Umarım, valla benim beyin durmuş Hakan, bütün açıkları kapadın helal olsun. İnşallah öyledir o zaman benzin karşısında o 35$+kdv çerez parası kalır herhaldeHakan yazdı:Tabi o rakam bugün için değil 7 sene sonra için düşünülmüştür değil mi?

Yer teslimleri yapılmaya başlanmış temel atma töreni içinde 28 Ekim tarihi verilmiş, hadi bakalım inşaat safhasına da geçti diyebiliriz bu iş için artık.İzmit Körfez geçişiyle bağlantı yolları dahil olmak üzere Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapılmasına ilişkin sözleşme imzalandı.
Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, projenin şantiyelerinin kurulduğunu, yer teslimlerinin yeni yeni yapıldığını söyledi. Turhan, ilk etapta Gebze Dilovası mevkiinde, Körfez köprüsünün güzergahı üzerinde yer teslimi yapıldığını ve projenin temel atma töreninin 28 Ekim'de yapılacağını kaydetti.
İşi alan firma 5 yılda tamamlamayı planlıyormuş bir aksaklık olmaz ise, köprü içinde 2011 de inşaatın başlamasından sonra 3,5 yıldan önce teknik olarak tamamlanamayacağını ifade etmişler.Genel Müdür Turhan, azami yapım süresinin sözleşmede 7 yıl olarak belirlendiğine dikkati çekerek, "Firma, 7 yıldan önce yapımı bitirerek, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün oluru ile otoyolu ve köprüyü kısmi veya kesim halinde trafiğe açabilir. Dolayısıyla gelir elde etmeye başlayabilir. 7 yıldan geç kalırsa cezai duruma düşer. Firma, otoyolun trafiğin yoğun olduğu Gebze-Bursa ve İzmir-Manisa kesimlerini bitirerek öncelikli olarak hizmete açmayı istiyor. Otoyolun tamamını, Körfez köprüsü de dahil olmak üzere 5 yılda tamamlamayı istediklerini ifade ediyorlar" dedi.
http://www.milliyet.com.tr/korfez-kopru ... efault.htmDünyanın en uzun ikinci köprüsü olacak İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü de yapan Japon IHI şirketi inşa edecek. Projenin yüklenicisi Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Ortak Girişim Grubu, önümüzdeki günlerde IHI ile sözleşme imzalayacak.
6 milyar dolarlık proje içinde Körfez Geçiş Köprüsü'nün yaklaşık 1.4 milyar dolara mal olması bekleniyor. İzmir'i İstanbul'a bağlayacak Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi'nin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün inşaatına önümüzdeki aylarda başlanacak. Otoyol ihalesini alan ve temelini atan NurolÖzaltın- Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Ortak Girişim Grubu, köprü için dünya devi şirketlerden teklifler aldı. Çin, Güney Kore ve Japonya'nın önde gelen inşaat firmaları Körfez Geçiş Köprüsü için teklifte bulundu. Teklifleri değerlendiren ortak girişim grubu, Japon IHI firmasıyla anlaşmaya vardı.
Önümüzdeki günlerde açıklanacak anlaşmanın ardından köprünün temeli atılacak. Ortak girişim grubunun otoyol ihalesine verdiği teklife göre köprü en fazla 45 ayda inşa edilecek. Yaklaşık 6 milyar dolarlık Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol projesinin içindeki köprü için ihaleyi alan ortak girişim grubunun teklifine göre köprünün maliyeti 1.4 milyar dolar (2 milyar lira) olacak. Tamamlandığında dünyanın en uzun ikinci köprüsü olacak Körfez Geçiş Köprüsünü inşa edecek Japon IHI şirketi, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile Haliç Köprüsü'nün yapımını da üslenmişti. IHI, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri ile Haliç köprülerinin depreme karşı güçlendirme ihalesini de aldı. Japonya'daki dünyanın en uzun köprüsü olan Akashi Köprüsü'nün yapımı da IHI tarafından gerçekleştirilmişti. IHI, ABD'den Ukrayna'ya kadar pek çok ülkede köprü inşaatı gerçekleştirdi.
Köprü ayağının yüksekliği derken tepe noktasını kast ediyorsun sanırım, açıkçası Boğaziçi köprüsünün ayak yüksekliğini bilmediğim için bir şey diyemedim ama köprü boyu uzadıkça ayakların yükselmesi gibi bir prensip varsa ona bakmak lazım, hakkaten Boğaziçi köprüsü ayakları kaç metreOnur yazdı:Boğaziçi köprüsü ile oranlar isek, Körfez köprüsü'nün ana ayakları'nın yüksekliği 200m'yi geçebilir mi?
Bu ÇED raporlarını ülkemizde sallayan varmı ben asıl onu merak ediyorum.İzmir Barosu, Avrupa'nın en büyük ulaşım yatırımlarından biri olan İzmir-İstanbul Otoyolu Projesi'ne Karayolları Genel Müdürlüğü'nün Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) Raporu almadığı gerekçesiyle Çevre ve Orman Bakanlığı aleyhinde Danıştay 14. Dairesi'ne dava açtı.
Baro açtığı davada yürütmenin durdurulmasını ve projenin iptalini talep etti. İzmir Baro Başkanı Sema Pekdaş imzalı yazılı bir açıklama ile duyuran Baro, "siyasi iktidarların 'yargı kararlarının arkasına dolanma ve yargıyı etkisizleştirme operasyonu' bu olayda da hayata geçirilmiştir" dedi.