ist-T.03:0X » Galataport-Beyazıt Turistik Tramvayı [Proje-İnşaat Süreci]

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Eyl Prş, 2010 12:05

Epeydir Sultanahmet Aksaray aksında ne olup bittiğini görmemiştim , Gülhane istasyonundan sonra yol zemini düzeltilmiş, kaymak gibi olmuş binalar da elden geçmiş gayet iyi göründü uraları bana. Ayrıca M2 Vezneciler inşaatı, M1 Yenikapı bağlantısı , M1 asansörleri, T4 için de resimler var ...
az sonra :P :wink:

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 02 Eki Cmt, 2010 19:33

Sabah gazetesinden:

'Turiste özel' tramvay hattına onay çıktı
Zeynel YAMAN / SABAH 02.10.2010 Kruvaziyerlerle Karaköy Limanı'na gelen turistleri tarihi yarımadaya taşıması planlanan özel ekspres tramvay hattı projesi onaylandı, çalışmalar başlıyor

İstanbul'u ziyaret etmek amacıyla Karaköy Limanı'na gelen turistleri, tarihi yarımada ve Sultanahmet meydanına taşımak amacıyla yapılması planlanan özel tramvay hattının çalışmalarına başlanıyor. Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi konuyla ilgili aldığı kararla Tophane- Sultanahmet arasında ekspres hat yapılmasını onayladı. Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü'nce hazırlanan raporda ayrıca Sultanahmet Meydanı'na yapılacak ekspres tramvay seferleri sayesinde meydandaki turist otobüsü kaosunun sona erdirileceği de belirtildi.

SİSTEM NASIL İŞLEYECEK?
Tophane Tramvay Durağı ile kruvaziyer limanı arasına ray döşenerek özel hat çekilecek. Limanda gemiden inen turistleri taşıyacak özel tramvay aracı, Tophane'den mevcut raylı sistem üzerinden devam ederek Sultanahmet durağından ayrılarak dönüş yapacak. Mevcut ray sistemi üzerinden uygulanacak yeni sistem, gerektiğinde ayrı bir hat olarak hizmet de verebilecek.

YILDA ORTALAMA 600 BİN TURİST GELİYOR
İstanbul'un denizyolu turizmine açık tek kıyısı olan Karaköy'deki limana, yılda ortalama 300 kruvaziyer yanaşıyor ve 600 bin turist geliyor. Turistler, Sultanahmet Meydanı ve diğer tarihi alanlara seyahat acentelerine ait otobüslerle götürülüyor. Salıpazarı-Karaköy Kruvaziyer Limanı projesinin hayata geçmesiyle İstanbul'a gelen turist sayısının 3 milyonu bulacağı ifade ediliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Cmt, 2010 20:00

Güzel, haberimizde perçinlenmiş oldu böylece. İncelemelerden kulağıma geldiğine göre yoğun zamanda orada sabahları 50 civarında otobüsten bahsediliyor, ki bu bence korkunç bir rakam. Bu otobüslerin hepsinin tarihi yarımada ya gittiğini varsaymıyorum tabii ki. Ama en kötü ihtimal herhalde yarısı gidiyordur, ben abartıp 30 tanesinin girdiğini düşünüyorum. Bu hesap ile,

30*40 (otobüsler 45 kişilik olsa gerek) = 1200 yolcu demektir,

Hadi bu insanların valizleri olduğu için sıkış tıkış yapmayalım :) 200 kişi taşıyalım bir tramvay ile, yani sette 400 yolcu.

1200/400 = 3 set.

Hesap ortada, eğer ileride bu liman gerçekten bir deniz kentine yakışır bir yer haline getirilirde gemi trafiği ve yolcu trafiği artarsa varın hesabı siz yapın. Şu hali ile 30 otobüsün trafiğe girmesi mi, izole yola ekstra 3 set girmesi mi? Daha önce defalarca verdiğim rakamlar vardı, karbon salınımı ile ilgili şu an hatırıma gelmedi bilgilerimi tazeleyip bir de onlar ile kıyas yaparsam fark çok daha iyi ortaya çıkacak. Bu projelerin hayata geçmesi ile birlikte İstanbul yaşanabilir bir kent olma yolunda ilerlemeden koşar adıma bile geçebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ara Çrş, 2010 13:26

Projede bir takım bürokratik engeller nedeni ile biraz gecikmiş, şu an sorunların büyük ölçüde halledildiği ve önümüzdeki turizm sezonuna yetiştirilmeye çalışılacağı belirtilmiş, geç olsun da güç olmasın ne diyelim.

http://www.haber7.com/haber/20101222/SA ... asiyor.php
Gemilerin yanaştığı Salı Pazarı ile Sultanahmet Meydanı'ndaki tramvay durağının arkasına bir tane durak yaparak ve mevcut tramvay yolunu kullanmak suretiyle gemi yolcularının belki özel bir tramvayla Sultanahmet ve Beyazıt'a taşınmaları ve bunların tekrar demiryolu ile Salıpazarına götürülmesi çalışması var. Proje tamam. Ancak bazı bürokratik engeller var. Onlara da derdimizi anlattık. Umuyorum onları da aşacağız ve en kısa zamanda önümüzdeki seneye turizm sezonuna onu yetiştireceğiz. Bu Büyükşehir Belediyesinin desteği ve gayretiyle gerçekleşecek bir proje. Toplam 2 milyon TL'lik bir proje. Mayıs ayına yetişir diye ümit ediyorum.”
Ara sıra çalışacakta olsa, 100 metre ray döşenecekte olsa seviyorum tramvayları :D bakalım ben işe yarar bir proje olduğuna zaman içerisinde belki frekansları arttırılmış normal bir hat gibi dahi kullanılabileceğine inanıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Pzt, 2011 12:18

Fatih Belediye Başkanı' nın gazetelere verdiği demeçte aktardığı üzere bu hat Tophane Liman ile Sultanahmet arasında çalışacak şekilde düşünülmüş, Sultanahmet peronun arka tarafına yeni bir peron inşa edilecek diyor, acaba orada kaldırımı mı öteleyecekler, çünkü parka doğru ufak bir kazı yapmaya kalksalar oradan taş, çanak, çömlek, heykel fışkırır dolayısı ile biraz riskli geliyor bana, bakalım bir başlasında göreceğiz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ağu Prş, 2011 18:34

ilginç. forumda istanbuldaki tramvay projeleri ile ilgili başlık yok. açalım.

kabataş tramvayı beşiktaşa uzatılması dolmabahçe sarayının siluetini bozuyor diye karşı çıkan kurula diğer başlıktaki bir resmi buraya koymak isterim

tarih ve tramvay

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Cum, 2011 00:43

Genel olarak öneriler başlığı altında tartışmışız, hali hazırda gerçekçi bir tramvay projesi yok zaten ortada

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=15

O gösterdiğin resimdeki hat herhalde bir 100 yıllık falan vardır :) dolayısı ile o bina o zaman tarih sayılmıyordu :P :) ehehehe bak hemen kurul yerine savunma yaptım sana, tabii gerçekçi bir savunma değildi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Ağu Cum, 2011 14:52

O siluetçileri Prag'a ve Viyana'ya göndermeli de, biraz ders alsınlar, siluet neymiş, ne nasıl olurmuş, vs. Bir de, siluet nereden görünür? Açısı ne? Saray silueti nereden görünüyor? Boğazdan? Caddeden? Dağdan? Duvardan? Tramvaydan? Dolmuştan? Alö? Ortada meydan mı var? Hendek gibi bir yer mi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Oca Pzr, 2012 18:00

Eee … n'oldu şimdi bu hat?

Şu an İtalya'da şu “kruvaziyer” battığından, aklıma bizim hat geldi. Etçeez, yapçaaz … oldu mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Oca Pzr, 2012 18:12

Yapçaz inşallah :) aciliyeti olan bir hedef olarak görülmediği için sallanıyordur. Bizde böyledir birinin fikri gelir, birileri vayy çok güzel hadi yapalım der ama bir türlü o iş bitmez.

Kullanıcı avatarı
mehmet kahraman
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 124
Kayıt: 28 Oca Cum, 2011 18:38

Mesaj gönderen mehmet kahraman » 17 Oca Sal, 2012 17:43

Düşünülen bu hat için benim şöyle bir fikrim var:

1. T1 hattının özellikle yaz aylarında en yoğun olduğu bölge karaköy-beyazıt arasındadır.
2. Sultanahmet bölgesinin tamamen araç trafiğinden arındırılması istenmektedir.
3. Beyazıt otobüs durağı kaldırılmak istenmektedir. Fakat, otobüs yolcusunu Aksaray'dan Beyazıt'a taşıyacak birsistem henüz geliştirilememiştir.

Bu üç sorunu aşmak için şöyle bir hat belki üç ihtiyacı da karşılayabilir. Tophane'den hareket eden turist tramvayı unkapanı üzerinden Aksaray'a oradan da otobüs yolcularının Beyazıt'a aktarımına yardımcı olmak suretiyle Sultanahmet üzerinden tekrar Tophane'ye... (Ring Hattı)

Tabi bu hattın ana hatla birleşmesi, kesişmesi ve Atatürk Bulvarı'nın tramvay yolu döşemeye ne kadar müsait olduğunun tartışılması gerekir.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Çrş, 2012 11:53

Mehmet daha önce sanırım Tramvay önerileri başlığında benzer bir şeyi bizde tartışmıştık, tabii ki teknik kısmını bilemem ama günümüz araç teknolojisinde ben Unkapanı bölgesindeki eğimin hiçbir sorun teşkil edeceğine inanmıyorum, burada tek sorun Atatürk Köprüsünden Karaköy istikametine dönüş ve bir de Taksim'e başka çıkış imkanı bulunmayan diğer toplu taşıma araçlarının ne olacağı, sanırım bu fikrin ve ortaya çıksa bile bu projenin önündeki en büyük engel bu olurdu.

Diğer taraftan Yenikapı transfer merkezinde işlerin hızlanması, bölgenin yayalaştırılması için hızlı adımların atılması aslında tramvayında bu bölge için ideal çözüm olmasını gerektiriyor ama maalesef ben ve benim gibi tramvay severler taraftar bulamıyoruz :)

Ayrıca senin bahsettiğin yolcu yoğunluğu konusunda da haklısın, bu konuda senin birebir gözlemin önemli, bunun dışında hatırlarsan yolcu yoğunluk araştırmaları yapılmıştı (hala yapılıyormu bilmiyorum) bu araştırmada çıkan sonuç zaten bu hattın hedef noktasının Aksaray ile Eminönü arası olduğunu ortaya koyuyordu, aşırı yoğunluk için bunu Laleli-Sirkeci olarak daraltabiliriz belki ama asıl zirve nokta Beyazıt ile Sultanahmet istasyonları arası. Bu hattın yolcu profili kesinlikle bu hedef noktalara yolculuk ediyor diyebiliriz. Bu durumda bana göre yapılması gereken şey Eminönü ve ilerisinin yolcusunu ayrıştırmak, bununla ilgili sanırım bir takım çizimlerde yapmıştım, hatırlayamadım şimdi. Müsait bir ara bakmam lazım.

Başlıktaki sadece Kruvaziyer yolcusu taşıma amaçlı hat ise bence mevcut plandaki gibi kalabilir yani Tophane kalkış ve en kısa güzergahtan Sultanahmet yapacak şekilde, fakat hem seninde önerdiğin Unkapanı üzerinden en azından Eminönü yapan bir hat, ve bu tramvay hatlarını Yenikapı' ya bağlayacak bir bağlantı kesinlikle yapılmalıdır derim.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön