ist-MB.03:01 » Topkapı-Mecidiyeköy Metrobüs Hattı İnşaat Süreci
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Halic köprüsündeki calismalarin durumu nedir orada IBB kamerasi yokmu? En azindan bu sekilde gorebilirdik, ben halic köprüsünde her iki yönde serit ayrilabilecegini düsünüyorum, sonucta köprünün eskisi kadar tikaniklik problemi yok, su anki tikanikligin en büyük sebebi aslinda zaten metrobüs icin yapilan calismalar, eger metrobüsün acilmasi ile birlikte normal yol üzerindeki otobüslerde bir azaltma yapilir ise yogunluk iyice azalacaktir kanimca.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Göründügü kadari ile Otakcilarda bir durak olacak bu duraktan sonra yol iki serit olarak köprüyü geciyor, tabii tam secemedim ama bu bölgede Topkapi Avcilar arasinda bazen saglama yaptiklari gibi bir sey yapamayacaklar yani köprü üzerinde bir arac ariza yaparsa onu gecmeleri mümkün degil bunun icin durak cikisindan belki ters yöne girerek gidebilirler ama bu durumda da IETT nin olaya cok hizli müdahale etmesi gerekiyor, bunun icinde tüm araclarda telsiz olmali ve soforler ters yöne girmeden önce bilgi vermeli ya da iki hareket memuru sürekli iki bastaki duraklarda görev yapmali böyle bir durumda araclari telsiz haberlesmesi ile sira ile ters yoldan gönderebilirler
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yani ben resmi bu kadar büyütmeden yüklemistim ama sonucta seciliyor bence de aracin sigacagi kadar bir genislikte iki serit yapilacaktir diye düsünüyorum diger türlüsü felaket ya, bu köprüdeki buzlanma problemini hepimiz biliyoruz, bu kis baslarlar bangir bangir neden isitma sistemi yapilmadi falan diye (yapiliyormu bilmiyorum) iki serit kesinlikle olmali kaza bela durumuda sistem islemez yoksa
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
İBB şaşırtmaya devam ediyor. Asfalt işleri Haliç'in öbür tarafına geçti. Halıcıoğlu-Okmeydanı arasında asfalt döküyorlar. Okmeydanında ise zift döküyorlar. Okmeydanı'na kadar olan kısmı bugün akşama kadar bitirirler.
Cuma günü; Okmeydanı-Çağlayan arası, Haftasonu ise; Çağlayan-Mecidiyeköy belki de Zincirlikuyu'ya kadar asfalt işi biter. Pazartesi sabah baktığımızda tüm hattın asfaltlandığını görebiliriz. Geriye kalan 1 hafta da da eksiklikler tamamlanır okullar açılmasına bu hat yetişir.

Cuma günü; Okmeydanı-Çağlayan arası, Haftasonu ise; Çağlayan-Mecidiyeköy belki de Zincirlikuyu'ya kadar asfalt işi biter. Pazartesi sabah baktığımızda tüm hattın asfaltlandığını görebiliriz. Geriye kalan 1 hafta da da eksiklikler tamamlanır okullar açılmasına bu hat yetişir.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.arkitera.com/h33487-metrobus ... liyor.html
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, Avcılar-Zincirlikuyu metrobüs hattının 8 Eylül tarihinde hizmete gireceğini açıkladı.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, günde 1 milyon insan taşıması hedeflenen metrobüs hattının 8 Eylül’de Zincirlikuyu’ya ulaşacağını söyledi. Topbaş, İstanbulluların Avcılar-Zincirlikuyu hattını okulların açılmasından önce kullanmaya başlayacağını belirterek, hattın üçüncü aşaması olarak Anadolu yakasına ulaşmayı hedeflediklerini vurguladı.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, Avcılar-Zincirlikuyu metrobüs hattının 8 Eylül tarihinde hizmete gireceğini açıkladı.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, günde 1 milyon insan taşıması hedeflenen metrobüs hattının 8 Eylül’de Zincirlikuyu’ya ulaşacağını söyledi. Topbaş, İstanbulluların Avcılar-Zincirlikuyu hattını okulların açılmasından önce kullanmaya başlayacağını belirterek, hattın üçüncü aşaması olarak Anadolu yakasına ulaşmayı hedeflediklerini vurguladı.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ve hâlâ diyorum ki, bu kadar şahane bir tras yapµışlar, verin, tramvay geçsin. Aslında metro olmalı, ama biz Arabistan mentalitesiyle tramvay geçiririz. Hm, Arap Emirlikleri hariç, onlar metro yapıyor ...
İnanıyorum da, bir gün oraya tramvay yapacaklar, yapmazlarsa, bütün dünya güler, yahu, dünya çıldırıyor, Amerika inliyor, Avrupa donuna sıçıyor, biz Ermenistan'a parmak gösterdik diye bayram şekeri yiyoruz, komşumuz şekeriyle boğuldu neredeyse, Bakü-Tiflis-Ceyhan adiyos! İnanmıyor musunuz? Şimdi BU hâlde, MAZOT ile mi böyle şeyler tasarlanır? Kuyu kazmayacağız herhalde, ama elektrik santralleri belki becerirler, su var, bent var, rüzgâr var, deniz var, yani, herşey var. Boğaz'ın dibine bile akıntı türbinleri düşünülebilirdi ...
B. Alabay
İnanıyorum da, bir gün oraya tramvay yapacaklar, yapmazlarsa, bütün dünya güler, yahu, dünya çıldırıyor, Amerika inliyor, Avrupa donuna sıçıyor, biz Ermenistan'a parmak gösterdik diye bayram şekeri yiyoruz, komşumuz şekeriyle boğuldu neredeyse, Bakü-Tiflis-Ceyhan adiyos! İnanmıyor musunuz? Şimdi BU hâlde, MAZOT ile mi böyle şeyler tasarlanır? Kuyu kazmayacağız herhalde, ama elektrik santralleri belki becerirler, su var, bent var, rüzgâr var, deniz var, yani, herşey var. Boğaz'ın dibine bile akıntı türbinleri düşünülebilirdi ...
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=379alabay yazdı:Şimdi BU hâlde, MAZOT ile mi böyle şeyler tasarlanır? Kuyu kazmayacağız herhalde, ama elektrik santralleri belki becerirler, su var, bent var, rüzgâr var, deniz var, yani, herşey var. Boğaz'ın dibine bile akıntı türbinleri düşünülebilirdi ...B. Alabay
Hibrit motorlu araçlar çalıştırılacak metrobüs hattında. Enerji direkleri de dikilebilir hat boyunca. Troleybüse çevrilebilir. Ama raylı sisteme çevirilmesi zor. Haliç-Okmeydanı ve Çobançeşme-Sefaköy yokuşlarını aylı sistemin çıkması zor. Ayrıca hattaki asfaltı söküp raylı sistem altyapısını kurgulamak için en az 3 sene çalışmak lazım. Kimse bnu göze alamaz. En iyi çözüm alternatif enerjilerden yararlanmanın yollarını bulmak. Bu da hibrid ile mümkün oluyor.