ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 20 May Pzt, 2013 09:22

Dün Rumelifeneri'ndeydim. Poyrazköy'ün biraz güneyindeki yamaçları traşlamışlardı ve teraslandırmışlardı, sanırım bu musibetin Asya'daki ayağını oraya yerleştirecekler. Lanet olsun..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 May Pzt, 2013 10:28

Büyük hata. Çok büyük hata ve tamamen etrafçılıktan men bir kafa yapısı. Herşeyi Allah’a bırakır gibi yapıyorlar da … sanki beyin bizde sırf kafa uçmasın diye bir ağırlık. Yine de uçuyorlar :x

Biraz gayret, biraz da ganal istanbül, battı orası. Belki bu bir şuuraltı nefret bile olabilir, bak, söylemedi demeyin!

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 20 May Pzt, 2013 16:14

Çok büyük hata ve tamamen etrafçılıktan men bir kafa yapısı.
Geri dönülmez hatalarla, Türkiye'nin geleceğiyle oynuyorlar. Oradaki köprüyü kim ne yapsın? Yap iki köprünün arasına veya birincinin güneyine, bak bakalım sesim çıkıyor mu, yoksa herkesten önce ben mi alkışlıyorum sizi..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 22 May Çrş, 2013 10:46

http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionIma ... ik2013.jpg adresindeki haritada, bu köprüyü ve bağlantı yollarını koymuşlar..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 May Çrş, 2013 12:23

Haritada görünce, asabım daha da bozuluyor! Öz itimadımı yitiriyorum bu konularda. Bu gibi procceler zararlı! Acaba bizde bütün bunları atıl bırakıp, gerekirse yıkıp, tabiatı hâline bırakabilecek yiğit var mı? Burada ciddî bir »başka dünyada yaşama« kültürü seziyorum. Buradayız, şimdideyiz! Ahireti ahiret bırakın.

justuur
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42

Mesaj gönderen justuur » 28 May Sal, 2013 02:12

köprünün 3 boyutlu çizimleri :
http://www.koprufotograflari.com/p/3.html

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 28 May Sal, 2013 17:05

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım yarın Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Meclis Başkanı Cemil Çiçek ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılımlarıyla temeli atılacak olan 3'üncü köprü ile ilgili açıklama yaptı.

Yıldırım özetle şunları söyledi:

''İstanbul'a 3. köprünün temel atma töreni yarın. Tören öncesi hazırlıkları yerinde görmek için buradayız. Çok yoğun bir hazırlık çalışması var. Köprünün ayaklarının gireceği temel yerler hazırlanmış vaziyette. Her türlü hazırlık planlandığı şekilde sürüyor.


'TRAFİK SIKIŞIKLIĞININ MALİYETİ YILDA 3 MİLYAR LİRA'
İstanbul'daki trafik sıkışıklığının maliyeti yılda 3 milyar lira. Bu köprü geç başlanmış bir projedir. Dünyanın en uzun değil ama en geniş köprüsünü yapıyoruz. Şerit sayısı 8, iki de demir yolu 10 şerit. Otoyol da 8 şeritli.

Ekolojik bir proje, amacımız dokuyu korumak. Ormanlık ve yeşil alanı tahrip etmemek için viyadükler ve 4 tünel yaptık. Sadece tabiattaki canlıların geçeceği ekolojik köprüler proje içinde yer alıyor.

Toplam dolgu 70 milyon metreküp. Köprü ile birlikte 45 altgeçit ve 63 üstgeçit yapılacak. Köprü tamamlandığında transit trafik buradan yapılacak. TIR'lar ve kamyonlar 3. köprüden geçecek. 7 tepeli İstanbul, 7 büyük projeyle taçlanacak.

3. KÖPRÜ'NÜN GEÇİŞ ÜCRETİ
Geçiş ücretleri şöyle; belirlediğimiz tavan ücretleri var. Otomobil eşdeğeri oluyor. Kamyonsa, TIR’sa 3-4 otomobile eşdeğeridir. Dingil sayısına göre değişiyor. Yolda kilometre başına 0.8 cent, doların 10’da birinden az.

Köprü geçiş ücreti de 3 dolar karşılığı Türk lirası olacak. Bunlar tavan ücretlerdir. Trafik durumuna göre bu ücretleri aşamaz ancak bu ücretlerin altında bir tarife uygulamasına da mani bir hal yok. İşletmecinin kendi kararıdır. İşletmeci, trafiği artırıp sürümden kazanmak için tarifeyi belirlenen sınırların altında tutabilir.

'YARIN YÜKLENİCİYE SÜRPRİZ YAPILABİLİR'
Biz teslim tarihini, sözleşme şartlarına göre 3 yıl olarak belirledik. Yani işin başladığı tarihten itibaren 3 yıl. Ancak yarın yüklenici firmaya bir sürpriz yapılabilir. Süreyi öne çekme anlamında yeni bir tarih istenebilir. Onun için ben şimdiden tarihi telaffuz etmesem daha iyi olur.''

http://www.ntvmsnbc.com/id/25445745

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 May Sal, 2013 17:47

Ulaa, en değil de, EN :mrgreen:

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 29 May Çrş, 2013 07:54

Ulaa, en değil de, EN
Benim de en çok sinir olduğum kısım bu oldu. Ülkemiz en kısa zamanda bu aşağılık kompleksine sahip yöneticilerden kurtulur inşallah diyeceğim, ama bu gidişle biraz zor..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 May Çrş, 2013 08:50

EN muhabbeti taban seviyesinde kendisine çok taraftar bulur, bana göre ise bir iş yapıp onu halka "ENNN" diye satmak "dünyanın EN saçma" işi :) ama halk seviyor, onlarda sevileni veriyor. "EN" argümanına siyasi parti tarafgirliği dışında gerçekten samimiyetle karşı çıkan insan sayısı da çok az çünkü.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 May Çrş, 2013 09:36

Acaip mide bulandırıcı. Dün bununla ilgili bir durum yaşadım da aklıma geldi, güldüm. ŞImdi bizim buraları aşağılık hissinden çok uzak (tek bir konu hariç: Almanca dili, güneybatı her şeyi becerir, Yüksek Alman Dili hariç diye bir reklâm vardı eskiden, burada konuşulan Alemanca hakikaten Öz Almanca’dan bayağı, ee, uzak :-) ). Neyse. Buralarda bir yerde (eyalette) dün dünyanın veya Avrupa’nın (unuttum) EN (hoppala) böyyüg (!) bilmemne jeneratörü kamyonla getirildi. Kamyon 16 akslıydı, o yüzden getirilişi lojistik açıdan biraz zordu (yollar, caddeler, kavşaklar). Havadisleri söyleyen kızcağız bu en ve böyyügü derken neredeyse utanır gibiydi :lol: Yani sırf hakikaten en büyük ve o yüzden en problematik diye anlatmaya çaba gösterdiler, leee En böyyyüg yarr… der gibi hâl yoktu. Bu çok ilgimi çekti. Yani bir şey efektif en büyük, en zor, en ilk, en bilmemne ise, başka da, şu (dendiği gibi) aşağılık kompleks oyununda o kadar ENGGG var ki, en olMAyan neredeyse zirve!

Ek: Bu arada, Esat, resmindeki o şal da tam havalara göre, ula ne bu böyle? Dün 25 derece, bugün neredeyse kısmen 5. Sen de gel ve de ki, klima normal :x

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 May Çrş, 2013 10:05

alabay yazdı:Acaip mide bulandırıcı. Dün bununla ilgili bir durum yaşadım da aklıma geldi, güldüm. ŞImdi bizim buraları aşağılık hissinden çok uzak (tek bir konu hariç: Almanca dili, güneybatı her şeyi becerir, Yüksek Alman Dili hariç diye bir reklâm vardı eskiden, burada konuşulan Alemanca hakikaten Öz Almanca’dan bayağı, ee, uzak :-) ). Neyse. Buralarda bir yerde (eyalette) dün dünyanın veya Avrupa’nın (unuttum) EN (hoppala) böyyüg (!) bilmemne jeneratörü kamyonla getirildi. Kamyon 16 akslıydı, o yüzden getirilişi lojistik açıdan biraz zordu (yollar, caddeler, kavşaklar). Havadisleri söyleyen kızcağız bu en ve böyyügü derken neredeyse utanır gibiydi :lol: Yani sırf hakikaten en büyük ve o yüzden en problematik diye anlatmaya çaba gösterdiler, leee En böyyyüg yarr… der gibi hâl yoktu. Bu çok ilgimi çekti. Yani bir şey efektif en büyük, en zor, en ilk, en bilmemne ise, başka da, şu (dendiği gibi) aşağılık kompleks oyununda o kadar ENGGG var ki, en olMAyan neredeyse zirve!

Ek: Bu arada, Esat, resmindeki o şal da tam havalara göre, ula ne bu böyle? Dün 25 derece, bugün neredeyse kısmen 5. Sen de gel ve de ki, klima normal :x
Yok en olayı heryerde var avrupa da da var, bunun kompleks ile alakası olduğuna inanmıyorum, yani senin sözlerin biraz aşağılar gibi geldi bana! Ben genel siyasetçi ve halk profili üzerinden olaya bakıyorum, bir şeyler yapıyor görünmek yetmedi, yani mevcut kitle zaten "ya adamlar yapıyor" diyor, bir sıkıntı yok ama mevcudu arttırmak için diğer kitleyi çekmenin yolu "EN" bu bir yöntem, başarılı olduğunu da düşünüyorum ama suyu çıkartıldı, yani dozu kaçtı, biraz frenlemeleri lazım, ben olsam öyle yapardım. Avrupa ve Ortadoğunun EENNNNN BÖYYYÜK adliyesini de yaptık ama cezaevi araçları garajına giremiyor :) bir önceki mesajımda aslında bu konuya değindim ama sonra sildim, bizde KÜTLESEL BÜYÜKLÜK ile övünme durumu var, Başar bu senin tez konun ile de alakalı olsa gerek :) neye bağladığımı anladın, bence KÜTLESEL değil İŞLEVSEL büyüklük önemli, bu anlamda bu köprünün işlevinin büyüklüğü tartışılır, dolayısı ile sen istersen ortasından 4 tane tren yolu geçir, üstüne de uçak pisti yap, bir anlamı yok.

Hava konusuna gelince Başar, dün bulunduğum yerde hava +1,5 derece idi :) ve kar yağdı, 3 gün önce 20cm taze kar yağmıştı, harikaydı, keşke bulutlar zirveyi kapamasaydı çok güzel fotolar çekecektim, neyse onu paylaşıcam bugün ama uykum geldi şimdi yav :) gözler gidiyor, uzun araba sürdüm dün hala dinlenemedim.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön