izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Tem Prş, 2021 13:03

Tramvay aracı alım ihalesine sadece Bozankaya teklif vermiş: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/iz ... /45322/156

Bu arada, haberin son cümlesini de çok beğendim..
İlk etapta eksik kalan Mavişehir İzban bağlantısı için çalışmalar başlamış..
Sadece bir kilometre uzunluğunda olan bu kesim, kış aylarında tamamlanır diye umuyorum..
İzmir Büyükşehir Belediyesi, yapımı süren 11 kilometrelik Çiğli Tramvayı’nın yanı sıra Konak ve Karşıyaka hatlarında da kullanmak üzere elektrikli tramvay aracı için alım ihalesi düzenledi. 26 araçlık ihalede yüzde 51 oranında yerlilik şartı arandı.

Kent içi ulaşımda raylı sistem ağını güçlendirmek için 414 milyon liralık yatırımla Çiğli Tramvayı’nın inşaatına başlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, hem Çiğli hem de Konak ve Karşıyaka hatlarında çalışacak 26 adet elektrikli tramvay aracı için ihaleye çıktı. Üretilecek araçlarda yüzde 51 oranında yerlilik şartının sağlanmasının zorunlu olduğu ihale İzmir Metro A.Ş. tarafından düzenlendi. 6 firmanın dosya aldığı ihaleye Bozankaya A.Ş. firması katılarak 749 milyon 750 bin TL’lik teklif verdi. CRRC ile Hyundai Rotem firmaları da teşekkür mektubu sundu. Detaylı değerlendirme ihale komisyonu tarafından yapılacak.

İlk iki aracın teslimatı imzadan 18 ay sonra

İhaleyi kazanan firma sözleşmenin imzalanmasının ardından ilk iki aracı 18 ay sonra teslim edecek. Araçların tümü 27 ay içinde teslim edilmiş olacak. Yeni tramvay araçları ile birlikte üç hatta hizmet veren tramvay aracı sayısı 64’e çıkacak.

14 istasyondan oluşuyor

İzmir Büyükşehir Belediyesinin çevreci, ekonomik ve konforlu kent ulaşımına yeni bir soluk kazandıracak önemli projelerinden biri olan Çiğli Tramvayı, 11 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşuyor. Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayacak hat, bağlantı köprüsü ile Çiğli İstasyonaltı Mahallesi’ne bağlanacak. Yaklaşık 500 metrelik bağlantı köprüsü, çevre yolunun üzerinden geçecek ve köprüde tramvay hattının yanı sıra yaya ve bisiklet yolları da bulunacak. Güzergâhın büyük bölümü mevcut cadde ve yolların orta refüjlerinden geçecek şekilde çift hat olarak planlandı. Hat güzergâhı Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu, Ataşehir, Çiğli İstasyonaltı Mahallesi, Çiğli İzban İstasyonu, Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi, Ata Sanayi Bölgesi, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet edecek şekilde planlandı. Ayrıca Karşıyaka Tramvayı yapımı esnasında, mülkiyet problemleri nedeni ile yapılamayan yaklaşık 1 kilometre uzunluğundaki Ataşehir-Mavişehir İzban İstasyonu bağlantısı da bu hattın yapımı çerçevesinde hayata geçirilecek. Çiğli ilçesinde ulaşım kolaylaşacak.

Tramvay hatları 33,6 kilometreye ulaşacak

2017 yılında 8,8 kilometrelik Karşıyaka, 2018’de de 12,8 kilometrelik Konak hattının devreye girmesiyle tramvay İzmir’de toplu ulaşımın önemli unsurlarından biri oldu. Çiğli Tramvayı’nın da hizmete girmesi ile İzmir’deki tramvay hatlarının uzunluğu 33,6 kilometreye ulaşacak. Çiğli Tramvayı, 414 milyon liralık yatırımla 2022 yılı sonunda tamamlanacak.

Neler yapıldı?

Temeli 6 Şubat 2021 tarihinde Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun da katılımıyla atılan Çiğli Tramvayı’nda çalışmalar kesintisiz sürüyor. Karşıyaka Tramvayı’nı Çiğli Tramvayı’na bağlayacak 500 metrelik bağlantı köprüsünün imalatı, Çiğli Evka-5 kavşağından itibaren Ata Sanayi Bölgesi’nde ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’nde de hat imalatları sürüyor. 1 kilometre uzunluğundaki Ataşehir-Mavişehir İzban İstasyonu bağlantısı için de hat kazısı başladı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Ağu Cum, 2021 08:43

Çiğli Tramvayı'nda ilk raylar döşendi: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /45426/156
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, kent içi ulaşımda raylı sistem ağını güçlendirmek için inşaat çalışmaları başlatılan Çiğli Tramvayı’nda incelemelerde bulundu. Soyer, “Tramvay bu bölgede yaşayanlara büyük bir konfor sağlayacak. Bütün hedefimiz 2022 yılı sonuna kadar tramvayı yurttaşların hizmetine sunmak” dedi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer Çiğli Tramvayı inşaatındaki çalışmaları inceledi. Evka-5 kavşağında süren imalatlar ile ilgili İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon'dan bilgi alan Başkan Tunç Soyer, bölgedeki çalışmalar kapsamında tramvayın ilk raylarının döşendiğini müjdeledi. “İzmir'i demir ağlarla örüyoruz” vizyonuyla yola çıktıklarını belirten Soyer, “Bugün o demir rayları montajı başlamış olarak görmek, yüreğimize su serpiyor. Pandemiye rağmen, sıcak havaya rağmen arkadaşlarım hiç aksatmadan çalışmalarını sürdürüyor. Bundan büyük gurur duyuyorum” dedi.

“Toplamda 1 milyar 250 milyon lirayı bulacak bir yatırım”
Tramvay araçlarının alımıyla ilgili ihalenin yapıldığını da anımsatan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Toplamda 1 milyar 250 milyon lirayı bulacak yatırımdan bahsediyoruz. Ama sağlayacağı faydalar bu rakamın çok daha üstünde olacak. O nedenle gönül rahatlığı ve azimle çalışmaya devam ediyoruz” diye konuştu. Proje tamamlandığında trafiğin rahatlayacağını da belirten Soyer, “Tramvay, bu bölgede yaşayanlara büyük bir konfor sağlayacak. Bütün hedefimiz 2022 yılı sonuna kadar tramvayı yurttaşların hizmetine sunmak” diye konuştu.

Çiğli Tramvayı inşaatında yaklaşık 200 metrelik ray imalatı yapıldı ve 11 kilometrelik hattın 2 kilometresinde ise kazı çalışmaları tamamlandı. İnşaat kapsamında enerji temini için trafo imalatları devam ediyor.

14 istasyondan oluşuyor
Çiğli Tramvayı hattı 11 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşuyor. Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayacak hat, bağlantı köprüsü ile Çiğli İstasyonaltı Mahallesi’ne bağlanacak. Yaklaşık 500 metrelik bağlantı köprüsü, çevre yolunun üzerinden geçecek ve köprüde tramvay hattının yanı sıra yaya ve bisiklet yolları da bulunacak. Güzergâhın büyük bölümü mevcut cadde ve yolların orta refüjlerinden geçecek şekilde çift hat olarak planlandı. Hat güzergâhı Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu, Ataşehir, Çiğli İstasyonaltı Mahallesi, Çiğli İzban İstasyonu, Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi, Ata Sanayi Bölgesi, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet edecek. Ayrıca Karşıyaka Tramvayı’nın yapımı esnasında, mülkiyet problemleri nedeni ile yapılamayan yaklaşık 1 kilometre uzunluğundaki Ataşehir-Mavişehir İzban İstasyonu bağlantısı da bu hattın inşaatı çerçevesinde hayata geçirilecek. Çiğli Tramvayı’nın hizmete girmesi ile İzmir’deki tramvay hatlarının uzunluğu 33,6 kilometreye ulaşacak

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Oca Çrş, 2022 15:51

2022 yılı sonunda testlere başlıyoruz: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /46098/156
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in sürdürülebilir ulaşım hedefi doğrultusunda raylı sistem yatırımları sürüyor. Temeli 2021 yılının Şubat ayında atılan Çiğli Tramvayı’nda tamamlanma oranı yüzde 35’e ulaştı. Çiğli Tramvayı alınan elektrikli araçlarla birlikte 1 milyar 250 milyon liraya mal olacak.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in toplu ulaşımı çağdaş standartlar seviyesine çıkarma hedefi doğrultusunda çalışan İzmir Büyükşehir Belediyesi, raylı sistem yatırımlarını artırarak sürdürüyor. Temeli 2021 yılının Şubat ayında atılan Çiğli Tramvayı’nda, 11 ayda imalatlarda yüzde 35 seviyesine gelindi. Şu ana kadar 7 kilometre ray döşendi. Hattın yaklaşık 8 kilometresinde kazı çalışmaları tamamlandı. Karşıyaka ile Çiğli’yi birbirine bağlayacak 500 metrelik bağlantı köprüsünün ayakları bitirildi. Hatta enerji sağlayacak 6 adet trafo inşaatı ise devam ediyor.

Ergenekon: “2022 yılı sonunda testlere başlıyoruz”

Raylı Sistem Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon, “Çiğli Tramvayı’nda bir yılı devirmiş bulunuyoruz. Başkanımız Tunç Soyer’in çağdaş ulaşım vizyonu doğrultusunda raylı sistem yatırımlarına Büyükşehir Belediyemiz çok büyük öncelik veriyor. Narlıdere Metrosu’nda yüzde 85, Çiğli Tramvayı’nda da yüzde 35’lerdeyiz. Bu yılın üçüncü çeyreğinde kazı çalışmalarını bitirmeyi planlıyoruz. Çalışmalar gece gündüz hızlı bir şekilde sürüyor. Bazı noktalarda çalışmalar nedeniyle trafikte aksamalar yaşanıyor, bunları en aza indirmeye çalışıyoruz. Bu yıl sonunda Çiğli Tramvayı’nı bitirip, testlerini yaparak toplu ulaşıma dahil etmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
Ekonomik kriz ve Covid-19 etkilerini düşününce, bana biraz zor geliyor yıl sonunda tamamlamaları, 2023 ortası daha gerçekçi bir hedef olacaktır..

Müteahhit Nurol'un sayfasına gittim, aşağıdaki haritayı gördüm: https://www.nurolinsaat.com.tr/wp-conte ... 1440-1.jpg

Bir de şu husus dikkatimi çekti: Yukarıdaki Temmuz ve Ağustos tarihli iki haberde de "14 istasyonlu" diyor, ancak Nurol'un sayfasında ihale kapsamında 15 istasyon olduğu özellikle yazılmış: https://www.nurolinsaat.com.tr/portfoli ... -yapim-isi

Bunun sebebi de şu: Çiğli tarafında 14 durak var, ama bir de Karşıyaka Tramvayı kapsamında inşa edilemeyen, Mavişehir İZBAN ile entegrasyonu sağlayacak 15. durak inşa ediliyor; aşağıdaki haritada bu durak da Mavişehir Banliyö adıyla gösteriliyor.. (Çevre Yolu ve Ataşehir durakları, şu anda zaten Karşıyaka Tramvayı kapsamında hizmette; Ataşehir son durak konumunda..)

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Şub Sal, 2022 18:39

Engin Y yazdı:
05 Oca Çrş, 2022 15:51
2022 yılı sonunda testlere başlıyoruz: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /46098/156
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in sürdürülebilir ulaşım hedefi doğrultusunda raylı sistem yatırımları sürüyor. Temeli 2021 yılının Şubat ayında atılan Çiğli Tramvayı’nda tamamlanma oranı yüzde 35’e ulaştı. Çiğli Tramvayı alınan elektrikli araçlarla birlikte 1 milyar 250 milyon liraya mal olacak.
Yukarıdaki haberden beri tam 41 gün geçmiş ve ilerleme oranı %35'ten %43'e yükselmiş: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /46251/156
Geçen yıl Şubat ayında temeli atılan Çiğli Tramvay hattında imalat çalışmaları kısa sürede yüzde 43 seviyesine geldi. Çiğli Tramvayı’nda kullanılmak üzere 26 elektrikli tramvay aracının da alımı için sözleşme yapılırken, bu araçlar için yatırım miktarı 750 milyon lira oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Çiğli Tramvayı’na toplam yatırımı 1 milyar 250 milyon lirayı bulacak. 11 kilometre ve 14 istasyondan oluşacak tramvay hattının 2022 sonunda tamamlanmasının ardından test sürüşlerine başlanması planlanıyor.
Yani 57 x 41 / 8 = 292 gün içinde, yani 4 Aralık günü hattın tamamlanma seviyesi %100'e ulaşabilir..

Aralık-Ocak ayları boyunca test sürüşleri ve ufak ayarlar tamamlansa, gelecek yıl bu zamanlar belki de hat hizmete açılabilir..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Eyl Sal, 2022 06:50

Karşıyaka Tramvayı ile Çiğli Tramvayı buluştu: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ka ... /47226/156
İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı süren Çiğli Tramvay Hattı’nın Karşıyaka Tramvay Hattı bağlantısı sağlandı. Cahar Dudayev Bulvarı’nın İzmir Çevreyolu birleşimindeki ikinci aşama, ekiplerin yoğun mesaisi ile okullar açılmadan önce tamamlandı. Bölgedeki trafik akışı bugün (12 Eylül’de) normal akışına döndü.

Resim

Resim

İzmir Büyükşehir Belediyesi önemli raylı sistem projelerinden Çiğli Tramvay Hattı'nın Karşıyaka Tramvayı'na bağlantısını sağladı. Cahar Dudayev Bulvarı’nın Karya Kavşağı bölgesinde 2 aşamada yürütülen çalışmalar ekiplerin yoğun mesaisi ile planlanandan bir ay önce bitirildi. Karya Kavşağı’ndaki trafik akışı ilk ve orta dereceli okulların açıldığı bugün (12 Eylül) sabahın erken saatlerinde eski haline döndü. İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan açıklamada çalışmalar sırasında yurttaşların gösterdiği anlayış, özveri ve dayanışmaya teşekkür edildi.

Yüzde 80’i tamamlandı
Temeli geçen yılın Şubat ayında atılan Çiğli Tramvay hattında kısa sürede imalat çalışmalarının yüzde 80’i bitti. 11 kilometre ve 14 istasyondan oluşacak tramvay hattının 2022 sonunda tamamlanmasının ardından test sürüşlerine başlanması planlanıyor. Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayacak hat, viyadük ile Çiğli Ataşehir Mahallesi’ne bağlanacak. Güzergâh Çevreyolu İstasyonu, Ataşehir, Çiğli Ataşehir Mahallesi, Çiğli İZBAN Durağı, Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi, Ata Sanayi Bölgesi, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet edecek şekilde planlandı. Böylelikle Çiğli Tramvayı bölgeye nefes aldıracak, trafiği rahatlatacak, bölgedeki hastane, üniversite ve sanayiye ulaşımı kolaylaştıracak.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Eki Cmt, 2022 15:41

Çiğli Tramvayı Mart’ta işletmeye açılacak: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /47313/156
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer yapımının yüzde 80’i tamamlanan Çiğli Tramvayı'ndaki çalışmaları inceledi. 2023’ün Mart ayında hattın işletmeye alınacağını müjdeleyen Soyer, “İzmir’i demir ağlarla örmeye devam ediyoruz” dedi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer yapım süreci hızla ilerleyen Çiğli Tramvayı çalışmalarını yerinde inceledi. Tramvay güzergahını İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Özgür Ozan Yılmaz, İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Dairesi Başkanı Mehmet Oğuz Ergenekon ile birlikte gezen Başkan Tunç Soyer, inşaat çalışmalarında sona yaklaştıklarını duyurdu. Başkan Soyer hattın 2023 yılının Mart ayında hizmete gireceğini müjdeleyerek, "Çiğli'yi tramvayla buluşturuyoruz. Mart sonunda Çiğli çok daha çağdaş, temiz, konforlu bir toplu ulaşım sistemine kavuşacak. Çiğli trafiğini önemli ölçüde rahatlatacak yatırımın maliyeti 1,5 milyar lirayı bulacak" dedi.

“Deneme seferleri Aralık'ta”
İnşaat çalışmalarının en geç 1,5 ay içinde tamamlanacağını belirten Başkan Soyer, “Vatandaşlarımıza verdiğimiz sıkıntı, toz, toprak, gürültü büyük ölçüde bitmiş olacak. Ondan sonra elektro-mekanik çalışmalar başlayacak. Aralık’ta deneme seferlerini başlatıyoruz ve Mart sonu da hattı işletmeye açıyoruz. Kısacası; çok heyecanlı bir süreç. Tüm sıkıntılı dönemlere rağmen hiç hız kesmeden devam ettik. Sona çok az kaldı. Şu an itibariyle imalatların yüzde 80’inin tamamlandığını söyleyebiliriz" diye konuştu.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Kas Çrş, 2022 10:17

"Çiğli Tramvayı’nın bu ay içinde deneme seferini başlatacağız": https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ba ... /47588/156

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Ara Cmt, 2022 12:28

Çiğli Tramvayı'nın ilk test sürüşü dün yapıldı: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/gu ... /47729/156
30 Aralık 2022 Cuma

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 2021 yılında temelini attığı 11 kilometrelik Çiğli Tramvayı’nda ilk test sürüşü yapıldı. Çiğlililerin ilgiyle karşıladığı tramvayın ilk yolcuları arasında Başkan Tunç Soyer de vardı. Kenti demir ağlarla örme hedefi doğrultusunda raylı sistem yatırımlarına devam edeceklerini söyleyen Başkan Tunç Soyer, “Çok heyecanlı bir gün. Çiğli Tramvayı İzmirlilere yeni yıl armağanımız olsun” dedi.

Raylı sistem yatırımlarını hız kesmeden sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, Çiğli Tramvayı'nda deneme seferlerine başladı. İlk deneme seferi, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer'in katılımıyla yapıldı. Sefere; Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, Karşıyaka Belediye Başkanı Cemil Tugay, İzmir Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Dilek Gappi, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Barış Karcı, İzmir Büyükşehir Belediyesi bürokratları, basın temsilcileri ve muhtarlar katıldı.

Vatandaşlardan alkışlı teşekkür
Deneme seferi, İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon'un sunumuyla başladı. Başkan Soyer ile beraberindeki heyetin yolculuğu Karşıyaka’dan başladı. Çiğli Tramvayı projesi kapsamında yapılan Çevre Yolu Viyadüğü’nün üzerinden geçerken, bisikletli bir grup da tramvaya eşlik etti. İZBAN'la bağlantının sağlanacağı Semra Aksu Durağı'nda bölge sakinleri Başkan Soyer'i çiçeklerle karşıladı. Deneme seferi, İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'nde sona erdi. Burada Başkan Tunç Soyer ve beraberindeki yolcuları, İAOSB Yönetim Kurulu Başkanı Hilmi Uğurtaş karşıladı. Deneme seferi sırasında trafikteki sürücüler korna çalarak, bölgede bulunan Çiğlililer ise alkışlarla tramvayın geçişini kutladı.

Soyer: “Maliyet 5 misli arttı”
Çiğli Tramvayı'nın maddi boyutuna ilişkin açıklama yapan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “17 Aralık 2020'de yer teslimi yaptık. Mayıs'a kadar süresi vardı ama daha erken bitecek. İlginç olan şey, 2 yıl önce işin maliyeti 415 milyon liraydı. Bugün 2 milyarı aştı. 2 sene içinde beş mislinden fazla maliyet artışıyla yüz yüze kaldık. Bu da bilinsin” dedi.

“Çok heyecanlı bir gün”
Raylı sistemlerle konforu artıracaklarını belirten Başkan Soyer, “Bizim için çok heyecanlı bir gün. Bunu yeni yılın armağanı olarak İzmir'e vermek istedik. Arkadaşlarım bugüne bunu yetiştirmeyi başardılar. Tam güzergah üzerinde tur atacak hale getirdiler. Belki onlarca yıl bu güzergahta yaşayan insanlara konfor, rahatlık, estetik sunacak bu hat bugün ilk defa kendini göstermiş oldu. Raylı sistemler hem daha estetik hem daha konforlu hem daha ucuz hem daha temiz ulaşım demek. Bizim ulaşımdaki temel tercihimiz lastik tekerleklileri bir tarafa bırakmak ve raylı sistemleri çok daha etkin, yaygın hale getirmek. Çok yoğun bir biçimde bu şehri raylı sistemlerle buluşturmaya devam edeceğiz” dedi.
Yatırımlara devam edeceklerinin sözünü veren Başkan Soyer, “İçiniz rahat olsun Türkiye'nin bu kasvetli ortamında, ekonomik krizin derinleştiği, enflasyonun yükseldiği, hayat pahalılığının tırmandığı günlerde, İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak yatırımlara kesinti vermeden, hiçbir şekilde durmadan devam edeceğiz. İzmirliye hizmet etmeye devam edeceğiz” dedi.

“Yılbaşı müjdesi oldu”
Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, “Çiğli için çok büyük bir gün. Bizim için büyük bir yılbaşı müjdesi oldu. Karşıyaka ile Çiğli'nin kucaklaşmasını artıracak. Bu projenin Çiğli'mize kazandıracağı güzelliğin farkındayız” dedi.
Karşıyaka Belediye Başkanı Cemil Tugay, “Unutamayacağımız keyifli bir gün, Karşıyaka ve Çiğli arasındaki kopukluğu çok büyük ölçüde giderecek bir hat” dedi.

Neler yapıldı?
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin çevreci ekonomik ve konforlu kent ulaşımına yeni bir soluk kazandıracak önemli projelerinden Çiğli Tramvayı’nın inşaatı kapsamında hattı Karşıyaka Tramvayı'na bağlayacak yaya ve bisiklet yolunu da içeren 750 metre uzunluğunda viyadük, 6 trafo binası, 14 adet durak ve 11 kilometrelik hat imalatını (22 bin 600 metre ray montajı) tamamladı. 20 Aralık'ta hatta enerji verildi ve ray ile katener kontrolleri yapıldı. Çiğli Tramvayı'nın Mart'ta hizmete alınması planlanıyor.

Ring yapacak
Çiğli Tramvayı hattının temeli 2021 yılının Şubat ayında atıldı. 11 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşan hat, Ata Sanayi Bölgesi, Çiğli Devlet Hastanesi, Katip Çelebi Üniversitesi, Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet verecek. İZBAN ile yolcu entegrasyonun yapılacağı Semra Aksu Caddesi yayalaştırıldı. Çiğli Tramvay Hattı’nın Karşıyaka hattı ile bağlantısı Karya Kavşağı'nda sağlandı. Hat, yapılan viyadük üzerinden Ekol kavşağına, oradan da Atatürk Caddesi'ne doğru ilerleyecek. Atatürk Caddesi'nden Semra Aksu Caddesi'ne, oradan da Eski Havaalanı Caddesi ile Doğa Koleji kavşağına, devamında Çiğli Devlet Hastanesi ve Ata Sanayi Bölgesi’nden geçerek Evka-5 kavşağına gelecek. Oradan da Atatürk Organize Sanayi Bölgesine ulaşılacak. AOSB içerisinden Katip Çelebi Üniversitesine ulaşan hat, AOSB içerisinde devam ederek Nazım Hikmet Ran Caddesi'ne ve yeniden Ekol Kavşağı'na gelerek ringini tamamlayacak. Çiğli Tramvayı bölgeye nefes aldıracak, trafiği rahatlatacak, bölgedeki hastane, üniversite ve sanayiye ulaşımı kolaylaştıracak.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Haz Prş, 2023 16:02

Çiğli tramvay kavşağı, Google'daki yeri:
https://maps.app.goo.gl/3k4LmDF33ayUMjuv9

20230629_165822.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Kas Cum, 2023 13:26

İzmir BB'nin geçen ay sonu paylaştığı habere göre açılış tarihi 15 Şubat 2024 olarak belirlenmiş: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /49363/156
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, yapım çalışmaları yüzde 94 oranında tamamlanan Çiğli Tramvayı’nın 15 Şubat 2024 tarihinde seferlere başlayacağını müjdeledi.

Raylı sistem yatırımlarını hız kesmeden sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, Çiğli Tramvayı'nda sona yaklaştı. Yüzde 94’ü tamamlan Çiğli Tramvayı’nda incelemelerde bulunan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’e Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Özgür Ozan Yılmaz ve İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon eşlik etti. Ergenekon, son aşamaya gelan çalışmalar hakkında bilgi verdi. Bölgedeki yurttaşlarla sohbet eden İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, hatta 3 Şubat’ta deneme seferlerinin, 15 Şubat’ta da yolculu seferlerin başlayacağını müjdeledi.

11 km’lik hat, 14 durak
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin çevreci ekonomik ve konforlu kent ulaşımına yeni bir soluk kazandıracak önemli projelerinden Çiğli Tramvayı’nın inşaatı kapsamında hattı Karşıyaka Tramvayı'na bağlayacak yaya ve bisiklet yolunu da içeren 750 metre uzunluğunda viyadük, 6 trafo binası, 14 adet durak ve 11 kilometrelik hat imalatını (22 bin 600 metre ray montajı) tamamladı.

Ring yapacak
Çiğli Tramvayı hattının temeli 2021 yılının Şubat ayında atıldı. 11 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşan hat, Ata Sanayi Bölgesi, Çiğli Devlet Hastanesi, Katip Çelebi Üniversitesi, Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet verecek. İZBAN ile yolcu entegrasyonunun yapılacağı Semra Aksu Caddesi yayalaştırıldı. Çiğli Tramvay Hattı’nın Karşıyaka hattı ile bağlantısı Karya Kavşağı'nda sağlandı. Hat, yapılan viyadük üzerinden Ekol Kavşağı’na, oradan da Atatürk Caddesi'ne doğru ilerleyecek. Atatürk Caddesi'nden Semra Aksu Caddesi'ne, oradan da Eski Havaalanı Caddesi ile Doğa Koleji kavşağına, devamında Çiğli Devlet Hastanesi ve Ata Sanayi Bölgesi’nden geçerek Evka-5 kavşağına gelecek. Oradan da Atatürk Organize Sanayi Bölgesine ulaşılacak. AOSB içerisinden Katip Çelebi Üniversitesi’ne ulaşan hat, AOSB içerisinde devam ederek Nazım Hikmet Ran Caddesi'ne ve yeniden Ekol Kavşağı'na gelerek ringini tamamlayacak. Çiğli Tramvayı bölgeye nefes aldıracak, trafiği rahatlatacak, bölgedeki hastane, üniversite ve sanayiye ulaşımı kolaylaştıracak.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Oca Pzt, 2024 15:01

Çiğli Tramvayı teste çıkıyor: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /49770/156
İzmir Büyükşehir Belediyesi sona yaklaşan Çiğli Tramvayı’nda test sürüşlerine başlıyor. Çalışmalar kapsamında hatta verilecek elektrik nedeniyle yurttaşlar uyarılırken 15 Ocak Pazartesi günü Çiğli Tren Garı yanında kalan Semra Aksu Caddesi’ne araç parkının yapılmaması istendi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Şubat ayında hizmete alacağı Çiğli Tramvayı'nda hazırlıklar sürüyor. 15 Ocak 2024 Pazartesi günü, direklerde asılı duran havai hatlara (tellere) elektrik enerjisi verilmeye başlanacak.

Semra Aksu Caddesi’nde araç parkı yasak
İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri enerji verilecek hatta yüksek voltajda elektrik olacağından can ve mal kaybı yaşamaması için elektrik hatlarına yaklaşılmaması ve herhangi bir nesne aracılığıyla temas edilmemesi konusunda uyarıda bulunuyor. Elektrik verilen hatta test sürüşleri başlayacağı için 15 Ocak 2024 günü Çiğli Tren Garı (Çiğli İZBAN İstasyonu) yanında kalan Semra Aksu Caddesi üzerine araç parkının yapılmaması konusunda da hatırlatma yapıldı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Oca Sal, 2024 10:06

Çiğli Tramvayı, bu Cumartesi açılıyor: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ci ... /49795/156
Ayrı anda 3 raylı sistem yatırımını devam ettirerek kenti demir ağlarla ören İzmir Büyükşehir Belediyesi, Çiğli Tramvayı’nı haftaya açıyor. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Şubat ayında açılacağı duyurulan Çiğli Tramvayı’nda süreyi öne çektiklerini duyurarak “Şubattan da önce Çiğli Tramvayı’ndayız. Çiğli Tramvayı, 27 Ocak’ta açılıyor” dedi.

Raylı sistem yatırımlarını hız kesmeden sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, Çiğli Tramvayı'nda deneme seferlerini sürdürüyor. Alınacak araçlarla 183 milyon Euro yatırım bedeline sahip projedeki son dokunuşlarla birlikte tramvay da raylarda yürümeye başladı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Şubat ayında açılacağı duyurulan Çiğli Tramvayı’nda süreyi öne çektiklerini müjdeleyerek “Şubattan da önce Çiğli Tramvayı’ndayız. Çiğli Tramvayı, 27 Ocak’ta açılıyor” dedi.

11 km’lik hat, 14 durak
İzmir Büyükşehir Belediyesi, çevreci ekonomik ve konforlu kent ulaşımına yeni bir soluk kazandıracak önemli projelerinden Çiğli Tramvayı’nın inşaatı kapsamında hattı Karşıyaka Tramvayı'na bağlayacak yaya ve bisiklet yolunu da içeren 750 metre uzunluğunda viyadük, 6 trafo binası, 14 adet durak ve 11 kilometrelik hat imalatını (22 bin 600 metre ray montajı) tamamladı. Hatta çevre düzenlemeleri ve sinyalizasyon çalışmalarında sona yaklaşıldı.

Ring yapacak
Çiğli Tramvayı hattının temeli 2021 yılının Şubat ayında atıldı. 11 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşan hat, Ata Sanayi Bölgesi, Çiğli Devlet Hastanesi, Katip Çelebi Üniversitesi, Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet verecek. İZBAN ile yolcu entegrasyonunun yapılacağı Semra Aksu Caddesi yayalaştırıldı. Çiğli Tramvay Hattı’nın Karşıyaka hattı ile bağlantısı Karya Kavşağı'nda sağlandı. Hat, yapılan viyadük üzerinden Ekol Kavşağı’na, oradan da Atatürk Caddesi'ne doğru ilerleyecek. Atatürk Caddesi'nden Semra Aksu Caddesi'ne, oradan da Eski Havaalanı Caddesi ile Doğa Koleji kavşağına, devamında Çiğli Devlet Hastanesi ve Ata Sanayi Bölgesi’nden geçerek Evka-5 kavşağına gelecek. Oradan da Atatürk Organize Sanayi Bölgesine ulaşılacak. AOSB içerisinden Katip Çelebi Üniversitesi’ne ulaşan hat, AOSB içerisinde devam ederek Nazım Hikmet Ran Caddesi'ne ve yeniden Ekol Kavşağı'na gelerek ringini tamamlayacak. Çiğli Tramvayı bölgeye nefes aldıracak, trafiği rahatlatacak, bölgedeki hastane, üniversite ve sanayiye ulaşımı kolaylaştıracak.

Resim

Resim

Resim

Resim

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön