ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Dekovil Hattı
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Dekovil Hattı
Arkadaşlar, yoldayken tesadüfen bir haber kaptım, kaynağım yok, kaynak ismini not da edemedim (emlâk ile ilgili bir dergiydi) ... ama araştırırız, bakalım, birşeyler bulabilir miyiz.
1915'te başlayıp, 1956'da kapatılan bir 60 cm ray aralıklı demiryolu hattı varmış, güzergâhı: Haliç Silahtarağa - Karadeniz Ağaçlı, buna ek de bir kol varmış: Kemerburgaz - Çiftalan kolu.
Ve bu hat İstanbul demiryolları projeleri kapsamında yeniden canlandırılacakmış. Artık metro şebekesine mi dahil, normal TCDD şebekesi mi, Hakarray mı, bilmem.
Yolda yaptığım not kâğıtlarının bir tanesinde bu notu buldum, kâğıdı atmadan, şunları buraya kaydetmiş olayım.
B. Alabay
1915'te başlayıp, 1956'da kapatılan bir 60 cm ray aralıklı demiryolu hattı varmış, güzergâhı: Haliç Silahtarağa - Karadeniz Ağaçlı, buna ek de bir kol varmış: Kemerburgaz - Çiftalan kolu.
Ve bu hat İstanbul demiryolları projeleri kapsamında yeniden canlandırılacakmış. Artık metro şebekesine mi dahil, normal TCDD şebekesi mi, Hakarray mı, bilmem.
Yolda yaptığım not kâğıtlarının bir tanesinde bu notu buldum, kâğıdı atmadan, şunları buraya kaydetmiş olayım.
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
geçen 29 ekim tatilinde bu yolun izini sürdüm. akpınara kadar gittim. denizi gördüm ama ağaçlı'ya gitmem lazımmış. kemere kırdım oradan orman ortasından bahçeköy yaptım. kemerin oradan geçiyormuş bu hat.
Kağıthane belediyesi bu hattı canalndırıp turistik amaçlı kullanmak istiyormuş. ama sanırım para lazım. bi el atsan ya ab abi
http://www.kagithane.bel.tr/projeler/de ... AzZw%3D%3D
Kağıthane belediyesi bu hattı canalndırıp turistik amaçlı kullanmak istiyormuş. ama sanırım para lazım. bi el atsan ya ab abi
http://www.kagithane.bel.tr/projeler/de ... AzZw%3D%3D
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bahsettiğin hat Silahtarağa elektrik santraline Ağaçlı ve Karadeniz kıyı tarafından kömür getirebilmek için döşenmiş bir dar hattır. Uzun yıllar santrale hizmet vermiştir, sonrasında santralin işlevini kaybetmesi ile birlikte hatta kaderine terk edilmiştir. Bunlar bir zamanlar bir yerlerde okuduğum aklımda kalan bilgiler, en son İBB nin bir bülteninde yer almıştı, İBB bu hattı yeniden canlandırmak istediğini söylüyordu tabii turistik amaçlı Yani bu bölgede ne kadar turistik bir işlev olabilir bilmiyorum ama bana açıkçası saçma geliyor.
Hattın yeniden canlandırılmasına gelince, Kemerburgaz' ın bir banliyö/bölgesel tren ihtiyacı olabilir ama bu çok sık frekanslar ile olmayacağı için ne kadar doğru bir tercih olacaktır, bu trene bir yatırım gözü ile değil salt zarar bir hizmet gözü ile bakmak gerekir, ayrıca banliyö hattı olarak kentin ne kadar içine girmelidir? Bence Alibeyköy' den daha içeri girmemeli, çünkü Haliç kıyısına bir tramvayı dahi yapamaz iken böyle bir hattı hiç getiremeyiz. Ama belki bu hattın hızı ile Haliç tramvayı da inşa edilir.
Zaten hatla ilgili bilgilerin ortaya çıkmasını sağlayan da Koç Müzesidir, biliyorsunuz Koç müzesinde müze içinden başlayan ve Haliç köprüsüne kadar giderek geri dönen bir küçük tren hattı yaptı, bu dar hat işte bahsettiğiniz hattan yola çıkarak yapılmış bir çalışma bildiğim kadarı ile, hatta Koç bu hattın tamamını da yapmaya talipti, tabi yine dar hat olarak ve turistik amaçlı. Hani şu benim Haliç Tramvayını -Kültür Tramvayı- yapma hevesim varya, ona da katkısı olabilir diye düşünüyorum, RMK dan Santral İstanbul' a kadar giden bir hat olabilir. Çünkü buradaki iki küçük tren hattını gördükten sonra İstanbul' dakine bir hat demek çok zor
Ama öncelikli bir iş değil herhalde o dönemde İBB bunu bir dile getirdi yapıcaz edicez falan diye, tam da RMK o hattı açtıktan sonra oldu bu. RMK bu işteki prosedürlerden falan şikayet etmişti, o kısacık hat için dahi bir sürü problem ile uğraşıldığını (imtiyazlar ile alakalı sanırım, işletme ruhsatı falan filan) söylüyorlardı, taliptiler ama kolaylık gösterin diyorlardı.
Hattın yeniden canlandırılmasına gelince, Kemerburgaz' ın bir banliyö/bölgesel tren ihtiyacı olabilir ama bu çok sık frekanslar ile olmayacağı için ne kadar doğru bir tercih olacaktır, bu trene bir yatırım gözü ile değil salt zarar bir hizmet gözü ile bakmak gerekir, ayrıca banliyö hattı olarak kentin ne kadar içine girmelidir? Bence Alibeyköy' den daha içeri girmemeli, çünkü Haliç kıyısına bir tramvayı dahi yapamaz iken böyle bir hattı hiç getiremeyiz. Ama belki bu hattın hızı ile Haliç tramvayı da inşa edilir.
Zaten hatla ilgili bilgilerin ortaya çıkmasını sağlayan da Koç Müzesidir, biliyorsunuz Koç müzesinde müze içinden başlayan ve Haliç köprüsüne kadar giderek geri dönen bir küçük tren hattı yaptı, bu dar hat işte bahsettiğiniz hattan yola çıkarak yapılmış bir çalışma bildiğim kadarı ile, hatta Koç bu hattın tamamını da yapmaya talipti, tabi yine dar hat olarak ve turistik amaçlı. Hani şu benim Haliç Tramvayını -Kültür Tramvayı- yapma hevesim varya, ona da katkısı olabilir diye düşünüyorum, RMK dan Santral İstanbul' a kadar giden bir hat olabilir. Çünkü buradaki iki küçük tren hattını gördükten sonra İstanbul' dakine bir hat demek çok zor
Ama öncelikli bir iş değil herhalde o dönemde İBB bunu bir dile getirdi yapıcaz edicez falan diye, tam da RMK o hattı açtıktan sonra oldu bu. RMK bu işteki prosedürlerden falan şikayet etmişti, o kısacık hat için dahi bir sürü problem ile uğraşıldığını (imtiyazlar ile alakalı sanırım, işletme ruhsatı falan filan) söylüyorlardı, taliptiler ama kolaylık gösterin diyorlardı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
turistik derken beeldiyenin taa karadenize kadar hat yapacağı değil he, 1-2 km'lik sembolik bir hat. fantezi yani. bölgesel tren yada banliyö hattı olur mu? kemerburgaz ve göktürk köyü nüfus açısından orta dzüeyde. belki piknik treni olabilir. milleti trenler bahçeköy ormanalrına taşırsın veya adam gibi haliçten istanbulun merkezinden başlayan bir sistemin uzantısı yaparsın. banliyö işletmesi.
Sirkeci-Kemerburgaz Banliyö Hattı.
Haliç tramvayını da bu sisteme çevirirsin. çok istiyorsan.
Sirkeci-Kemerburgaz Banliyö Hattı.
Haliç tramvayını da bu sisteme çevirirsin. çok istiyorsan.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haliç tramvayını çevirmeni gerektiren bir durum yok, o tramvay olarak kalmalı şehrin göbeğinde ne işi var diğer trenin, yani İstanbul' da bu 50 yıl önce planlansa evet ama şimdi hayır.
Diğer taraftan sadece Kemerburgaz yok ki orada, Göktürk Köyü ve daha ilerisinde bir sürü yerleşim yeri var, şimdiden hattını döşersin en azından sabah - akşam pik yaparsın gündüz seyrek işletirsin, Terkos, Balaban buralardan bir sürü insan sabahın köründe otobüsler ile çalışmak için G.O.P, Bayrampaşa hatta Aksaray' a geliyor, akşamda geri gidiyorlar, o eflatun otobüsler vardı hala vardır herhalde, doğru düzgün işleyen bir tren sistemi kurulur ve başka yerlerden de desteklenirse (Misal Başakşehirden T4 ü keserek) sonuçta bu bölgelerin çok uzun yıllar boyunca metro kapasitesi gibi bir durumu olmayacak ama bu tren gitmemesini gerektirmez, banliyö treni zaten bu işe yaramaz mı?
Hafta sonları yazın piknik treni olsun sorun değil, arabası olmayan gidemiyor bu şekilde herkes faydalanır, bilmiyorum çokmu abes düşünüyorum.
Diğer taraftan sadece Kemerburgaz yok ki orada, Göktürk Köyü ve daha ilerisinde bir sürü yerleşim yeri var, şimdiden hattını döşersin en azından sabah - akşam pik yaparsın gündüz seyrek işletirsin, Terkos, Balaban buralardan bir sürü insan sabahın köründe otobüsler ile çalışmak için G.O.P, Bayrampaşa hatta Aksaray' a geliyor, akşamda geri gidiyorlar, o eflatun otobüsler vardı hala vardır herhalde, doğru düzgün işleyen bir tren sistemi kurulur ve başka yerlerden de desteklenirse (Misal Başakşehirden T4 ü keserek) sonuçta bu bölgelerin çok uzun yıllar boyunca metro kapasitesi gibi bir durumu olmayacak ama bu tren gitmemesini gerektirmez, banliyö treni zaten bu işe yaramaz mı?
Hafta sonları yazın piknik treni olsun sorun değil, arabası olmayan gidemiyor bu şekilde herkes faydalanır, bilmiyorum çokmu abes düşünüyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu
Arkadaşlar şöyle bir haber gördüm ntvmsnbc'de. Ne kadar yapılır, nasıl yapılır bilemedim ama sırf fotoğrafları için bile paylaşmaya değer bence
Haberde bahsi geçen ne tür bir sistem bilemedim ancak Kağıthane Belediyesi sınırları içerisinde yeni bir raylı sistem düşünülüyor sanırım. Bu arada bu konu hakkında daha önce açılmış başlık varsa Esat bunu o başlığa yönlendirir umarım.
Kaynak
Haberde bahsi geçen ne tür bir sistem bilemedim ancak Kağıthane Belediyesi sınırları içerisinde yeni bir raylı sistem düşünülüyor sanırım. Bu arada bu konu hakkında daha önce açılmış başlık varsa Esat bunu o başlığa yönlendirir umarım.
Kaynak
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İstanbulda unutulmuş iki hat var, biri bu, biri Fenerbahçe banliyö hattı. İkisi de kalkmış, kaybolmuş ve unutulmuş. Bunu yeniden plânlamak onlarca senedir yapılabilirdi. Nihayet bir şeyler düşünülüyor. Ama tam ne, neye bağlı, ağ, sistem
belli değil. Ama o bizde zaten hiçbir zaman da belli değildi. Bugüne dek metro hatlarının herhangi bir sistem ilişkisi var mı? Yok. Eh, ona göre bu da yine kendisine has bir şey olur. Ama aramızda cidden korkuyorum (!), ekonomik durum, hem bizimkisi, hem dünyanınkisi, bozulduğunda, bunlarca sistemi işletmek, yedek parçalarını temin etmek, tamirat, tadilat
nasıl ödenecek acaba? Yoksa 30, 40 sene sonra 20 km metro hattımız mı olacak? 580 km de atıl işlemez hâlde? Avt of orda, no mazleme problem, lâ imkânul-deplasmani. Bunu düşünen yok. Halbuki işletmede, trafik işletmesinde ve ekonomide de bu öğretilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu proje aslında bayağı eski bir ara İBB nin projeleri arasında idi, yine aynı şekilde bir dar hat treni yaparak işletilmesi ile ilgili bir düşünce vardı, şimdi Kağıthane belediyesi sahiplendi ise bilemem ama bir ilçe belediyesinin görev tanımında böyle bir iş varmı? Ya da bütçe? Dolayısı ile bu iş İBB nin olmalı.
Fakat şöyle bir durum var, düşünülen ne? 3.Havalimanı, Yeni İstanbul konusu ile birlikte bir demiryolu projesi (banliyö ya da metro) ele almak mı? Yoksa yine aslında uygun bir dar hat inşa edip, buna uygun trenler ile biraz da turistik, gezi amaçlı bir şey yapmak mı? Ben ikincisi olursa bu işi tadından yemem :) bir diğer husus, bu demiryolunun güzergahı bugün orman içinde kalmış durumda, böyle bir hat yapımına girişmek son günlerin moda mevzusu "ağaçç keseceleeee" ye döner, dolayısı ile bu konu çok su kaldırır.
Fakat şöyle bir durum var, düşünülen ne? 3.Havalimanı, Yeni İstanbul konusu ile birlikte bir demiryolu projesi (banliyö ya da metro) ele almak mı? Yoksa yine aslında uygun bir dar hat inşa edip, buna uygun trenler ile biraz da turistik, gezi amaçlı bir şey yapmak mı? Ben ikincisi olursa bu işi tadından yemem :) bir diğer husus, bu demiryolunun güzergahı bugün orman içinde kalmış durumda, böyle bir hat yapımına girişmek son günlerin moda mevzusu "ağaçç keseceleeee" ye döner, dolayısı ile bu konu çok su kaldırır.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Sırf turistik amaçlı bir proje için kaynak ayırmazlar, 3.havalimanı için düşünülen metro ile birleştirirler bu projeyi. Netteki bir yazıda bu güzergahta dekovil hattı için döşenen altyapıda kullanılan zift vs yüzünden bu hat boyunca ağaç yetişmediği ve hattın izinin bu yüzden orman içinde zamanla kaybolmadığını okumuştum. Yani minimum ağaç kaybı ve bütçe ile yüzeysel bir banliyö yada moda tabirle metro işletmesi olabilir bu 3. havalimanı-şehir merkezi hattı için. Hatta kurtçuk yapmak yerine kağıthaneden kabataş-mahmutbey hattı ile birleştirebilirlerse kağıthane-beşiktaş arasını ortak kullanan güzel bir ağ olabilir. Ekonomik olarak en mantıklı proje bu olur bana göre.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Özgür bulabilirsem İBB nin bununla ilgili haberini koyacağım, benim hatırladığım hat Kemerburgaz a doğru orman içinde, tabii ki ray geçen yerlerde ağaç bitmemiş ama hattın hemen yanı ağaçlık, ray hattı üzerinde yetişmiş bitkiler önemli olmayabilir. Dediğim gibi bulmaya çalışacağım, siteye bir yere tarayıp koymamıştım sanırım.
Fakat güzergah önerine tabii ki katılıyorum, bana kalsa bu zaten benim banliyö sistemi geliştirme önerimde var, onunda linkini bulup buraya eklemek lazım, basit bir resim yayınlamıştım. Eğer amaç 3. liman ve yeni yerleşim alanına toplu ulaşım sağlamak ise yer altından bir hat yapılmalı, başlangıçta banliyö olarak işletilip uzun vadede metro frekansında işletmeye çevrilebilir.
Fakat güzergah önerine tabii ki katılıyorum, bana kalsa bu zaten benim banliyö sistemi geliştirme önerimde var, onunda linkini bulup buraya eklemek lazım, basit bir resim yayınlamıştım. Eğer amaç 3. liman ve yeni yerleşim alanına toplu ulaşım sağlamak ise yer altından bir hat yapılmalı, başlangıçta banliyö olarak işletilip uzun vadede metro frekansında işletmeye çevrilebilir.