ist-T.03:0X » Galataport-Beyazıt Turistik Tramvayı [Proje-İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-T.03:0X » Galataport-Beyazıt Turistik Tramvayı [Proje-İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Pzr, 2010 10:59

Bu konu ile ilgili enteresan, bana göre enteresan olduğu kadar güzel bir uygulama düşünülmüş umarım bu proje hayata geçer. Biraz fazlası ile özel bir iş gibi görünsede bence hiçte öyle değil, yayalaştırma, araçsızlaştırma falan diyorsak tramvaya ihtiyacımız var. Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir ile yapılan bir röportajdan alınan ifadeler.

http://www.haber7.com/haber/20100801/Er ... -testi.php
Gemiden inen turisti Sultanahmet’e özel vagonlar taşıyacak

MUSTAFA Demir’i Sultanahmet’in araç trafiğine kapatılmasının yarattığı sonuçları sordum:

- İtiraz eden pek olmadı. Herkes memnun. Zaten özellikle turizm açısından konuyu TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy’la baştan itibaren görüştük. Birlikte Sultanahmet’te gezdik.

- Şu anda sadece turist otobüsleri mi giriyor?

- Turist otobüsleri sadece yolcu bırakıp, almak üzere girebiliyor meydana. Zaten bir süre sonra onlar da kaldırılacak.

- Nasıl?

- Gemilerle gelen turistlerin Sultanahmet’e rahat ulaşımı için Salıpazarı’nda tramvay hattı o noktaya kadar inecek.

- Turist tramvayla Sultanahmet’e çıkacak yani...

- Evet... İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş bu projeyi hemen kabul etti. Zaten 2.3 milyon liralık bir proje. Hat yapımı bitince turist özel vagonla taşınacak.
Kesinlikle çok kolay bir iş, gerekli gereksiz tartışılır bana göre güzel iş.
En son Esat tarafından 22 Ara Çrş, 2010 13:24 tarihinde düzenlendi, toplamda 6 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Ağu Pzr, 2010 18:11

Nereden nereye?! Tam anlayamadım, Fındıklı ile Tophane köşesi, orada şimdi ne yapacaklar ki? Hattı alta mı olacaklar? Yoksa kol mu olacak? Kol olsa, aslında Salıpazarı-Yenikapı diye bir kesme ve destek hat işletebilirlerdi.

Plânı hiç bilmiyorum, ama biraz fırttırayım, şöyle olabilir: Salıpazarı Rıhtım - Tophane – Karaköy – ... – Sultanahmet – ... – Aksaray – Yenikapı İstasyon (veya Gar) – Yenikapı Rıhtım.

Ohş, şuna bakın be! Artık turistiği bırakın, tam şehirlik bir hat olur, her iki üç dakikada kalkması gerekebilir, kim bilir yani. "Kısa" ama bomba gibi işlek. Yanısıra, hemen kullanmasalar bile, Aksaray'a Çapa istikametinde(n) de Yenikapı'ya bir makas yapabilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Pzr, 2010 18:32

Hattın yol altına alınması diye bir şey yok. Benim yazıdan anladığım ise Salıpazarından ya da tam liman çıkışında bir noktadan hat başlayıp Tophane istasyonu önünden asıl hatta katılır, buradan da verdiğin güzergahtan Sultanahmet yapar ve oradan geri döner. Böyle olmalı demiyorum ama böyle yapılacaktır diyorum çünkü işletmede mantık hep bu oldu, oraya bir makas at oradan dön abi :) Ya da bilmiyorum son dönemde biraz daha esnek düşünen, ya da vizyonu olan arkadaşlar var orada belki onların Beyazıt orta yolun kapalı olan Çemberlitaş tarafını açtırarak o orta peronu kullanma düşünceleri olabilir, kaldı ki zaten Ehven-i Şer de bunu gerektirir.

Fakat senin önerin zaten muazzam olanı, daha önce Yenikapı önerilerime hep karşı çıkıyordun, bende zaten Yenikapı' nın senin bahsettiğin gibi bu hattı kesen destek hatları şeklinde çalışmasından yana idim, fakat Yenikapı' ya giriş için İBB sıcak bakmıyormuş, bunu daha önce Mehmet İBB' de yaptığı görüşmede almıştı, işte tarih, bina, istimlak falan, halbuki hiçbirine bir şey olmaz ya neyse.

Hiç olmadı şu an inşaat nedeni ile yıkılmış olan Aksaray metro önündeki armut bölgesi yeniden inşa edilerek Salı Pazarı - Aksaray Metro işletmesi de kurulabilir, buna benzer önerileri yıllardır yazıp duruyoruz, herkesin düşünebileceği çok basit çözümler bunlar bunca yıldır yapılmamasının gerçek gerekçesini hep merak etmişimdir.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 20 Eyl Pzt, 2010 12:53

Cumartesi günü Eminönü civarında bir işim vardı.Bildiğiniz üzere Beyazıt'ta 2 istasyon yapısı ve 3 ray hattı var.Şu anda üçüncü rayın yanına sanırım bir istasyon yapısı daha yapılıyor.Bu da tahminimce şu denizyoluyla İstanbul'a gelen turistlerle ilgili olabilir.Esat Abi sen bir soruşturabilirsin sanırım.Neymiş ne değilmiş.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 28 Eyl Sal, 2010 10:30

Esat kusura bakma orada ne çalışması var ki, yeni hat mı yapılıyor ben bilmiyorum yahu...gidip bir bakayım oralara bir yıldır uğramadım :wink:
Acaba şu turist tramvayı için mi çalışıyorlar yada yol yenileme falan mı acaba...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Sal, 2010 10:32

kemal yazdı:Esat kusura bakma orada ne çalışması var ki, yeni hat mı yapılıyor ben bilmiyorum yahu...gidip bir bakayım oralara bir yıldır uğramadım :wink:
Acaba şu turist tramvayı için mi çalışıyorlar yada yol yenileme falan mı acaba...
Evet abi turist tramvayı ile ilgili bir şeyler yapılacak, geçenlerde Hasan arkadaşımız Beyazıt' ta peron çalışmaları olduğunu söylemişti, Sultanahmet' te çalışma başladımı bilmiyorum ama orada da bir düzenleme yapılacakmış, yolun düşerse abi, yoksa ayıp etmiş olmayalım emri vaki gibi. :roll:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Sal, 2010 11:00

Konuya biraz açıklık getirelim isterseniz. Geçenlerde Fatih Belediye Başkanı' nın bu konuya temas ettiği bir haber girmiştim, akabinde İBB den de benzer söylemler geldi, aldığımız bazı duyumlara göre hat ile ilgili çalışmalara da başlanmış.

Daha önce söylediğim gibi bence güzel bir proje, ilk etapta nasıl çalışacak henüz bilmiyoruz, belki de sadece sabahları gemi geliş saatlerine göre kısmen düzensiz bir tarife sistemi yapılabilir, zamanla gün içerisinde de çalışacak bir ara parkur haline gelebilir, bunu zaman gösterir. Projenin çıkış noktası malum Tophane limanına şehrimize turist getiren büyük gemiler -sanırım Kruvazier deniliyor bunlara- yanaşıyorlar, İstanbul Valiliği tarafından yapılan bir tespit neticesinde burada böyle bir sistem önerilmiş, öneri belediye ve işletmeciden de ilgi görerek yerinde incelemeler ve proje çizimleri ile tekrar gündeme getirilmiş ve bu hali ile de kabul edilmiş. Tabi bu projeye sadece bir tramvay bağlantısı gözü ile bakmamak lazım, öngörülen faydalar ve belkide bizim önerilerimizdeki gibi ileride geliştirilebilecek bir yapıya kapı açması anlamında bence çok önemli.

Burada yapılan tespite göre sabah saatlerinde gemi yanaşma sırasında Tophane limanda 50 ye yakın otobüsün bekleme yaptığı ve bu otobüslerin doğal olarak turistleri özellikle tarihi yarımada içerisinde taşıdığı düşünülür ise ciddi bir trafik yüküne ortak olacak ya da tamamen ortadan kaldıracak demektir. Aslında iyi örgütlenmiş ve çok ses çıkaran turizm otobüsçülerinin tamamen bir kaldırmaya sessiz kalacağını düşünmüyorum ama bakalım neler olacak. Bir diğer faydası ise bu bölgelerin yayalaştırılmasında sağlayacağı büyük katkı diye düşünüyorum, özellikle Yenikapı ile ilgili düşüncelerimizin ileride hayata geçeceğini hayal edersek :)

Hattın başlangıç noktası Tophane Limanı, buradan hareket ile Tophane' de T1 Zeytinburnu-Kabataş hattına katılıyor ve Sultanahmet' e kadar ortak işletme yapılacak. Sultanahmet' te şu an ki düşüncede mevcut istasyonun paraleline yeni bir indirme durağı inşa edilmesi düşünülüyor, aslında Sultanahmet' te çok daha iyi bir düzenleme için müsait durum var fakat oradaki tarihi yapılar ve yer altı eserleri nedeni ile hemde açıkçası kısıtlı hale gelmiş bir meydana tramvay sokmak pek doğru olmayacağı için bu düşünülen çözüm en doğrusu gibi, tek kafama takılan bu tramvay işletmesi (Turist Tramvayı) sadece gemiler ile gelenleri mi Sultanahmet' e götürecek, yoksa Valilik, Belediye ve Tur operatörleri koordinasyonu ile dönüşlerde bu sistem ile mi yapılacak, bunu da herhalde işletme planlama aşamasına gelmeden öğrenemeyeceğiz. Güzergah ile ilgili küçük bir çizim yapacağım, çok yakında...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Sal, 2010 11:39

Çizimide ekleylim, mavi çizgiler T1 hattı 1 ve 2. yolları, kırmızı çizgi muhtemel liman bağlantısı, yeşil çizgi ise benim acabam, yani hat oradan bağlanabilir mi gibi bir düşünce ile, pek ihtimal vermiyorum ama çizimde bulunsun istedim.

Resim

Sultanahmet için bir şey çiziktirmedim, çünkü orada hattı dolandırabilecek alan var olmasına ama altından çıkması muhtemel herşey projeyi yok eder, :) dolayısı ile zaten düşünülmüş olan 2.yol peron paraleline inşa edilecek ekstra bir indirme peronu ile bu sorun çözülecektir, tabi pik saatte bu araçların orada yolcu indirmesi çokta hızlı olacak bir iş gibi gelmiyor bana ama bakalım, hem peron yeri hemde sistemin nasıl olacağını hayata geçer ise göreceğiz.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 28 Eyl Sal, 2010 15:28

Bu çok yerinde bir uygulama olacaktır.Hemen gidip oraları bir kolaçan edeyim :!:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Sal, 2010 16:06

Bakalım benim aldığım bilgilerde şu an Beyazıt' ta bir çalışma varmış sebebini de T1 başlığında açıklamıştım. Sultanahmet' te ise yeni bir peron inşaasından söz ediliyor ama yapılıp bitti mi yoksa proje içeriğinden söz ederken mi "yapılan" ifadesi kullanılıyor bilmiyorum. Bir de ek istasyonlar için bağlantı yolları yapılıyormuş acaba liman dışında arada bir istasyon daha mı yapılacak, Tophane kısmında bir çalışma varmı buradan bilemiyorum :) sen yerinde bir etüt yaparsan bizde öğrenmiş olacağız abi.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Eyl Prş, 2010 11:30

Bugün yaptığım gezide, Tophane, Sultanahmet , Çemberlitaş duraklarında hiçbit yenilik olmadığını bir tek Beyazıt istasyonunda çalışma yapıldığını gördüm. Beyazıt, Çarşıkapı bölgesi araç trafiğine kapatılacağı için T1 hatlarında ve duraklarda düzenlemeler yapılmakta. Resimleri ise akşama yükleyeceğim...

Bu arada T1 full, hatta kapasitesinin üzerinde çalışıyor , araçlar tıklım tıkış vede seyrek geliyor bir an önce Alstom citadislerin devreye girip hattın beslenmesi şart. Turistleri de bu yeni kanala sevk ederlerse iş rahatlar,yoksa T1 şu haliyle pek iyi görünmüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Prş, 2010 11:40

O zaman yapılan çalışma zaten bu hat ile de ilgili değil bakalım çalışmalar ne zaman başlayacak, aldığım bilgide araç sayısının Alstomlar ile birlikte yeterli sayıya geleceği dolayısı ile pik saatte bile olsa bu turist hattı işletmesinin bir sorun oluşturmayacağı yönünde idi.

Kemal abi seni de yorduk oraya kadar, sağolasın. Benim yaptığım çıkarımda hattın kısa parkulara bölünmesi söz konusu gibi, bunu daha önce bende dile getirmiştim hattın yolculuk profili bunu gerektiriyor, aslında sadece kısa parkurlara bölmeyi değil de aynı zamanda bu Turist Tramvayı ya da Yenikapı önerimizde olduğu dallandırılması gerekiyor, bakalım olmazsa tramvay önerileri başlığında tartışırız.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön