koc-RS.01 » Kocaeli Raylı Sistem Projeleri
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
koc-RS.01 » Kocaeli Raylı Sistem Projeleri
http://www.arkitera.com/h33740-korfeze- ... secek.html
Monoray: Körfez Yarımca-Çayırköy-Umuttepe arasında 20 istasyonlu, 23 kilometre uzunluğunda monoray sistemi kurulacak. İTÜ projenin fizibilite çalışmalarını tamamladı.
Teleferik Hatları: Sekapark'tan Bağçeşmeye, ikinci etapta da Umuttepe'ye teleferik hattı kurulacak. Kartepe için de Derbent-Kartepe, Seka Kampı-Derbent arasında teleferik hattı kurulacak. Toplam 10 bin 260 metrelik teleferik hattı yapılacak.
Sekaray: Sekaray bir Ar-Ge projesi olarak TÜBİTAK ile birlikte geliştiriliyor.
Monoray: Körfez Yarımca-Çayırköy-Umuttepe arasında 20 istasyonlu, 23 kilometre uzunluğunda monoray sistemi kurulacak. İTÜ projenin fizibilite çalışmalarını tamamladı.
Teleferik Hatları: Sekapark'tan Bağçeşmeye, ikinci etapta da Umuttepe'ye teleferik hattı kurulacak. Kartepe için de Derbent-Kartepe, Seka Kampı-Derbent arasında teleferik hattı kurulacak. Toplam 10 bin 260 metrelik teleferik hattı yapılacak.
Sekaray: Sekaray bir Ar-Ge projesi olarak TÜBİTAK ile birlikte geliştiriliyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Monoray İstasyonları;
*Körfez
*Tütünçiftlik
*Derince Devlet Hastanesi
*Derince Tünel
*Derince Liman
*Çenesuyu
*Kuruçeşme
*Sekapark
*İzmit Batı Terminali
*İzmit Merkez
*Valilik
*Anıtpark
*Real
*M.Ali Paşa
*Yahya Kaptan
*İzmit Doğu Terminali
*Akarca
*Yeşilova
*Çayırköy-Umuttepe
İlk etapta YARIMCA-UMUTTEPE arası yapılacak. 23 kım uzunluğunda 20 istasyonlu projenin ön fizibilitesi İTÜ tarafından tamamlanmış.
Kaynak; KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR DERGİSİ
*Körfez
*Tütünçiftlik
*Derince Devlet Hastanesi
*Derince Tünel
*Derince Liman
*Çenesuyu
*Kuruçeşme
*Sekapark
*İzmit Batı Terminali
*İzmit Merkez
*Valilik
*Anıtpark
*Real
*M.Ali Paşa
*Yahya Kaptan
*İzmit Doğu Terminali
*Akarca
*Yeşilova
*Çayırköy-Umuttepe
İlk etapta YARIMCA-UMUTTEPE arası yapılacak. 23 kım uzunluğunda 20 istasyonlu projenin ön fizibilitesi İTÜ tarafından tamamlanmış.
Kaynak; KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR DERGİSİ
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Güzergaha baktığımda ve İzmit'i az çok bildiğime güvenirseniz bir kaç yorum yapayım. Batıdan Körfez ve Derince ilçelerinden başlıyor. Bazı yerlerde E5 yoluna paralel giderken bazı yerlerde iç kısımlara giriyor. "S" çizen bir sistem denilebilir. Doğu Terminalinden sonra kuzeye yönlenerek Umuttepe'ye gidiyor. tepe alanları yani. Güzergah bence İzmit için doğru bir güzergah. Metro yapmaya paramız yok tramvay yapacakta yer yok o zaman havaray yapalım demişler gibi.
Ayrıca İzmit Merkez İstasyonu ile TCDD entegrasyonu oluyor. Eğer YHT İzmit'te durursa havaray ile bütünleşmesi öngörülmüş. Bu doru bir adım. Ve şehrin 2 yanında bulunan terminalleri birbirine bağlıyor.
Kabaca böyle yani:

Ayrıca İzmit Merkez İstasyonu ile TCDD entegrasyonu oluyor. Eğer YHT İzmit'te durursa havaray ile bütünleşmesi öngörülmüş. Bu doru bir adım. Ve şehrin 2 yanında bulunan terminalleri birbirine bağlıyor.
Kabaca böyle yani:

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Nerde kalmıştık? Heh bir önceki seçimlerdeki seçim vaatlerinde, o zamanlar küccücük ilçeler bile raylı sistem demişti, herhalde bu seçimde beldelere kadar inecek bu vaat turu
İzmit Belediyesi de her belediye gibi seçim öncesi vaat atılımları ile yola çıkmış, gerçi bu vaatten biraz ötesi, Aralık ayında ihale diyorlar!! Tabi bahsedilen şey bu başlıkta geçen monoray falan değil sanırım, dur bir bakalım.

Heh işin rengi biraz belli oldu, fizibilite etüdü için ihale imiş iyi, o da iyi, bulunsun bir kenarda yarın bir gün biri gerçekten yapmak isterse bilgi olur elde.Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, ilk aşamada Yarımca Atalar Mahallesi ile, Cengiz Topel Havaalanı arasında 32 kilometrelik güzergahta hafif raylı sistem (tramvay hattı) yapmaya hazırlanıyor. Kuzey Toplu Taşıma Hafif Raylı Sistem Hattı Avan projeleri ve fizibilite etütleri hazırlanması için mühendislik danışmanlık ihalesinin 11 Aralıkta yapılacağı açıklandı. Bu ihaleyi kazanacak mühendislik firmasının proje ve fizibilite raporlarını hazırlaması için 300 gün süresi olacak. Daha sonra hafif raylı sistemin inşaat ihalesi yapılacak. Yani ilimizde bu işin, bu tempoyla 2023e bile yetişmesi çok zor.
ŞEHİR İÇİNDEN GEÇECEK
Kocaeli Büyükşehir Belediyesinin üzerinde çalıştığı 32 kilometre uzunluğundaki hafif raylı sistem hattının İzmitte şehir merkezinden geçmesi planlanıyor. Bu hatta çalışacak tramvay Hürriyet veya Cumhuriyet Caddesini kullanacak., Merkez Bankası İzmit Şubesinden tramvaya binen bir yolcu,Otogara kadar şehir içinden gidebilecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yetkililerinden birisi konuya açıklık getirmiş. Sanırım Kocaeli gazetecisi bir Bey biraz eleştiride bulunmuş, seçim öncesi bu işler yapılıyor gibi, o da tanışıklığı nedeni ile kendisine beyanat vermiş. Öncelikle bu işin tramvay projesi değil Hafif Raylı Sistem projesi olduğunu açıklamış
farkı ne? O yok, ortada. İşte bu yüzden durmadan diyorum kafa bulandırmayın 4 vagon ve fazlasına metro deyin geçin kardeşim, ya da tramvay deyin. Neyse, yapılacak etüt çalışması bu hafif raylı sistem içinmiş, tramvay işi ayrı bir proje olarak planlanıyormuş, detaylar aşağıda.
http://www.ozgurkocaeli.com.tr/makale/h ... 48150.html

http://www.ozgurkocaeli.com.tr/makale/h ... 48150.html
Hafif Raylı Sistem, D-100 karayolu üzerinde, muhtemelen orta refüjünde kurulacak. Yarımca Atalar Mahallesinden başlayarak, Uzuntarlada Cengiz Topel Havaalanına kadar ulaşacak. Bu sistemin, tek yönde saatte 35 bin yolcuyu taşıması planlanıyor. 11 Aralıktaki ihaleyi kazanacak mühendislik firması, bu 32 kilometrelik güzergahta hafif raylı sistemin nereye döşeneceğini, duraklarının nerelerde yapılacağını belirleyecek.
Hafif raylı sistemin 32 kilometrelik güzergahta 2025 yılına kadar tamamlanması öngörülüyor. Önce avan proje hazırlanacak. Sonra uygulama için detay proje yaptırılacak. Büyükakın, Bu projenin toplam maliyeti 1 milyar TLyi bulacaktır. Hafif raylı sistemi Ulaştırma Bakanlığının genel bütçeden yapması için çalışacağız. Büyükşehirin boyunu aşan bir proje diye anlattı.
Toplam 32 kilometre olarak planlanan, D-100ün orta refüjünden geçmesi planlanan hafif raylı sistem yolunun yaklaşık 5 kilometrelik bölümü, yer altından tüp geçiş şeklinde olacak. Güzergah üzerindeki duraklarda inen veya binen yolcular, D-100ü alt geçitlerle geçecekler. Ulaşım Master Planı, kentin böyle bir sisteme ihtiyacının 2023den sonra başlayacağını öngörüyor. Bu dev proje hayata geçerse, şehir nüfusunun en yoğun olduğu Yarımca-Uzuntarla arasında toplu taşıma sorunu bitecek.
Tramvay projesi, sadece İzmit şehir merkezindeki ulaşım için düşünülüyor. Birinci etapta Merkez Bankası İzmit Şubesi önünden başlayıp, şehir merkezinden, muhtemelen Cumhuriyet Caddesinden geçecek, Doğu Kışla Parkına girip, buradan M.Alipaşaya çıkacak, Yahya Kaptanda Arastapark yanından dönüp, otogara ulaşacak. Daha sonra tramvay projesinin 2 nci etabı planlanıyor. Bu da, tramvayın şehrin doğusundan batısına yolcu taşıyacağı güzergah olacak, büyük olasılıkla İnönü Caddesinden geçecek. Büyükakın, bu projenin maliyetinin 40 milyon TL olarak hesaplandığını, günde 15 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacağını anlattı, Büyükşehir olarak bu projeyi biz yapacağız. 2019a kadar bitirmeyi hedefliyoruz dedi.
-
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 02 Ara Pzt, 2013 15:57
eğer 2023 hedefleniyorsa, saatte 50 bin yolcu taşıyacak bir sistem inşaası gerekir. Çünkü şu an kocaeli toplam nüfusu yaklaşık 1,8 milyondur.
proje, eğer ubak tarafından yüklenilecekse, ayrıca büyüme beklentileri ile beraber şöyle olmalı;
Metro M1 : d100 orta refüşden giden ve bazı yerlerde tüp geçit olan, 180 metre uzunluğunda peronları ile 8 'li dizilerin çalışmasına uygun olmalı.
M1 Güzergah : kirazlıyalı- evyapport- yarımca-körfez-derince arası yeryüzü-ortarefüj, sekapark 'tan itibaren tüp tünel ile saraybahçe - izmit lisesi - baç - bekirdere - otogar - (yeryüzünden) yuvam akarca - köseköy- suadiye- acısu - derbent.
M2 metro Güzergah : Eğim sorunu nedeni ile lastik tekerlekli metro altyapısına sahip, 180 metrelik peronlar ve 8'li dizi işletmeciliğine uygun,
umuttepe - cephanelik-dünya bankası konutları - (yeraltından) bekirdere ( M1 ile kesişim ) - Real - Gölcük kavşağı -fuar- (yeryüzünden) seymen kışlası - gölcük.
T1 Tramvay : batı terminali - merkez bankası-alipaşa -yahyakaptan - başiskele - köseköy tren istasyonu.
T2 tramvay : körfez tren istasyonu - petrol caddesi - petkim kavşağı - Tem otoyolu üstü - toki konutları - körfezkent sitesi - derince çınarlı mahallesi - ismetpaşa stadı - kuruçeşme d100 gişeler.
MB metrobüs : d130 boyunca refüjden devam edecek, gölcük -karamürsel- altınova ( 18 metrelik körüklü otobüs ile işletilecektir).
proje, eğer ubak tarafından yüklenilecekse, ayrıca büyüme beklentileri ile beraber şöyle olmalı;
Metro M1 : d100 orta refüşden giden ve bazı yerlerde tüp geçit olan, 180 metre uzunluğunda peronları ile 8 'li dizilerin çalışmasına uygun olmalı.
M1 Güzergah : kirazlıyalı- evyapport- yarımca-körfez-derince arası yeryüzü-ortarefüj, sekapark 'tan itibaren tüp tünel ile saraybahçe - izmit lisesi - baç - bekirdere - otogar - (yeryüzünden) yuvam akarca - köseköy- suadiye- acısu - derbent.
M2 metro Güzergah : Eğim sorunu nedeni ile lastik tekerlekli metro altyapısına sahip, 180 metrelik peronlar ve 8'li dizi işletmeciliğine uygun,
umuttepe - cephanelik-dünya bankası konutları - (yeraltından) bekirdere ( M1 ile kesişim ) - Real - Gölcük kavşağı -fuar- (yeryüzünden) seymen kışlası - gölcük.
T1 Tramvay : batı terminali - merkez bankası-alipaşa -yahyakaptan - başiskele - köseköy tren istasyonu.
T2 tramvay : körfez tren istasyonu - petrol caddesi - petkim kavşağı - Tem otoyolu üstü - toki konutları - körfezkent sitesi - derince çınarlı mahallesi - ismetpaşa stadı - kuruçeşme d100 gişeler.
MB metrobüs : d130 boyunca refüjden devam edecek, gölcük -karamürsel- altınova ( 18 metrelik körüklü otobüs ile işletilecektir).
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aziz Bey teşekkürler. Öncelikle şunu belirteyim İzmit' e çok gitmişliğim var ama hiç bir yerlerini öğrenecek kadar durmadım, tek bildiğim otoban dan sonra hızla yükselen bir coğrafyası var, deniz kenarında ise zaten bir demiryolu mevcutta var, bunun genişletilmesi ile ilgili sıkıntılar da var. Bu yüzden güzergahlar konusunda çok bir şey söylemem ya da doğru çıkarımlar yapmam sözkonusu olmayabilir. Yine de metrobüs öneriniz için şöyle bir sorum olacak, bahsettiğiniz güzergah geçmişten hatırladığım kadarı ile bayağı sıkıntılı ile özellikle Gölcük-Karamürsel arasını hatırlıyorum, oldukça dar ve şehirlerarası otobüslerin nerede ise yol kenarında pati kaldıran kediye bile durarak minibüsçülük oynadığı bir yol du, bu hala bu şekilde mi? Eğer böyle ise bir metrobüs hattı gerçekçi bir çözüm olmayabilir diye düşünüyorum.
Metro güzergah önerileriniz için ise bence bu konuda eğer kentli olarak bir öneri ortaya koyuluyor ise bu sistem karmaşalarından kaçınılsın derim. Yani eğim nedeni ile lastik tekerlekli metro önerisi çok mantıklı, bunu kabul ediyorum ama diğeri de lastik tekerlekli olabilir. Ben buna bir engel olduğunu da düşünmüyorum, böylece daha mantıklı bir iş yapılmış olur. Malzeme, işçilik, her bakımdan karlı olur.
İnşaat anlamında 1.8 milyonluk bir kentte gerçekten geleceğe yönelik bir iş yapılıyorsa evet, bencede en azından istasyonlar kapasitesi yüksek inşa edilmeli, ilk etapta 4 lü diziler çalışabilir ama 10 yıl sonra yerimiz dar diye dört dönmektense bu düşünülmeli fakat sürekli dile getirdiğim üzere DPT nin bir takım düzenlemeler yapması lazım gibi.
Metro güzergah önerileriniz için ise bence bu konuda eğer kentli olarak bir öneri ortaya koyuluyor ise bu sistem karmaşalarından kaçınılsın derim. Yani eğim nedeni ile lastik tekerlekli metro önerisi çok mantıklı, bunu kabul ediyorum ama diğeri de lastik tekerlekli olabilir. Ben buna bir engel olduğunu da düşünmüyorum, böylece daha mantıklı bir iş yapılmış olur. Malzeme, işçilik, her bakımdan karlı olur.
İnşaat anlamında 1.8 milyonluk bir kentte gerçekten geleceğe yönelik bir iş yapılıyorsa evet, bencede en azından istasyonlar kapasitesi yüksek inşa edilmeli, ilk etapta 4 lü diziler çalışabilir ama 10 yıl sonra yerimiz dar diye dört dönmektense bu düşünülmeli fakat sürekli dile getirdiğim üzere DPT nin bir takım düzenlemeler yapması lazım gibi.
-
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 02 Ara Pzt, 2013 15:57
merhaba,
dediklerinize sonuna kadar katılıyorum. birörnek sistem ve maliyet-işletme kolaylıkları açısından tüm altyapı ( hatta mümkünse tramvay bile) lastik tekerlekli ve kapasitesi esnek araçlarla teçhiz edilmelidir. Üstelik, hemen yanıbaşında , Sakarya'da EMU ve vagon üreten yılların kuruluşu Tüvasaş vasıtası ile bu araçlar yerli imkanlarla da üretilebilir. ( tüvasaş, aynı zamanda Marmaray araçlarının bir kısmını Eurotem-Hyundai ile ortak üretiyor, ayrıca Bursaray'ın Siemens B80 'lerini de zamanında imal etmiştir, lastik tekerlekli dizileri de üretebilecek birikime sahiptir ).
Gölcük- Feribot arası tamamı duble yol ve genelde 2 X (2 +1 ) şeritlidir, eskisine nazaran daha geniş olmakla beraber karamürsel şehir geçişi ile gölcük kesiminde daralmalar da mevcuttur. Bu yüzden metrobüs sistemi , belki refüjden değil de, emniyet şeridinden devam ederek işletilebilir. Zaten yol üzerinde sayısız trafik ışığı ve hemzemin kavşak olduğundan istanbul metrobüsü gibi tamamen yalıtılmış güzergah olmadan, daha ziyade tercihli otobüs şeridi şeklinde ilerlemelidir.
Uzun vadede köseköy gar - topçular - gebze tren hattı ( köprünün yapılmasını müteakip ) düşünülürse, kocaeli metropolü, türkiye'nin şehir bazında en işlevsel kent içi ulaşımına sahip olacaktır.
dediklerinize sonuna kadar katılıyorum. birörnek sistem ve maliyet-işletme kolaylıkları açısından tüm altyapı ( hatta mümkünse tramvay bile) lastik tekerlekli ve kapasitesi esnek araçlarla teçhiz edilmelidir. Üstelik, hemen yanıbaşında , Sakarya'da EMU ve vagon üreten yılların kuruluşu Tüvasaş vasıtası ile bu araçlar yerli imkanlarla da üretilebilir. ( tüvasaş, aynı zamanda Marmaray araçlarının bir kısmını Eurotem-Hyundai ile ortak üretiyor, ayrıca Bursaray'ın Siemens B80 'lerini de zamanında imal etmiştir, lastik tekerlekli dizileri de üretebilecek birikime sahiptir ).
Gölcük- Feribot arası tamamı duble yol ve genelde 2 X (2 +1 ) şeritlidir, eskisine nazaran daha geniş olmakla beraber karamürsel şehir geçişi ile gölcük kesiminde daralmalar da mevcuttur. Bu yüzden metrobüs sistemi , belki refüjden değil de, emniyet şeridinden devam ederek işletilebilir. Zaten yol üzerinde sayısız trafik ışığı ve hemzemin kavşak olduğundan istanbul metrobüsü gibi tamamen yalıtılmış güzergah olmadan, daha ziyade tercihli otobüs şeridi şeklinde ilerlemelidir.
Uzun vadede köseköy gar - topçular - gebze tren hattı ( köprünün yapılmasını müteakip ) düşünülürse, kocaeli metropolü, türkiye'nin şehir bazında en işlevsel kent içi ulaşımına sahip olacaktır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kocaeli kent içi ne dair aklımda kalan hep kalabalık oldu nedense, özellikle merkezden şu anda ismi bir türlü aklıma gelmeyen tepelere doğru giden bir yol vardı ve minibüsler çalışıyordu (Kanlıca?) bu araçlar ile kent içine gelindiği anda ortalık bir anda karmaşaya dönüyordu, bir de çocukluğumdan aklımda kalan trenlerin geçişi var
Deprem sonrasında ise kent içine hiç gitmek nasip olmadı, Köseköy e gitmişliğim ve Yalova yoluna dönerek hızlıca geçmişliğim var hep. Belki yollarda genişlemeler olmuştur diye ümit ediyorum. Metro tabii ki 2 milyonluk bir kent için gerek ama bir şekilde tramvaylar ile desteklenmeli bence, fakat daha geçenlerde şu outlet bölgesinden geçtim, korkunç bir trafik vardı. Bu bölgelerde çok iyi planlamalar yapılmalı, bir iki yıl çekilecek sıkıntılar sonrasında ortaya iyi bir çözüm çıkabilir. Umarım UDH en azından bir metro hattının inşaatı için destek verir.
Lastik tekerlekli metro ve tramvay konusunda soğuk değilim, metro olarak kendini zaten çok uzun süredir ispat etmiş bir uygulama ama daha geçenlerde değişmiştik galiba, tramvay olarak oturmadı, bir iki kent daha yapmaya başlamış olsa da hala şüpheli yaklaşılan bir iş. Tüvasaş' ın araç üretme kapasitesine yorum yapmak istemem, bu konu çok taraflı çünkü. Bir aracı baştan aşağı yapmak, hele ki yabancısı olduğun bir sistemi yapmak oldukça zor bir iş, bu açıdan Tüvasaş' ın da fantazi aramasına gerek yok bence.

Deprem sonrasında ise kent içine hiç gitmek nasip olmadı, Köseköy e gitmişliğim ve Yalova yoluna dönerek hızlıca geçmişliğim var hep. Belki yollarda genişlemeler olmuştur diye ümit ediyorum. Metro tabii ki 2 milyonluk bir kent için gerek ama bir şekilde tramvaylar ile desteklenmeli bence, fakat daha geçenlerde şu outlet bölgesinden geçtim, korkunç bir trafik vardı. Bu bölgelerde çok iyi planlamalar yapılmalı, bir iki yıl çekilecek sıkıntılar sonrasında ortaya iyi bir çözüm çıkabilir. Umarım UDH en azından bir metro hattının inşaatı için destek verir.
Lastik tekerlekli metro ve tramvay konusunda soğuk değilim, metro olarak kendini zaten çok uzun süredir ispat etmiş bir uygulama ama daha geçenlerde değişmiştik galiba, tramvay olarak oturmadı, bir iki kent daha yapmaya başlamış olsa da hala şüpheli yaklaşılan bir iş. Tüvasaş' ın araç üretme kapasitesine yorum yapmak istemem, bu konu çok taraflı çünkü. Bir aracı baştan aşağı yapmak, hele ki yabancısı olduğun bir sistemi yapmak oldukça zor bir iş, bu açıdan Tüvasaş' ın da fantazi aramasına gerek yok bence.