ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Büyük hata. Çok büyük hata ve tamamen etrafçılıktan men bir kafa yapısı. Herşeyi Allaha bırakır gibi yapıyorlar da
sanki beyin bizde sırf kafa uçmasın diye bir ağırlık. Yine de uçuyorlar
Biraz gayret, biraz da ganal istanbül, battı orası. Belki bu bir şuuraltı nefret bile olabilir, bak, söylemedi demeyin!
Biraz gayret, biraz da ganal istanbül, battı orası. Belki bu bir şuuraltı nefret bile olabilir, bak, söylemedi demeyin!
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionIma ... ik2013.jpg adresindeki haritada, bu köprüyü ve bağlantı yollarını koymuşlar..
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Haritada görünce, asabım daha da bozuluyor! Öz itimadımı yitiriyorum bu konularda. Bu gibi procceler zararlı! Acaba bizde bütün bunları atıl bırakıp, gerekirse yıkıp, tabiatı hâline bırakabilecek yiğit var mı? Burada ciddî bir »başka dünyada yaşama« kültürü seziyorum. Buradayız, şimdideyiz! Ahireti ahiret bırakın.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42
köprünün 3 boyutlu çizimleri :
http://www.koprufotograflari.com/p/3.html
http://www.koprufotograflari.com/p/3.html
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım yarın Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Meclis Başkanı Cemil Çiçek ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılımlarıyla temeli atılacak olan 3'üncü köprü ile ilgili açıklama yaptı.
Yıldırım özetle şunları söyledi:
''İstanbul'a 3. köprünün temel atma töreni yarın. Tören öncesi hazırlıkları yerinde görmek için buradayız. Çok yoğun bir hazırlık çalışması var. Köprünün ayaklarının gireceği temel yerler hazırlanmış vaziyette. Her türlü hazırlık planlandığı şekilde sürüyor.
'TRAFİK SIKIŞIKLIĞININ MALİYETİ YILDA 3 MİLYAR LİRA'
İstanbul'daki trafik sıkışıklığının maliyeti yılda 3 milyar lira. Bu köprü geç başlanmış bir projedir. Dünyanın en uzun değil ama en geniş köprüsünü yapıyoruz. Şerit sayısı 8, iki de demir yolu 10 şerit. Otoyol da 8 şeritli.
Ekolojik bir proje, amacımız dokuyu korumak. Ormanlık ve yeşil alanı tahrip etmemek için viyadükler ve 4 tünel yaptık. Sadece tabiattaki canlıların geçeceği ekolojik köprüler proje içinde yer alıyor.
Toplam dolgu 70 milyon metreküp. Köprü ile birlikte 45 altgeçit ve 63 üstgeçit yapılacak. Köprü tamamlandığında transit trafik buradan yapılacak. TIR'lar ve kamyonlar 3. köprüden geçecek. 7 tepeli İstanbul, 7 büyük projeyle taçlanacak.
3. KÖPRÜ'NÜN GEÇİŞ ÜCRETİ
Geçiş ücretleri şöyle; belirlediğimiz tavan ücretleri var. Otomobil eşdeğeri oluyor. Kamyonsa, TIR’sa 3-4 otomobile eşdeğeridir. Dingil sayısına göre değişiyor. Yolda kilometre başına 0.8 cent, doların 10’da birinden az.
Köprü geçiş ücreti de 3 dolar karşılığı Türk lirası olacak. Bunlar tavan ücretlerdir. Trafik durumuna göre bu ücretleri aşamaz ancak bu ücretlerin altında bir tarife uygulamasına da mani bir hal yok. İşletmecinin kendi kararıdır. İşletmeci, trafiği artırıp sürümden kazanmak için tarifeyi belirlenen sınırların altında tutabilir.
'YARIN YÜKLENİCİYE SÜRPRİZ YAPILABİLİR'
Biz teslim tarihini, sözleşme şartlarına göre 3 yıl olarak belirledik. Yani işin başladığı tarihten itibaren 3 yıl. Ancak yarın yüklenici firmaya bir sürpriz yapılabilir. Süreyi öne çekme anlamında yeni bir tarih istenebilir. Onun için ben şimdiden tarihi telaffuz etmesem daha iyi olur.''
http://www.ntvmsnbc.com/id/25445745
Yıldırım özetle şunları söyledi:
''İstanbul'a 3. köprünün temel atma töreni yarın. Tören öncesi hazırlıkları yerinde görmek için buradayız. Çok yoğun bir hazırlık çalışması var. Köprünün ayaklarının gireceği temel yerler hazırlanmış vaziyette. Her türlü hazırlık planlandığı şekilde sürüyor.
'TRAFİK SIKIŞIKLIĞININ MALİYETİ YILDA 3 MİLYAR LİRA'
İstanbul'daki trafik sıkışıklığının maliyeti yılda 3 milyar lira. Bu köprü geç başlanmış bir projedir. Dünyanın en uzun değil ama en geniş köprüsünü yapıyoruz. Şerit sayısı 8, iki de demir yolu 10 şerit. Otoyol da 8 şeritli.
Ekolojik bir proje, amacımız dokuyu korumak. Ormanlık ve yeşil alanı tahrip etmemek için viyadükler ve 4 tünel yaptık. Sadece tabiattaki canlıların geçeceği ekolojik köprüler proje içinde yer alıyor.
Toplam dolgu 70 milyon metreküp. Köprü ile birlikte 45 altgeçit ve 63 üstgeçit yapılacak. Köprü tamamlandığında transit trafik buradan yapılacak. TIR'lar ve kamyonlar 3. köprüden geçecek. 7 tepeli İstanbul, 7 büyük projeyle taçlanacak.
3. KÖPRÜ'NÜN GEÇİŞ ÜCRETİ
Geçiş ücretleri şöyle; belirlediğimiz tavan ücretleri var. Otomobil eşdeğeri oluyor. Kamyonsa, TIR’sa 3-4 otomobile eşdeğeridir. Dingil sayısına göre değişiyor. Yolda kilometre başına 0.8 cent, doların 10’da birinden az.
Köprü geçiş ücreti de 3 dolar karşılığı Türk lirası olacak. Bunlar tavan ücretlerdir. Trafik durumuna göre bu ücretleri aşamaz ancak bu ücretlerin altında bir tarife uygulamasına da mani bir hal yok. İşletmecinin kendi kararıdır. İşletmeci, trafiği artırıp sürümden kazanmak için tarifeyi belirlenen sınırların altında tutabilir.
'YARIN YÜKLENİCİYE SÜRPRİZ YAPILABİLİR'
Biz teslim tarihini, sözleşme şartlarına göre 3 yıl olarak belirledik. Yani işin başladığı tarihten itibaren 3 yıl. Ancak yarın yüklenici firmaya bir sürpriz yapılabilir. Süreyi öne çekme anlamında yeni bir tarih istenebilir. Onun için ben şimdiden tarihi telaffuz etmesem daha iyi olur.''
http://www.ntvmsnbc.com/id/25445745
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Acaip mide bulandırıcı. Dün bununla ilgili bir durum yaşadım da aklıma geldi, güldüm. ŞImdi bizim buraları aşağılık hissinden çok uzak (tek bir konu hariç: Almanca dili, güneybatı her şeyi becerir, Yüksek Alman Dili hariç diye bir reklâm vardı eskiden, burada konuşulan Alemanca hakikaten Öz Almancadan bayağı, ee, uzak ). Neyse. Buralarda bir yerde (eyalette) dün dünyanın veya Avrupanın (unuttum) EN (hoppala) böyyüg (!) bilmemne jeneratörü kamyonla getirildi. Kamyon 16 akslıydı, o yüzden getirilişi lojistik açıdan biraz zordu (yollar, caddeler, kavşaklar). Havadisleri söyleyen kızcağız bu en ve böyyügü derken neredeyse utanır gibiydi Yani sırf hakikaten en büyük ve o yüzden en problematik diye anlatmaya çaba gösterdiler, leee En böyyyüg yarr
der gibi hâl yoktu. Bu çok ilgimi çekti. Yani bir şey efektif en büyük, en zor, en ilk, en bilmemne ise, başka da, şu (dendiği gibi) aşağılık kompleks oyununda o kadar ENGGG var ki, en olMAyan neredeyse zirve!
Ek: Bu arada, Esat, resmindeki o şal da tam havalara göre, ula ne bu böyle? Dün 25 derece, bugün neredeyse kısmen 5. Sen de gel ve de ki, klima normal
Ek: Bu arada, Esat, resmindeki o şal da tam havalara göre, ula ne bu böyle? Dün 25 derece, bugün neredeyse kısmen 5. Sen de gel ve de ki, klima normal
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yok en olayı heryerde var avrupa da da var, bunun kompleks ile alakası olduğuna inanmıyorum, yani senin sözlerin biraz aşağılar gibi geldi bana! Ben genel siyasetçi ve halk profili üzerinden olaya bakıyorum, bir şeyler yapıyor görünmek yetmedi, yani mevcut kitle zaten "ya adamlar yapıyor" diyor, bir sıkıntı yok ama mevcudu arttırmak için diğer kitleyi çekmenin yolu "EN" bu bir yöntem, başarılı olduğunu da düşünüyorum ama suyu çıkartıldı, yani dozu kaçtı, biraz frenlemeleri lazım, ben olsam öyle yapardım. Avrupa ve Ortadoğunun EENNNNN BÖYYYÜK adliyesini de yaptık ama cezaevi araçları garajına giremiyor bir önceki mesajımda aslında bu konuya değindim ama sonra sildim, bizde KÜTLESEL BÜYÜKLÜK ile övünme durumu var, Başar bu senin tez konun ile de alakalı olsa gerek neye bağladığımı anladın, bence KÜTLESEL değil İŞLEVSEL büyüklük önemli, bu anlamda bu köprünün işlevinin büyüklüğü tartışılır, dolayısı ile sen istersen ortasından 4 tane tren yolu geçir, üstüne de uçak pisti yap, bir anlamı yok.alabay yazdı:Acaip mide bulandırıcı. Dün bununla ilgili bir durum yaşadım da aklıma geldi, güldüm. ŞImdi bizim buraları aşağılık hissinden çok uzak (tek bir konu hariç: Almanca dili, güneybatı her şeyi becerir, Yüksek Alman Dili hariç diye bir reklâm vardı eskiden, burada konuşulan Alemanca hakikaten Öz Almancadan bayağı, ee, uzak ). Neyse. Buralarda bir yerde (eyalette) dün dünyanın veya Avrupanın (unuttum) EN (hoppala) böyyüg (!) bilmemne jeneratörü kamyonla getirildi. Kamyon 16 akslıydı, o yüzden getirilişi lojistik açıdan biraz zordu (yollar, caddeler, kavşaklar). Havadisleri söyleyen kızcağız bu en ve böyyügü derken neredeyse utanır gibiydi Yani sırf hakikaten en büyük ve o yüzden en problematik diye anlatmaya çaba gösterdiler, leee En böyyyüg yarr der gibi hâl yoktu. Bu çok ilgimi çekti. Yani bir şey efektif en büyük, en zor, en ilk, en bilmemne ise, başka da, şu (dendiği gibi) aşağılık kompleks oyununda o kadar ENGGG var ki, en olMAyan neredeyse zirve!
Ek: Bu arada, Esat, resmindeki o şal da tam havalara göre, ula ne bu böyle? Dün 25 derece, bugün neredeyse kısmen 5. Sen de gel ve de ki, klima normal
Hava konusuna gelince Başar, dün bulunduğum yerde hava +1,5 derece idi ve kar yağdı, 3 gün önce 20cm taze kar yağmıştı, harikaydı, keşke bulutlar zirveyi kapamasaydı çok güzel fotolar çekecektim, neyse onu paylaşıcam bugün ama uykum geldi şimdi yav gözler gidiyor, uzun araba sürdüm dün hala dinlenemedim.