brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
O nostaljik sevdası boşa çıkan 3 Gotha için. Zaten bu 3 araçta boş boş yatıyor. Sadece 1 Gotha cumartesi günleri destek amaçlı çalışıyor. Eee malum Nostaljik diye başlayıp şimdi ki adı T3 olan hatta yolcu potansiyeli artıp Gotha'lar yetersiz kalınca yine ikinci el Düwag'lar hızır gibi yetişti ve çalışıyorlar. T3 uzatımı için ikinci parti Düwag siparişi verilince BBB Gotha'ları nasıl değerlendiririm diye düşünmüş ve yerleşik nüfusu 50bin olan ama yaz döneminde nüfusu çok rahat iki katına çıkan Mudanya biçilmiş kaftan olmuş. Neyse bakalım hep beraber bu projeyi takip edeceğiz.
Bu arada ek bilgi: T2 Kent Meydanı-Terminal-DOSAB (Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi) hattı için etüt ihalesine çıkılmış, hat uzunluğu 12km. Altepe bu hattı iki etap halinde yapmayı düşünüyoruz demişti. İlk etap 8km uzunluk ile Kent Meydanı-Terminal, ikinci etap 4km uzunluk ile Terminal-DOSAB
Bu arada ek bilgi: T2 Kent Meydanı-Terminal-DOSAB (Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi) hattı için etüt ihalesine çıkılmış, hat uzunluğu 12km. Altepe bu hattı iki etap halinde yapmayı düşünüyoruz demişti. İlk etap 8km uzunluk ile Kent Meydanı-Terminal, ikinci etap 4km uzunluk ile Terminal-DOSAB
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
T1 hattı yeni bir kol ile uzatılması düşünülüyor.
http://www.bursa.bel.tr/hal-kavsagi-bur ... ber/16027/Başkan Altepe, proje kapsamında T1 tramvay hattının bir kolunun da kavşak üzerinden devam edeceğini kaydederek, Tramvayın Atatürk Caddesinden geçip İnönü Caddesine indikten sonra buradaki hemzemini devam edip, Eski Gemlik Yolundan Yeşilşehire kadar uzanacağı bir hattı da projelendirdik diye konuştu.
Başkan Altepe, Dr Brenner firması tarafından hazırlanan Bursanın son ulaşım master ana planında da Eski Gemlik Yolunun tramvayla değerlendirilmesinin önerildiğini hatırlatarak, Ulaşım master ana planı raporunda bölgedeki potansiyelin mutlaka tramvayla şehir merkezine taşınması gerektiği vurgulanıyordu. Bizler de bu önemli ihtiyacı başlattığımız çalışmayla gerçekleştiriyoruz dedi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben Gotha araçlarını genelde severim. Ama neresi nostaljik? Eski. Freiburg GT8 trenlerinin en eski şarjları bunlardan on yıl »genç«. Onlar da eski, nostaljik değil. Nostalji 1910, 1930 araçları, hadi gayretle 1950 araçlar belki. O kadar. Almanyada Gothaları üçlü şekilde kuple edip, normal çalıştıran kentler var(dı). Araçlar hâlâ doğuda ve az biraz Berlinde yollardalar, yani basbayağı sağlam, normal tramvay araçları bunlar. Kupleli şekilde T3te bile işletilebilirler, de, öyle yekkorayyo garipliklerle tabiîki aynı anda hiçbir hesap yapılmamıştır. Üçlü kuplaj uzunluk açısından sığar mı, bilmem. Bence onları yine paşa paşa Modaya geri göndermeli, orada iyi iş görüyorlar. Moda T3ü de palavramsı (ikisi de T3, ilginç), ama yine de işe yarıyor. İşte bizim yarım işler. Sonra olmuyor, herkes soğuyor ve yine sökülecek safhaya varılıyor. O Bursa ring yekkorayo için de geçerli, Antalya numarasız yekkorayo için de geçerli (ne acıklı yahu), İstanbulda Modada sanırım Kadıköy halkı ve Beyoğlunda da ek turistler kurtarıyor. Yekkorayoları. İşin komik olmayan komik tarafı, bu gibi işlerde acaip BOŞ paralar dönüyor ve sarf ediliyorlar. Yakılıyor da diyebiliriz.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Merkezde ki nostaljiden kurtulduk topu Mudanya'ya attık
Mütareke evinden başlayan ve 8 km denilen bir hat ama geçenler oturup baktığımda Mütareke Evi-İDO Güzelyalı İskelesi arası 5km yaptı. Geriye 3km kalıyor ama Güzelyalı iskelesinden sonra yavaş yavaş eğim başlıyor ve nüfus yoğunlu azalıyor. He bir şekilde tramvay Altıntaş'a giderse o zaman rahat 8km'ye yaklaşır ama o da zor ihtimal. Neyse Mudanya en azından 5km'lik bir tramvay hattına kavuşacak. Çok gerekli mi tartışılır
Mütareke evinden başlayan ve 8 km denilen bir hat ama geçenler oturup baktığımda Mütareke Evi-İDO Güzelyalı İskelesi arası 5km yaptı. Geriye 3km kalıyor ama Güzelyalı iskelesinden sonra yavaş yavaş eğim başlıyor ve nüfus yoğunlu azalıyor. He bir şekilde tramvay Altıntaş'a giderse o zaman rahat 8km'ye yaklaşır ama o da zor ihtimal. Neyse Mudanya en azından 5km'lik bir tramvay hattına kavuşacak. Çok gerekli mi tartışılır
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hattın çift hat kullanılabilmesi için bi-direction araca gerek yok, iki taraftan kabinli olması tabii ki bir avantaj ama ekstra masraf olur, hattı bir kaç yüz metre uzatıp bir dönüş alanı inşa ederek bu sorunu çözebilirler. Ayrıca Mudanya içinde "nostaljik" kelimesi arkasına sığınarak eski araçlar ile hizmet vermek tartışılır, bu nostaljik kelimesi ile insanlar eh napalım bizimki böyle olsun diyorsa amenna ama gereksiz, bildiğin tramvay hattı yahu. Araç eski olunca işletme nostaljik mi oluyor? Nostaljik dediğin bayramda seyranda çalışan işletmedir, senin günlük tarifen var, her gün hizmet veriyorsun, ücretin standart sonra nostalcük dabi.
Yüzbin kere yazdınız biliyorum ama bir de onlar dar hat sanırım? Yani ne gerek var, gönder İstanbul' a geri, oraya da Düwag al bir kaç tane, hem daha yüksek model, hem daha sağlam. Bir kaç sene idare etsinler, sonra İpek Böceği araçları ile yenile oradakileri de. Bursa güzel yer, buna bir de tramvay kimliği kat, araçların tek tip olsun.
Yüzbin kere yazdınız biliyorum ama bir de onlar dar hat sanırım? Yani ne gerek var, gönder İstanbul' a geri, oraya da Düwag al bir kaç tane, hem daha yüksek model, hem daha sağlam. Bir kaç sene idare etsinler, sonra İpek Böceği araçları ile yenile oradakileri de. Bursa güzel yer, buna bir de tramvay kimliği kat, araçların tek tip olsun.