-------------------------------------------------------------------------------------
3. köprü inşaatı 3. Köprü inşaatı için zeminden numuneler alınıyor.
http://videonuz.ensonhaber.com/izle/3-kopru-insaati
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
3. köprüye ilk kazma vuruldu
3. köprü yapılacak mı yapılmayacak mı denilirken çalışmalar Poyrazköyde başladı.
Mimarlar Odası, bazı sivil toplum örgütleri ve çevrecilerin karşı çıkmasına karşın İstanbul Boğazına yapılacak 3. köprü için ilk kazma vuruldu. Garipçe-Poyrazköy arasına yapılacak köprü için ilk çalışmalar Anadolu yakasında, Poyrazköyde başladı. 2.5 milyar dolar yani yaklaşık 4.5 milyar TLye mal olacağı tahmin edilen 3. köprünün 2015te tamamlanması bekleniyor.
İstanbula 3. köprü yapılacak mı, yapılmayacak mı? denilirken, Haziran ayında ihalesi gerçekleşen köprünün geçeceği güzergâh üzerinde kepçeler çalışmaya başladı, ilk kazma da geçtiğimiz hafta vuruldu.
Anadolu yakasında yapılacak sondajlarını başlatabilmek, ilk olarak Poyrazköyde köprü güzergâhında çalışma yapabilmek için ilk olarak yollar açılıyor. Yol çalışmalarının ardından sondaj çalışmalarına başlanabileceği ve köprünün ayaklarının nereye, nasıl yerleştirileceği, istinat duvarınının nereye yapılacağının belirleneceği ifade ediliyor.
Yol çalışmaları sırasında çalışmalara katılan maden mühendisleri, zeminin çok sert olduğunu, bu nedenle yol yapım çalışmalarının uzun sürdüğünü belirterek Zeminin sert olması iyi. Bu köprünün ayaklarının sağlam yere oturtulması anlamına gelir. Çalışmalarımız 7 gün 24 saat sürüyor diyorlar.
2015 yılında tamamlanması bekleniyor
Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbulun batı sınırında Kınalıdan TEM otoyolu kavşağından başlıyor, kömür ocakları mevkini katederek İstanbul Boğazını Garipçe Poyrazköy hattında, 1275 metrelik bir asma köprüyle geçiyor.
http://www.gercekgundem.com/?p=486345
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
3'üncü köprüye ilk kepçe vuruldu
İstanbul Boğazı'nda Garipçe-Poyrazköy arasına inşa edilecek olan 3'üncü köprünün zemin etüt sondaj çalışmalarına katılacak iş makineleri sahaya indi.
İstanbul Boğazı'na yapılacak olan 3'üncü köprünün yapımı için sona yaklaşılıyor. Garipçe-Poyrazköy hattında inşa edilecek olan köprünün zemin etüt sondaj çalışmaları başladı. İstanbul trafiğine çözüm olması beklenen köprü için Boğaz'ın her iki yakasında iş makineleri yoğun bir mesaiyle çalışıyor. Mimarlar Odası ve bazı sivil toplum örgütleri ile çevrecilerin itirazlarına karşı İstanbul Boğazı'nda
Sarıyer Garipçe-Beykoz Poyrazköy hattında yapılacak köprünün sondaj çalışmalarına başlandı. Boğaz'ın her iki yakasında dozerler ve iş makineleriyle bir yandan köprü ayaklarının oturtulacağı noktalarda yollar açılıyor, bir yandan da sondaj çalışmaları yapılıyor. Avrupa Yakası'nda 24, Anadolu Yakası'nda 24 olmak üzere toplam 48 ayrı noktada yapılacak sondaj çalışmalarında, yer altından numuneler alınarak zemin hakkında veriler elde ediliyor. 50 gün içinde bitirilmesi planlanan sondaj çalışmalarında alınan numuneler özel sandıklara konularak İstanbul Teknik Üniversitesi'ne gönderilecek. Burada bilim adamları yapacakları testlerin ardından köprü ayaklarının ve istinat duvarlarının hangi noktalara konulabileceği yönünde rapor hazırlanacak.
ÜÇÜNCÜ GERDANLIK
Köprünün zemini hakkında çalışmalar sürerken, maden işçilerinin yanı sıra Orman Genel Müdürlüğü'ne bağlı çalışan görevliler de ağaç kesme işlemini sürdürüyor. Sarp arazide devam eden yol çalışmalarına dozerler ve kepçeler de destek veriyor. Sondaj çalışmalarının ardından yaklaşık 2 ay sonra da köprü yapım çalışmalarının hız kazanacağı ifade edildi. 2.5 milyar dolarlık bir yatırımla Garipçe-Poyrazköy arasına yapılacak köprünün 2015'te tamamlanması bekleniyor. Köprü, Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre hale getirilecek.
http://www.samanyoluhaber.com/ekonomi/- ... du/831032/
-------------------------------------------------------------------------------------