ist-L.02 » 3.Köprü ve Kuzey Otoyolu İhale Süreçleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Prş, 2010 11:54

http://www.haber7.com/haber/20100930/3- ... akildi.php

Köprü inşaatı şimdilik DPT (Devlet Planlama Teşkilatı) nda takılmış, ben kalıcı bir takılma olacağını sanmıyorum, 1980 lerde İstanbul' da metroya gerek yok dedikleri gibi köprüye gerek demeyeceklerdir, sonuçta köprü bu araba geçiyor üstünden benzin ve mazot ile çalışan :) Haberde bahsi geçen mevzuyu tam kavrayamadım ama sanırım kredilendirme ya da ödemeler ile ilgili garantörlük ile alakalı bir sorun DPT bu tip projelerin mümkün olduğunca kamuya ve hazineye yük getirmeden yapılmasını istiyormuş UBAK ta karşılık olarak hazine garantisi olmadan bu konuda tecrübeli büyük firmaların işe yanaşmayacağını belirtiyormuş, dediğim gibi biraz süreci uzatır belki ama olumsuz bir haber çıkmayacağını düşünüyorum, bakalım göreceğiz.
Önümüzdeki yıl yapımına başlanması planlanan 3. köprünün ihalesine hazırlık çalışmaları Hazine Müsteşarlığı ile yapılan görüşmelerde ‘garanti’ konusunda fikir birliği sağlanamadı. Ulaştırma Bakanlığı bu tür büyük projelerde garanti verilmeden uluslararası şirketlerin yatırıma yanaşmayacağı görüşünü iletmesine karşın, Hazine Müsteşarlığı’nın mümkün olduğunca kamuya yük getirmeden bu projeleri hayata geçirmek istediğini bildirdiği öğrenildi.

Hazine’nin garanti sorununun yanı sıra Devlet Planlama Teşkılatı (DPT) ile ilgili de sorunlar bulunuyor. 3. köprü, Devlet Planlama Teşkilatı’nın süzgecine takıldı. Geçen günlerde Ulaştırma Bakanlığı, 3. köprüye ilişkin hazırlamış olduğu projeyi DPT’ye gönderdi. Edinilen bilgiye göre DPT’den henüz bir yanıt gelmedi. DPT’nin söz konusu inşa edilecek olan köprünün inşa edileceği bölge, trafik yoğunluğunu nasıl etkileyeceği ve maliyetine ilişkin sorgulamalarda bulunuyor.

Yaklaşık 6 milyar doları bulan proje yap-işlet-devret modeli ile ihale edilecek. 3. köprünün yanı sıra Avrupa ve Anadolu yakası ile bağlantı yolları da proje kapsamında yer alacak. Dünya üzerindeki diğer örneklerde olduğu gibi bu projede de firmalar, araç geçiş garantisi istiyorlar. Kamu belli bir sayıda araç geçeceği garantisini vererek, araç sayısının bu rakamın altında kalması durumunda maliyeti karşılayacak. Yetkililer DPT, Hazine ve Maliye ile görüşmelerin sürdüğünü belirterek, fayda-maliyet analizinin tamamlanmasının ardından ihaleye çıkılacağını kaydetti.

3. köprü ihalesi hakkında Fransa, Çin, Japon, Kore, İtalyan, İspanyol ve son olarak da Hintli firmalar bilgi alıyor. Ulaştırma Bakanlığı’ndan bir yetkili, “Proje hakkında soru soran, bilgi almak isteyen çok sayıda yatırımcı var. Çinliler, Japonlar, Koreliler, İtalyan ve İspanyollar ilgileniyor. Hintliler de ihale ile ilgileniyorlar. Yerli firmaların da ihaleye daha çok yabancılarla ortaklık yaparak girme eğiliminde olduklarını görüyoruz. Bu, uluslararası önemde bir proje olduğu için ihaleye katılmak için belli bir güç sahibi olmak gerekiyor” diye konuştu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Çrş, 2011 11:03

