ist-L.02 » 3.Köprü ve Kuzey Otoyolu İhale Süreçleri
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabii ki yesillikler ve ormanlar yok olacak. komik olan bu konuda karari Basbakan verecekmis! Daha önemli isleri yokmu? Bu isi mimarlar, mühendisler, kent tasarimcilari tartisip karara baglasalar daha dogru olmazmi, ne o yoksa cokmu Avrupai düsündüm hay Allah etkilenmeye basladim sanirim.
Bu hat icin zaten cevre yollarinin yapimina kac yil önce baslandi sehrin kuzeyinde zaten bir talan var su anda, bu talan ile yapilan cevre yollari köprü icin yapilacak otoban a baglanacak, zaten sehrin kuzeyi tasinmasi icin sebep araniyor burada dogallik kullanilacak, Istanbul da dogallik nedir? Rant, ranti kuzeye kaydirirsan otomatik olarak gider millet yoksa gitmez önce kuzeye tasiyacaklar, sonra güneyi yikip yeniden yapacaklar bla bla bla bu arada olan Istanbul da kisi basina düsen 2m ota olacak.
Bu hat icin zaten cevre yollarinin yapimina kac yil önce baslandi sehrin kuzeyinde zaten bir talan var su anda, bu talan ile yapilan cevre yollari köprü icin yapilacak otoban a baglanacak, zaten sehrin kuzeyi tasinmasi icin sebep araniyor burada dogallik kullanilacak, Istanbul da dogallik nedir? Rant, ranti kuzeye kaydirirsan otomatik olarak gider millet yoksa gitmez önce kuzeye tasiyacaklar, sonra güneyi yikip yeniden yapacaklar bla bla bla bu arada olan Istanbul da kisi basina düsen 2m ota olacak.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
SULTAN TAYYİP ELEŞTİRİSİEsat yazdı:Tabii ki yesillikler ve ormanlar yok olacak. komik olan bu konuda karari Basbakan verecekmis! Daha önemli isleri yokmu? Bu isi mimarlar, mühendisler, kent tasarimcilari tartisip karara baglasalar daha dogru olmazmi,
http://www.arkitera.com/h33713-sehir-pl ... yeter.html
http://www.arkitera.com/h33710-3-kopru- ... lacak.html
1-Habipler-Arnavutköy arasında yapılan duble yol var mesela.Esat yazdı:Bu hat icin zaten cevre yollarinin yapimina kac yil önce baslandi sehrin kuzeyinde zaten bir talan var su anda, bu talan ile yapilan cevre yollari köprü icin yapilacak otoban a baglanacak,
2-Başakşehir-Sanayi-Havaalanı Yoluna yapılan transit battı-çıktı kavşakları. Sanayideki millet kavşakların sanayi için yapıldığını sanıyor. Halbu ki 3. köprü ile Havaalanı arasına direk ulaşım olması için battı-çıktı yapıldı. sanayi trafiğine katkısı yok.
3-Başakşehir-Habipler Yolu projesi hazır. İhaleye çıkacak.
4-Kemerburgaz'da bir şeyler var zaten öteden beri.
5-Hadımköy Yolu yapılıyor.
*** Tayyip Sultan zar atsın. Düşeş gelen yere köprüyü diksin.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ulastirma Bakani Binali Yildirim in sözleridir, her gün biri birierini yalanliyor bir ifadeye dikkat demiryolu kuzey gecisi icin düsünülebilir yani bir dördüncü köprü daha yapacagiz
''Yeni köprüde şu andaki çalışmalara göre demiryolu geçişi düşünülmediğini, projede demiryolu bulunmadığını'' belirten Yıldırım, uzun vadede bir demiryolu geçişi konusunda çalışma yapıldığını, bunun ''Kuzey geçişi'' kapsamında yer alabileceğini kaydetti.
Boğaza yapılacak yeni köprünün güzergah seçiminde uzunluğun gelişen teknoloji karşısında önemli olmadığını, bunun maliyetleri çok artırmayacağını belirten Yıldırım, güzergah seçiminde kent ormanlarının bozulmamasının büyük önem taşıdığını vurguladı.
Yıldırım, köprünün yapılacağı alandaki yapılaşmaların orman dokusuna zarar vermesini istemediklerini, bu nedenle güzergah seçiminde hassas davrandıklarını ifade etti.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
3. Köprü Protesto Edildi.
Hacıosman Bayırı'nda toplanan grup, ''Köprü kirlilik, gürültü, yıkım demektir'', ''Köprü altında yaşamak istemiyoruz'', ''Egzoz gazında yaşamak istemiyoruz'' yazılı pankartlar taşıyarak, ''Köprü değil, insanca yaşam'', ''Ormanına, suyuna, mahallene sahip çık'', ''Köprü değil, barınma hakkı'' şeklinde sloganlar atarak yürüyüşe geçti.
Polisin kontrolü altında yaklaşık 2 kilometre yürüyerek Tarabya sahiline ulaşan grup, zaman zaman trafiğin aksamasına neden oldu.
-''3. KÖPRÜ İLE KENTE VE ÇEVREYE KARŞI SUÇ İŞLENECEK''-
Burada grup adına bir basın açıklaması yapan Prof. Dr. Zerrin Bayrakdar, 1950'li yıllardan başlayarak karayolcu politikalara teslim olan Türkiye'de 40 yıldan bu yana İstanbul Boğazı'na yapılacak köprülerin tartışıldığını savundu.
İstanbul Boğazı'nda 1973 ve 1989 yıllarında 2 köprü yapıldığını hatırlatan Prof. Dr. Bayrakdar, 2 köprünün boğazdan geçen taşıt sayısını 30 kat artırdığını, ancak yolcu sayısını 4 kat bile artıramadığını öne sürdü. Bayrakdar, yeni köprüyle de araç trafiğinde artış yaşanacağını, ancak yolcu sayısında önemli bir artışın olmayacağını iddia etti.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şimdi fantezi kelimesinden yola çıkarak burada çok değişik espriler yapardım ama malum halka açık bir ortam hoş olmaz.
Bence fantezileri bir kenara bırakalım derim, değil Türkiye' nin dünyada hiçbir ülkenin böyle bir lüksü yoktur sanırım, yani mevcut ve hala uzun süre kullanım ömrü olan iki köprüyü yıkmak ve yerine yeni köprü yapmak biraz hard bir fantezi.
Yapılacak 3. köprü demiryolu geçişli olurmu olacak mı bunu tartışabiliriz, ya da olmalı mı? Bana sorarsanız o kadar kuzeyde bir köprüde demiryolu olmasının bir anlamı yok zaten yolumu uzatıyorsun, yapacağın hattın ortalama hızı 50km den fazla olmayacak dolayısı ile süre bazında hiç kimseye katkısı olmayan bir çalışma olur.
Hadi madem hayal gücü çalıştırdık bu işin gerçek çözümü İstanbul' u ikiye bölmektir bence. İnsanlar iş için ya da evrak için cart için curt için iki yaka arasında gidip geliyorlar, iki ayrı il olsun, geliri ayrı gideri ayrı, aradaki geçişide sınır gibi yapın nerde yaşıyorsan orda çalış prensibi getirilsin böylece boğaz trafiği diye bir sorun kalmaz bende biraz uçtum ama idare edin.
Bence fantezileri bir kenara bırakalım derim, değil Türkiye' nin dünyada hiçbir ülkenin böyle bir lüksü yoktur sanırım, yani mevcut ve hala uzun süre kullanım ömrü olan iki köprüyü yıkmak ve yerine yeni köprü yapmak biraz hard bir fantezi.
Yapılacak 3. köprü demiryolu geçişli olurmu olacak mı bunu tartışabiliriz, ya da olmalı mı? Bana sorarsanız o kadar kuzeyde bir köprüde demiryolu olmasının bir anlamı yok zaten yolumu uzatıyorsun, yapacağın hattın ortalama hızı 50km den fazla olmayacak dolayısı ile süre bazında hiç kimseye katkısı olmayan bir çalışma olur.
Hadi madem hayal gücü çalıştırdık bu işin gerçek çözümü İstanbul' u ikiye bölmektir bence. İnsanlar iş için ya da evrak için cart için curt için iki yaka arasında gidip geliyorlar, iki ayrı il olsun, geliri ayrı gideri ayrı, aradaki geçişide sınır gibi yapın nerde yaşıyorsan orda çalış prensibi getirilsin böylece boğaz trafiği diye bir sorun kalmaz bende biraz uçtum ama idare edin.
-
- Abonman
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 21 Şub Cmt, 2009 02:58
İstanbul'un yarısı betonlaşmış boğaz sırtlarının kalan yarısını da 3. köprüye feda edip, oksijensiz ve bir kabus haline getirmektense, lüks olsa da doğru olanı yapmaktan yanayım. Artık rant haline getirilen Boğaz sırtlarından, yağmalanan, talan edilip imara açılan yeşil alanlardan, ne idüğü belirsiz, görgüsüz zenginlere peşkeş çekilen arazilerden bıkmış usanmış durumdayım, gına geldi. En azından pahalı olur ama doğru olur.
3. köprü Beykoz'dan geçerse trene gerek var mı? Bence de orası şüpheli
3. köprü Beykoz'dan geçerse trene gerek var mı? Bence de orası şüpheli
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
1. Köprü nereden geçerse geçsin, demiryoluna gerek var, evet. Hep ve her zaman bir ilâve "plüs" olur.
2. İki il masalı çoktan geldi, geçti. Olmamalı! Ümraniye ve İstanbul diye iki il olacakti… Ne manyak şey yahu. Doğru dürüst semt medeniyeti olsun, iş bitsin. Sen İstanbul'u iki ile bölmek istiyorsun (pis bölücü ), burada Basel kenti "üçe bölünmüş durumda", paçayı yine de kurtarıyor. İsviçre-Almanya-Fransa sınırları o köşede (hakikaten de köşe yani) öyle garip ki, basbayağı üç ülkeye yayılmış bir kent var ortada. Strasbourg iki ülke (Kehl eskiden Strasbourg'un bir parçasıydı, Rayş mayş ile Almanlar ortalığı biraz yaktı, şimdi Ren sınır, tam ortadan, cart diye. Ee? Hepsi tramvay projelerini sınırötesine kadar yapıyorlar.
3. O köprüyü Fener'lere bile yapsalar, demiryolu gerek. Transit oradan geçirilebilir, banliyö de oralardan geçer. Ve yine diyorum, Şile'ye banliyö gerek!
B. Alabay
2. İki il masalı çoktan geldi, geçti. Olmamalı! Ümraniye ve İstanbul diye iki il olacakti… Ne manyak şey yahu. Doğru dürüst semt medeniyeti olsun, iş bitsin. Sen İstanbul'u iki ile bölmek istiyorsun (pis bölücü ), burada Basel kenti "üçe bölünmüş durumda", paçayı yine de kurtarıyor. İsviçre-Almanya-Fransa sınırları o köşede (hakikaten de köşe yani) öyle garip ki, basbayağı üç ülkeye yayılmış bir kent var ortada. Strasbourg iki ülke (Kehl eskiden Strasbourg'un bir parçasıydı, Rayş mayş ile Almanlar ortalığı biraz yaktı, şimdi Ren sınır, tam ortadan, cart diye. Ee? Hepsi tramvay projelerini sınırötesine kadar yapıyorlar.
3. O köprüyü Fener'lere bile yapsalar, demiryolu gerek. Transit oradan geçirilebilir, banliyö de oralardan geçer. Ve yine diyorum, Şile'ye banliyö gerek!
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Az önce TRT-2'de bağlantı noktası programında Ulaştırma Bakanı vardı. Yapılan mülkatta 3. köprünün 2.köprünün daha kuzeyinde olacağını söyledi. Kesnlik kazanmış. Yeri de belli imiş. Bu sene ihaleye çıkacağız dedi. Krizden dolayı erteleme olmamasını umuyorlarmış.
Zengin oldum dostlar
Başakşehir'in tepesinden geçecek otoyol. Evime 500 m mesafeden.
Zengin oldum dostlar
Başakşehir'in tepesinden geçecek otoyol. Evime 500 m mesafeden.