21. sayfa (Toplam 22 sayfa)

Re: ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 14 Nis Prş, 2016 07:16
gönderen decimus
3. Köprünün açılış tarihi belli olmuş.Eğer Cumhurbaşkanı değil de başka biri bu tarihi verse çok fazla heyecan olmazdı ama şimdi ben kesin gözüyle bakıyorum.

26 Ağustos 2016...Hayrılı Olsun.

http://www.hurriyet.com.tr/cumhurbaskan ... k-40087999

Bu arada bu güne kadar 4 kez ertlenen belki de dünyada en çok ertelenen ihale olma şansı çok yüksek olan :D 3. köprü bağlantı yolları kendi ismi ile Kuzey Marmara Otoyolu ihalesi 6 Mayıs günü yapılacak.Çok geç kalınmış ve 3. köprünün İstanbul trafiğine olan katkısını en az 2 kat etkileyeeck bu projenin bir an önce ihale edilmesi ve gerçekten bu işin ehli bir firmanın kazanarak işlerin bir an önce başlatılmasını umuyorum.

Umarım 5. Kez ertelenmez :oops:

Re: ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 14 Nis Prş, 2016 13:29
gönderen Uğur
Ertelenme konusunda Gaziray ve Konya Yht garının yanına bile yaklaşamaz. :D

Re: ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 07 May Cmt, 2016 11:34
gönderen Anatolian
Resim

Re: ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 07 May Cmt, 2016 15:33
gönderen Engin Y
Bugün Mahmutbey'den geçtim..
Bağlantı inşaatı ağır ilerliyor gibi geldi bana..
Ağustos olarak ilan edilen açılış tarihine gerçi daha üç ay var, ama yine de sanki köprünün iki yakası birleştiğinden beri geçen iki ayda kavşak inşaatı anlamında pek ilerleme sağlanamadı gibi geliyor bana..

Re: ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Prş, 2016 10:37
gönderen decimus
3.Köprü fiyatları net olarak açıklandı.Buna göre normal araçlar 9.9 tl,Kamyonlar 21.29 tl olacakmış.

Kaynak : http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2016/08 ... ira-olacak

Bu fiyatları görünce YİD modeli ile mega projelerin yapılması konusunda kafamda soru işaretleri oluştu.Ülkemizde YİD modeli ile projeler başladığı zaman hak ediş usülü yapılan projelere kıyasla çok hızlı ilerlediğinden ilk zamanlar çok hoşuma gitmiş ülkemiz için en güzel sistemin bu olduğunu düşünmüştüm.Hatta Marmaray'ın uzun zamandır devam eden bir türlü bitmek bilmeyen CR3 sözleşmesi kapsamında ki işleri bile "keşke YİD modeli ise yapılsa" diye düşündüğüm olmuştur.

Ama projeler tamamlanıp açılmaya başlandığı zaman YİD modelinin yapılan hizmeti kullanalar için maddi anlamda zorluk çıkartacağı ortaya çıktı.Başka körfez köprüsünün 90 tl 'lik geçiş ücreti olmak üzere diğer YİD modeli ile yapılan projelerin kullanım açısında çok faydalı olmadığı görülüyor.Peki bu YİD modelini incelediğimizde en önemli faydası olarak karşımıza projenin hızlı yapılması gözümüze çarpıyor.Hızlı yapılmasının nedeni ise projeyi yapacak olan yüklenici firmanın devlet garantisi ile bankalardan projenin parasını hiçbir zorluk yaşamadan cebine koyması.Madem parayı bankalar devlet garantisi nedeniyle firmalara veriyor, o zaman devlet yine kendisi bankalar ile görüşüp AYGM,Karayolları veya TCDD üzerinden projelere kaynak aktarıp işlerin yine YİD modelimde ki gibi işleri hızlı şekilde yapılarak sözleşme tarihinde açılması sağlanabilir diye düşünüyorum.Yani sorun projelere para akışını hızlandırmak ise YİD yerine hak ediş üsülü şeklinde projelerin yapılması daha doğru gibi geliyor bana.Mega projeleri alan yüklenici firmalar parayı devletten alıp elini sıcak sudan soğuk suya değdirmeden projeyi tamamlayıp uzun yıllar cok ciddi gelir kapısı aralamış oluyor.Burada kazanan bence yüklenici firmalar.Ne devlet ne de vatandaş projelerin tamamlanmasına bu kadar sevinmiyor.Mesela körfez köprüsü açıldıktan sonra bu güzergahı kullanan arkadaşlarımla konuştuğumda çoğu köprü yerine feribot veya normal yoldan gitmeyi tercih ettikleri söylediler.Bu da benim içimi burktu.Sonuçta 6 yıldır yapılan bir emek var ortada.Tek amaç vatandaşa hizmet olarak yapılan proje malesef vatandaşa hizmet edemiyor.Ama yüklenici firma bunu dert etmiyor nasıl olsa günlük 1.4 milyon $ ceplerine giriyor.

Bu projelerin yapılmasının tek amacı vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırmak,zaman kazandırmak ve daha yaşanabilir bir ülke haline getirmek.Malesef şuan YİD ile yapılan projeler ulaşım sorunlarına beklenildiği kadar katkı sağlamıyor.Eğer Körfez köprüsü ve 3. köprü devlet garantisi ile yapıllsa idi çok farklı bir heyecan ve hükümet için çok farklı bir iltifat alırlardı.Zaten ülekmizde toplanan verginin amacı da bu zaten.Bu projelere kaynak yaratabilme.Umarım 3. tüp tünel projesi ve diğer mega projeler YİD yerine hak edişi üsülü yapılır ve açıldıktan sonra vatandaş olarak ücretsiz geçer ve emeği geçenlere hem dua hem de teşekkür ederiz.Tabi YİD modeli ile yapılan projeler içinde dua ve teşekkür edilmeli ama itiraf etmeliyim ki bu fiyatlar ile insanın biraz morali bozulabiliyor.

Re: ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 22 Ağu Pzt, 2016 09:01
gönderen Esat
az kaldı Cuma günü açılış var afişlerde gördüğüm kadarı ile, hayırlısı ile inşallah. Bu arada bakanlık köprüden geçecek demiryolu ile ilgili çalışmalarında başladığını söylemiş

http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... yolu-hatti
''Köprünün üzerinde bir gidiş bir geliş, demiryolu için yer ayrıldı. Devamında da Anadolu Yakası'nda yeni bir demiryolu ki, Akyazı'ya gidip ana hatla birleşiyor.

Avrupa Yakası'nda da otoyol Kınalı'ya kadar uzanıyor. Demiryolu da Halkalı'ya kadar gidip Halkalı-Kapıkule demiryoluyla birleşiyor.''

Re: ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Sal, 2016 07:26
gönderen decimus
Esat yazdı: Bu arada bakanlık köprüden geçecek demiryolu ile ilgili çalışmalarında başladığını söylemiş''
Benim anlamadığım bir konu var.Şimdi İçtaş-Astaldi ortaklığı bu projeyi üstlenirken 4x4 otoyol ve 1x1 tren yolu yapılacak diye konuşuluyordu.Ama şuan görünen firmalar sadece tren yolu için geçeceği güzergah boş bırakılmış.Muhtemelen başka bir firma gelip rayları döşeyecek.Ülkemizde yapılan büyük işlerde en büyük eksik koordinasyon bozukluğu.Şimdi İçtaş-Astaldi ortaklığı bu rayları inşaat zamanı döşese idi çoktan bitmişti.Çünkü tüm saha bomboş ve ve malzeme ekipman sevkiyatı çok kolay yapılacaktı ama şimdi yerine gelecek olan firma tren raylarını döşerken hem sevkiyat sorunu hem de çalışma hızı konusunda sorun yaşayacak.Devlet yetkilileri neden bunu görmüyorlar hiç anlamıyorum.

Aynı şekilde 3. Havalimanı projesi için geçerli.Dünyanın en büyük havalimanı projesini yapıyorsun ama hala raylı sistem için adım atılmış değilsin.3. Havalimanı 2018 yılında açılacağı söyleniyor o zaman raylı sistem eksikliği nedeniyle kaos yaşanacak.Bunu görmek çok mu zor ? Her geçen gün çok ciddi bir kayıp.

Benim fikrim büyük projelerde anahtar teslim ihale yapılmalı.İşi yapacak olan firmalara tüm işler tek kalemde verilip daha sonra tekrar ihale vs. uğraşılmamalı.

Re: ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Sal, 2016 09:20
gönderen Esat
İhaleye demiryolu inşaası dahil değilmiş, köprüye yaptığımız teknik gezi de bu şekilde söylenmişti diye hatırlıyorum, sadece demiryolunun geçebileceği alanı yapıp bırakacaklardı, tam emin değilim ama demiryolunun köprü giriş ve çıkışlarında girmesi muhtemel tünel ya da bağlantılar da yoktu diye hatırlıyorum işin içinde, yani senin dediğin gibi şimdi demiryolu ihale edilecek ve işletmedeki köprü üzerinde ve bağlantılarında tekrar başka bir inşaat yapılacak, typisch türkisch :)

Re: ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 24 Ağu Çrş, 2016 20:01
gönderen Kamil16
3.Köprü ve Kuzey Marmara Otoyol Projesi:
Odayeri-İkitelli ve Paşaköy-Çamlık bağlantıları İstanbul şehiriçi ve TEM'deki yoğun trafiği rahatlatacak mı?
Mahmutbey'den alınacak Kamyon ve Ağır Vasıta Trafiği, YSS Köprüsünden geçirilerek ve 95 Km dolaştırıldıktan sonra Ümraniye'de tekrar FSM'den gelen trafiğe dahil edilecek....
Artık Kamyoncular, kafayı yer mi yer....

Re: ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Cum, 2016 10:41
gönderen decimus
Çok zor bir projeyi çok kısa sürede ve kaliteli olarak yapıldığına inanıyorum.Burada emeği geçen herkese teşekkür etmek istiyorum.Hiç durmadan gece-gündüz aralıksız çalıştılar,tüm işler hiç aksamadan planlandığı süre içinde tamalandı.Özellikle Kamyon,Tır ve Otobüsleri FSM köprüsü içinden alması bile başlı başına büyük bir iş olacak.

Keşke YİD ile değilde normal yapılsa idi ve şuan 1. ve 2. köprü'deki fiyat ( 4.75 tl ) eşit olarak açıklansa idi.Hem vatandaş hem devlet kazanırdı.

Re: ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Cum, 2016 10:49
gönderen Esat
Evet hem ücret hem de yaptıracağı ekstra kilometre nakliye ücretlerine zam yapılmasını gerektirecek bu iş, yani ekonomik olarak makro düzeyde kar zararını hesaplamak uzmanların işi ama bunun zararı nakliyeciye olur gibi geliyor bana, ya da mal fiyatlarına yansır. Sadece köprü geçiş ücreti olarak düşünmeyin.

Diğer taraftan 2. köprüyü rahatlatacaktır, bu kesin, bir de 2. köprüden kozyatağı - beylikdüzü 2 saat veriyorsa 3. köprü 1 saat verirse yolu uzatıp giderim diyen özel araç sürücüsü de gördüm bu da enteresan bir yaklaşım bakalım kullanım sonuçları ne olacak, 1-2 aya kadar ortaya çıkar herhalde.

Re: ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Cum, 2016 15:46
gönderen Edil Arda
Sultanbeyli bağlantısı için verilmiş bir tarih var mı?

Orası bitmeden Anadolu Yakasında -neredeyse- hiçbir etkisi olmayacak.