Aynen, İBB'nin Topbaş döneminde yapılan tünelleri tamamen beton.
Şu görselde ek yerlerini de görebilirsiniz,
Az da olsa yama yapılan yerleri var ama asfalttan bir tık daha az yamaya ihtiyaç duyuyor gibi geldi bana.
Ek olarak gayet sessiz olduğunu da söyleyebilirim.
Şurada da tam asfaltla betonun birleşimi gözüküyor:
https://harita.yandex.com.tr/115695/bey ... C30.000000
(Yandex linkleri doğru görüntülenmiyor kusura bakmayın)
Şöyle bir şey de var,
Afyonkarahisar'da 2004 yılında deneme amacıyla yapılan Türkiye'nin ilk beton yolu, onarım ve bozulma olmaksızın 11'inci yılını tamamladı. 4 bin gündür hizmet veren beton yolu inceleyen uzmanlar, yolun 14 yıl daha hizmet verebileceğini söyledi.
Karayolları Genel Müdürlüğü ile Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) arasında imzalanan protokolle Türkiye'nin ilk beton yolu deneme amacıyla Eylül 2004 yılı Eylül ayında Afyonkarahisar'da yapıldı. Çoğu ağır tonajlı günlük ortalama 30 binden fazla aracın geçiş yaptığı Afyonkarahisar- Ankara bölünmüş karayolunun, Afyonkarahisar'a gidiş yönünde 5 ile 7'inci kilometreleri arasına 2 kilometre uzunluğunda ve 12 metre genişliğinde inşa edilen beton yolun, karşı şeridine ise aynı yıl sıcak asfalt kaplama yapıldı. TÇMB tarafından finanse edilen Afyonkarahisar beton yolu 2004 yılında 1 milyon 260 bin liraya (o dönemin parasıyla 1 trilyon 260 milyar lira) mal olurken, karşı şeritteki asfalt yol ise Karayolları Genel Müdürlüğü'nce Afyonkarahisar- Ankara yolunun yapım işine dahil edildi. Aradan geçen 11 yılda onarım görmeyen beton yolda bozulma olmadı. Karşı şeritteki asfalt ise geçen yıl yenilendi. Yenilemeye rağmen kış döneminde bozulan asfalt yola bu yaz da yama yapıldı.
11 yıl önce deneme amaçlı yapılan 2 kilometrelik beton yolda yıpranma olmadığı, ancak karşı şeride yapılan asfalt yolun geçtiğimiz yıl yenilendiği tespit edildi.
https://www.cihan.com.tr/tr/afyondaki-b ... 946067.htm
Buna ek olarak İngiltere'de beton yollar yaygın diye biliyorum.