ist-MB.02:02 » Avcılar-Beylikdüzü Metrobüs İhale Süreci

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-MB.02:02 » Avcılar-Beylikdüzü Metrobüs İhale Süreci

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Tem Pzt, 2008 15:31

Toplu ulaşımda çok önemli bir rahatlama sağlayacağını düşünüyorum bu sistemin. Metrobüs araçalrı gelince İETT araçları diğer hatlara verilecek. Ayrıca hat iptalleri olacak hatlarda yoğun akstan dolayı çok araç var.

İETT açısından büyük bir gelişme olur diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Metrobüs ile Avcılar-Kozyatağı arası

Mesaj gönderen Esat » 21 Tem Pzt, 2008 15:41

Avcılar-Topkapı arasındaki çok büyük yolcu yükünü hızlı ve konforlu bir şekilde taşıyan metrobüs hattı, önce Zincirlikuyu’ya, ardından da Kozyatağı’na kadar uzanacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, metrobüsü Boğaziçi Köprüsü’nden geçirerek Anadolu Yakası’na Kozyatağı ve Söğütlüçeşme’ye ulaştıracak proje için ihaleye çıktı. 17 şirketin teklif verdiği ihale, İhale Komisyonu tarafından bir ay içinde sonuçlandırılacak. Avcılar-Kozyatağı arasını bir saate indirecek hatta, günde 1 milyon yolcu taşınacak.

İETT’nin 17 Eylül 2007'’e hizmet vermeye başladığı 18,3 kilometrelik Avcılar-Topkapı arasındaki metrobüs sistemiyle, daha önce 67 dakikada kat edilen mesafe, 22 dakikada kat edilmeye başlandı. Kozyatağı etabının tamamlanmasının ardından metrobüs hattı, Beylikdüzü Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'ne kadar uzatılacak. Beylikdüzü etabıyla 54 kilometreye çıkacak olan hatta günde 1 milyon 170 bin yolcu taşınacak. 32 saniyede bir yapılacak seferlere Beylikdüzü-Kozyatağı arası 80 dakikada kat edilecek.

Topkapı-Avcılar arasındaki 20 kilometrelik mesafede hizmet veren metrobüs hattında, 50 körüklü otobüs hizmet veriyor. Metrobüsün toplam hat uzunluğu köprü geçişinin tamamlanması ile birlikte 50 kilometreyi bulacak ve güzergah üzerinde çalışacak metrobüs sayısı 100’e ulaşacak. Metrobüs üst geçitlerinin yenilenerek yürüyen merdivenli hale getirilmesi planlanıyor. Mevcut üst geçitlerin ise köylere ve İstanbul’da ihtiyaç duyulan Kemerburgaz, Celaliye gibi beldelerde kullanılacak. Büyükşehir Belediyesi, metrobüs hattını Beşiktaş ve Harem başta olmak üzere şehrin çeşitli noktalarına uzatmak için çalışmalarını sürdürüyor.
IBB de ayni sekilde dusunuyor olmali ki hatti bu hale getirmek icin ciddi caba sarf ediyor, Topkapi-Avcilar arasi nasil tercih edildi ise Kozyatagi guzergahi da tercih edilecektir sadece dutgun besleme saglanmali

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Tem Pzt, 2008 16:25

Birde HAREM'den bahsediliyor. Sanırım HAREM-TUZLA şeklinde bir uygulama olacak.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 11 Haz Prş, 2009 11:36

Harem iptal.

Metrobüs yapacaklarsa hakikaten gereken yer Aksaray-Göztepe Mah.

Ayrıca Haliç çevresinde Yeşilpınar-Küçükköy kavşağınıda uzatılacak olan Yeşilpınar-Eminönü,Yeşilpınar-Karaköy ve Eminönü-Kağıthane hatları olabilir.

Yakın zamanda metro düşünülmüyorsa bu noktada tramvaya karşıyım minibüs yolu diye tabir edilen eski Kayışdağ Cad. güzergahından Kadıköy-Bostancı metrobüsü olabilir.

Ben esasen Asya Yakasına yapılan metrobüsün KOzyatağı-Bostancı yönüne yapılması taraftarıydım.

S.çeşme hattıda köprü ile Eyüp Aksoy Cad. atlatıp Ayrılıkçeşme'ye gelmesi sağlanıp buradann köprü ile atlatılıp Haydarpaşa Gar sahasından küçük bir yer temin edip buradan geçişi sağlanarak Haydarapaşa Protol Camisi yanındaki sahil kenarındaki otopark alanında sondurak yaptırılmalıdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-MB.03:02 » Avcılar-Beylikdüzü Metrobü

Mesaj gönderen Esat » 28 Ağu Cmt, 2010 22:21

Metrobüsün ilk inşa aşamasında hattın bu kesimi sürekli olarak dile getirildi, söylendi, anlatıldı durdu, fakat metrobüs Avcılar' dan öteye devam etmedi. Geçen zaman içerisinde metrobüsün inşa edildiği güzergah üzerindeki faydasıda göz ardı edilemeyecek şekilde ortaya çıktı. Tabi bu da daha önce sözü edilen Beylikdüzü kesiminde oturan vatandaşların neden yapılmıyor tepkilerini sürekli olarak çekmeye başladı, aslında sadece burada oturanların değil ateşli metrobüs taraftarlarınında istediği bir çalışma.

Her ne kadar ben bu bölgeye yapılacak metro hattı ile bağlantılı olduğunu düşünüyor olsam ve bir iki haftadır hattın bu kesiminin inşaatına başlanacağı haberlerini de metroya yoruyor olsam da, sonuçta metro ile aynı fonksiyonu görmeyecek ve zaten metronun revize edilen güzergahı ile çokça alakalı da olmayacak gibi. Bu kesimin inşaatı tamamlanır ve hizmete açılırsa bence metro projeside bir kez daha revize edilmelidir.

Metrobüsün ben bu kesimde de çok iyi iş yapacağına inanıyorum, bu yönde özellikle sabah akşam pik saatte tek yönlü de olsa ciddi bir ev-iş/iş-ev yolculuk sirkülasyonu var, bu anlamda hem iş yapacak hemde büyük fayda sağlayacaktır. Metrobüsün bu kesiminin inşaatı ile ilgili bilgi ve belgeleri, varsa düşüncelerimizi bu başlık altında paylaşabiliriz.
Beylikdüzü’ne İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden metrobüs müjdesi geldi. Hattın Beylikdüzü etabı ile ilgili hazırlanan proje tamamlandı. Avcılar’ı 8 buçuk kilometrelik bir güzergâhla Beylikdüzü’ne bağlayacak hat için Eylül ayında ihaleye çıkılacak. İlk kazmanın Kasım ayında vurulacagı projenin 2011 yılı Kasım ayında bitirilmesi planlanıyor.

Büyükşehir Belediyesi, proje için yatırım programında 100 milyon lira kaynak ayırdı. Beylikdüzü-Avcılar güzergahında 10 durak bulunuyor. Sefer aralığı ortalama 32 saniye olarak düşünülen hatta istasyon sayısı 40’a çıkacak. Metrobüsün Beylikdüzü hattının yeni durakları "TÜYAP - Hadımköy - Bizimkent - Beylikdüzü Belediye - Beylikdüzü- Haramidere - Haramidere Sanayi- Saadet Mahallesi - Ambarlı- Avcılar Merkez Mahallesi" olarak belirlendi.

50 kilometrelik Beylikdüzü-Söğütlüçeşme arasındaki yolculuk süresi 80-85 dakika olacak. Avcılar-Söğütlüçeşme arasında günde ortalama 700 bin kişiye hizmet veren metrobüs Beylikdüzü’ne ulaştığında günde 1 milyon yolcu taşıyacak.
http://www.haber7.com/haber/20100828/Me ... asacak.php
En son Esat tarafından 20 Eki Çrş, 2010 14:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 7 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
onickan
Abonman
Mesajlar: 27
Kayıt: 04 Nis Pzr, 2010 01:26

Mesaj gönderen onickan » 30 Ağu Pzt, 2010 22:04

oh be esat abi sonuda ya. vallahi ne çile çekiyorduk öho lerden. Kurtulduk sonunda. en büyük isteklerimden birisiydi sonunda gerçekleşti

Kullanıcı avatarı
onickan
Abonman
Mesajlar: 27
Kayıt: 04 Nis Pzr, 2010 01:26

Mesaj gönderen onickan » 30 Ağu Pzt, 2010 22:05

çok teşekkürler abi paylaşım için.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Ağu Pzt, 2010 22:06

Konu başlığının Avcılar-Beylikdüzü Metrobüsü olması gerekmez mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Pzt, 2010 22:22

Hakan yazdı:Konu başlığının Avcılar-Beylikdüzü Metrobüsü olması gerekmez mi?
Off hemde nasıl gerekir :oops: arkadaşlar beni mazur görüyorsunuz değil mi :) başlık Hakan' ın uyarısı ile doğru şekilde Avcılar-Beylikdüzü Metrobüs İnşaat Süreci olarak değiştirilmiştir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Sal, 2010 23:27

onickan yazdı:oh be esat abi sonuda ya. vallahi ne çile çekiyorduk öho lerden. Kurtulduk sonunda. en büyük isteklerimden birisiydi sonunda gerçekleşti
Umarım kurtulursunuz Onur, sende bize bölgede inşaat başladığında foto desteği verirsen bizde senin kadar mutlu oluruz :D açıkçası Avcılar' a kadar gelmiş olan sistemin orada kesilmesi tabi biraz abes olmuştu, çünkü ilk zamanlardan beri hep Beylikdüzü' ne kadar söz edilmişti. Sanırım haber sitesi yorumlarında okudum, araçların o yokuşu nasıl inip çıkacağını sorarak eleştirenler olmuştu. Bu hatta zaten Phileasların çalışacağını sanmıyorum, kaldı ki zaten artık Phileasların yokuşta yolda kalma haberinide pek okumuyoruz, nedenlerini bilemem bunu İstanbuldakilerin yazması gerekir. Bu hatta büyük ihtimal ile Mercedesler kullanılır diye düşünüyorum, onlarında zaten çekiş ile ilgili bir sorunları yoktu, fakat yinede bir acaba ile Ambarlı kavşağının üzerinden bir viyadük ile geçermi diye sormadan da edemiyorum.

Çünkü o kavşağın üzerinde yolcu indirecek hali yok, oradan önceden toplu taşıma aracı çalışmıyordu diye hatırlıyorum, dolayısı ile durak yapılacak hali yok, Onur bize durakların yerlerini tarif etme ya da google map üzerinde gösterme şansın varmı, ya da bölgeyi bilen başka arkadaşların, çünkü listede Ambarlı diye bir durak var nerede olduğunu bayağı merak ettim. Bahsettiğim gibi bir geçiş yapılırsa avantajı araçlar Haramidere rampasını tırmanmakta hiç sorun yaşamazlar aynı şekilde Avcılara çıkıştada fakat kışın buzlanmada ne olur, işte bu ciddi bir soru işareti.

Diğer taraftan keşke arada bir noktada mesela İncirli ya da Zeytinburnu metroya yakın bir yerlerde bir ara park yeri yapılabilse, biraz zor bir proje ama bu şekilde kısa parkurlar ile çalışarak hattın bir noktasında meydana gelen sorunlu durumlarda tüm sistemin felç olmasının önüne geçilebilir belki.

Kullanıcı avatarı
onickan
Abonman
Mesajlar: 27
Kayıt: 04 Nis Pzr, 2010 01:26

Mesaj gönderen onickan » 01 Eyl Çrş, 2010 18:31

birazdan hazırlayıp hemn resmini koyuyorum abi. yanlız hadımköy diye durak ismi vermeleri çok saçma olmuş. hadımköy ile alakası yok. bahsi geçilen durak istanbul outlet park ve ya arçelik fabrikasının tam karşısındaki durak olduğu için arçelik yazabilirlerdi. hadımköy sapağına giden yolun üzerindeki durağa neden hadımköy yazarlar anlamam. google map den birazdan ekleyeceğim.

Kullanıcı avatarı
onickan
Abonman
Mesajlar: 27
Kayıt: 04 Nis Pzr, 2010 01:26

Mesaj gönderen onickan » 01 Eyl Çrş, 2010 18:32

abi dediğin gibi o araçlar kışın o yokuşu nasıl inip çıkacaklar çok merak ediyorum Allah kaza bela vermesin de isterse yokuşu 30 ile çıksın sorun değil yokuş bittikten sonra yine hızına kavuşurlar.

Kilitli

“Lastik Tekerlekli Sistem Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön