugün şehir içinde gördüğümüz mikserin (beton taşıma aracı) nerdeyse yarı yarıya küçülmüş hali.Eğer bu araç bile bu tünel içinde bu kadar kaba görünüyorsa Avrasya tüneli içinden Otobüs,Kamyon veya İett'ye bağlı herhangi bir araç asla geçemez.Bu net olarak ortada.Bu tünel sadece otomobil geçişleri için dizayn edilmiş.Bu aslında her zaman söyleniyordu ama resimler ortaya çıktıkça mantığıma daha çok yatmaya başladı.Tabi bunun üzücü tarafı ise toplu taşıma araçlarının bu tüneli kullanamayacağı gerçeği.Yani İETT veya Minibüslerin bu tünel içinde geçmesi imkansız.Ayrıca daha önce bu tüneli ile ilgili taşıma kapasitesi olarak da otobüs ve kamyonların geçmesinin imkansız olduğunu duymuştum.Belirli bir ağırlık kotası var tünelin yani yükseklik kurtarsa bile araçların ağırlığıda çok önemli Avrasya Tünelinde.

Bu arada daha önce yazıldı mı bilmiyorum.Belki tekrar etmiş olacağım ama yine de yazmak istedim.Avrasya Tüneli ücret ödeme için her iki kıtaya da birer gişe yerleştirilecek.Bunlardan bir tanesi Anadolu yakası Eyüp Aksoy kavşağına diğer ise Avrupa yakası kazlıçeşme tarafında.Aslında 1. ve 2. köprüde bildiğinizi gibi tek taraflı ödeme var fakat burada her iki girişde de ücret alınacak.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Şub Cum, 2016 10:28

decimus yazdı:Avrasya Tüneli ücret ödeme için her iki kıtaya da birer gişe yerleştirilecek.Bunlardan bir tanesi Anadolu yakası Eyüp Aksoy kavşağına diğer ise Avrupa yakası kazlıçeşme tarafında.Aslında 1. ve 2. köprüde bildiğinizi gibi tek taraflı ödeme var fakat burada her iki girişde de ücret alınacak.
Abi, sonuçta özel şirket olduğu için böyle yapmaları doğal..
İDO da çift yönlü bilet kesiyor ve muhtemelen 3. Köprü'de de çift yönlü ücret ödeyeceğiz.. (Bu durumda, Avrupa'dan Asya'ya geçişte 3. Köprü'yü kullanan kişi Asya'dan Avrupa'ya geçişte 2. Köprü'yü kullanırsa, ne kadar tasarruf etmiş olur?)

Zaten yarın öbür gün 1. Köprü ve 2. Köprü özelleştirilince de çift yönlü ödeme gelir..

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön