Mesaj
gönderen msyasar » 18 Şub Pzt, 2008 16:17
Metrobüs köprüden karışık trafikte geçecek, kendine has tercihli yolu olmayacak. Metrobüsün köprüden geçme fikrini ilk ortaya atmış kişilerden birisi benim yaklaşık 2 sene önce gündeme getirmiştim ve çeşitli senaryolar üzerinde durmuştum.
- Köprüye 1 şerit rahatlıkla ilave edilebilir, genişlik müsait,
- Köprü geçişleri pik saatlerde 4+3 şerit olarak düzenlenir, Kadir Topbaş
5+2 düşünüyor ama bilmiyorum bence 4+3 daha uygun olur, akşamları
Asya-Avrupa geçişi de bayağı problem oluyor.
- Metrobüsün Balmumcu'da muhtemel bir aktarma durağı olacak,
Barbaros Bulvarı ile entegre olacak bu durakta, buraya kadar izole
yoldan gelebilir.
- Balmumcu durağını geçtikten sonra Yıldız katılımından önce araç trafiğine
karışmalı ve yaklaşık 2 km'lik mesafeyi karışık trafikte geçtikten sonra, tekrar kendi tercihli yoluna girecektir, Yıldız katılımından sonra köprü trafiği akıcı olur, Metrobüs zaman kaybetmez.
Metrobüsün karışık trafiğe girmesini yegane nedeni ek şerit uygulamasını devam ettirebilmektir, izole şerit yapılırsa ek şerit uygulaması imkansız olur ve köprü geçişi normal araç trafiği için işkence olur. Bu nedenle İ.B.B'nin Metrobüsü köprüden karışık trafikte geçirme fikri mantıklıdır, bu sistem ile köprü trafiği eskisinden daha kötü olmayacaktır ve Metrobüs de yolun en akıcı olduğu bölgede trafiğe karışacağı için zaman kaybetmeyecektir.
Bana göre köprüye bir değil iki şerit ilave edilmeli, şeritlerin daraltıldığı bölgede hız sınırı 40 km/saat olmalı ve geçiş pik saatlerde 5+3 olmalıdır ama herhalde bazı güzevlik nedenleriyle bu çözüm düşünülmüyor, halbuki 3 metre şerit genişliği bence az değil, köprü ayakları arası 25 metre.