4. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Gönderilme zamanı: 17 Mar Cmt, 2012 16:59
gönderen btgn
Belediyeden yapılan açıklamalardan birinde tramvay 270 yolcu kapasiteli denilmişti ayrıca tramvayın dar olan tek kısmı bogi üzerine denk gelen kısım, diğer alanlar normal genişlikte.

Gönderilme zamanı: 17 Mar Cmt, 2012 17:22
gönderen Esat
Hangi araçlar? Ben Estram ın araçları üzerinden hesap yaptım, Bursa'ya gelenlerin durumunu bilmiyorum, İstanbuldaki Düwaglar üzerinden de kıyas yapamıyorum onlar geniş boji için. Belediye 270 kişilik diyebilir yukarıda belirttiğim şu kriter "8(abartılı m2/yolcu standartı)" e göre hesaplanıyordur. Ya da ne bileyim işte sallanmıştır :) İstanbul'da 300 kişide taşınıyor saatine göre ;)

Gönderilme zamanı: 17 Mar Cmt, 2012 17:27
gönderen btgn
Hangi araçlar?
İpekböceği için dediler.

Gönderilme zamanı: 17 Mar Cmt, 2012 17:32
gönderen Esat
btgn yazdı:
Hangi araçlar?
İpekböceği için dediler.
Normal genişlik için üretildiği için bence taşıma rakamıda normal, ben videoda iç tasarımını görmedim atlamışım herhalde o bölümü ama yeni konsept şu yan koltuklardan kullanarak ayakta duran yolcu sayısı arttırılıyor bu sayede 270 rakamını bulmuş olabilirler, muhtemeldir yani.

Gönderilme zamanı: 12 Nis Prş, 2012 23:15
gönderen Esat
http://www.rayturk.net/batikent-camlica ... aslayacak/

İhale edilmiş olan 3 ayrı bölgedeki uzatma inşaatlarına kazma vuruluyor. İnşaatın yüklenicisi Gülermak firması tüm hazırlıklarını tamamlamış ve belediye de bir çalışma takvimi vermiş, daha doğrusu fiili olarak inşaatların başlayacağı tarihleri duyurmuş. Bu bilgiye göre Batıken-Çamlıca 16 Nisan, Yenikent-Çankaya 17 Nisan ve Emek-71 Evler güzergahında 25 Nisan'da inşaat için şerit ve yol kapama işleri yapılacak ve fiziki bir başlangıç yapılmış olacak.
Söz konusu 3 hatta da eş zamanlı yürütülecek ilave hat çalışmalarında ilk olarak 16 Nisan’da Batıkent-Çamlıca hattına kazma vurulacak. Ardından 17 Nisan’da Yenikent-Çankaya hattı, 25 Nisan’da da Emek-71 Evler hatlarının yol yapım çalışmalarına başlanacak.

Gönderilme zamanı: 13 Nis Cum, 2012 11:24
gönderen Mehmet Kasım
http://www.rayturk.net/emek-71-evler-tr ... -basliyor/

bitiş tarihleri nasıl acaba? bu 3 hattın uzunlukları neydi? sanırım 4-5 km'lik eklerdi. o zaman 1 yı içinde yeni hatlardan biri bitebilir.

Gönderilme zamanı: 20 Nis Cum, 2012 10:36
gönderen Esat
http://www.rayturk.net/eskisehire-10-ye ... -alinacak/
Tramvay Yıldıztepe-Yenikent-Çankaya Uzatma Hattı´nın temeli dün düzenlenen törenle atıldı. Başkan Büyükerşen, Emek Mahallesi´nden geçecek güzergahın yapımına 28 Nisan tarihinde başlanacağını açıkladı.

Çankaya Mahallesi´nde dün gerçekleştirilen törene Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen, Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, belediye yetkilileri ve çok sayıda vatandaş katıldı. Başkan Büyükerşen tramvay uzatma hatlarının tüm engellemelere rağmen hayata geçirildiğini söyleyerek, “Daha önceden satın aldığımız 5 tramvay depomuzda. Uzatma hatları için 10 tramvay siparişi daha verdik” diye konuştu.

Gönderilme zamanı: 20 Nis Cum, 2012 10:44
gönderen Mehmet Kasım
acaba tramvaylar ahngi firmadan alınacak? bombardier mi?

Gönderilme zamanı: 20 Nis Cum, 2012 10:46
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:acaba tramvaylar ahngi firmadan alınacak? bombardier mi?
Umarım öyle olur, aynı seriden araçları alsınlar, pahalıya gelirmi bilmiyorum çünkü üretim bandından düştü gibi o araç, artık pek sipariş veren yok herhalde. Ben daha çok şuna takıldım hangi 5 araç bunlar?
Daha önceden satın aldığımız 5 tramvay depomuzda.

Gönderilme zamanı: 20 Nis Cum, 2012 19:42
gönderen btgn
Ben daha çok şuna takıldım hangi 5 araç bunlar?
Şu anda kullanılan Bombardier tramvaylardan 5 tane alınmıştı. Hatta şehirde sergilenmişti.

Gönderilme zamanı: 20 Nis Cum, 2012 19:56
gönderen Mehmet keles
Bu bombardier araçları güzel , fakat yolcu kapasitesi az, dar, klimasız. Yanlış seçim. 25 cm. daha dar olması da şehir içinde hiçbir esneklik sağlamıyor. Yöneticilerine söylediğimizde çok bozuluyorlar fakat gerçek bu. Şu an herşey yeni olduğu için 1 m. ekartman sorun görünmüyor. Gelecekte hiçbir fleksibilite kalmayacak. Herkes normal ekartman yapıyor artık. Ve mesela inşaat aşamasında kalıp olarak kullanılan ekartman çubukları Türkiyede hiçbir yere uymuyor. Sadec üç nostaljik işletme dışında...

Gönderilme zamanı: 21 Nis Cmt, 2012 10:20
gönderen alabay
Yok, buna itirazım var, Freiburg’ta da 1m, sebebi de dar kurplar. Yani, Freiburg merkezindeki Çeşme kavşağındaki dörtyol sadece 1m aralıkla mümkün. Eskişehir de yapı olarak Freiburg’a (merkez nüfusu çeyrek milyon) benziyor. Combin da işliyor burada. Ki, Combino Potsdam’da da işliyor (Berlin’in yanında, orası da normal ray arası).

Freiburg’tan bir kaç resim, yani kapasite ve ray aralığı hakkında düşündürmek için:

http://www.bilder-von-freiburg.de/album ... nen_00.jpg

http://h8.abload.de/img/freiburg042g7.jpg

http://www.bahnbilder.de/bilder/freibur ... 151910.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... eiburg.jpg

http://www.imgbox.de/users/trambahn/Fre ... rsg_12.JPG

Önemli olan uzunluk. »Freiburg modeli« denen eski tramvay araçları bir zamanlar Almanya’nın (veya dünyanın?) en uzun araçları sayılıyordu, ta eskiden. Şimdi de ona göre araçlar bayağı uzun. Baştan durakları doğru tasarlamak gerek tabiîki.