2. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 18:37
gönderen Esat
onickan yazdı:yanlız hadımköy diye durak ismi vermeleri çok saçma olmuş. hadımköy ile alakası yok. bahsi geçilen durak istanbul outlet park ve ya arçelik fabrikasının tam karşısındaki durak olduğu için arçelik yazabilirlerdi. hadımköy sapağına giden yolun üzerindeki durağa neden hadımköy yazarlar anlamam. google map den birazdan ekleyeceğim.
Güzel temas :) Hadımköy çok daha içeride, o durağın adı Hadımköy Kavşağı olabilirdi, firma isimleri ne kadar doğru bunu da bir iki başlıkta tartışmıştık, tamam Arçelik bugünden yarına batmaz ama sonuçta yine minibüs tipi adlandırmaya giriyor, bu işin sistematiğine yine uygun değil. Ama bu tip isimlendirme mantığı pek yok İETT' de, Hadımköy bencede doğru bir tercih olmamış, orada yolun Arçelik tarafında ama kavşağın ilerisinde Emlak Konutlarımı vardı, Oyak Konutlarımı, 4-5 sene önce oralarda ev aramıştım hani bir yerleşim alanı olarak E-5 üzerindeki büyük yerleşimlerin adını bile verseler yine de minibüs mantığı olsa da Hadımköy' den daha anlamlı olmazmıydı?

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 18:57
gönderen onickan
Esat yazdı:
onickan yazdı:yanlız hadımköy diye durak ismi vermeleri çok saçma olmuş. hadımköy ile alakası yok. bahsi geçilen durak istanbul outlet park ve ya arçelik fabrikasının tam karşısındaki durak olduğu için arçelik yazabilirlerdi. hadımköy sapağına giden yolun üzerindeki durağa neden hadımköy yazarlar anlamam. google map den birazdan ekleyeceğim.
Güzel temas :) Hadımköy çok daha içeride, o durağın adı Hadımköy Kavşağı olabilirdi, firma isimleri ne kadar doğru bunu da bir iki başlıkta tartışmıştık, tamam Arçelik bugünden yarına batmaz ama sonuçta yine minibüs tipi adlandırmaya giriyor, bu işin sistematiğine yine uygun değil. Ama bu tip isimlendirme mantığı pek yok İETT' de, Hadımköy bencede doğru bir tercih olmamış, orada yolun Arçelik tarafında ama kavşağın ilerisinde Emlak Konutlarımı vardı, Oyak Konutlarımı, 4-5 sene önce oralarda ev aramıştım hani bir yerleşim alanı olarak E-5 üzerindeki büyük yerleşimlerin adını bile verseler yine de minibüs mantığı olsa da Hadımköy' den daha anlamlı olmazmıydı?
Aynen öyle katılıyorum abi. haklısın. şu anda tam yanında istanbul outlet park alışveriş merkezi var. en azından outlet park diye koyabilirlerdi ismini. dünya ticaret merkezi ve ya forum istanbul gibi.

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 19:08
gönderen Esat
Ben aynı şekilde Ambarlı durağına da takıldım, yeri herhalde Ambarlı Kavşağı' nın oralarda olacaktır, ben biraz milattan kalma olduğum için :) biz Ambarlı diye sahilde bir yerlere giderdik ben küçükkene ama semt şimdi E-5 sınırına kadarsa bir şey diyemem, fakat her halukarda bilenler için Ambarlı sahildedir diye düşünüyorum.

Saadet Mahallesi durağı dedikleride Saadetderesi Mahallesinin E-5 değdiği doğru düzgün bir nokta var orası olsa gerek, fakat o da Ambarlı olarak tasavvur ettiğim durağa çok yakın oluyor, ben kafamdaki durumu bir haritaya dökeceğim, bölgeyi bilenler görüşlerini bildirirse iyi olur, bakalım tutturabilecekmiyiz durak yerlerini.

Not: Haritayı düzenlemeye çalıştım, bu linkte görebilirsiniz, durak yerlerine bir göz atın bakalım, Ambarlı yı 2 tane koydum alternatifi olabilir mi diye.

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 21:34
gönderen onickan
esat abi. durak yerleri için doğru ve mantıklı bi tespit yapmışsın. Ambarlı kavşağı hakkında sanırım 2. ihtimal olan daha yatkın gibi gözüküyor. Otobüsler Avcılar' da köprüye çıkmadan dümdüz devam edicek. Avcılar otobüslerin dönmesi için ve park için garaj olarak kullanılacak. Eskiden hatırlarsanız Avcılar - Topkapı hattına kadar çalışıyordu Topkapı (Cevizlibağ) dan köprü üzerinden geri dönüyorlardı. Sanırım burda da öyle olacak. Köprüye çıkıp tekrar inmesi saçma olur.

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 22:27
gönderen Hakan
Bu hat üzerinde içi yolcu dolu otobüsler, daha doğrusu metrobüsler o rampayı nasıl tırmanacaklar çok merak ediyorum. Çobançeşme-Sefaköy arasında bile tın tın ilerlediklerini gördükten sonra, Haramidere-Avcılar arasında ne yapacaklar benim çok ilgimi çekiyor, inip metrobüs iten vatandaş görüntüleri gözümde canlanıyor ya neyse, Allah'tan Büyükçekmece'den Beylikdüzü'ne tırmanacakları görüntüler gelmiyor aklıma :lol:

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 22:37
gönderen Esat
:) Büyükçekmece - Beylikdüzü açıkçası hiç ihtimal vermediğim bir güzergah zaten, benim verdiğim linkte o arayı kırmızı ile çizdim, daha önceki mesajımda da değindiğim nokta orası idi, kırmızı ile çizdiğim bölge acaba viyadük ile geçilebilir mi diye sormuştum, sebebi de malum Haramidere rampası dedin mi iki adım geri duracaksın :D

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 22:57
gönderen Hakan
Bu dediğin viyadüğün dışında bir de yer altı istasyonu düşüncesi var sanırım, Bence viyadük yapılsa bile köprülü kavşağın her iki yanından neredeyse 2 km uzunluğunda bir viyadük olmalıdır. Beylikdüzü'de 180-200 metre olan rakım Haramidere'de 25 metreye kadar düşüyor (orada bir de tarihi bir köprü var aklıma geldi şimdi), Avcılar tarafına ilerledikçe tekrar yükselen rakım Parseller girişinde 90 metre civarında.

Yani bir viyadük düşünülebilir ama uzunca bir viyadük olur sonra viyadüğün her iki ucundan sonraki 1'er 2'şer istasyon da yer altında olursa orada neredeyse düz ilerleyen metrobüsler görürüz. Daha ayrıntılı hesapta yapılabilir de şimdi hiç uğraşacak durumda değilim.

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 23:12
gönderen Esat
Yo ben senin dediğini gayet iyi anladım aslında gayet güzel bir fikir, böylece o bölgede kışın özellikle sulu kar bile yağsa yaşanan bir takım sıkıntılardan da kurtarmış olabilir mi diye düşünüyorum şimdi. Viyadük üzerinde hiç durak olmadığını düşünür isek en iyi ihtimal ile Haramidere ve Haramidere Sanayii durakları yer altında olabilir, ya da senin önerinde olduğu gibi Saadetdere Mah. durağından Beylikdüzü Belediyesi ne kadar olan 4 durak yer altı olabilir, o zaman ince bir hesaba gerek kalmadan çok rahat bir eğim de yer alan sistemden söz edebiliriz.

Fakat yapımı geciktirilen bu hatta İETT ya da İBB böyle bir maliyete girer mi? Her ne kadar İETT ağzı ile dahi metrobüs sisteminin 3-5 yıl içerisinde metro kapasitesine ulaşacağı, dolayısı ile yakın güzergahta inşa edilecek bir metro ile ancak kapasitesinin düşeceği dile getirilsede ben bu sistemin kalıcı olduğuna inanıyorum. Yani evet, ne gerek varda dedim, sökülsün raylı sistem yapılsında dedim, ama şu anda getirdiği maksimum faydası göz önüne alırsak bu sistem ve güzergah kalıcı olmalıdır. İETT zaten para kazanmasını sağlayan bu sistemi çöpe atmak istemez, bunun için İBB üzerinde baskı kurarak kalıcı bir sistem için bu tip önerileride düşünmeleri gerekir diyorum.

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Çrş, 2010 23:18
gönderen Hakan
Başkanın Beylikdüzü'nde trafiğin yer altına alınarak bir meydan oluşturulacağı ile ilgili beyanları olduğunu hatırlıyorum, eğer böyle bir meydan yapacalarsa yer altı istasyonu da bu projeyle beraber ele alınır.

Neyi nasıl yapacaklar bilmiyorum ama tek bildiğim bu metrobüs gerçekleştirildikten sonra İncirli-Beylikdüzü LRT projesinin uzun yıllar rafa kalkacağıdır...

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Prş, 2010 20:45
gönderen onickan
Resim

bugün edindiğim bilgiye göre ambarlı kavşağındaki durak tam bu noktada olacak yani ordaki şu anda bulunan durakla hemen hemen aynı hizada olacak.[/img]

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Prş, 2010 20:52
gönderen onickan
illaki bu rampanın hakkından gelecek bi araç vardır içi tıka basa yolcu olacak o kesin ona göre bence yeni araç alıp bu güzergahta o araçları sorunsuz bi şekilde işletebilirler. kıytırık öho lar çıkıyorda metrobüs mü çıkamayacak ?

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Prş, 2010 21:08
gönderen Esat
Phileasların uzun ve dik rampalar için üretilmediğini bizzat üreticisi söylemişti. Bu hatta bence sadece Mercedes Capacity ler hizmet verir, onların bir sorun yaşayacağını sanmıyorum. Ama o rampada araçları zorlamaktansa, sistemi zora sokmaktansa viyadük ve Hakan' ın belirttiği gibi bir iki tünel uygulaması ile en azından devamlılık sağlanır, kış var, kar var buz var. :)

Duraklar ilgili yerlerdeki mevcut otobüs durakları ile muhakkak aynı noktalarda olacaktır bencede, ben Avcılar Merkez Mah. durağını Avcılar Lisesi önüne koymuştum ama ne kadar doğru bilmiyorum, Haramidere ve Beylikdüzü Belediyesi duraklarıda zaten var olan otobüs duraklarının olduğu yerlerde olacaktır. Fakat Beylikdüzü kavşağının meydan olacağı ile ilgili söylem yabana atılmamalı derim, orada trafik yer altına alınacaksa metrobüste yer altından geçecektir herhalde.