ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Mar Pzt, 2016 09:00

Bu tünele tek bir giriş ve tek bir çıkış mı olacak? Yoksa, bir adet geriden giriş ve sonrasında bir alt geçit bağlantısı ile daha ileriden de giriş mümkün olacak mı?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 28 Mar Pzt, 2016 09:28

Engin Y yazdı:Bu tünele tek bir giriş ve tek bir çıkış mı olacak? Yoksa, bir adet geriden giriş ve sonrasında bir alt geçit bağlantısı ile daha ileriden de giriş mümkün olacak mı?

Avrupa Yakasından giricek araçlar önce aç-kapa modeli ile yapılan tünel ağzından geçerek direk TBM tüneline girip ordan Asya yakasına bağlanacaklar.

Asya yakasından giren araçlar ise önce 1 km'lik NATM modeli ile yapılan tünele girip ordan TBM tüneli -NATM tüneli arasında imal edilen Aç-kapa tüneline geçip ordan TBM tüneline girecekler.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 26 Nis Sal, 2016 09:26

Avrasya Tünelinde gezi düzenlenmiş.

http://www.rayhaber.com/2016/basbakan-y ... -inceledi/

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 27 Nis Çrş, 2016 16:13

Avrasya Tünelinde her şey yolunda gidiyor.

TBM tünelinde ara kat imalatları bitti.Geriye kalan acil durum odaları ve katlar arası geçiş merdiveleri için kaba yapılar devam ediyor.Ufak Ufak Elektrik + Mekanik işlerde başladı diyebiliriz.NATM ile TBM tünel arasında kalan kısımda ise kapama işleri devam ediyor.Ayrıca kapatılan kısımlarda dolgu ile doldurma işleri başladı.

NATM işlerde ise tünel kaplama işler her iki tünelde de tamamlandı.Şimdi dolgu işleri devam ediyor.Yakın zamanda E+M sistemleri için alt yapı işleri başlayacak.

YOL çalışmalarında ise Anadolu yakasında Eyüp Aksoy Kavşağı - Göztepe arasında genişletilme çalışmalarının çoğu tamamlandı.Akasya AVM karşısında bulunan alanda beton tesisisin bulunduğu kısımda ciddi değişiklikler yapılacak.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Edil Arda » 27 Nis Çrş, 2016 22:16

decimus yazdı: YOL çalışmalarında ise Anadolu yakasında Eyüp Aksoy Kavşağı - Göztepe arasında genişletilme çalışmalarının çoğu tamamlandı.Akasya AVM karşısında bulunan alanda beton tesisisin bulunduğu kısımda ciddi değişiklikler yapılacak.
Fikirtepe'ye bağlantı?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 28 Nis Prş, 2016 06:56

Edil Arda yazdı: Fikirtepe'ye bağlantı?
Direk olarak yok ama yapılacak çalışma sonunda dolaylı olarak biraz Fikirtepe etkilenecek.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 05 May Prş, 2016 08:30

Güncel ve güzel bir video ;

https://www.youtube.com/watch?v=WXtKQAfsEJA

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Esat » 12 May Prş, 2016 11:06

http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... n-acilacak
Yıldırım yaptığı açıklamada, "Marmaray'ın kardeşi" olarak başlatılan Avrasya Tüneli (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) projesinde sona yaklaşıldığını söyledi.

Toplam uzunluğu 14,6 kilometre olan projenin 3 ana bölümden oluştuğunu ifade eden Yıldırım, "Avrasya Tüneli projesinin en önemli aşaması olan 3 bin 344 metrelik boğaz geçişini 2015 yılının Ağustos ayında tamamlamıştık, ancak Avrupa ile Asya yakalarında yol ve kavşak düzenlemeleri olmak üzere iki önemli kısım daha var. Yani bağlantı yolları. Avrupa yakasında 5,4 kilometrelik sahil yolu Kazlıçeşme'ye kadar 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak, yaklaşık 1,5 kilometrelik kısım da yer kotunun altına alınacak. Asya yakasında ise D-100 karayolunun 3 bin 800 metrelik bölümünde Göztepe'ye kadar yol ve kavşak düzenlemesi yapılarak, mevcut yol 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak" değerlendirmesinde bulundu.

Yıldırım, sözleşmeye göre Avrasya Tüneli projesinin 2017'nin ikinci yarısında hizmete girmesinin planlandığını anımsatarak, projeyi belirlenen zamandan 8 ay önce, 47 ay gibi kısa bir sürede tamamlamış olacaklarını belirtti.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 12 May Prş, 2016 11:12

Türkiye içinde yapılan tüm büyük çaplı projeler incelendiğinde çok azı sözleşme kapsamında işini bitirerek zamanında teslim ediyor.Genellikle tüm projelerde firmalar opsiyon hakkını kullanarak 1 veya 2 kez uzatma istiyor.Avrasya Tüneli ise normalde 2017 Ağustos ayında sözleşmesi dolarak kullanıma açılacaktı fakat önce Nisan 2017 daha sonra Aralık 2016 tarihine açılış tarihi geri çekildi.

Diğer projeler 2 uzatma hakkı kullanarak işi bitiremedikleri halde Avrasya Tüneli'nin planlanan süreden 8 ay erken bitmesi sizce tesadüf mü ?

Haber : http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2016/05 ... en-bitiyor

Sadece tek bir şaft için 3 dev portal vinç + 1 adet kule vinç kullanılması.Bu resim herşeyi özetliyor bence.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 13 May Cum, 2016 10:27

Avrasya Tüneli'nde kullanılan TBM makinasının çalışma prensibine yakın bir video buldum.Malezya'da kullanılan ve yine aynı alman TBM üreticisi tarafından üretilen makina kazı yaptığı sırada ön tarafta oluşan boşlukları enjeksiyon ile doldrup daha sonra kazı yapmaya devam ediyor.

Avrasya Tüneli'nde kullanılan makina ise hem ön taraf hemde kazı yaptığı ve segment yerleştirdiği noktaların altına zemini sağlamlaştırmak adına enjeksiyon yapıyordu.Yani bizimki çift dikiş yaparak işini daha da sağlama alıyordu.

Video : https://www.youtube.com/watch?v=zRmczNZMxo8

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen decimus » 22 May Pzr, 2016 15:11

Belki boğaz köprülerinde ki gibi köprüden aşağı şampiyon takımın bayrağı asılamasa da en azından deniz altı ekranlara aracılığı ile "üçlü" çektiriliyor :D
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Prş, 2016 14:37

Tünel geçiş ücreti 5 dolar olarak açıklanmış, yaklaşık 15 tl gibi bir rakam. Değer mi?

http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... belli-oldu
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan "Avrasya Tüneli'nde inşaat olarak yüzde 82'ye geldik. Hedefimiz yıl sonunda Avrasya Tüneli'ni bitirerek İstanbullunun hizmetine sunmak. Avrasya Tüneli'nden geçiş ücreti 5 dolar artı KDV olacak" dedi.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön