ist-L.02 » 3.Köprü ve Kuzey Otoyolu İhale Süreçleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Pzt, 2011 12:08

Onunla ilgili hızlı tren başlığına biraz karamsarda olsa yazdım :) bence Marmaray sekteye uğradı, ha aradan geçen bunca seneden sonra o da unutulacak, ara sıra hızlı tren geçince mutlu olacağız, ağ mevzusunu orada tartışabiliriz ama mantık olarak baktığımızda zaruretlerin doğurduğu bu durum bir avantaja da dönüşebilir.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

23 Ağustos

Mesaj gönderen langur » 28 Haz Sal, 2011 14:58

Ulaştırma Bakanı Soluk, 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara projesinin, 23 Ağustos'ta, tekliflerini alacaklarını yap-işlet-devret modeliyle yapılacağını bildirdi.
Kaynak: http://www.lojiport.com/3.-kopruye-ilk- ... 29419h.htm


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Cmt, 2011 19:51

TCCD Genel Müdürü Süleyman Karaman 3. köprüden geçecek olan hızlı tren hattı ile ilgili bir takım açıklamalar yapmış. Bu açıklamalara göre hızlı trenin bölgeye kadar 350 km/s hız ile geleceğini söylemişler, yani Marmaray' da yapabileceği hızın nerede ise 2 katından fazla, sanırım Marmaray' da bir 3. yol yapılsa bile trafik nedeni ile 200 ü bile bulması mümkün değildi. Her ne ise köprüyü geçiş hızı olarak ise 100 km/s uygun görülmüş, bu daha çok maliyet ile ilgili bir durum. Yani hız arttıkça köprünün yapım tekniği ya da malzemesinde ortaya çıkacak farklılıklar nedeni ile ciddi maliyet farkları oluyor bunun önüne geçebilmek için köprü geçişinde bu hız uygun görülmüş, hesaplara göre köprüyü geçmesi de 69 sn. sürecekmiş.

http://www.haber7.com/haber/20110716/3- ... ececek.php
Karaman, üçüncü köprü üzerine inşa edilecek tren hattının 120 kilometre test hızına uygun olacağını belirtirken, "Tren, Boğaz'a kadar olan bölgeye saatte 350 kilometre hızla gelecek. Bu bölgeye yakın bir noktada hızını yavaş yavaş düşürecek. Boğaz'dan 100 kilometre saat hızla geçiş yapacak" diye konuştu.

Üçüncü Köprü'nün toplam uzunluğu bin 875 metre, iki ayak arasındaki uzunluk da bin 275 metre olacak. Tren, 100 kilometre hızla yaklaşık 1.9 kilometre uzunluğundaki köprüyü 69 saniyede geçecek.

Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, trenin hızı arttıkça yatırım maliyetlerinin de doğru orantılı olarak arttığına işaret ederek, "100 kilometre hıza uygun tren yolunun projeye maliyeti yaklaşık 250 milyon dolar. Bu hızın iki katına çıkması halinde maliyet de 400-450 milyon dolara ulaşıyor" dedi.

TCDD Genel Müdürü Karaman, maliyeti azaltmak için Boğaz'dan daha düşük hızla geçişin düşünülüp düşünülmediği sorusunu, "100 kilometre uygun bir hız. Daha düşük bir hızla gitmesi zaman ve konfor açısından uygun değil" dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Tem Pzt, 2011 11:27

3. köprüde ihaleye çıkamıyor :) ne kadar garibiz ya, biri bir şey yaptığı zaman bir halt zannedip herkes aynı şeyi yapıyor, ya da biri kanunun bir yerinde bir açık delik bulup bunu kullandığı zaman geri kalanlarda boncuk bulmuş gibi bunun üstüne atlıyor. Çok merak ediyorum gerçekten bu ihale ertelemelerin iyi niyet oranı nedir, gerçekten devlet, millet ve hazine yararına ertelemeler söz konusumu.

http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=29699
Daha önce 23 Ağustos'ta yapılacağı belirtilen üçüncü köprü ihalesiyle ilgili olarak Karayolları Genel Müdürü'nden açıklama geldi. Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, üçüncü köprü ihalesini yılsonuna ertelemeyi düşündüklerini söyledi...

Turhan, "Şartname satın alan firmaların erteleme talepleri var. İhaleyi yıl sonuna yakın bir tarihe ertelemeyi düşünüyoruz. Sürenin bir yıl, altı ay, dört ay uzatılmasını isteyen firmalar var ama biz bu yıl içinde ihaleyi bitirmeyi istiyoruz" diye konuştu.

Turhan,"Bugüne kadar Türkiye'den 7, Japonya'dan 4, Rusya'dan 2, İspanya, Avusturya ve İtalya'dan birer olmak üzere toplam 16 firma şartname satın aldı" dedi.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 18 Tem Pzt, 2011 23:58

Başlığı "çıkamıyor" diye değiştirsen mi Esat? :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Sal, 2011 08:49

ya da "3. Köprü 3 Vakte Kadar İhale Edilecek" diye :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ağu Cum, 2011 23:12

Evet ihaleye çıkamıyor :) 2012 ye kalacak herhalde bu işin ihale edilmesi, bir diğer haber ise köprüden geçecek demiryolunda daha önce maksimum 120km/s olarak belirlenen geçiş hızı yükseltilmiş. Bakanlık hız arttırımının maliyeti yükselteceğini belirtmişti ama şimdi 160km/s hıza göre ypaılmasının planlandığı fakat bunun maliyeti arttırmayacağını belirtmişler, ben haberde tam olarak anlamadım nasıl maliyet artmıyor, ama herhalde devletin katılım payının arttırılması ile alakalı bilmiyorum.

http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=29944
Daha önce üçüncü köprü üzerine inşa edilecek tren hattının, saatte 120 kilometre hızla geçişe uygun olması öngörülüyordu. Bakanlık, bu hızın 160 kilometreye çıkarılacağını yatırımcılarla paylaştı. Ancak hızın artması yatırım maliyetlerini artırmayacak.

Habertürk'ün haberine göre, üçüncü köprü ihalesiyle ilgilenen 15 dolayındaki yerli ve yabancı yatırımcı, geçtiğimiz günlerde Ankara’da Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü yetkilileriyle bir araya geldi. Bakanlık Müsteşarı Habib Soluk’un başkanlık ettiği toplantıda ayrıca şu konular da gündeme geldi:

*Yatırımcılar, ihalenin 23 Ağustos yerine ileri bir tarihte yapılmasını istedi. Bakanlık bunu değerlendiriyor. İhalenin 2012’nin ilk günlerinde yapılması gündemde.

*Üçüncü köprüyü de içine alan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi çerçevesinde yaklaşık 1.8 milyar liralık kamulaştırma yapılacak. Bunun bir bölümünü devlet üstlenecek. Devletin üstleneceği bölümün artırılması gündemde.

*Proje, yap-işlet-devret yöntemiyle hayata geçirilecek. Bakanlık, yıllık araç geçiş garantisi verecek. Garanti altında kalan miktar için ödeme yapılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Pzt, 2011 10:43

Ve evet ihale 2012 ye ertelenmiş :) aklıma çok pis bir espri geldi ama ramazan ramazan yapıp sizinde ahlakınızı bozmayayım.

http://www.haber7.com/haber/20110815/Bo ... elendi.php
Kuzey Marmara Otoyolu (3.Boğaz Köprüsü dahil) işinin ilk ilanda belirtilen ihale tarihi, 23 Ağustos 2011'den 10 Ocak 2012'ye ertelendi.

Ulaştırma Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğünün tarih değişikliğine ilişkin duyurusu, Resmi Gazete'nin bugünkü çeşitli ilanlar kısmında yayımlandı.

Duyuruya göre 8 Mart 2011 tarihinde ilan edilerek, yap-işlet-devret modeli ile ihalesine çıkılan, Kuzey Marmara Otoyolu (3.Boğaz Köprüsü dahil) işinin ilk ilanda belirtilen ihale tarihi 23 Ağustos 2011 yerine 10 Ocak 2012 olarak değiştirildi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Ağu Pzt, 2011 11:47

bu iş yavaş yavaş yatıyor galiba. inşaallah güzergah değişir.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 15 Ağu Pzt, 2011 17:32

Bu kadar tepki varken (çevreciler vb.) bu köprü biraz zor yapılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Pzt, 2011 17:39

Ben pek çevrecileri takacaklarını sanmıyorum, ülkemizdeki çevreciler pek öyle gemi azıya almış tipler değil kaldı ki öyle olsalar bile pek umursanmazlar. Yani doğaya zarar vermeyecek proje deniliyor, göreceğiz bakalım ne kadar zarar vermeyecek :)

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön