Mesaj
gönderen Esat » 09 Şub Prş, 2012 19:05
Öncelikle şunu söyleyeyim, bizim burada internet üzerinden haritalara bakarak aman şu güzergah güzel olur, şuradan kol çıkar buradan makas keser dememiz çok doğru olmuyor, tabii ki fikir yürütmek çok güzel, beyin jimnastiği harika, bende yapıyorum ama bunları doğru ifadeler ile sunmak gerekir diye düşünüyorum, bu sebepten yazdım.
Aslında ben haritaya bakınca sadece Batıkent e giden kesimin bir uzatma olduğunu düşünüyorum, diğer iki hat o bölgelerde yapılacak bir makas grubu inşaatı ile yapılacak yeni hatlardır bana göre. Diğer taraftan nasıl işletmeler olabilir? Kentin ihtiyaçlarını bilmeden yazacaklarımın hepsi hayal ürünü olacak önce onu belirteyim.
Ben Emek ile Batıkent arasında bir uzun işletme olması gerektiğine inanıyorum, aynı şekilde Üniversite - Opera işletmesi de devam etmeli. Bu sistemde anahat Yunuskent ile SSK arasında oluşur, doğru düzenlenmiş frekanslar ile bu anahatta çok sık tramvay işletilir, diğer güzergahlarda ise mümkün olan en dar sıklığa oturur.
Bu hesapla bakarsak,
1) Emek - Batıkent
2) Emek - Üniversite
3) Üniversite - Opera
4) Çankaya - SSK
5) Otogar - Batıkent
6) Otogar - Üniversite
Anahat üzerinde yoğunluğun hesaplanması lazım, yaya ve karayolu araç trafiği ile üst üste binecek işletmelerin frekans sıklıkları, eğer çok sıkışıyor ve sıkıntı yaratıyor ise Otogar - Üniversite işletmesi yapılmayabilir ama o zaman o birleşim noktasında istasyon yapılarak bu iki güzergah arasında aktarma imkanı sağlanmalı, yani istasyon yerlerinde değişme, kayma gerektirebilir. Yine Emek ve Çankaya' dan Otogar' a hat düşünmedim, Eskişehirdeki ücretlendirme sistemini bilmiyorum ama o yakın mesafede aktarmanın sorun olmaması gerektiğine inanıyorum, sonuçta her yerde her yere bir tramvay ile gidilecek diye bir kural olmadığı gibi pratikte de böyle bir şey mümkün değildir.
Yukarıdakilere ilave olarak pik saatlerde anahat yoğunluğunu almak üzere Otogar-SSK ya da Yunuskent civarında yapılacak bir dönüş alanı ile Yunuskent-SSK gibi kısa parkur işletmesi yapılabilir.