Gönderilme zamanı: 28 Haz Pzr, 2009 18:46
Yanlış.
Denize düşen yılana sarılır.
Denize düşen yılana sarılır.
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://www.ulasimturkiye.com/
Tabi şimdi her şey yine muamma her şey yine çorba. Köprünün yapılacağı yere yakın demiryolu hatları var diyor? Acaba M2 yimi kast ediyor yoksa şu İBB nin Halkalı Şeker projesinimi?Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, İstanbul Boğazı'na yapılması planlanan 3. köprünün 2x3 şerit karayolu, 1 gidiş 1 geliş de demiryolu olarak yapılmasının öngörüldüğünü söyledi.
''Projenin yapım süresinin 5 yıl olmasını planlıyoruz. Otoyol, İstanbul sınırları içinde 2x4 şerit, İstanbul dışında Gebze-Adapazarı ve Hadımköy-Kınalı arasında ise 2x3 şerit olarak yapılacak. İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprünün ise 2x3 şerit karayolu, 1 gidiş 1 geliş de demiryolu olarak inşa edilmesi öngörülüyor. Köprü yapılmasının planlandığı güzergaha yakın yerlerde zaten demiryolu ağı bulunuyor. Ayrıca 3. köprüdeki demiryolunun Marmaray'a da bağlanması hedefleniyor.''
Evet işin uzmanının teknik açıklaması, aslında bunu görmek için uzman olmaya gerek yok ama bir şekilde birinin bunu teknik ve bilimsel olarakta izah etmesi gerekiyordu, sağolasın Hocam diyorum. Tabi bizim sorunumuz aslında köprü ya tüp değil ki. Bizim sorunumuz demokrasinin ne olduğu. Vatandaşa verilmiş yegane demokratik hak seçimden seçime oy verip sonra susması, ki oy vermek bile zorunlu yani o bile demokratik değil ondan sonra mazbatayı alan "ben oldum" mu diyor ne oluyor bir şey var o koltuklarda, hiç oturmadığım için çözemiyorum bir türlü. Vatandaş hiçbir şey bilmez, istemez, anlamaz diye bir düşünce tarzı var ülkemizde. Oy verdikten sonra demokratik haklarımızı kullanarak yaptırım uygulayamıyoruz maalesef, ha birileri eline pankart alıp tabii ki bu işe karşı olduğunun gösterisini yapıyor ama benim bahsettiğim şey o değil. Kaç tane İstanbul'lu var aramızda? Kaçı bu şehre sahip çıkmak istiyor, köprü gerekli mi? Yapın, yapın ama bunu oldu bittiler ile, yaptım oldular ile, ya da sanki gerçekten bunun dışında başka seçenek yokmuş gibi önümüze sunmayın, biz başka yalaklardan da su içtik, onun için farkı ayırt edebiliyoruz, bir laf vardı "Demokrasi kurt ile kuzunun aynı kaptan yemek yemesidir" diye (ya da benzer bir şey) vallaha bizde kurtlar ile aynı sofradan yiyoruz ama bize bir şey kalmıyorTezcan, üçüncü köprünün neden bir kısır döngüye yol açacağını da şöyle anlattı: “İstanbul’da araç sahipliğinin yıllık artış oranı yüzde 16’dır. Köprü geçiş ihtiyacındaki artış oranını muhafazakâr bir tahminle yılda yüzde 7 olarak kabul edelim. Köprülerden geçiş sayısı 2000 yılında 130 milyon olduğuna göre, 20 yıl sonra 2020 yılında geçiş ihtiyacı, yılda yüzde 7 artış hızıyla, yaklaşık 530 milyon olacaktır. Bir köprünün yıllık araç geçiş kapasitesi 65 milyondur. Dolayısıyla 2020 yılında bize 8 köprü gerekir. Kısaca, her iki yılda yeni bir köprü gerekiyor.”
En gerçekçi, en etkili ve en kesin çözümün Boğazray Tüpgeçit Projesi olduğunu savunan Tezcan bu konuda da şunları söyledi: “Çünkü Boğazray Tüpgeçit Projesi’nin üçüncü köprüye nazaran birbirinden cazip, 14 önemli üstünlüğü var. Bu geçit, Söğütlüçeşme-4. Levent arasında İstanbul Boğazı’nın, yani denizin altındaki karadan tünel kazılarak gerçekleştirilecek bir raylı sistem olacak. Boğazray tüpgeçit inşa edilirse, günde 1.5 milyon yolcu taşıyacak. Belki daha 40 yıl yeni bir köprüye ihtiyaç duyulmayacak.”
Eh beklediğimden farklı bir sonuç çıkmadı, yani raylı sistem yok denilmiş. Hayırlı olsun diyelim, tabi bir yanlışın içinde ne kadar hayır olabilir bilmiyorum ama, daha önce 2. köprü yapılırken kamyon otobüs trafiği bu köprüye yönlendirildi ve çözüm bu denildi, ama o yol güzergahında yerleşim engellenmedi dolayısı ile oldu 2. köprü 1. köprü şimdi yine aynı terane kamyon trafiğini kuzeye atmak. Akıllara zarar, daha çok akaryakıt harcansın diye herşey yapılıyor bu ülkede, uzatın yolu hatta Rusya' dan dolaştırın. Kimse demiyormu bu adamlara, yük trafiği gerekiyor ise girmesin, İstanbul' u geçecek yükler için Marmara denizinde bir gemi trafiği kurulsun, ya da Hadımköy de Halkalı da bu TIRLAR trenlere binsin bu tren köprüden geçsin. Yani bence kamyonların ötelene ötelene nerede ise denizden geçecek olmaları ile benim önerim arasında ki saçmalık farkı yok denecek kadar azdır, yani benim önerim eğer saçma ise diğeri bundan daha az saçma değil.Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, ''Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul'un batı sınırında, Kınalı mevkisinde TEM Otoyolu Kavşağı'ndan başlamakta, kömür ocakları mevkisini kat etmekte, İstanbul Boğazı'nı ise 1275 metre ana açıklığı olan bir asma köprü ile geçmektedir'' dedi.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 3. Boğaz Köprüsü geçişinin de dahil olduğu Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Garipçe ve Poyraz mevkisi arasında olduğunu bildirdi.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 3. Boğaz Köprüsü de dahil Kuzey Marmara Otoyolunun maliyetinin kamulaştırma bedelleri de dahil olmak üzere 6 milyar dolar civarında olacağını bildirdi.
Boğaz köprüsünün mevkileri Garipçe-Poyrazköy mevkiindedir.Projenin yaklaşık kamulaştırma bedeli ile birlikte 6 milyar dolardır. Kamulaştırma bedeli 1-1,5 milyar dolar civarındadır. Toplam güzergahın yüzde 75'i kamu arazilerinden geçmektedir. Bugün itibariyle süreç resmen başlamıştır. Raylı sistem öngörülmemektedir. Köprüde şerit sayısı 2x4 şeklinde olacak.
Kaynak: http://www.rayturk.net/?p=74753. Köprüde raylı sistem neredeyse kesin gibi
3üncü Boğaz Köprüsü güzergâhı belirlendi İSTANBUL Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Üçüncü köprü projesi tamamlandı. Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım bey ile düzenleyeceğimiz toplantıda Bakanımız, güzergâhı açıklayacak dedi. İDOnun Seyir Gemileri adıyla başlattığı uygulama kapsamında hazırlanan 3 gemiden biri olan Hasköyün hizmete alınması töreninde konuşan Topbaşın verdiği bilgiye göre Üsküdar-Haliç hattında çalışacak gemi [...]
Aynen katılıyorum, ve bu köprü ile birlikte yapılacak yolun etrafına yerleşimin engelleneceğine de inanmıyorum. 1996 yılında Tuzla' da çalışıyordum ve her gün Topkapı' dan Tuzla' ya gidip gelirdik, yanında çalıştığım kişi yol uzun diyerek 2. köprüden değil o rezalet trafikli 1. köprüden gitmeyi tercih ederdi halbuki sadece 10 km kadar fazla bir yol yapılıyordu ve trafik en azından akıyordu ama tercih işte, bu hali ile 3. köprü de 2. köprünün ilk zamanları gibi sadece kamyon ve TIR trafiğine hizmet edecek, sonra o yolun etrafı dolacak İstanbul oralara büyüyecek, bir gün biri çıkacak bize 4. köprü lazım diyecek, sonra başka biri de bu 4 ncünün güzergahını açıklarken, bu köprüye demiryolunu ön görmüyoruz diyecek :)Hakan yazdı:Bu köprü o kadar kuzeye yapılıyor ki, yapıldıktan sonra uzun yıllar geçeceğimi sanmıyorum. Öyle ki özellikle anadolu yakasında yerleşim merkezleri hep güneyde olduğu için 2.köprü bile uzak kalıyor, 3.köprü 2.köprüden kuş uçusu 15 km kuzeyde...