izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Tem Sal, 2020 16:55

Esat yazdı:
13 Tem Pzt, 2020 21:46
Engin Y yazdı:
13 Tem Pzt, 2020 21:37
Esat yazdı:
13 Tem Pzt, 2020 19:01
Çevreyolu durağında Karşıyaka tramvayına aktarma yapıp bir durak giderek İzbana binilebiliyor, tipik türk belediyecilik iletişimi :) bir şekilde raylı sistemle gidebiliyorsun işte ne kurcalıyorsun
Yok abi, öyle bir aktarma yok aslında, Karşıyaka Tramvayı’nın Ataşehir durağından İzban’ın Mavişehir durağına kadar bayağı bir mesafe var: https://www.google.com/maps/@38.4775892 ... a=!3m1!1e3
he tamam şimdi anladım, ben şematik haritaya öylesine baktım, şu an google maps e de bakmadım ama ne demek istediğini anladım :)
Şu haritada yürüyüş mesafesi 850 metre olarak ölçülüyor abi: https://www.google.com/maps/dir/Ata%C5% ... 65!1m0!3e2

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Esat » 15 Tem Çrş, 2020 18:12

Engin Y yazdı:
14 Tem Sal, 2020 16:55
Şu haritada yürüyüş mesafesi 850 metre olarak ölçülüyor
aktarma için İstanbulda'da 500 m. ye kadar yerler gösteriliyor, şahsi görüşüm gösterilmemeli, gösteriliyorsa da farklılaştırılıp açıklaması yapılmalı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Tem Çrş, 2020 18:19

Abi, önceki mesajda yazmayı unutmuşum, 885 numaralı ESHOT hattı tahsis edilmiş bu 850 metrelik uzatma için; belki de tam mesafesi 885 metredir :)

Mavişehir İZBAN - Ataşehir Tramvay otobüs aktarma hattı: https://www.eshot.gov.tr/tr/UlasimSaatl ... eSupport=1

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Esat » 15 Tem Çrş, 2020 19:02

Engin Y yazdı:
15 Tem Çrş, 2020 18:19
Abi, önceki mesajda yazmayı unutmuşum, 885 numaralı ESHOT hattı tahsis edilmiş bu 850 metrelik uzatma için; belki de tam mesafesi 885 metredir :)

Mavişehir İZBAN - Ataşehir Tramvay otobüs aktarma hattı: https://www.eshot.gov.tr/tr/UlasimSaatl ... eSupport=1
Eğer böyle bir şey varsa gerçekten cin fikirli bir numaralama :) hahahahaah taşaklarımı kesip intihar edicem ben bu ülkede artık, yemin ediyorum. Neyse en azından bir numarası var :) hiçbir mantığı olmayan HT lerin yanında böyle bir yaklaşımı takdirle karşılarım

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Ağu Cum, 2020 09:38

Çiğli Tramvay Hattı için 28 Temmuz'da yapılan ön yeterlik ihalesinin ardından kesin ihale ilanına çıkmışlar: https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/Ortak/Ihal ... index.html

İhale Tarihi, 20 Ekim 2020 olarak belirlenmiş..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen alabay » 22 Ağu Cmt, 2020 13:23

İzmir’in hat numaralandırmaları çok ilginç, ve bence Türkiye’de az bulunan (tek?) »basit«, hoş bir sistem. Öyle İstanbul tipi azgın haneli numaraları veya Antalya tarzı gereksiz harf karmaşası yok. İnsana yakın. Kenti son onbeş sene evvel gördüysem de, hatlar sabit kalmış gibi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Eki Sal, 2020 12:31

Engin Y yazdı:
21 Ağu Cum, 2020 09:38
Çiğli Tramvay Hattı için 28 Temmuz'da yapılan ön yeterlik ihalesinin ardından kesin ihale ilanına çıkmışlar: https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/Ortak/Ihal ... index.html

İhale Tarihi, 20 Ekim 2020 olarak belirlenmiş..
İhale, 5 Kasım’a ertelenmiş: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /44185/156
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği Çiğli Tramvayı yapım ihalesi, firmalardan gelen başvuru üzerine ertelendi. İhale 5 Kasım Perşembe günü yapılacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Daire Başkanlığı’nın düzenlediği Çiğli Tramvayı ihalesi, katılımcı 17 firmadan gelen başvuru üzerine ertelendi. 20 Ekim Salı günü teklif vermeleri gereken firmalar, ihalenin Kasım ayında yapılmasını istedi. Firmaların başvurusu kabul edildi ve ihale 5 Kasım’a ertelendi.

Karşıyaka Tramvayı’nın devamı niteliğindeki Çiğli Tramvay Hattı, 11 kilometre uzunluğunda olacak ve 14 istasyondan oluşacak. Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayacak hat, bağlantı köprüsü ile Çiğli İstasyonaltı Mahallesi’ne bağlanacak. Yaklaşık 500 metre uzunluğundaki bağlantı köprüsü çevre yolunun üzerinden geçecek. Köprüde tramvay hattının yanı sıra yaya ve bisiklet yolları da bulunacak. Güzergâhın büyük bölümü mevcut cadde ve yolların orta refüjlerinden geçecek şekilde çift hat olarak planlandı. Yeni hat; İZBAN Çiğli İstasyonu, Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi, Ata Sanayii, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet edecek.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Kas Prş, 2020 15:45

Çiğli Tramvayı’nın ihalesi yapıldı: https://www.haberturk.com/izmir-haberle ... si-yapildi
İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Daire Başkanlığının düzenlediği Çiğli Tramvayı Yapım İhalesi gerçekleştirildi. Ön yeterlilik alan 17 firmadan 6’sı teklif verdi. İhale komisyonunun yapacağı değerlendirmelerin ardından kazanan firma açıklanacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Daire Başkanlığı’nın düzenlediği Çiğli Tramvayı ihalesi, 8 firmanın katılımıyla düzenlendi. İZSU Genel Müdürlüğü ihale salonunda gerçekleştirilen ve İzmir Büyükşehir Belediyesi internet sitesinden canlı yayınlanan ihalede, altı firma teklif verdi. İki firma ise teşekkür mektubu sundu. İhale komisyonunun yapacağı değerlendirmelerin ardından 20 gün içinde kazanan firma açıklanacak. 10 günlük itiraz süresi içinde herhangi bir itiraz gelmemesi durumunda kazanan firma ile sözleşme imzalanacak.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Kas Sal, 2020 16:31

Çiğli Tramvayı için teklif veren şirketler: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /44275/156
DOĞUŞ İnş. Tic. A.Ş.
DILLINGHAM Construction Int. Inc - ÖZKA İnş. A.Ş. İş Ortaklığı
YAPI MERKEZİ İnş. Ve San. A.Ş.
GÜLERMAK Ağır San. İnş. Taah. A.Ş.
NUROL İnş. Tic. A.Ş.
KIEV METROBUD A.Ş. - BARANKAYA İnş. Haf. Taah. Akryt Mad. Gıda San. Tic. A.Ş. İş Ortaklığı

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Kas Cum, 2020 20:28

İhaleyi Nurol İnşaat kazanmış: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /44322/156
İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Daire Başkanlığı’nın düzenlediği Çiğli Tramvayı Yapım İhalesi sonuçlandı. En avantajlı teklifi veren Nurol İnş. Tic. A.Ş. firması ihaleyi kazandı. 10 gün içinde itiraz olmaması durumunda, firma sözleşme imzalamaya davet edilecek.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, raylı ulaşım ağına bir halka da Karşıyaka ile Çiğli arasında eklemek üzere açtığı Çiğli Tramvayı Yapım İhalesi sonuçlandı. 5 Kasım’da, İZSU Genel Müdürlüğü toplantı salonunda düzenlenen ve Büyükşehir Belediyesi internet sitesinden canlı yayınlanan ihalede, ön yeterlilik alan 17 firmadan 6’sı teklif vermişti. İhale Komisyonu’nun değerlendirmesi sonucu; 414 milyon 182 bin 814 TL ile en avantajlı teklifi veren Nurol İnş. Tic. A.Ş. ihaleyi kazanan firma oldu. İkinci en iyi teklifi ise 439 milyon 600 bin TL ile Yapı Merkezi İnş. ve San. A.Ş. firması verdi.

Süreç nasıl işleyecek?
İsteklilere, kesinleşen ihale kararı bildirildi. Kararın tebliğ tarihinden itibaren 10 gün içinde itiraz olmaması durumunda ve ön mali kontrol incelemesi tamamlandıktan sonra, Nurol firması, sözleşme imzalamaya davet edilecek. Bu firma ile sözleşme yapılamaması halinde ikinci en iyi teklifi veren Yapı Merkezi firmasına davet gönderilecek.

İki yılda hazır olacak
Çiğli Tramvay hattı inşa çalışmalarının yılbaşından önce başlaması ve iki yılda tamamlanması öngörülüyor. Karşıyaka Tramvayı’nın devamı niteliğindeki Çiğli Tramvayı, 11 kilometre uzunluğunda olacak ve 14 istasyondan oluşacak. Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayacak hat, bağlantı köprüsü ile Çiğli İstasyonaltı Mahallesi’ne bağlanacak.

Köprü, yaya ve bisiklet yolları
Yaklaşık 500 metre uzunluğundaki bağlantı köprüsü, çevre yolunun üzerinden geçecek. Köprüde yaya ve bisiklet yolları da bulunacak. Güzergâhın büyük bölümü mevcut cadde ve yolların orta refüjlerinden geçecek şekilde çift hat olarak planlandı. Yeni hat; İZBAN Çiğli İstasyonu, Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi, Ata Sanayii, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet edecek.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Ara Sal, 2020 15:06

Çiğli Tramvayı'nın inşaat sözleşmesi, ihaleyi kazanan Nurol İnşaat ile imzalandı: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/so ... /44487/156
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Karşıyaka-Çiğli arasında hizmet verecek 11 kilometrelik Çiğli Tramvayı'nın yapımı için ihaleyi kazanan firmayla sözleşme imzaladı. İzmir’i demir ağlarla örmeye devam ettiklerini söyleyen Başkan Soyer, “2023’te hizmete girmesini planladığımız Çiğli Tramvayı İzmir’in refahını artırma hedefimizde önemli bir kilometre taşı olacaktır. Çiğli ve tüm İzmir’e hayırlı olsun" dedi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi toplu ulaşımı çağdaş standartlara taşıma hedefi doğrultusunda raylı sistem yatırımlarına bir yenisini daha ekliyor. İzmir’de çevreci, ekonomik ve konforlu toplu ulaşımın önemli unsurlarından biri haline gelen tramvay hattı şimdi de Çiğli’ye uzanıyor. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Çiğli Tramvayı Yapım İhalesi’ni kazanan firma ile sözleşme imzaladı.

İzmir Sanat Tiyatro Salonu'nda düzenlenen törende konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, 11 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşan hattı iki yıl içinde tamamlamayı öngördüklerini belirterek, “Ayrıca Karşıyaka Tramvayı yapımı esnasında, mülkiyet problemleri nedeni ile yapılamayan yaklaşık 1 kilometre uzunluğundaki Ataşehir-Mavişehir İzban bağlantısı da bu hattın yapımı çerçevesinde gerçekleştirilecek.
İzmir tarihinin en büyük yatırımı olan Buca metrosu, yapımı devam eden Narlıdere metrosu, proje çalışması devam eden Karabağlar-Gaziemir metrosu ve bugün bizleri bir araya getiren Çiğli Tramvayı gibi projelerimiz ile İzmir’i demir ağlarla örmeyi sürdürüyoruz. Güvenli ve konforlu toplu taşımayı amaçlayan bu projelerimiz, İzmir ulaşımını önemli ölçüde rahatlatacak" dedi.

Pandemi döneminde bile yatırımdan vazgeçmedik
Ulaşımda en az maliyet, en fazla yarar vizyonuyla hareket ettiklerine dikkat çeken Soyer, şunları söyledi: "'Başka Bir Ulaşım Mümkün' diyor ve kentimizde büyüyen ulaşım sorunlarını çözmek için kapsamlı bir planlama, çağdaş ve yenilikçi ulaşım alternatiflerini hayata geçiriyoruz. Vatandaş için hesaplı ve konforlu, belediyemiz için işletme maliyeti verimli, doğa için sürdürülebilir bir ulaşım sistemi tasarlıyoruz. Belediyemizin gelirlerinin önemli oranda azaldığı pandemi döneminde bile ne kadar zorlanırsak zorlanalım, ne kadar sıkıntı yaşarsak yaşayalım, bu yatırımlarımızın hiçbirinden vazgeçmedik, taviz vermeden çalışmalarımıza devam edeceğiz. Kendi kaynaklarımızla ve yarattığımız uluslararası yeni kaynaklar ile İzmirlilerin ihtiyacı ve gündeminde olan projelerimizi, hayata geçirmeye kararlılıkla devam ediyoruz.”

Güvenilir, engelsiz ve konforlu toplu ulaşım
Kentte yurttaşların en temel sorunlarının başında gelen ulaşım problemini çözmek için çalıştıklarını belirten Soyer, konuşmasını şöyle tamamladı: “İzmir’in her yerine çevre dostu, nitelikli, güvenilir, engelsiz ve konforlu bir toplu ulaşımı sağlayarak refahı artırmayı hedefliyoruz. Bugün yapım sözleşmesini imzaladığımız ve 2023’te hizmete girmesini planladığımız Çiğli Tramvayı’nın da İzmir’in refahını artırma hedefimizde önemli bir kilometre taşı olacağını düşünüyor ve Çiğli ve tüm İzmir’e hayırlı olmasını temenni ediyorum."

Erken bitirmek istiyoruz
Çiğli Tramvayı’nı yapacak olan firma Nurol İnşaat Genel Müdürü Nurettin Akdeniz ise işin süresinin 2 yıl olmasına rağmen projeyi daha erken tamamlamayı planladıklarını belirtti. 18 ayrı ülkede birçok bölgede 30 milyar dolarlık iş hacmine ulaştıklarını kaydeden Akdeniz, Övünerek söyleyebilirim ki hiçbir işimizi yarım bırakmadık. Bu projeyi de kaliteli ve zamanından önce İzmir halkına sunmak için imza atıyoruz" dedi.

Törene Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Dr. Buğra Gökçe, İzmir Büyükşehir Belediyesi meclis üyeleri, belediye bürokratları katıldı.

Hat 11 kilometre, 14 istasyon
İki yıl içinde tamamlanması öngörülen Karşıyaka Tramvayı’nın devamı niteliğindeki Çiğli Tramvayı, 11 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşuyor. Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayacak hat, bağlantı köprüsü ile Çiğli İstasyonaltı Mahallesi’ne bağlanacak. Yaklaşık 500 metrelik bağlantı köprüsü, çevre yolunun üzerinden geçecek ve köprüde tramvay hattının yanı sıra yaya ve bisiklet yolları da bulunacak. Güzergâhın büyük bölümü mevcut cadde ve yolların orta refüjlerinden geçecek şekilde çift hat olarak planlandı. Hat güzergâhı Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu, Ataşehir, Çiğli İstasyonaltı Mahallesi, Çiğli İzban Durağı, Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi, Ata Sanayi Bölgesi, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet edecek şekilde planlandı. Ayrıca Karşıyaka Tramvayı yapımı esnasında, mülkiyet problemleri nedeni ile yapılamayan yaklaşık 1 kilometre uzunluğundaki Ataşehir-Mavişehir İzban bağlantısı da bu hattın yapımı çerçevesinde gerçekleştirilecek.

Tramvay hattı 33,6 kilometreye çıkacak
2017 yılında 8,8 kilometrelik Karşıyaka, 2018’de de 12,8 kilometrelik Konak hattının devreye girmesiyle tramvay İzmir’de toplu ulaşımın en önemli unsurlarından biri oldu. Çiğli Tramvayı’nın da hizmete girmesi ile İzmir’deki tramvay hatlarının uzunluğu 33,6 kilometreye ulaşacak.

Çevre dostu
Kentteki karbon salımını azaltacak çevreci, hızlı ve konforlu ulaşım modeli, tramvayla birlikte daha da güçlendi. Büyükşehir Belediyesi'nin, kent içi ulaşımda fosil yakıt tüketimini en aza indirme hedefiyle ağırlık verdiği toplu taşıma yatırımları sayesinde her gün fazladan binlerce otomobilin trafiğe çıkarak havayı kirletmesi önleniyor. Her bir tramvay seferinde 3 otobüse sığacak kadar yolcu taşınabiliyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Şub Cum, 2021 21:42

Çiğli Tramvayı’nın temel atma töreni, 6 Şubat’ta yapıldı: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/iz ... /44637/156
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 414 milyon liralık yatırımla hayata geçireceği Karşıyaka-Çiğli Tramvay hattının temeli CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun katıldığı törenle atıldı. Kılıçdaroğlu yaptığı konuşmada CHP'li belediyelerin başarısının formülünü şöyle sıraladı: "Çok basit. İhaleleri saydam yapıp hakkı olana vereceksiniz, israf yapmayacaksınız. Harcadığınız her kuruşun hesabını vereceksiniz." İzmir'de tüm Türkiye’nin özlem duyduğu bir tablo olduğuna dikkat çeken Kılıçdaroğlu, Buca metrosunun yapımı için İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 15 Şubat'ta ihale ilanına çıkacağının müjdesini de verdi.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön