Gönderilme zamanı: 10 Oca Sal, 2012 23:25
kasada 90-100 milyar nakit var. merkez bütçeye atabilir ama bu sene geçti demektir. 2012 bütçesinde yer yoktu buna?
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://www.ulasimturkiye.com/
Bakan projenin öz kaynakla yapılacağını duyurmuş, yeni ihale yapılacağını ama büyüklüğü nedeni ile belki Türk konsorsiyumların tek başına yeterli olamayacağını belirtmiş bakalım onu göreceğiz. Diğer taraftan haberin içinde yine demiryolu ile ilgili bir ibare vardı, yani köprüde demiryolu olacakmış.Yıldırım, bir proje için 10 ayda hazırlık yapamayanların 3 ayda ne hazırlığı yapacaklarını sorarak, ''Biz bunu çok makul bulmadık ve süre uzatmamaya karar verdik. Süre uzatmadık, teklif de çıkmadı. Teklif gelme ihtimalini daha yüksek görüyorduk. Ama teklif gelmemesine karşı da hazırlıklarımız vardı. O yeni planı devreye soktuk. Genel bütçeden yapacağız'' dedi.
''Kısa sürede tekrar ihaleye çıkacağız. Direkt özkaynakla çıkmayı planlıyoruz. Yap-işlet-devret'lerde kredi finansman garantisi çok süre alıyor. Neticede yaptığımız şu. Projede revizyona gidiyoruz. Etap etap yapacağız. Proje henüz çalışılıyor. Köprü artı 65-70 kilometrelik bir ana aks ilk ihaleye dahil edilecek ve daha sonraki devamı olan otoyol bilahare yapılacak. Zaten bizim yaptığımız bir çalışma var. O çalışmada bir değişiklik yaparak o şekilde projeyi tamamlayacağız.''
Projenin hangi yöntemle yapılırsa yapılsın sadece Türkiye'nin ihtiyacı olan bir proje değil, Avrupa'yı Kafkaslar, Ortadoğu ve Uzakdoğu'ya bağlayan bir transit güzergahı oluşturacak proje olduğunu dile getiren Yıldırım, projenin kısmen İstanbul şehir içi trafiğine katkısı olacağını, ancak İstanbul'un merkezine çok fazla çıkış vermeyeceklerini söyledi.
"2012'DE BAŞLAR"
Bakan Yıldırım, işin 2012'de başlayacağını, 2013 ve 2014'de yoğun olarak harcama olacağını belirterek, ''Projenin hacmi itibariyle tek bir Türk firması yeterli olmaz. Grup oluşturacaklar. Grup oluşturunca da belki yeterli olmayabilir. Köprü için belki yabancı bir firmayı da çözüm ortağı olarak almaları icap eder'' diye konuştu.
acaba bu kısım neresi. garipçe-habipler arası olabilir mi? karşı da da sultanbeyli'ye kadar.Projede revizyona gidiyoruz. Etap etap yapacağız. Proje henüz çalışılıyor. Köprü artı 65-70 kilometrelik bir ana aks ilk ihaleye dahil edilecek ve daha sonraki devamı olan otoyol bilahare yapılacak
Birde C planı varmış, herhalde onda da bismillah başlayalım 20 seneye bitiririz mi olacak ne bileyim.Üçüncü köprü için nisan ayında teklifler alınacak. 340 kilometrelik bağlantı yollarını milli bütçe ile yapacağız. Köprü, 60 kilometrelik ana aks ve 34 kilometrelik bağlantı yolu ise yap-işlet modeli ile yapılacak.
Toplam maliyet 5.2 milyar dolar. Bunun 2.5 milyar doları yap-işlet sistemi, geri kalanı milli bütçeden karşılanacak. Biz bu proje için yola çıkarken talep gelmeyeceği ihtimalini görmedik. Yap-işlet ile yapılacak 94 kilometrelik bölüm ya tünel ya viyadük olacak. Başka türlüsüne arazi müsait değil.
Köprü geçişi 3 dolar olacak. Hazine garantisi olacak. Ayrıca günlük 135 bin araç geçişi garantisi verilecek. Bu rakamın altındaki tutarı devlet ödeyecek. Köprüye nisan ayında da talip çıkmazsa elbette C planımız var.
Tekliflerin alındığı Karayolları Genel Müdürlüğü toplantı salonunda bir açıklama yapan Karayolları Genel Müdür Yardımcısı ve İhale Komisyonu Başkanı İhsan Akbıyık,ihaleyle ilgili bugüne kadar yaşanan gelişmeleri anlattıktan sonra gelen teklifleri şöyle açıkladı:
''Bugün saat 10.00 itibariyle ihaleye, Salini-Gülermak Ortak Girişimi, İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu, China Communications Construction-Doğuş İnşaat Ticaret AŞ-Yapı Merkezi-Arkon İnşaat Ortak Girişimi, MAPA İnşaat ve Ticaret AŞ ile Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limak İnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat olmak üzere 5 teklif gelmiştir'' dedi.
“Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin (3. Boğaz Köprüsü Dahil)Odayeri-Paşaköy Kesimi”nin ihalesi, 20 Nisan'da yapılmış ve ihalede Salini-Gülermak Ortak Girişimi, İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu, MAPA İnşaat ve Ticaret AŞ ile Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limak İnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat olmak üzere 4 teklif değerlendirmeye alınmıştı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul Boğazı’na inşa edilecek 3. köprünün yapımını da içeren ‘Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin Odayeri-Paşaköy Kesimi’nin ihalesinde en kısa yapım ve işletim süresini 10 yıl 2 ay 20 gün ile İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu’nun verdiğini ve ihaleyi kazandığını açıkladı.
Yıldırım, köprünün 36 ay içinde tamamlanmasını ve yaklaşık 4,5 milyar lira yatırım yapılmasını öngördüklerini de belirtti.
Ege ve Marmara bölgesini entegre edecek olan diğer köprü başkanım, hani şu İzmit tarafına yapılan o köprü bu vazifeyi görüyor ekstradan bu saçma sapan bir yere yapılan 3. köprünün bir fonksiyonu olmayacak. Ya birileri adam akıllı bir şey söylesin, desin ki "kardeşim biz kamyon ve tır trafiğini kesin olarak bu köprüye vereceğiz, kardeşim biz bazı hızlı trenleri bu köprüden geçirerek İstanbul'a kuzeyden bir yht hattı getireceğiz ve kardeşim biz Haydarpaşa limanını kaldırıp kent içinden yük trafiği olayına son vereceğiz bunun içinde kenti kuzeyden geçen bu demiryolu ile kentin ya da bölgenin iki ucundaki ve kuzeyindeki bir limandan yükleri demiryolu ile dağıtacağız" bunu akılmı edemiyoruz, yoksa gerek yokmu?Yıldırım, “Köprü, Ege ve Marmarayı entegre edecek” dedi.
Ha beyanatın içindeki mikrofonu görmüşken yol verin gideyim beyanatlarından İzmir - İstanbul yolu kısalacak ve İki havalimanını buradan demiryolu ile bağlayacağız ifadeleri için hiçbir şey diyemiyorum. Sayın Bakanım yolu kısaltan İzmir otoyolu ve Körfez köprüsü, ya bilmiyorum benmi haberi iyi anlamıyorum yoksa biri projeleri karıştırdı Sn. Yıldırım'da yorgunluktan okudu gitti mi. Yolu kısaltan bu köprü olamaz, mümkün değil. İkincisi güneyden kısacık bağlantılar ile 2 havalimanını Marmaray ile bağlamak var iken, neden şimdi bu upuzun kuzey yolundan bağlanıyor? Ha ben Marmaray ve banliyö sistemi geliştirilmesin demiyorum gelişsin daha geçen sundum önerimi, gelişsinde, o iki havalimanı arasındaki en doğru çözüm mevcut banliyö hattı üzerinden geçmektir, ne oldu yoksa tüpe sığmıyor mu seferler? Haa doğru ya ben ne bilirim ya bilen arkadaşlar başkaları, benim söylediklerimin tersini yapıyor hep bakanlık ve tcdd.İSTANBUL ve Marmara Bölgesi’nin karayolu trafik yükünü azaltmayı hedefleyen Üçüncü Köprü Projesi’ne, ilk projede olmayan demiryolu raylı sistemi de eklendi. Projeye göre, üçüncü köprü iki katlı olacak. Üst katı karayolu taşımacılığına ayrılan köprünün alt katından sadece demiryolu geçecek. Bu demiryolu Edirne’den İzmit’e kadar hem şehirlerarası hem de şehir içinde yolcu taşıyacak. Marmaray’la da entegre edilecek raylı sistemle, Atatürk Havalimanı ile Sabiha Gökçen Havalimanı da birbirine bağlanacak.