8. sayfa (Toplam 14 sayfa)

Gönderilme zamanı: 10 Oca Sal, 2012 23:25
gönderen Mehmet Kasım
kasada 90-100 milyar nakit var. merkez bütçeye atabilir ama bu sene geçti demektir. 2012 bütçesinde yer yoktu buna?

Gönderilme zamanı: 11 Oca Çrş, 2012 17:32
gönderen langur
Ulaştırma Bakanı bir röportajda "köprü iki katlı da olabilir, tek katlı da ama kesin olan demiryolu ve karayolunun birlikte yapılacağı" gibisinden birşeyler söyledi. Bu kadar açık konuştuktan sonra geri adım atacağını sanmıyorum. Ama tabii sabah ola hayrola.

Gönderilme zamanı: 15 Oca Pzr, 2012 15:52
gönderen Esat
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... et-yapacak
Yıldırım, bir proje için 10 ayda hazırlık yapamayanların 3 ayda ne hazırlığı yapacaklarını sorarak, ''Biz bunu çok makul bulmadık ve süre uzatmamaya karar verdik. Süre uzatmadık, teklif de çıkmadı. Teklif gelme ihtimalini daha yüksek görüyorduk. Ama teklif gelmemesine karşı da hazırlıklarımız vardı. O yeni planı devreye soktuk. Genel bütçeden yapacağız'' dedi.

''Kısa sürede tekrar ihaleye çıkacağız. Direkt özkaynakla çıkmayı planlıyoruz. Yap-işlet-devret'lerde kredi finansman garantisi çok süre alıyor. Neticede yaptığımız şu. Projede revizyona gidiyoruz. Etap etap yapacağız. Proje henüz çalışılıyor. Köprü artı 65-70 kilometrelik bir ana aks ilk ihaleye dahil edilecek ve daha sonraki devamı olan otoyol bilahare yapılacak. Zaten bizim yaptığımız bir çalışma var. O çalışmada bir değişiklik yaparak o şekilde projeyi tamamlayacağız.''

Projenin hangi yöntemle yapılırsa yapılsın sadece Türkiye'nin ihtiyacı olan bir proje değil, Avrupa'yı Kafkaslar, Ortadoğu ve Uzakdoğu'ya bağlayan bir transit güzergahı oluşturacak proje olduğunu dile getiren Yıldırım, projenin kısmen İstanbul şehir içi trafiğine katkısı olacağını, ancak İstanbul'un merkezine çok fazla çıkış vermeyeceklerini söyledi.

"2012'DE BAŞLAR"
Bakan Yıldırım, işin 2012'de başlayacağını, 2013 ve 2014'de yoğun olarak harcama olacağını belirterek, ''Projenin hacmi itibariyle tek bir Türk firması yeterli olmaz. Grup oluşturacaklar. Grup oluşturunca da belki yeterli olmayabilir. Köprü için belki yabancı bir firmayı da çözüm ortağı olarak almaları icap eder'' diye konuştu.
Bakan projenin öz kaynakla yapılacağını duyurmuş, yeni ihale yapılacağını ama büyüklüğü nedeni ile belki Türk konsorsiyumların tek başına yeterli olamayacağını belirtmiş bakalım onu göreceğiz. Diğer taraftan haberin içinde yine demiryolu ile ilgili bir ibare vardı, yani köprüde demiryolu olacakmış.

Gönderilme zamanı: 15 Oca Pzr, 2012 16:11
gönderen Mehmet Kasım
Projede revizyona gidiyoruz. Etap etap yapacağız. Proje henüz çalışılıyor. Köprü artı 65-70 kilometrelik bir ana aks ilk ihaleye dahil edilecek ve daha sonraki devamı olan otoyol bilahare yapılacak
acaba bu kısım neresi. garipçe-habipler arası olabilir mi? karşı da da sultanbeyli'ye kadar.

Gönderilme zamanı: 16 Oca Pzt, 2012 01:33
gönderen Esat
Kentiçine bağlantı verilmeyecek ve yol transit olacak demişler bu söz üzerinden bakarsak zaten dediğinin dışında bir yer olması ihtimali pek kalmıyor.

Gönderilme zamanı: 02 Şub Prş, 2012 10:43
gönderen Esat
http://www.haber7emlak.com/yildirim-kan ... -3567.html

3. köprünün maliyetinin nasıl karşılanacağı ile ilgili olarak Sn. Yıldırım açıklamada bulunmuş.
Üçüncü köprü için nisan ayında teklifler alınacak. 340 kilometrelik bağlantı yollarını milli bütçe ile yapacağız. Köprü, 60 kilometrelik ana aks ve 34 kilometrelik bağlantı yolu ise yap-işlet modeli ile yapılacak.

Toplam maliyet 5.2 milyar dolar. Bunun 2.5 milyar doları yap-işlet sistemi, geri kalanı milli bütçeden karşılanacak. Biz bu proje için yola çıkarken talep gelmeyeceği ihtimalini görmedik. Yap-işlet ile yapılacak 94 kilometrelik bölüm ya tünel ya viyadük olacak. Başka türlüsüne arazi müsait değil.

Köprü geçişi 3 dolar olacak. Hazine garantisi olacak. Ayrıca günlük 135 bin araç geçişi garantisi verilecek. Bu rakamın altındaki tutarı devlet ödeyecek. Köprüye nisan ayında da talip çıkmazsa elbette C planımız var.
Birde C planı varmış, herhalde onda da bismillah başlayalım 20 seneye bitiririz mi olacak ne bileyim.

Gönderilme zamanı: 20 Nis Cum, 2012 10:25
gönderen Esat
Bir ara parça parça yapacağız denilmişti ama sanırım fikir değiştirilerek kapsamıda genişletilmişti, en son ihale dökümanını rekor firma aldı denilerek hadi bu sefer olacak gari denildi, bugün yapılan açıklamada 5 firmanın teklif verdiği belirtilmiş.

http://www.haber7.com/haber/20120420/Uc ... -geldi.php
Tekliflerin alındığı Karayolları Genel Müdürlüğü toplantı salonunda bir açıklama yapan Karayolları Genel Müdür Yardımcısı ve İhale Komisyonu Başkanı İhsan Akbıyık,ihaleyle ilgili bugüne kadar yaşanan gelişmeleri anlattıktan sonra gelen teklifleri şöyle açıkladı:

''Bugün saat 10.00 itibariyle ihaleye, Salini-Gülermak Ortak Girişimi, İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu, China Communications Construction-Doğuş İnşaat Ticaret AŞ-Yapı Merkezi-Arkon İnşaat Ortak Girişimi, MAPA İnşaat ve Ticaret AŞ ile Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limak İnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat olmak üzere 5 teklif gelmiştir'' dedi.

Gönderilme zamanı: 20 Nis Cum, 2012 10:31
gönderen Mehmet Kasım
kapsam odayeri paşaköy araıydı diye biliyorum. belki odayerinden teme bağlanacak kısımda vardır. ikitelli olimpiyatın ordan geçecekti.

Gönderilme zamanı: 29 May Sal, 2012 12:46
gönderen Esat
Verilen teklifler yarın açılacakmış, hadi hayırlısı bakalım bu sefer iş çıksın bari.

http://www.lojiport.com/haberdetay/3.-K ... iyor/33819
“Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin (3. Boğaz Köprüsü Dahil)Odayeri-Paşaköy Kesimi”nin ihalesi, 20 Nisan'da yapılmış ve ihalede Salini-Gülermak Ortak Girişimi, İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu, MAPA İnşaat ve Ticaret AŞ ile Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limak İnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat olmak üzere 4 teklif değerlendirmeye alınmıştı.

Gönderilme zamanı: 29 May Sal, 2012 17:48
gönderen Esat
Yarın falan diye sallamışım ama haber dünün galiba :) neyse olur o kadar bu linkte ihale sonucunun açıklandığı bilgisi var, İçtaş-Astaldi ortaklığının en uygun teklifi vererek ihaleyi kazandığı açıklanmış, bir aksilik olmazsa hayırlı olsun.

http://networkedblogs.com/y9XUk
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul Boğazı’na inşa edilecek 3. köprünün yapımını da içeren ‘Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin Odayeri-Paşaköy Kesimi’nin ihalesinde en kısa yapım ve işletim süresini 10 yıl 2 ay 20 gün ile İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu’nun verdiğini ve ihaleyi kazandığını açıkladı.

Yıldırım, köprünün 36 ay içinde tamamlanmasını ve yaklaşık 4,5 milyar lira yatırım yapılmasını öngördüklerini de belirtti.

Gönderilme zamanı: 04 Haz Pzt, 2012 13:15
gönderen Esat
Daha önce bir kaç sefer dile getirilmişti ama hala inanmayanlar olabilir diye ya da işte gündem olsun diye yine 3.köprüden demiryolu geçeceği söylenmiş. Tamam abi, geçecek ben inanıyorum ya vallaha :) Hemde iki katlı olacakmış, alt katı sadece trenler kullanacakmış, bu proje detayımıdır yoksa öngörülenmidir bilemiyorum tabii.

Yanlız bu köprüye kılıf bulmak için atılmayan laf kalmadı ya, buna acayip şaşıyorum. Ya kardeşim ne yaptınızda yok dendi? Hiiiççç, her şey yaptım olazak, ve oluyor, o zaman gerenk yok bu sözlere;
Yıldırım, “Köprü, Ege ve Marmarayı entegre edecek” dedi.
Ege ve Marmara bölgesini entegre edecek olan diğer köprü başkanım, hani şu İzmit tarafına yapılan o köprü bu vazifeyi görüyor ekstradan bu saçma sapan bir yere yapılan 3. köprünün bir fonksiyonu olmayacak. Ya birileri adam akıllı bir şey söylesin, desin ki "kardeşim biz kamyon ve tır trafiğini kesin olarak bu köprüye vereceğiz, kardeşim biz bazı hızlı trenleri bu köprüden geçirerek İstanbul'a kuzeyden bir yht hattı getireceğiz ve kardeşim biz Haydarpaşa limanını kaldırıp kent içinden yük trafiği olayına son vereceğiz bunun içinde kenti kuzeyden geçen bu demiryolu ile kentin ya da bölgenin iki ucundaki ve kuzeyindeki bir limandan yükleri demiryolu ile dağıtacağız" bunu akılmı edemiyoruz, yoksa gerek yokmu?
İSTANBUL ve Marmara Bölgesi’nin karayolu trafik yükünü azaltmayı hedefleyen Üçüncü Köprü Projesi’ne, ilk projede olmayan demiryolu raylı sistemi de eklendi. Projeye göre, üçüncü köprü iki katlı olacak. Üst katı karayolu taşımacılığına ayrılan köprünün alt katından sadece demiryolu geçecek. Bu demiryolu Edirne’den İzmit’e kadar hem şehirlerarası hem de şehir içinde yolcu taşıyacak. Marmaray’la da entegre edilecek raylı sistemle, Atatürk Havalimanı ile Sabiha Gökçen Havalimanı da birbirine bağlanacak.
Ha beyanatın içindeki mikrofonu görmüşken yol verin gideyim beyanatlarından İzmir - İstanbul yolu kısalacak ve İki havalimanını buradan demiryolu ile bağlayacağız ifadeleri için hiçbir şey diyemiyorum. Sayın Bakanım yolu kısaltan İzmir otoyolu ve Körfez köprüsü, ya bilmiyorum benmi haberi iyi anlamıyorum yoksa biri projeleri karıştırdı Sn. Yıldırım'da yorgunluktan okudu gitti mi. Yolu kısaltan bu köprü olamaz, mümkün değil. İkincisi güneyden kısacık bağlantılar ile 2 havalimanını Marmaray ile bağlamak var iken, neden şimdi bu upuzun kuzey yolundan bağlanıyor? Ha ben Marmaray ve banliyö sistemi geliştirilmesin demiyorum :) gelişsin daha geçen sundum önerimi, gelişsinde, o iki havalimanı arasındaki en doğru çözüm mevcut banliyö hattı üzerinden geçmektir, ne oldu yoksa tüpe sığmıyor mu seferler? Haa doğru ya ben ne bilirim ya bilen arkadaşlar başkaları, benim söylediklerimin tersini yapıyor hep bakanlık ve tcdd.

Yapılsın bakalım, yapılsın görelim köprüyü vatana millete hayırlı olsun, köprüde bana göre tek doğru iş demiryolunun geçiyor olmasıdır, geri kalan söylemlerin çoğu bence havadadır.

Gönderilme zamanı: 05 Haz Sal, 2012 10:38
gönderen Özgür Türkler
Yeni yapılacak köprünün iki katlı değil tek katlı olacağını düşünüyorum. Birincisi iki katlı olunca boğazın görünümünü kalın bir nesne olarak bozar ikincisi tek katlının maliyeti iki katlıya göre 300 mUSD daha ucuz olacak diye okumuştum. Yapacak olanda daha ucuzu tercih edecektir doğal olarak...
Bu iki katlı olacak bilgisini nereden aldınız?