izm-T.01-02-03 » İzmir Tramvay Hatları [Proje-İhale-İnşaat]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Mar Cum, 2018 12:47

Yolculu işletmeler için başlıklarımız aşağıdaki gibi..

Karşıyaka Tramvayı: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?f=194&t=1543

Konak Tramvayı: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?f=194&t=1562

Bu başlığı da Karşıyaka Tramvayı'nın Çiğli uzatması ve ortaya çıkabilecek yeni tramvay projeleriyle ilgili olarak haberleşme amacıyla kullanabiliriz..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Cum, 2018 14:03

Teşekkürler Engin, evet başlığı İzmir Tramvay Projeleri ile ilgili olarak aktif tutmaya devam ederiz. İşletme ile ilgili konuları artık işletme başlıklarında yazmak lazım.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 30 May Prş, 2019 13:53

Karşıyaka Tramvayı'nın Çiğli uzatmasına dair uzun süredir haber çıkmıyor..
Şimdi aratınca da geçen yıldan kalma aşağıdaki haberlere rastladım, ancak ihale veya inşaata dair herhangi bir habere rastlayamadım..
İnşallah en yakın zamanda ihale ve inşaat sürecine dair haberleri paylaşabiliriz..

9 Nisan 2018 Tarihli Haber: http://www.yarimadagazetesi.com.tr/tram ... i-de/4767/
Çiğli Belediye Başkanı Hasan Arslan, Çiğli’deki ulaşım projeleri ile ilgili gazetemize bilgi verdi. Çiğli’ye uzatılması düşünülen Karşıyaka Tramvayı, tüp geçit Körfez Geçiş Projesi, Çiğli’de açılacak olan yeni kavşaklar ve bir dönem gündeme gelen Çiğli havaalanı ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Karşıyaka tramvay hattını hizmete açan ve Konak’ta yolculu ön işletme yapan İzmir Büyükşehir Belediyesi, Çiğli’ye uzatılacak tramvay içinde kolları sıvamıştı. İzmir Valiliği’ne sunulan Çiğli Tramvay Hattı projesine onay çıkmış ve ‘Çevresel Etki Değerlendirme raporu gerekli değildir’ kararı verilmişti.

Çiğli Belediye Başkanı Hasan Arslan, Çiğli tramvayı ile ilgili tramvayın çevreyolunu geçmesi için Karayolu Genel Müdürlüğü ile protokol yapıldığını belirterek şu bilgilere paylaştı: “Tramvayın geçeceği yolda bisiklet yolu da yapılabilmesi için o yolda bir kesinti vardı. Yapılan protokol ile bu sorun halledildi. Tramvay yolu Çiğli Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesine doğru gelip oradan da Sasalı’ya gidebilecek. Bu sene Çiğli tramvayının birinci etabı ile ilgili temel atma çalışmaları yapılacak. Tramvayın yapılabilmesi için finansman sorunu da halledildi. Tramvay Çiğli’nin ulaşımına çok büyük kolaylık getirecek. Konak tramvayında Üçkuyular’dan Halkapınar’a kadar seyahat ettim ve çok mutlu oldum. Sağ olsun Aziz Başkan bizim çağrımıza uydu ve Çiğli tramvayı için de harekete geçti. Büyükşehirlerde toplu ulaşımı desteklemek lazım. Toplu ulaşımın gelişmesi için ek bütçeler oluşması lazım. İnsanlar Konak’a arabayla gitmek yerine tramvayla gitmenin çok daha rahat olduğunu görmelidirler. İlçe belediye başkanı olarak İzmir’in bütün İlçelerinin tramvay ve metro ile gidilmesini destekliyorum. Çiğli halkı biliyorum tramvay için beklenti içindedir. Bize verilen bilgilere göre 2018’de Çiğli tramvayı projesine ilk kazma vurulup çalışmalara başlanacaktır.”

Çiğli’de tramvay hattı, 14 istasyon olacak. İki etap halinde yapılacak olan tramvay hattının ilk etabının 2019, ikinci etabının ise 2021 yılında tamamlanması bekleniyor. 250 milyon TL’ye mal olması beklenen 11 kilometrelik hatta 14 istasyon olacak. Mavişehir İZBAN deposu bitimindeki Ataşehir İstasyonu’ndan başlayacak olan tramvay, Atatürk Organize Sanayii’ne uzayacak. Tramvayın ilk etabı Ataşehir-Çiğli İZBAN-Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi arası olacak. İkinci etap ise Ata Sanayi Sitesi, Katip Çelebi Üniversitesi üzerine Atatürk Organize Sanayi Sitesi’nden geçerek İstasyonaltı Mahallesi kavşağındaki hat ile birleşerek Ataşehir İstasyonu’nda son bulacak. Proje kapsamında Mavişehir ile Ataşehir arasındaki yaya ve bisiklet erişimi ile ilgili talepler üzerine, bu bölgede bir de üst geçit yapılacak. İzmir Çevreyolu üzerinden ve Atakent Kavşağı’nın batısından geçmesi planlanan tramvay hattı ile birlikte bisiklet ve yaya yolunun da yer aldığı bir üst geçit yapılacak.
31 Temmuz 2018 Tarihli Haber: https://www.egehaber.com/izmir/izmir-de ... 36379.html
Tramvayın, Mavişehir İZBAN'a bağlanacağını, çift ring olarak Atatürk OSB'den geçeceğini belirten Aziz Kocaoğlu şu bilgileri verdi: "Tramvay Çiğli İZBAN'dan, Ata Sanayi'den ve Katip Çelebi Üniversitesi'nden geçecek. O zaman gerçek anlamda Karşıyaka tramvayından maksimum fayda sağlanacak" dedi. Bazı meclis üyelerinin, ‘tarih verebilir misiniz' demesi üzerine Kocaoğlu, "Devlette, belediyede tarih verilmez. 80 yerden izin alırsın. Narlıdere Metrosu'nun izni 2 senede çıktı. Nasıl tarih vereceğim? Şimdi Buca Metrosu'nu bekliyoruz, uğraşıyoruz. Alt Yapılar Genel Müdürlüğü inceleme yapıyor. Aralık ayında kalkınma bakanlığına gitti. Ana kısım bitti. Üst yazıyla yüksek planlamaya gönderecek. Bakanlar imzalayacak, gelecek" diye konuştu. Karşıyaka Stadı ile ilgili de açıklama yapan Başkan Kocaoğlu, 7-8 bin kişinin ayakta 7-8 bin kişinin oturarak maç izleyeceği stat yapılacakmış. Ben bu stat konusundan illallah ettim, yaka silktim. Stadın yeri kesseniz yine yanlıştır. Örneköy'deki stat cuk oturur. ESHOT garajı yaptığımız yeri verin dedik. Bir şey de istemiyoruz. Otobüsleri Örnekköy'deki yere taşıyalım dedik. Karşıyaka bölgesinde bir yere ihtiyacımız var. Burayı alın burada stat yapın dedik. Örnekköy'ü de bize verin ESHOT garajı yapalım dedik. Olmadı. Yapılır inşallah" dedi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Tem Sal, 2019 19:10

Ankara'nın Buca Metrosu'na onay verdiğine dair haberleri okurken, şöyle bir yazı (13 Temmuz 2019 tarihli) çarptı gözüme: http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/den ... i-41272354

Bu yazıda geçen aşağıdaki ifadeden anladığım kadarıyla, Çiğli uzatması için de Ankara'dan onay bekleniyormuş..
Bu durumda, tramvay inşaatının devamıyla ilgili adım atılamaması da çok tuhaf bir durum değil demek ki..
Buradan tramvayı hatırlatmak isterim. Çiğli tramvayı da imza bekliyor. Tramvayın yararlı olduğu konusunda herkes hem fikir ve bu imzanın da yakında atılmasını bekliyoruz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Tem Sal, 2019 12:54

Bayraklı'ya tramvay hattı: https://www.haberturk.com/izmir-haberle ... li-mesaisi
Ulaşım master planında uygun görülmediği için yer almayan ancak gelinen süreçte Bayraklı’da ihtiyaç olarak görülen yeni bir tramvay hattı projesini Başkan Soyer’e anlatan Bayraklı Belediyesi yetkilileri, Bornova’ya kadar devam edebilecek yaklaşık 7 km’lik güzergah hattı hakkında bilgiler aktardı. Konuyla ilgili Sakarya Caddesi üzerinden yeni bir hattın mümkün olabileceğini ve bununla ilgili fizibilite çalışması yapılması gerektiğini belirten İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Dr. Buğra Gökçe, “Sakarya Caddesi veya Yüzbaşı İbrahim Hakkı Caddesi üzerinden raylı bir sistem olabilir” dedi ve bununla ilgili çalışılacağını söyledi.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Uğur » 23 Tem Sal, 2019 18:19

Ulaşım ana planına girmediyse gerek olmadığı için girmemiştir. Bu insanlar bu raporu oturdukları yerden yazmıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Esat » 24 Tem Çrş, 2019 06:31

Uğur yazdı:
23 Tem Sal, 2019 18:19
Ulaşım ana planına girmediyse gerek olmadığı için girmemiştir. Bu insanlar bu raporu oturdukları yerden yazmıyor.
eh işte siyasi görüş ya da isimlerin değişmesi hiç bir şeyi değiştirmiyor, ülkemizin toplam iş bakış açısı bu, üniversite fizibl değil demiş, belediye başkanının umrunda mı? o ilçe belediyesi bu ihtiyaç diyor, niye raylı sistem prim yapıyor, işletmesi pahalı, kurulumu pahalı kimin umrunda? Bu söylediğim siyaseten bağımsız bir cümledir, mevcut başkan ya da partisi özelinde söylemedim bu yanlış anlaşılmasın da, her kesimde bu kafa.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 24 Tem Çrş, 2019 09:31

Yerli tramvay dururken yine gidip Hyundai den alacaklarsa hiç yapmasınlar bence...

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Uğur » 24 Tem Çrş, 2019 20:23

Hyundai de yerli üretim. Sakarya'da üretiliyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Tem Sal, 2019 13:28

İBBB Tunç Bey, Çiğli Tramvayı'na onay verilmesi için Ağustos'un ikinci yarısında Ankara'ya ziyaret düzenleyecekmiş..

Haber: http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/cumh ... lacak.html
Çiğli Tramvayı ve projenin imar yönetmeliğine dair gelinen aşamanın sorulması üzerine bir açıklama yapan Soyer, “Çiğli Tramvayı da, imar yönetmeliği de bütün bunlar Ankara’dan onay bekliyor. Ankara’dan onay bekleyen çok sayıda projemiz var. Kimisi yıllara sari. Büyükşehir Belediye Meclisi’nde çoğunlukta olmamıza rağmen AK Partili meclis üyeleriyle çok yakın bir diyalog içindeyiz. Bayram ertesi Ankara’ya gidiyoruz. Dosyalarımızı birlikte hazırlayacağız. Hangi bakanlık, hangi bürokrat, bunları netleştirerek yapacağız” açıklamasında bulundu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Sal, 2019 13:53

Uğur yazdı:
24 Tem Çrş, 2019 20:23
Hyundai de yerli üretim. Sakarya'da üretiliyor.
Yerli montaj, şahsi görüşüm Eurotem ürünlerine yerli demek pek doğru değil

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

ÇİĞLİ TRAMVAYI 2020 BÜTÇESİNE GİRDİ

Mesaj gönderen Hector Troas » 31 Ara Sal, 2019 10:45

İzmir BB 2020 bütçesi linktedir. Bütçeye göre, Çiğli Tramvay Projesi'ne 97.000.000 TL ödenek ayrılmış. Stratejik Plana göre 2020'de ilk fazı bitirilecek. Katip Çelebi'ye gidecek 2. faz ise 2021'de bitecek. Ama önce Ankara'dan onay alması gerekiyor.

https://www.izmir.bel.tr/tr/Dokumanlar/23/9

Bütçede ayrıca metrolara ayrılan paylar da var. İnşaatına ödenek ayrılan projeler:

1-Fahrettin Altay-Narlıdere: 450.000.000 TL

2-Üçyol-Buca: 100.000.000 TL

3-Evka3-Bornova Merkez: 27.000.000 TL

4-İZBAN Yeni İstasyonlar (Bergama)

Projelerde ise Havalimanı-Stadyum Metrosu vardı. Ama genel anlamda total pay verilmiş. Halkapınar-Otogar ise Ankara'nın yetkisinde olduğu için maalesef ödenek yok.

Fahrettin Altay-Evka3 Metrosu'nun Bornova Merkez'e uzatılması çok yerinde bir karar. İlçe merkezleri önemli. 2030 planlarında ise Bornova-Bayraklı aksı da bulunuyor.

Resim

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön