ist-L.03 » Anadolu Yakası D-100 Genişletme Çalışmaları
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bilgi edinme başvurumun cevabı geldi.
Kartal Köprüsü ile Pendik Köprüsü arasındaki yolda 3 şerit olarak düzenlemenin yapıldığı proje mevcuttur. Ancak Başkanlığımızın yoğun iş programı nedeniyle hayata geçirilememiştir. Proje imalatla ilgili birimlere iletilmiş olup, öncelik değerlendirmesi yapılarak inşa edilecektir.
Kartal Köprüsü ile Pendik Köprüsü arasındaki yolda 3 şerit olarak düzenlemenin yapıldığı proje mevcuttur. Ancak Başkanlığımızın yoğun iş programı nedeniyle hayata geçirilememiştir. Proje imalatla ilgili birimlere iletilmiş olup, öncelik değerlendirmesi yapılarak inşa edilecektir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başkanlığın yoğun programı derken??? Yani temel atma töreni için sıra gelmedi anlamında herhalde
ya kardeşim herşeyi niye Başkandan bekliyorsunuz başka bahanemi kalmadı. Belki ifadeyi yanlış anlıyorumdur ama bence gayet benim anladığım taraftan anlanır bir söz.
Peki sence yolun 3 şeride çıkarılması sorunu çözecek mi Hakan? Yoksa gerçekten metronun bu bölgeye gelipte otobüs hatlarında bir düzenleme yapılmasımı çözüm olacak?

Peki sence yolun 3 şeride çıkarılması sorunu çözecek mi Hakan? Yoksa gerçekten metronun bu bölgeye gelipte otobüs hatlarında bir düzenleme yapılmasımı çözüm olacak?
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Yolun Kartal doğusunda 3 şeride çıkarılması ne yazık ki gerçek çözüm. Çünkü Metronun Tavşantepe'de planlanan Kaynarca istasyonundan daha doğuya uzamayacağı artık kesin, bunun anlamı da şehir merkezinden dışına doğru taşınan her sanayi tesisinin ya da hizmet sektöründeki bir büyüğün o kesimdeki trafiği daha da artırması. Trafik yükünün artacağı kesin ve raylı sistemin yapılmayacağı da kesin olduğuna göre tek çözüm yolu genişletebildiğince genişletmek.
Tavşantepe'den batısı için ise, uzunca bir süre metro çözüm olacak. Her ne kadar metro sebebiyle eskiden en yüksek binalarımız 5 katlı iken artık 50 katlı olsa da, günlük 1.250.000 hareketi yerin altına almış olacağız ki bu kadarlık hareketi yakalamamız için 20 yıl civarında bir süre var. Bu varsayımım otobüs ve minibüs hatlarının benim kafamdaki şekilde düzenlenmiş olmasına dayanıyor. Ancak tüm bunlara rağmen, E-5'de trafik bitecek demek hata olur. Ben Kadıköy'e giderken artık asla arabamı kullanmam, ya da Mecidiyeköy'e ama Üsküdar'a giderken yine arabamı kullanırım.
E-5'in genişletilmesi özellikle Tuzla ilçesi için tüm ilçelerden daha önemli, çünkü asla metrosu olmayacak...
Tavşantepe'den batısı için ise, uzunca bir süre metro çözüm olacak. Her ne kadar metro sebebiyle eskiden en yüksek binalarımız 5 katlı iken artık 50 katlı olsa da, günlük 1.250.000 hareketi yerin altına almış olacağız ki bu kadarlık hareketi yakalamamız için 20 yıl civarında bir süre var. Bu varsayımım otobüs ve minibüs hatlarının benim kafamdaki şekilde düzenlenmiş olmasına dayanıyor. Ancak tüm bunlara rağmen, E-5'de trafik bitecek demek hata olur. Ben Kadıköy'e giderken artık asla arabamı kullanmam, ya da Mecidiyeköy'e ama Üsküdar'a giderken yine arabamı kullanırım.
E-5'in genişletilmesi özellikle Tuzla ilçesi için tüm ilçelerden daha önemli, çünkü asla metrosu olmayacak...
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Banliyö hattı geçiyor zaten, gerçi ne kadar doğru bir konumda bugün için bilmiyorum açıkçası, Tuzla E-5 civarını görmeyeli de çok uzun yıllar oldu, hep geçmişe göre konuşunca yanlış çıkarımlar oluyor.alabay yazdı:Peki, metrosu olmasın, ama en azından oradan iki banliyö tren ahttı geçmeliydi. Biri kıyıya doğru, biri karaiçine işler hâlde.
Diğer taraftan Hakan bu SGH ya DLH nın yapacağı raylı sistem Tuzla başlangıçlı değildi dimi? Direkt Kaynarca civarından yukarı çıkan bir hattı galiba, ama şu var ben Marmaray eğer verimli çalışırsa ki çalışacaktır Tuzla civarının doğu-batı eksenli bir ulaşım sıkıntısı olacağını düşünmüyorum ama kuzeye doğru?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet, aşağıdan bir tanesi geçiyor, ama Tuzla içın pek fazla iş görüyor mu? Tuzla'nın güneybatısı kente bağlanıyor. Geri kalan Tuzla, doğusu, bilhassa kuzeydoğusu ve kuzeyi biraz atıl kalıyor. Oradan o aşağıdaki hatta bir hat inmeli bence, ayrıca Samandıra istikametinde de kara(içi) bir hat (bence) işe yarayabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
20.000 demiş 6 sıfır koyunca 20 milyar lira yapıyor olması lazım? 20.000.000.000 yani, eski çalışmalar kaça mal oldu acaba, aslında bunların hepsi tek tek uğraşıp karşılaştırılabilecek güzel datalar, ne bileyim İBB başka çalışmalarında (emsal) kaç para harcadığını bilsek belki daha doğru çıkarımlarda bulunabiliriz diye düşünüyorum.Hakan yazdı:
Kartal-Pendik arası D-100 karayolu genişletme işi bütçe 20.000.000 TL, para bana az gibi geldi ama?
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
6 sıfır değil 3 sıfır daha koyman gerekiyor, orada yazan kadar bin TL. 20 trilyona 3 km yol 2 şeritten 3 şeride çıkar mı? Yanyollar da bozulacak, su giderleri, ortadaki aydınlatmasından bariyerine her şeyi söküp yenisini takıyolar. 20 trilyon az gibi geldi bana ya neyse.
Bir de ilave yapayım, Pendik ilçesi sınırlarında E-5 üzerinde 3 tane köprülü kavşak var, bunun dışında E-5'e bağlantısı olmayan bir köprü, 3 tane de araç alt geçidi var. Bu yıl ki bütçeden Tavşantepe ve Esenyalı köprülü kavşakları için bütçe ayrılmış, ki Esenyalı'da çalışmalar başladı bile. Pendik ilçesi için E-5 çok yoğun bir inşaat alanı olacak bu yıl...
Bir de ilave yapayım, Pendik ilçesi sınırlarında E-5 üzerinde 3 tane köprülü kavşak var, bunun dışında E-5'e bağlantısı olmayan bir köprü, 3 tane de araç alt geçidi var. Bu yıl ki bütçeden Tavşantepe ve Esenyalı köprülü kavşakları için bütçe ayrılmış, ki Esenyalı'da çalışmalar başladı bile. Pendik ilçesi için E-5 çok yoğun bir inşaat alanı olacak bu yıl...