Malatya Belediyesi basına yaptığı konu ile ilgili sunumda bunun kent için en düşük maliyet ile en yüksek verim olacağını vurgulamışlar, aynı güzergahta bir tramvay hattı ile kıyas yapılarak hem yolcu taşıma, hem de enerji verimliliği anlamında vurgulamalar var, yanlız tramvay ile troleybüsü çevre dostluğu açısından kıyaslamak bana göre anlamsız, böyle bir şeyi iddia edebilmek için gerçekten tarafsızca bu konunun ciddi anlamda ekolü olmuş üniversiteler tarafından bir araştırma yapılmalı derim, yoksa sırf elektrikli motor ile çalışıyor diye troleybüsün daha çevreci olduğu iddia edilemez bana göre. Bu konuda bir araştırma ya da bilimsel bir kanıt var ise bilenler benimle paylaşsın bir zahmet bende öğreneyim istiyorum.
http://www.rayhaber.com/malatyada-tramb ... tanitildi/Şoför Okulu’ndan başlayıp İnönü Üniversitesi kampüsü ile merkezde de Dede Korkut Parkı’ndan İnönü ve Kışla caddeleri ile Çöşnük ve Battalgazi’ye kadar gidecek olan Trambus sisteminin ihaleye hazır hale getirildiğini söyleyen Çakır, maliyeti konusunda sorulan soruya cevap vermeyip, bunun ihaleden sonra belli olacağını bildirdi.
Şu anki yolcu kapasitesinin 4 katı kadar yolcu taşıyacak kapasitede olacak Trambus’un, ihaleden sonra bir yılda hizmete sunulmasının planlandığına dikkat çeken Başkan Çakır, altta tekerlekli üstte ise elektriğe bağlı olacak Trambus’un avantajlarından söz etti. Raylı sisteme göre 4′de 1′e kadar daha ekonomik olduğunu vurgulayan Çakır, elektrikle çalışacağı için çevre dostu, ulaşım maliyeti düşük, dizele göre yüzde 75 daha düşük yakıt maliyeti olduğunu ifade etti. Trambus araçlarının 25 ve 18 metreden oluşacağını belirten Çakır, ilk etapta 20 araç alacaklarını, daha sonra bunu 30′a tamamlamayı planladıklarını aktardı.
Çakır: “Malatya Kent İçi Ulaşım Planı Raporu’nda belirtilmişti.”
Daha önce uzmanlara hazırlattırılan Malatya Kent İçi Ulaşım Planı Raporu’nda da çeşitli alternatiflerin yanısıra MAŞTİ- Üniversite hattı arasına toplayıcı bir taşıma hattının oluşturulmasının öngörüldüğünü hatırlatan Başkan Çakır, ulaşım sisteminin, araçların değil insanların ekonomik, hızlı, konforlu ve güvenli bir şekilde taşınmasına öncelik verilerek planlanması gerektiğini söyledi. Bu çerçevede görevlendirilen bir ekip tarafından 1 yıldır yapılan araştırma, inceleme ve fizibilite çalışmaları sonucunda hafif raylı sistem, metro, metrobüs, akülü otobüsler ve tram-buslar üzerinde çalışmalar yapıldığını kaydeden Çakır, Malatya’ya en uygun olan tram-bus üzerinde karar kılındığını söyledi.
Belediye Başkanı Ahmet Çakır, tram-bus güzergahı ile ilgili de bilgiler verdi. Çevreyolu ve merkezden geçecek 2 güzergah üzerinde sistemin işleyeceğini belirten Çakır’ın verdiği bilgilere göre;
Şoför Okulu – Üniversite : 19.359 m
Üniversite – Şoför Okulu : 21.621 m
Dede Korkut – Çöşnük : 5.760 m
Dede Korkut Battalgazi : 4.500 m
Toplam (gidiş-geliş) : 51.240 m
Belediye Başkanı Ahmet Çakır, sistemi detaylı bir şekilde incelediklerini ve dünya genelinde araştırdıklarını da kaydederek, bu sistemin dünya üzerinde 363 vilayette kullanıldığını söyledi.
Ülkelerde kullanılan vilayet sayısının yanı sıra araç sayılarını da açıklayan Başkan Çakır;
Doğu Avrupa’da 64 vilayet 4482 araç, Batı Avrupa’da 48 vilayet, 1893 araç, Avrasya’da 189 vilayet, 26666 araç, Kuzey Amerika’da 9 vilayet, 1926 araç, Güney Amerika’da 13 vilayet 828 araç, Avustralya’da 1 vilayet, 60 araç, Asya’da 39 vilayet, 4810 araç olmak üzere, toplam 363 vilayette 40.665 tram-bus aracının kullanıldığını açıkladı.
Belediye Başkanı Ahmet Çakır, basın toplantısı sırasında konuyla ilgili olarak gelen sorulara da cevap verdi.
http://www.malatya.bel.tr/haber_detay.asp?id=1796
Malatya Belediyesi web sitesinde araçların kendilerine göre avantajları ve bir takım teknik özelliklerini de açıklamışlar, göz atmanızda fayda var.