1. sayfa (Toplam 4 sayfa)

mlt-TB.01 » Malatya Troleybüs/Trambus Projesi

Gönderilme zamanı: 08 Kas Prş, 2012 23:03
gönderen Esat
İki gündür haber sitelerinde Malatya Belediyesinin kentteki toplu taşımacılık sistemi ile ilgili haberler var, daha önce tramvay hattı inşa etmek için talebi bulunan hatta konu ile ilgili araştırma yaptığı konu edilen Malatya'da Belediye Yönetimi yaptıkları araştırma ve incelemeler sonrasında Troleybüs te karar kıldıklarını açıklamışlar. Tabii haberlerde Trambus olarak geçiyor ama ben Troleybüs olarak değerlendiriyorum, modern ve şirin göstermek için isim icat etmeye gerek yok :) Gerçi tabii ki troleybüsler yaşadıkları kötü yıllardan sonra teknolojilerinden gelişmeler itibari ile aslında tercih edilebilecek, verimli araçlar haline geldiler, zaten belediyenin tanıtım panosunda gösterdiği gibi bir araç kullanılacaksa bu ancak TramBus kelimesi ile ifade edilebilir diye düşünüyorum. Ben isim olayına çok takılmayacağım, yani başka hangi ülkede veya kentte hangi amaçla kullanıldığı falan beni ilgilendirmiyor onu da yazayım. :D Yine de teknik olarak ne imiş bakarız.

Malatya Belediyesi basına yaptığı konu ile ilgili sunumda bunun kent için en düşük maliyet ile en yüksek verim olacağını vurgulamışlar, aynı güzergahta bir tramvay hattı ile kıyas yapılarak hem yolcu taşıma, hem de enerji verimliliği anlamında vurgulamalar var, yanlız tramvay ile troleybüsü çevre dostluğu açısından kıyaslamak bana göre anlamsız, böyle bir şeyi iddia edebilmek için gerçekten tarafsızca bu konunun ciddi anlamda ekolü olmuş üniversiteler tarafından bir araştırma yapılmalı derim, yoksa sırf elektrikli motor ile çalışıyor diye troleybüsün daha çevreci olduğu iddia edilemez bana göre. Bu konuda bir araştırma ya da bilimsel bir kanıt var ise bilenler benimle paylaşsın bir zahmet bende öğreneyim istiyorum.
Şoför Okulu’ndan başlayıp İnönü Üniversitesi kampüsü ile merkezde de Dede Korkut Parkı’ndan İnönü ve Kışla caddeleri ile Çöşnük ve Battalgazi’ye kadar gidecek olan Trambus sisteminin ihaleye hazır hale getirildiğini söyleyen Çakır, maliyeti konusunda sorulan soruya cevap vermeyip, bunun ihaleden sonra belli olacağını bildirdi.

Şu anki yolcu kapasitesinin 4 katı kadar yolcu taşıyacak kapasitede olacak Trambus’un, ihaleden sonra bir yılda hizmete sunulmasının planlandığına dikkat çeken Başkan Çakır, altta tekerlekli üstte ise elektriğe bağlı olacak Trambus’un avantajlarından söz etti. Raylı sisteme göre 4′de 1′e kadar daha ekonomik olduğunu vurgulayan Çakır, elektrikle çalışacağı için çevre dostu, ulaşım maliyeti düşük, dizele göre yüzde 75 daha düşük yakıt maliyeti olduğunu ifade etti. Trambus araçlarının 25 ve 18 metreden oluşacağını belirten Çakır, ilk etapta 20 araç alacaklarını, daha sonra bunu 30′a tamamlamayı planladıklarını aktardı.

Çakır: “Malatya Kent İçi Ulaşım Planı Raporu’nda belirtilmişti.”
Daha önce uzmanlara hazırlattırılan Malatya Kent İçi Ulaşım Planı Raporu’nda da çeşitli alternatiflerin yanısıra MAŞTİ- Üniversite hattı arasına toplayıcı bir taşıma hattının oluşturulmasının öngörüldüğünü hatırlatan Başkan Çakır, ulaşım sisteminin, araçların değil insanların ekonomik, hızlı, konforlu ve güvenli bir şekilde taşınmasına öncelik verilerek planlanması gerektiğini söyledi. Bu çerçevede görevlendirilen bir ekip tarafından 1 yıldır yapılan araştırma, inceleme ve fizibilite çalışmaları sonucunda hafif raylı sistem, metro, metrobüs, akülü otobüsler ve tram-buslar üzerinde çalışmalar yapıldığını kaydeden Çakır, Malatya’ya en uygun olan tram-bus üzerinde karar kılındığını söyledi.

Belediye Başkanı Ahmet Çakır, tram-bus güzergahı ile ilgili de bilgiler verdi. Çevreyolu ve merkezden geçecek 2 güzergah üzerinde sistemin işleyeceğini belirten Çakır’ın verdiği bilgilere göre;

Şoför Okulu – Üniversite : 19.359 m
Üniversite – Şoför Okulu : 21.621 m
Dede Korkut – Çöşnük : 5.760 m
Dede Korkut Battalgazi : 4.500 m
Toplam (gidiş-geliş) : 51.240 m

Belediye Başkanı Ahmet Çakır, sistemi detaylı bir şekilde incelediklerini ve dünya genelinde araştırdıklarını da kaydederek, bu sistemin dünya üzerinde 363 vilayette kullanıldığını söyledi.

Ülkelerde kullanılan vilayet sayısının yanı sıra araç sayılarını da açıklayan Başkan Çakır;

Doğu Avrupa’da 64 vilayet 4482 araç, Batı Avrupa’da 48 vilayet, 1893 araç, Avrasya’da 189 vilayet, 26666 araç, Kuzey Amerika’da 9 vilayet, 1926 araç, Güney Amerika’da 13 vilayet 828 araç, Avustralya’da 1 vilayet, 60 araç, Asya’da 39 vilayet, 4810 araç olmak üzere, toplam 363 vilayette 40.665 tram-bus aracının kullanıldığını açıkladı.
Belediye Başkanı Ahmet Çakır, basın toplantısı sırasında konuyla ilgili olarak gelen sorulara da cevap verdi.
http://www.rayhaber.com/malatyada-tramb ... tanitildi/

http://www.malatya.bel.tr/haber_detay.asp?id=1796

Malatya Belediyesi web sitesinde araçların kendilerine göre avantajları ve bir takım teknik özelliklerini de açıklamışlar, göz atmanızda fayda var.

Malatya trambüs hatları

Gönderilme zamanı: 01 Ara Cmt, 2012 00:13
gönderen kemal
Trambüs yeni bir laf , ama bu da trolleybüs sistemi aslında. Malatya belediyesi de son derece yerinde bir kararla kente elektrikli temiz ulaşım türünü seçmiş. Kent genelde düz bir alanda olduğu için trolleybüs sistemlerine uygun. Yaklaşık 50 km.lik iki trolleybüs hattının kurulması gündemde. Hatlardan birisi kent merkezinden diğeri de çevre yolu üzerinden ,birbirine bağlantılı olarak işleyecek.
Araçlar elektrik kesilmesi durumunda dizele yada akülü sisteme geçerek kesintisiz ulaşım sağlanacak.

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 01 Ara Cmt, 2012 00:23
gönderen Esat
Kemal abi taşıdım mesajını :) daha önce açmıştık başlık. Benim için ilginç bir konu, bilirsiniz pek troleybüsçü değilim ama gelişen teknoloji bu araçlarıda geliştirdi umarım Malatya araç seçiminde başını ağrıtacak bir iş yapmadan bu projeyi hayata geçirir, ülkemiz için ilginç bir deneyim olacak :)

Troleybüs

Gönderilme zamanı: 01 Ara Cmt, 2012 09:59
gönderen Kamil16
Esat yazdı: bilirsiniz pek troleybüsçü değilim.
Tramvay raylarını söküp yerine Troleybüs koyan İstanbul'u yaşadığımız için konuya sıcak bakmamız mümkün değil. Şişhane rampasına boynuzları çıkan Troleybüsleri unutmadık. :?
30 no.lu Aksaray - Ortaköy Hattında bir tanede İETT yapımı Troleybüs çalışırdı. Prototip gibi birşeydi. :?

Gönderilme zamanı: 01 Ara Cmt, 2012 11:33
gönderen Esat
:) Valla bana çocukluğuma dair topluulaşım ile ilgili ne hatırlıyorsun deseler vereceğim iki cevap var. Sürekli yolda kaldığı için bizi inip yürümek zorunda bırakan troleybüsler ve Beyazıt minibüsleri :) çok korkardım onlar Gedikpaşa'da yokuş yukarı çıkmaya başladıkları zaman.

Gönderilme zamanı: 07 Haz Cum, 2013 11:49
gönderen Esat
İhale gerçekleştirilmiş ve sonucuda açıklanmış, habere göre ihaleye tek firma fiyat teklifi vermiş ve belediye de işi bu firmaya verdiğini açıklamış, rekabetsiz bir kamu ihalesi ne kadar doğru tartışılır, firmaların işe girmemesinide merak ettim demek ki para kazandıracak bir iş olarak görmediler.
22 Nisan 2013 günü teklifleri toplanan, trambüs aracı ve ilgili güç temini, kataner, kontrol, sinyalizasyon ve haberleşme ekipmanı (montaj dahil) alımı ihalesi sonuçlandı.

Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; yaklaşık maliyeti 49.193.904,76 lira olarak belirlenen ihaleyi 19.784.930,13 euro teklifiyle tek katılımcı firma olan Bozankaya Otomotiv firması kazandı.
http://www.rayhaber.com/2013/malatya-bu ... onuclandi/

Gönderilme zamanı: 07 Haz Cum, 2013 20:04
gönderen btgn
Yaklaşık maliyet belediye tarafından 49 milyon lira olarak açıklanmış ama firma işi 19 milyon ile almış. Bu durum bana çok saçma geldi şimdi burada hesap yapmayı bilmeyen hangi taraf ? Belediye işi 30 milyon lira fazla mı hesapladı ki firmanın verdiği fiyattan %150 daha fazla , yoksa firmanın mühendisleri firmayı 30 milyon lira zarara mı uğrattı. İlginç

Gönderilme zamanı: 07 Haz Cum, 2013 21:06
gönderen Esat
Evet enteresan bir firma ihaleye itiraz etmiş ama reddedilmiş, ihaleye girmeyen firme neye itiraz etmiş onu da anlamadım :) ihaleyi alan firmaya baktım otobüs üretimi yapıyorum diyen bir firma ama ismini cismini ilk defa duydum, geçenlerde gazetelerde İLK YERLİ OTOBÜS diye tantana yapmışlardı sanırım otobüslerinin isminden çağrıştırdı ama bilemiyorum.

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Pzr, 2013 16:25
gönderen Esat
İtirazdı şuydu buydu derken bir yandan da işlere başlanmış, aşağıdaki fotoğraf hattın elektrifikasyonu ile ilgili yapılan çalışmalardan, zaten hat diye bir şeyden söz etmek anlamsız hattı belirleyen katener direkleri ve elektrik kabloları olacağı için :)

Resim

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Pzr, 2013 16:37
gönderen alabay
Eksik olan ne? Güzergâh haritası.

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Pzr, 2013 16:44
gönderen Esat
alabay yazdı:Eksik olan ne? Güzergâh haritası.
Otobüs hatlarının bir güzergah haritası varmı ki? Önce bunu sorgulamak lazım, o varsa bu da içerisine eklenir, merak etme o işi takip edenler vardır, sana bana düşmez. :)

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Pzr, 2013 16:49
gönderen alabay
Hiçbir güzergâh haritası olmayan yerlerde bile belirli »yenü degnoloci« haritaları yapıldı, bak Adana. Ayrıca, herhangi bir yerde – bizde – adamakıllı, yani o senin de bir süre alıştığın tip, hehe, harita gördün mü? Çizdin mi değil, gördün mü?

Baksana be, drambüz yapak. Ama nereye? Harita? Önemli değil yahu!