Birileri ÇED den muaf tutarken birileride ahanda burada tarih var demiş

Enteresan, şimdi bu durum madem olacaktı niye öbür durumu yaptınız, bir taraftan sekte yiyecek bari diğerinden yemesin mi ne ne ne????
Bu arada çalışmalarda ilerliyormuş, Orhangazi bölgesindeki tünellerde bayağı ilerleme var, bu tarihi bölge kalıntıları ile ilgili verilecek bir karar varmı, yoksa sadece bakılıp üstünden geçilecekmi bilemiyorum, pekte sanmıyorum ama göreceğiz.
http://www.haber7.com/kultur/haber/8814 ... ir-yolunda
Bursa Valisi Şahabettin Harput, İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu Projesi kapsamındaki arazi taraması sonucunda 33 adet arkeolojik ve kültürel nitelik taşıyan alan ile karşılaşıldığını belirterek, elde edilen bulguların Kocaeli ve Bursa Kültür Varlıklarını Koruma Kurulları ile paylaşıldığını, 15 adet alanda çalışmaların ortaklaşa yürütülmesine karar verildiğini bildirdi.
Harput, otoyolun İzmit Körfez Geçişi'ne kurulacak asma köprü gibi ''Orhangazi-Samanlı Tünelleri'' imalatının da dikkat çekici olduğuna değinerek, şunları kaydetti:
''Yalova-Bursa bağlantısını sağlayacak olan 3 bin 414 metre uzunluğundaki Orhangazi-Samanlı tünellerinde hummalı bir çalışma var. Bu yılın ilk aylarında yüklenici firma tarafından başlatılan çalışmalar sonucu tünellerin sağ çıkışında 110 metre, sol tüpte ise 10 metre ilerleme kaydedildi. Şu an tünellerde ayna, invert ve altyapı kazıları devam ediyor. Bunu tünellerdeki beton dolgu çalışmaları izliyor. Tüm bunlarla birlikte proje kapsamında planlanan alt geçit ve kutu menfez imalatlarına da başlandı. Ayrıca önümüzdeki günlerde bölgedeki kuru havuz ve kalıcı dolguların inşasına start verilecek.''
Bir diğer bilgi köprü ile ilgili, bana göre bu işin en önemli ve can alıcı kısmı köprü zaten, hem bulunduğu yer itibari ile büyük riskler taşıyor hemde yolu kısaltmada asıl etken gibi görünüyor, köprü ile ilgili bir rüzgar tüneli testi yapılacağı, testin ardından ise inşaata başlanacağını belirtmiş Vali Harput, umarım test sonuçlarında proje revizyonu gerektiren şeyler ortaya çıkmaz.
Otoyol kapsamında, orta açıklığı bin 550 metre ve uzunluğu 2 bin 682 metre olarak projelendirilen İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün ise dünyanın en büyükleri arasında yerini alacağını belirten Harput, ''Söz konusu köprünün proje çalışmaları devam etmekte olup, proje çalışmaları kapsamında tabliye ve kule rüzgar tüneli testleri tamamlandı. Projenin tam kesit ölçekli rüzgar tüneli testi bu ayın sonunda yapılacak. Ardından asma köprünün inşaatı başlayacak'' dedi.