Birileri hafta sonu oturmuş, canları sıkılmış, çay içip kuru pasta yerken arada bir de toplantı yapalım demişler ama can sıkıntısı o kadar tavan yapmış ki, geçen aylarda yaptığımız tüm açıklamaları silelim atalım hadi her şeyi yeniden yazalım demişler :) önce İstanbul' da devralınacak metro hatları derken şimdide 3. köprü, ne mi olmuş, köprüyü yapacaz bu sefer demiryollu olacak mış, ben haberin yalancısıyım.

http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... uk-surpriz
İstanbul’da inşa edilecek üçüncü Boğaz köprüsü ihalesi için geri sayım başlarken HABERTÜRK, Ulaştırma Bakanlığı’nın tasarımla ilgili modellerinin ayrıntılarına ulaştı. Ulaştırma Bakanlığı, Boğaz’a inşa edilecek üçüncü köprüde, Türkiye’de ilk olarak nitelendirilecek bir projeyi gündemine aldı. Köprü, karayolu taşıtları ile hızlı trenin geçişine uygun biçimde inşa edilecek. Bakanlık kaynakları, proje için iki seçenek üzerinde durulduğunu söyledi.

İşte seçenekler:
KÖPRÜ ÇİFT KATLI OLACAK: Boğaz’a inşa edilecek üçüncü köprü, tıpkı Japonya’daki Kansai Köprüsü gibi iki katlı olacak. Köprünün, üstünden otomobiller, altından trenler geçecek. (Japonya’da Osaka ile Pasifik Okyanusu doldurularak inşa edilen Kansai Havalimanı’nı birbirine bağlayan 4 kilometrelik köprü model olarak öne çıkıyor.)

5x2 ŞERİTLİ TEK KAT OLACAK: Köprü, tek kat olarak inşa edilecek. Otomobiller için 4x2 şeritli yol bulunacak. Hızlı tren için de gidiş-geliş hat inşa edilince rakam 5x2’ye çıkacak. Ulaştırma Bakanlığı, örneklerine Avrupa ve Japonya’da rastlanan bir köprü inşa edileceğini belirterek, “Türkiye’de ilk kez bir köprüden aynı anda hem otomobil hem demiryolu araçları geçecek” dedi.

MALİYET 250-300 MİLYON DOLAR ARTIYOR
Bakanlık kaynakları, demiryolları hattının proje maliyetini, 250-300 milyon dolar düzeyinde artıracağını hesapladı. Bu durumda projenin maliyeti 6 milyar 250 milyon dolara çıkıyor. Yetkililer, köprünün iki katlı olması halinde üst katın zemin kalınlığının 3 metre, tren hattını taşıyan zeminin kalınlığının da 4 kat olacağına işaret etti. Köprü, tek kat olması halinde kalınlık 4 metre olarak öngörülüyor. Dünyanın pek çok ülkesinden yatırımcıların projeye yakın ilgi duyduğunu anlatan yetkililer, “Başta Japonlar ve Çinliler olmak üzere değişik ülkelerden ilgi var. Fransızlar da İtalyanlar da proje ile ilgileniyor” diye konuştu.

ASMA KÖPRÜ OLACAK
Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, proje kapsamında inşa edilecek üçüncü boğaz köprüsünün temel özelliklerine ilişkin olarak da “Asma köprü olacak. 1275 metre açıklığı bulunacak. Yatırımcılara, aynen İzmit Körfez Geçiş Projesi’nde olduğu gibi trafik garantisi verilecek. Bu garanti devlete herhangi bir yük oluşturmayacak” dedi. Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, daha önce HABERTÜRK’e yaptığı açıklamada, İstanbul’da üçüncü köprüye ihtiyaç olduğunu belirterek, “İstanbul’da yaşanan trafik ve mevcut köprülerdeki yük, bu ihtiyacı somut olarak ortaya koyuyor. Boğaziçi Köprüsü günlük 100 bin, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü 150 bin araç geçecek kapasitede planlanmış. İstanbul Boğazı’ndaki trafik altyapımız teorik olarak 250 bin araç. Köprüler kapasitesinin yüzde 100’ünden fazla trafik taşıyor” demişti.

İŞTE GÜZERGÂH
- Üçüncü Boğaz köprüsünü de içine alan Kuzey Marmara Otoyol Projesi, Adapazarı-Akyazı kavşağından başlayacak, Adapazarı’nın kuzeyinden devam edecek.
- İzmit’in kuzeyinden, yeni inşa edilecek Gebze-İzmir otoyoluna bağlanacak.
- TEM otoyolunun kuzeyinden, Ömerli- Sultanbeyli bölgesine ulaşacak.
- Proje kapsamında inşa edilecek üçüncü köprüden Avrupa’ya geçecek. Hadımköy, Çatalca ve Silivri’yi izleyecek. TEM otoyolunun 4-5 kilometre kuzeyinden devam edecek. Kınalı üzerinden Tekirdağ’a bağlanacak.
İstanbul gibi bir kentte iki yakayı demiryolu ile bağlamak için Marmaray' ın yetmeyeceği aşikardır, bunu görmek bilmek için uzman olmaya gerek olmadığını düşünüyorum, böyle bir şey zaten olmalıdır ama işte bir tarafı illa "yetecek, yetecek" diye zorlayıp olmayınca başka seçenekler, hatta daha önce kesin olmaz denilen seçenekleri olur demek abesle iştigaldir. Bence hızlı tren ve bazı bölgesele trenlerin kesintisiz, sıkıntısız, başka sistemler ile çokta ilişkiye girmeden kenti geçebilmesi için yolu uzatıyor olsa da bu köprüde bir demiryolu iyi olur, çünkü kentin güneyinde o kadar demiryolunu kaldıracak, daha doğrusu İstanbul büyüklüğünde bir kente yakışır demiryolu trafiğini kaldıracak sistemi inşa etmek maalesef mümkün değil, alternatifte ancak bu çözüm olabilir gibi.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

YID-DPT

Mesaj gönderen langur » 11 Şub Cum, 2011 18:44

Esat "Ben uzun süre takılacağına inanmıyorum" demişti. Tam da dediği gibi çıktı. Takılmaya hiç tahammül yok ya, "Durmadan yola devam etmek" için torba yasaya kanun ekleyip, YPK onayını devre dışı bırakmışlar.. Bu konulardan çok anlamıyorum ama midem bulandı. Zaten köprünün yapılmak istenmesi, güzergâh kararlarının alınma şekilleri bile midemi bulandırmaya yetmişti. Çok yazık olacak o bölgeye. Hem de çok!
Bu konu ile ilgili haberin bağlantısı burada:
http://www.internetistanbul.com/istanbu ... 1603h.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Şub Cmt, 2011 20:12

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Boğazı’na yapılması planlanan 3. köprü ile ilgili olarak, "Kesin kararımızı henüz vermedik ama burada yeni bir adım atacağız. Bu adım da büyük ihtimalle hem otomobil geçişinin yapılacağı hem de raylı sistemin olacağı bir köprü olacak" dedi.

İstanbul’un trafiğini rahatlatmak amacıyla 3. köprü çalışmalarının da sürdüğünü anımsatan Erdoğan, "Kesin kararımızı henüz vermedik ama burada yeni bir adım atacağız. Bu adım da büyük ihtimalle hem otomobil geçişinin yapılacağı hem de raylı sistemin olacağı bir köprü olacak. Arkadaşlarımız bunun üzerinde son çalışmalarını yapıyorlar, bitirmek üzereler" diye konuştu.

Başbakan Erdoğan, 3. köprü ihalesini, bu yıl içerisinde bitirmeyi hedeflediklerini de bildirdi.
Kaynak : Başbakan Recep Tayyip Erdoğan
Gazete linki : http://www.milliyet.com.tr/erdogan-a-de ... efault.htm

Başbakanın görüşü bu yönde değişti ise gerisi teferruattır, bakalım herhalde demiryolu entegrasyonu konusunda bayağı bir gelişme varki bu sözler dile geliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Mar Prş, 2011 12:01

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=27483
İstanbul Boğazı'na yapılacak 3'üncü köprü diğer iki köprüden birçok özelliği ile ayrışacak. Ulaştırma Bakanlığı, 3'üncü köprü ve projenin en geç 5 yılda tamamlanması şartnameye koyacak. Köprüden geçiş ücretinin en az 4 dolar olacağı, köprüden demiryolunun geçmesi nedeniyle maliyetin artabileceği ifade edildi.

Köprüden demiryolu geçişi de kesinleşti. Köprü tek ya da 2 katlı yapılabilecek. İhaleyi kazanan grup projesinde köprüyü 2 katlı olarak öngörürse, üstünden karayolu araçları altından trenler geçecek. Bu durumda köprünün karayolu bölümü 2x4 şerit olarak inşa edilecek. Tek katlı olması durumunda köprü 2x5 şerit olarak yapılacak. Bu durumda köprünün 2x4 şeridi karayolu, 2x1 şeridi ise demiryolu için kullanılacak. Demiryolunun da geçmesi nedeniyle 1 milyar dolar olarak öngörülen köprünün maliyetinin 250-300 milyon dolar civarında bir artış bekleniyor.

1.875 metrelik köprü

Üçüncü Boğaz Köprüsü'nü de içine alan Kuzey Marmara Otoyol Projesi, Avrupa yakasından Kınalı TEM Otoyolu kavşağından başlayıp, Adapazarı Akyazı'da TEM Otoyolu ile birleşecek. 260 kilometrelik projede köprü Sarıyer'in Garipçe ile Beykoz'daki Poyrazköy mevkisi arasına asma köprü olarak inşa edilecek. Üçüncü Köprü'nün uzunluğu 1.875, iki ayak arasındaki uzunluğu ise 1.275 metre olacak.
Demiryolu geçişi konusunda ışık giderek artıyor, bakalım hayırlısı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Nis Çrş, 2011 19:27

http://www.lojiport.com/ustten-oto,-alt ... 28128h.htm

Haberde Bakanlığın konu ile ilgili bir açıklama yaptığı ve köprüde demiryolu olacağını belirttiği ifade edilmiş, gerçi benim okuduğum kadarı ile açıklamayı yapan Karayolları Genel Müdürü yani direkt Bakanlık değil. Bu çok güzel bir gelişme, zaten son dönemdeki haberlerden bu demiryolu işinin olacağı yönünde büyük emareler vardı, projeler değerlendirilmiş ve iki katlı bir köprü inşa edilerek üst katta otoyol alt katta ise demiryolu için bir geçiş yapılması şeklinde projelendirilmesine karar verilmiş, tamam taaa cehennemin dibinde bir köprü ama içinden demiryolu geçen köprüyü severim :)
Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul'da 'Garipçe-Poyrazköy' arasına inşa edilecek 3. Boğaz köprüsünün 'iki katlı mı yoksa tek katlı mı' olacağı tartışmasına son noktayı koydu. Köprünün daha önce tek katlı olması ve raylı sistemle birlikte ihale edilmesi öngörülmüştü. Bu görüşten vazgeçen bakanlık, köprünün iki katlı olarak inşa edilmesine karar verdi. Köprünün üst katı 4x2 şeritli olacak ve bu kattan otomobiller geçecek. Alt kat ise trenlerin geçişine uygun inşa edilecek ancak yüklenici firma rayları döşemeyecek. Raylar, planlama çalışması süren bağlantı demiryolu projelerinin hayata geçmesinin ardından döşenecek. Trenin Boğaz'dan geçiş hızı ise 120 kilometre olacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Nis Prş, 2011 07:52

Ama 1. veya 2. köprünün yanına neden yap(a)mıyorlar?

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 07 Nis Prş, 2011 09:54

Sayın Alabay ,demiryolu geçen köprü buldun da yanından geçenini arıyorsun, buna da şükür diyorum ben :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Nis Prş, 2011 13:37

Valla, demiryolu geçeceh diyorlar, ama hangi demiryolu? Nerede? nereden? Nasıl? 1. ve 2. köprünün yanından “geçirseler”, bu soruların cevabı az biraz daha kolay olurdu. Yani, şükretmeden bir sorayım dedim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Nis Prş, 2011 14:40

Başar ya ben senin 7 yıldır çeşitli şekillerde bu konunun tartışıldığı yerlerde olduğunu sanıyorum :) yani hala neden diye soruyorsun ya şaşıyorum işte. Sonra kızıyorsun bana, İstanbul' u gerçekten biliyormusun diye sorunca. Mevcut köprülerin altına üstüne olamayacağı zaten söylenmişti, sanırım sende buna ikna olmuşsun ki yanına diye soruyorsun, o zaman bende şöyle bir şey diyeyim iki köprünün rüzgarda salınımı farklı olacağı için birbirine çarpar diye korktuklarından yapmamışlar :)

Hangi demiryolu geçecek güzel soru ama, hakikatten. Şu Çinliler yapacak ya, parayı verip düdüğü çalacakları hat, işte onunla birlikte bir de hani Marmaray yetmez yetmeyecek "huni" diyorduk ya, gerçi hep birilerinin borazanı olmak ile itham edildik, sonuç olarak gerçeği geçte olsa gördük ancak çaresi de bu demenin yolu oldu, biraz bana göre abes bir demiryolu olacak ama olsun buna da şükür.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Pzt, 2011 11:51

AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Soluk, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin Kınalı ile Akyazı arasında, yan yol bağlantılarıyla birlikte 414 kilometre uzunluğunda olduğunu ve proje kapsamında İstanbul Boğazı’na üçüncü köprü yapılacağını anımsattı.

Köprü’de 2x4 karayolu, 2x1 demiryolu güzergahı bulunacağını belirten Soluk, "Demiryolu güzergahı köprüyle aynı düzlemde mi olacak, yoksa asma mı olacak bunu alacağımız tekliflerde değerlendireceğiz. Şartnamemizde böyle bir madde var. 23 Ağustosta yüklenici teklifleriyle değerlendireceğiz. Şu anda bu konuda hiçbir kesinlik yok. Köprüden hızlı tren geçebilecek. Projedeki tekliflere bağlı olarak hız değişecek.
http://ekonomi.milliyet.com.tr/istanbul ... efault.htm

Köprüde demiryolu artık fiks geriye sadece projelendirme kalmış, bu aşamada demiryolunun köprüden nasıl geçeceği planlanacak ve ona göre tasarım yapılacakmış, aslında bu köprüye hiç taraftar değilim, her ne kadar aksini iddia eden şakşak güruhu olsa da ben bunun İstanbul' un çevresine, kentleşmesine yeni bir darbe vuracağına inanıyorum ve gerçekten bu konuda da yanılmayı ümit ediyorum, bu köprüye içimi ısındıran tek şey ise üzerinden demiryolu geçirilmesi oldu, çok fazla kuzeyde olsa da bunun İstanbul için büyük bir kazanç olduğunu düşünüyorum, köprüye (-) demiryoluna (++) :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 May Pzt, 2011 11:58

Demiryolunu o kadar kuzyeden geçirmek zorunda kalacaklarsa, bakalım, bu geçen yollar için ne demek olacak. Şimdiye dek İstanbul'un güneyinde az biraz raycıklar vardı, şimdi ise tüm kenti, ister istemez, kesip geçmek gerekecek. Ağ?

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön