ist-L.02 » 3.Köprü ve Kuzey Otoyolu İhale Süreçleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Sal, 2012 11:25

Özgür Türkler yazdı:Yeni yapılacak köprünün iki katlı değil tek katlı olacağını düşünüyorum. Birincisi iki katlı olunca boğazın görünümünü kalın bir nesne olarak bozar ikincisi tek katlının maliyeti iki katlıya göre 300 mUSD daha ucuz olacak diye okumuştum. Yapacak olanda daha ucuzu tercih edecektir doğal olarak...
Bu iki katlı olacak bilgisini nereden aldınız?
Özgür dün haber sitelerinde okudum, bir tanesinin linkini buldum tekrar, dün linki yapıştırmayı unutmuşum kusura bakmayın

http://ekonomi.milliyet.com.tr/iste-3-k ... efault.htm

Şu görsel ile birlikte verilmişti, bu küçük hali büyüğüde vardı bulursam yayınlarım, tabii illustrasyona güvenerek yorum yapamayız :)

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Haz Sal, 2012 11:59

Bence köprünün konumu ve kentin kuzeye kayması hem yanlış hem bir kent idamı.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Haz Sal, 2012 12:49

Türkiye emlak sektörüyle büyüyor, İstanbul'da bu olgunun merkezi, bize bol ve ucuz arsa lazım, 3. köprü ve otoyolu hem buna imkan verir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Sal, 2012 14:08

Bu büyüme doğru bir büyüme değil ama, böyle olmadığını herkeste dile getiriyor. Emlak sektörüne güvenenler daha önce avuçlarını yaladılar Araplara sırtını dayamak isteyenleri gördük, o beş para etmez herifler ile bir halt olmaz, bir de acaba emlak sektörü ile inşaat sektörünü ayırt etmek mi lazım? Çünkü emlaktan ziyade inşaat sektörü büyümeye destek oluyor, yani ikisi iç içe kabul ediyorum ama emlak dediğimiz zaman sadece zengini hedef alan bir sektör haline geliyor.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Haz Sal, 2012 15:57

Daha önce de dediğim gibi 3.köprü ve otoyolunun dolması lazım, bir kaç defa ihaleye çıkıldı, ihaledeki en büyük sıkıntı geçiş garantisi oldu, demek ki fizibl olmayan yanlar var.
Tabii doğru emlak-inşaat içiçe ama bu tarz otoyol kararları inşaatı canlandırsa da köpüğü emlak sektörüne kalıyor.
Öte yandan 3. köprü için alternatif tüm güzergahlar uzun vadede zaten gündeme girecek, şöyle düşünebiliriz. 3. köprü ve kuzey marmara otoyolu şehrin en dış konturunu çizecek, arada kalanlar da zamanla tamamlanacak.
örneğin, avrupa yakasında çatalca-başakşehir-sultangazi-nurtepe-hasdal arasında zaten bu proje çerçevesinde 1 bağlantı yolu yapılacak bunun aynısı da asya yakasında hekimbaşı-çekmeköy-taşdelen yönünde de yapılacak geriye kalan tek şey araya köprü yapmak olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Sal, 2012 16:28

Kenti geriye boşaltamadığımıza ve gelişmesine de engel olamadığımıza göre söyledikleriniz ister istemez gerçekleşecek ve evet bu köprü yapılacak ise o bağlantı yolları da olmak zorunda yoksa ben bir transit yol olarak hiç bir faydası olacağına inanmıyorum.

Mesele şu yeni yapılacak kentin orada çok fazla orman arazisi olduğu söylenemez, yıllar öncesinden iyi kötü biliyorum oradaki kömür madenlerini devasa çukurlardan başka pek bir şey yok, Kemerburgaz bölgesinden de bu yöne gitseniz bir süre sonra birden garip bir araziye düşüyorsunuz, yani deniz kıyısına doğru bir kentleşme yanlış olmayabilir kuzey batı doğrultusunda ve bu yolun kuzeyinde kalacak şekilde ama ara bölgenin dolmasından bahsetmişsiniz, işte ondan biraz korkuyorum. Ha bu gidişle olmayacak gibi değil, koruma önlemi varmı yokmu tartışılır, rant bir taraftan, ama İstanbul dediğimiz yerin sınırları içerisindeki en geniş ve güzel yeşil alanlarda burası başka yok, bilmiyorum bu yolun ne kadar götürüsü olacak onu ölçemiyorum ve bu yüzden endişem büyük.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Tem Cum, 2012 10:22

Yine bir (bir değil, çok) İLK, bir EN, bir BÖYYÜG, en UZUN, en KALIN, en YÜKSEK, en GENİŞ, en GÜZEL; yani maşaallah vallahi. Hiç şöyle kurulmuş veya kanıtlanmış sistemlerle vakit kaybetmemize yok.
Altı ay içinde ayakları yükselmeye başlayacak olan üçüncü köprünün 'ilk'lerle anılacağını söyleyen Ulaştırma Bakanı Yıldırım, "Üçüncü köprü, üzerinde raylı sistemi bulunduran dünyanın en uzun asma köprüsü olacak" dedi.
http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=351698

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Tem Cum, 2012 14:47

alabay yazdı:Yine bir (bir değil, çok) İLK, bir EN, bir BÖYYÜG, en UZUN, en KALIN, en YÜKSEK, en GENİŞ, en GÜZEL; yani maşaallah vallahi.

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=351698
Haberde onun dışında da detaylar var, Başar tezini verdin olay bitti, Almanya'da sünneti de yasaklattın! Tamam, geçti artık sakinleşebilirsin. :) Tabii ki en büyüğü ve en uzunu bizde olacak, dünyanın örnek aldığı ülkeyiz biz, bak amerikalı kongre üyesi bile (ne mühim adamsa artık) itiraf etmiş Amariga hızlı trende bizi örnek almalıymış, sanırım şu anlama geliyor "bizde AB ye üye olacaz diyerek hibe yardımları alıp 250km/s hızlı hatlar yapmak istiyoruz" ne bileyim başka ne anlamda bağlamış olabilir ki konuyu, malum amariganın ekonomik sıkıntısı var.

Neyse ben köprüye geleyim, çok karıştırmayayım şimdi şu sosyo ekonomik konuları :) Neyse köprümüz iyi olacak inşallah, Fransız bir mimarmı ne tasarlamış köprüyü, malum imalat ve işletme süresi birlikte ele alındığı için yüklenici bir an önce tamamlayarak işletmeye açmak isteyecektir, dolayısı ile kısa sürede gecikme olmadan tamamlanacağını düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

İSTANBUL İÇİN EN ÇILGIN PROJE

Mesaj gönderen Kamil16 » 13 Tem Cum, 2012 18:55

İstanbul için en "çılgın proje"yi ben açıklayım. Öyle Kanal Manal hikaye!

En çılgın proje mevcut Boğaziçi Köprüsünün ~100 metre kadar kuzeyine bir ASMA KÖPRÜ yapılması.

4 şeritli yeni Köprü yapılınca önce mevcut Köprüye komple bakım yenileme yapar, daha sonra Köprülerin birini gidiş diğerini gelişe ayırırdım. 2.Köprü, çok kısa bağlantı yolları ile mevcut 1.Çevre yoluna entegre edilebilir.

2.Köprüden Anadolu Yakası - Levent Yönüne bir raylı sistem geçişi de sağlanabilir.

Bunu yapacak "usta" ve bir "babayiğit" var mı?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 04 Eyl Sal, 2012 13:07

----------------------------------------------------------------------------------------
İstanbul Boğazı'na yapılacak olan 3. köprü için ilk kazma vuruldu ve çalışmalar başladı. Kuzey Marmara Otoyolu adıyla haziran ayında ihalesi gerçekleşen köprünün geçeceği güzergahta kepçeler çalışıyor. CNN TÜRK, Anadolu Yakası'nda yapılacak sondajları başlatabilmek için Poyrazköy'de açılan yol çalışmalarını görüntüledi. (Haber: Göksel Göksu / Kameraman: Onur Özel)

http://video.cnnturk.com/2012/haber/9/1 ... ma-vuruldu
----------------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 04 Eyl Sal, 2012 13:17

-------------------------------------------------------------------------------------
3. köprü inşaatı 3. Köprü inşaatı için zeminden numuneler alınıyor.
http://videonuz.ensonhaber.com/izle/3-kopru-insaati
-------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------
3. köprüye ilk kazma vuruldu

3. köprü yapılacak mı yapılmayacak mı denilirken çalışmalar Poyrazköy’de başladı.

Mimarlar Odası, bazı sivil toplum örgütleri ve çevrecilerin karşı çıkmasına karşın İstanbul Boğazı’na yapılacak 3. köprü için ilk kazma vuruldu. Garipçe-Poyrazköy arasına yapılacak köprü için ilk çalışmalar Anadolu yakasında, Poyrazköy’de başladı. 2.5 milyar dolar yani yaklaşık 4.5 milyar TL’ye mal olacağı tahmin edilen 3. köprünün 2015’te tamamlanması bekleniyor.

“İstanbul’a 3. köprü yapılacak mı, yapılmayacak mı?” denilirken, Haziran ayında ihalesi gerçekleşen köprünün geçeceği güzergâh üzerinde kepçeler çalışmaya başladı, ilk kazma da geçtiğimiz hafta vuruldu.

Anadolu yakasında yapılacak sondajlarını başlatabilmek, ilk olarak Poyrazköy’de köprü güzergâhında çalışma yapabilmek için ilk olarak yollar açılıyor. Yol çalışmalarının ardından sondaj çalışmalarına başlanabileceği ve köprünün ayaklarının nereye, nasıl yerleştirileceği, istinat duvarınının nereye yapılacağının belirleneceği ifade ediliyor.

Yol çalışmaları sırasında çalışmalara katılan maden mühendisleri, zeminin çok sert olduğunu, bu nedenle yol yapım çalışmalarının uzun sürdüğünü belirterek “Zeminin sert olması iyi. Bu köprünün ayaklarının sağlam yere oturtulması anlamına gelir. Çalışmalarımız 7 gün 24 saat sürüyor” diyorlar.

2015 yılında tamamlanması bekleniyor
Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul’un batı sınırında Kınalı’dan TEM otoyolu kavşağından başlıyor, kömür ocakları mevkini katederek İstanbul Boğazı’nı Garipçe Poyrazköy hattında, 1275 metrelik bir asma köprüyle geçiyor.
http://www.gercekgundem.com/?p=486345
-------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------
3'üncü köprüye ilk kepçe vuruldu

İstanbul Boğazı'nda Garipçe-Poyrazköy arasına inşa edilecek olan 3'üncü köprünün zemin etüt sondaj çalışmalarına katılacak iş makineleri sahaya indi.

İstanbul Boğazı'na yapılacak olan 3'üncü köprünün yapımı için sona yaklaşılıyor. Garipçe-Poyrazköy hattında inşa edilecek olan köprünün zemin etüt sondaj çalışmaları başladı. İstanbul trafiğine çözüm olması beklenen köprü için Boğaz'ın her iki yakasında iş makineleri yoğun bir mesaiyle çalışıyor. Mimarlar Odası ve bazı sivil toplum örgütleri ile çevrecilerin itirazlarına karşı İstanbul Boğazı'nda Sarıyer Garipçe-Beykoz Poyrazköy hattında yapılacak köprünün sondaj çalışmalarına başlandı. Boğaz'ın her iki yakasında dozerler ve iş makineleriyle bir yandan köprü ayaklarının oturtulacağı noktalarda yollar açılıyor, bir yandan da sondaj çalışmaları yapılıyor. Avrupa Yakası'nda 24, Anadolu Yakası'nda 24 olmak üzere toplam 48 ayrı noktada yapılacak sondaj çalışmalarında, yer altından numuneler alınarak zemin hakkında veriler elde ediliyor. 50 gün içinde bitirilmesi planlanan sondaj çalışmalarında alınan numuneler özel sandıklara konularak İstanbul Teknik Üniversitesi'ne gönderilecek. Burada bilim adamları yapacakları testlerin ardından köprü ayaklarının ve istinat duvarlarının hangi noktalara konulabileceği yönünde rapor hazırlanacak.

ÜÇÜNCÜ GERDANLIK
Köprünün zemini hakkında çalışmalar sürerken, maden işçilerinin yanı sıra Orman Genel Müdürlüğü'ne bağlı çalışan görevliler de ağaç kesme işlemini sürdürüyor. Sarp arazide devam eden yol çalışmalarına dozerler ve kepçeler de destek veriyor. Sondaj çalışmalarının ardından yaklaşık 2 ay sonra da köprü yapım çalışmalarının hız kazanacağı ifade edildi. 2.5 milyar dolarlık bir yatırımla Garipçe-Poyrazköy arasına yapılacak köprünün 2015'te tamamlanması bekleniyor. Köprü, Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre hale getirilecek.
http://www.samanyoluhaber.com/ekonomi/- ... du/831032/
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Mar Sal, 2014 11:14

Türkiye günlük alarmizminden bir kare:
Üçüncü köprü inşaatını durduracak gelişme

Orman alanlarını yok ettiği için tartışılan 3. köprü ve bağlantı yollarının tarihi ve kültürel sitlerin de üzerinden geçeceği ortaya çıktı.

Orman alanlarını yok ettiği için tartışılan 3. köprü ve bağlantı yollarının tarihi ve kültürel sitlerin de üzerinden geçeceği ortaya çıktı. Koruma kurulunun tespitine göre yollar, tescilli surlar ve su galerisinin üzerinden, tescilli eserlerin ise yanından geçiyor.

Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı koruma kurulları, 3. köprü ve bağlantı yolları ile 3. havalimanının yapıldığı bölgede ‘doğal sit’ ve kültürel varlıkların olduğunu açıkladı. Özellikle 3. köprü bağlantı yollarının geçtiği güzergâhta çok sayıda korunan alan yer alıyor. İstanbul 1 No’lu Kültür Varlıkları Koruma Kurulu 1 / 25 bin ölçekli planlarda 3. köprü güzergâhının arkeolojik sit alanı ilan edilen 4 antik yerleşim yeri ile Çatalca’da İnceğiz Mağaraları ile Silivri’de tarihi Anastasius Surları’nın üzerinden geçtiğini belirtiyor. Arkeolojik sit alanlarında tıpkı Yenikapı’da olduğu gibi kurtarma kazıları yapılması gerekir. Bu durumda da yolun yapım süresi olarak açıklanan 2015 yıl sonuna kadar tamamlanması oldukça zor görünüyor. Çünkü 2863 sayılı yasa gereği arkeolojik sit alanlarında müzenin kurtarma kazısı yapması ve bulunan eserleri belgelemesi şart koşuluyor. Hatta koruma kurulu yol güzergâhının değiştirilmesini bile isteyebilir. Kurula, 1/1000 ölçekli uygulama imar planları ulaştığında arkeolojik sitlerin durumu daha da netlik kazanmış olacak.

Dersim Kültürel ve Doğal Miras Koruma Girişimi Yürütme Kurulu Üyesi avukat Barış Yıldırım, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı koruma kurullarına yazı yazarak 3. havalimanı ve 3. köprü ile bağlantı yollarının güzergâhında herhangi bir tescillenmiş kültür varlığı, arkeolojik ve doğal sit alanı olup olmadığını sordu. Koruma kurullarından üçü yazıya yanıt verdi.

YÜZEY ARAŞTIRMASI YAPILMASI GEREKİR
Radikal'dan Serkan Ocak'ın haberine göre, İstanbul 3 Numaralı Kültür Varlıkları Koruma Bölge Kurulu 3 sayfalık yanıt yolladı. Yanıtta, 3. köprü ve bağlantı yollarının bir kısmının Boğaziçi Öngörünüm Bölgesi, Boğaziçi Gerigörünüm Etkilenme Bölgesi’nde kaldığı belirtildi. Ayrıca alanın 1995’te İstanbul Kuzey Karadeniz Kuşağı Doğal Sit Alanı ilan edildiği de anlatıldı. 3 No’lu Koruma Kurulu’nun verdiği yanıtta projeyle ilgili kurulun uygulama imar planlarının bazı maddelerinde değişiklikliğe izin verdiği ancak bölgede yüzey araştırması yapılması, ayrıca herhangi bir yeni kültür varlığı bulunması durumunda da koruma kuruluna haber verilmesi gerektiği belirtiliyor.

Kurulun yazısında köprü güzergâhı için hazırlanan planlarda ve sorumluluk bölgelerinde 3 pafta 146 parselde top mevzii, çeşme ve kayıkhanenin bulunduğu ve hazırlanan 1/2500 ölçekli bilgi paftasına eklenmesine, arşivde saklanmasına ayrıca tescilli yapılara herhangi bir fiziki müdahalede bulunulmaması gerektiğine dair karar verildiği de anlatıldı.

1 NO'LU KURUL: 8 BÖLGEDE 8 ESER VAR
İstanbul 1 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü’nün yanıtında ise uzunca bir liste yer alıyor. Kurul, 3. havalimanının yapılacağı bölgede kendi yetki alanlarında kalan kısmında herhangi bir tescilli yapının bulunmadığı anlatıldı. Ancak 3. köprü ve bağlantı yollarının geçtiği bölgelerdeki tescilli yapılar ise şöyle sıralandı:

Çatalca ve Silivri: İnceğiz Mağaraları, Maltepe Antik Nekropolü ve Yerleşim Alanı (1. derece arkeolojik sit)

Silivri: Anastasius Surları (Arkeolojik sit alanı)

Gaziosmanpaşa ve Sultangazi: Kırkçeşme Su Galerisi Hattı

Avcılar: Ispartakule Spradon Antik Kenti (1. ve 3. derece arkeolojik sit alanı)

Arnavutköy: Şamlar Köyü Dutlar Mevkii kayaya oyulmuş mezar yapısı

Çatalca İğneağzı: Kartepe (Umurtepe) Mağara ve Antik Taş Ocağı (1. derece doğal ve 2. derece arkeolojik sit)

Arnavutköy: Sazlıbosna Filiboz Örenyeri (1. derece arkeolojik sit)

Silivri: Küçükkılıçlı Köyü Antik Yerleşim Alanı (1. derece arkeolojik sit)

ESERLERİN ÜZERİNDEN GEÇİYOR
Yazıda 3. köprü bağlantı yollarının geçtiği noktalarda bulunan bu eserlerle ilgili, yolların eserlerin neresinden de geçtiği tek tek belirtildi. Örneğin, Silivri’deki 20 metrelik koruma alanının belirlenen Anastasius Surları’nın ‘üzerinden geçtiği’, Kırkçeşme Su Galerisi Hattı’nın üzerinden geçtiği açıkça ifade edilirken, diğer eserlerin bazıları içinse ‘sınırdan’ geçtiği ya da ‘yakın mesafeden’ geçtiği ifadeleri kullanıldı.

6 NO'LU KURUL: TARİHİ ESER ÇIKARSA ÇALIŞMA DURUR
İstanbul Anadolu Yakası’ndaki kültür varlıklarından sorumlu İstanbul 6 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Müdürlüğü yazdığı yazıda 3. havalimanının yapılacağı bölgenin kendi müdürlükleri yetki alanında olmadığını anlattı. Müdürlük yüzde 3. Boğaz Köprüsü’nün Anadolu Yakası çıkışının doğal ve tarihi sit statüsünde sayılan ‘Boğaziçi Sit Alanı’ olduğunu ancak bölgede herhangi bir kültür varlığı olmadığını belirtti. Yazıda köprü için hazırlanan planlarının kanunlar açısından bir sakıncasının olmadığı, bir buluntuya rastlanması halinde çalışmaların durdurulması ve kurula bilgi verilmesi gerektiği konusunda bir karar verildiği de anlatılıyor.

‘DOĞAL SİTLERDE KESİN YAPI YASAĞI VAR’
Koruma kurullarına başvuru yapan avukat Barış Yıldırım, sit alanlarının milli parklardan daha üst seviye bir korumaya sahip olduğunu belirterek, doğal sit alanlarında bu projelerin yapılamayacağını şu sözlerle anlattı: “Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu’nun Doğal Sitler, Koruma ve Kullanma Koşulları ile ilgili ilke kararında 1. derece doğal sit alanı şu şekilde açıklanıyor: ‘Bilimsel muhafaza açısından evrensel değeri olan, ilginç özellik ve güzelliklere sahip olması ve ender bulunması nedeniyle kamu yararı açısından mutlaka korunması gerekli olan, korumaya yönelik bilimsel çalışmalar dışında aynen korunacak alanlardır. Bu alanlarda, bitki örtüsü, topografya, siluet etkisini bozabilecek, tahribata yönelik eylemde bulunulamaz. Kesin yapı yasağı olmakla birlikte, resmi ve özel kuruluşlarca zorunlu olan alanlarda, teknik altyapı hizmetleri (kanalizasyon, açık otopark, telesiyej, teleferik, içme suyu, enerji nakil hattı, doğalgaz hattı) uygulamalarının koruma bölge kurulunun uygun göreceği şekliyle yapılabilir...” Yıldırım yazısında “Burada kesinlikle köprü ya da otoyollardan söz edilemez” dedi.
Kaynak: http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turk ... lisme.html

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön