Deneme seferlerinin tamamında yaşanan en büyük sorun halkın hattın içine iyice yerleşmiş olması, tramvay dibine gelene kadar yoldan çekilmiyorlar bu da işletme hızını etkiliyor, İETT ısrarlar bu hattın tek yön yolculuk süresinin 20 dakika olduğunu söylüyor ama bu imkansız hat 12 km ve ortalama hızınız 50km/h dahi değil, tünel içlerinde yapımdan kaynaklanan tehlikeli kurplar var ve hız düşürmek zorundasınız, yine aynı şekilde yüzeyde yola aniden atlayan yayalar ve Cebeci de ki hemzemin geçiş nedeni ile tek yönde 40 dakikalık bir süre söz konusuki, güvenliği riske ederek hız arttırımı yapsanız dahi 25 dakikayı yakalamak zor görünüyor, sanırım İETT burada kıyaslamayı hafif metro tabirinden yola çıkarak Aksaray-Havalimanı ile yapıyor ama burası bir tramvay hattı herşeyi ile sinyalizasyonu olsa dahi bir tramvay hattıdır, Havalimanı hattında araçların 70 km yi gördüğü noktalar vardır ve istasyonlar harici hiçbir yerde durma yapmaz, yine aynı şekilde sistem hıza uygundur 20km lik Havalimanı 32 dakika olduğuna göre 12km lik bu hatta 25 dakika sürer gibi bir hesap kağıt üzerinde doğru olsada işletmede çok zor görünmektedir.Sultançiftliği-Edirnekapı hattı 17 Eylül 2007 itibari ile yolculu işletmeye alınmıştır. İlk etapta 2' li 5 dizi ile işletme yapılan hatta sefer süresi 80 dakikayı bulmakta, 15 Ekim' e kadar ücretsiz yolcu taşıyacak hatta Bağcılar hattından 2 dizi ilave yapılması durumunda şu anda 20 ile 25 dakika frekansında yapılan işletmenin 15 dakikanın altına düşürülmesi planlanmaktadır.
Günlük 250.000 yolcu kapasitesi öngörülen hattın kaba inşaat işleri tamamlanmış olup istasyonların turnike, turnike üzeri kapama, yönlendirme işaretleri, yürüyen merdiven ve asansör gibi işlemlerine devam edilmektedir.
ist-T.03:04 » Edirnekapı-Sultançiftliği Deneme Seferleri
- Mahmut Pasa
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47
ist-T.03:04 » Edirnekapı-Sultançiftliği Denem
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Deneme Seferlerinde Sefer Sıklığı 15 Dk.
Edirnekapı-Sultançiftliği tramvay hattında yolculu deneme seferleri devam ediyor, 15 Ekim' e kadar ücretsiz olarak yapılacak seferlerde araçlar Mescid-i Selam ve Şehitlik istasyonları arasında hizmet veriyorlar, Şehitlik istasyonunda aktarma imkanı verecek bir otobüs durağı yapısı bulunmaması nedeni ile otobüslere aktarma yapacak yolcuların Demirkapı istasyonunda inerek İETT nin bu hatta besleme amacı ile koyduğu otobüsleri kullanmaları gerekiyor.
Başlangıçta 25 dakikada bir gelen araçlar, 20 dakika ara ile çalıştırılıyorlar, pik saatte 15 dakika aralık ile çalıştırılacağı gelen bilgiler arasında, hattın ihtiyacı olan araçların temini ile birlikte 5 dakika frekansını yakalamak ise uzun zaman alacak gibi görünüyor, daha önce yapılan açılış töreninde ve tabelalarda 20 dakikada hattın geçileceğini söyleyen İETT' nin görüşünün aksine tek yönde yolculuk 40 dakika sürmekte, tabi bunda özellikle Metris-Mescidi Selam arası hattın yaya trafiğine açık olması, istasyon giriş ve çıkış noktalarında bulunan kör noktaların araçların hızlı giriş çıkışını engellemesi, tünel içlerinde ise bazı noktalardaki kurp çaplarının işletme hızını düşürmesi gibi etkiler var, ama şahsi görüşüm her halükarda bu hattın 30 dakikadan önce geçilebileceğine ihtimal vermiyorum, zaten bunun üzerinde bir süreyi sağlamak amacı ile yapılacak daha hızlı bir işletmeninde güvenli olacağını düşünmüyorum.
Başlangıçta 25 dakikada bir gelen araçlar, 20 dakika ara ile çalıştırılıyorlar, pik saatte 15 dakika aralık ile çalıştırılacağı gelen bilgiler arasında, hattın ihtiyacı olan araçların temini ile birlikte 5 dakika frekansını yakalamak ise uzun zaman alacak gibi görünüyor, daha önce yapılan açılış töreninde ve tabelalarda 20 dakikada hattın geçileceğini söyleyen İETT' nin görüşünün aksine tek yönde yolculuk 40 dakika sürmekte, tabi bunda özellikle Metris-Mescidi Selam arası hattın yaya trafiğine açık olması, istasyon giriş ve çıkış noktalarında bulunan kör noktaların araçların hızlı giriş çıkışını engellemesi, tünel içlerinde ise bazı noktalardaki kurp çaplarının işletme hızını düşürmesi gibi etkiler var, ama şahsi görüşüm her halükarda bu hattın 30 dakikadan önce geçilebileceğine ihtimal vermiyorum, zaten bunun üzerinde bir süreyi sağlamak amacı ile yapılacak daha hızlı bir işletmeninde güvenli olacağını düşünmüyorum.
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- AyLiN
- Aylık Paso
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50
Benim asıl merak ettiğim bu hattın güvenliğini nasıl sağlayacaklar? 2 Yıl boyunca Sultançiftliğinde çalıştım ve Bağcılar-Çiftlik güzergahında giden minibüsleri kullandım. Bu minibüsler çok tehlikeli tacizcisi hırsızı gaspcısı hepsi bu minibüslerde dolaşıyor, şimdi aynı kişiler tramvaylarda gezecek. Güvenlik kamera sistemi bu hat için kesinlikle gerekli ama sefer saatlerinde sürekli izleme şartı ile tabikiki. O çevrede oturan çok tanıdıklarım var ve hepsi çok sevindik seferlerin başlamasına diyor. Lakin onlarda biraz endişeli hırsızlık konularında. Minibüsde hırsızı atmak kolay oluyor araba duruyor diyorlar Tramvayda öyle bir durum olduğu taktirde makinist zırt pırt durarak hırsızları atamaz o zaman ne olacak diyorlar? Bencede ne olacak? Adam bıçak çekti diyelim durağa gelene kadar herşeyi yapmasına izinmi verecekler?.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Güvenlik ve minibüslerin kaldırılmas
Araç içlerine kamera sistemi yapılacağını sanmıyorum, bu konuda daha öncede öneriler gelmişti, ayrıca araç içi kameraların bir merkezden izlenmesinin olacağına hiç ihtimal vermiyorum desem diğer yandan biz izleme yöntemi olmalı öncelikle şu anda hattın güvenli olmadığına katılırım çünkü ne istasyonlarda kamera var ne de yeterli güvenlik görevlisi ama hat zaten bir tramvay hattı ve her durağa bir kamera koymak çokta doğru da olmayabilir, hat tam anlamı ile çalışmaya başladığında her durakta iki güvenlik görevlisi olacak ayrıca devriye ekibi görev yapacak, fakat özellikle bu hat için bunların dışında sivil güvenlik görevlisi bulundurulması gerektiğine ve araç içinde devriye atmalarının doğru olacağına inanıyorum en azından bölgeden bu bahsettiğiniz tipte ki insanlar kaybolana kadar, ilk başta çok polisiye görülen bu tedbirler yapılacak bir iki yerinde ve sert müdahale ile zaten şehir efsanesi gibi yayılacaktır "Abi duydunmu tramvayda sivil güvenlik dün 3 cepçi yakalamış kafalarını kırmış aman uzak duralım" gibi bence bu gerekli tabii ki durduk yerde anlamadan dinlemeden ve suçsuz insanlara zarar verilmeden gerçekten suçlu bir kişi yakalandığında bence tabiri caiz ise "derdest" edilmeli biraz da patak olabilir :DDDDDD hehehehe yok canım bu iş kolluk kuvvetlerinin bile yapması yasak olan bir şey tabii ki önermiyoruz "bunları evinizde denemeyin"
Burada şu anda görünen bir problem 2'li dizi çalıştırıldığında araçların peronların ortasına yakın bir noktada durarak yolcu almasıdır, tabii peronu uzun gören yolcular peronun baş noktalarında araç bekliyorlar, şu anda güvenlik görevlileri yolcuları araç gelmeye yakın uyarıyorlar ortaya doğru gitmeleri için, araçların ne kadarı yıl bu şekilde çalışacağını bilirsek aslında karşı duvarlarda "Kısa Araç" uyarısı asılabilir, yolcu bilgilendirme içerisinde böyle bir tabelanın gerekliliği işletmenin tam tarifeye geçmesi ile ortaya çıkacaktır herhalde.
Minibüsçülere gelince hattın kontrolör ve mütahhit firmasındaki elemanlarından duyduğum kadarı ile minibüsler tamamen kaldırılmayacak en azından ilk etapta Metristen sonra Cebeci tarafındaki bir alt caddeyi kullanacaklar, Bayrampaşa dan kalkan Terkos Habibler mavi otobüslerinin ise yine çevre yolundan İSTOÇ üzerindeki askeri arazi yolundan MEscid-i Selam a ulaşacakları böylece ekspres hat gibi çalıştırılacaklarıda düşünceler ya da projeler arasında, umarım herikiside yapılır ama bunun kısa vadede olacağını düşünmüyorum bu bölgeden hem minibüs hemde bu mavi otobüsleri aynı anda kaldırmak günlük yaklaşık 250.000 kişiyi tramvay ile taşımak demektir, bunun içinde konforlu bir yolculuk sağlamak istiyor isek 2' li set halinde 20 diziye yani 40 araca ihtiyaç var, hat şu anda 12,4 km ve yolculuk tam tur 80 dakika, 5 dakika da bir servis için 16 diziye ihtiyaç var, burada iki çözüm olabilir ya 2'li 20 diziyi 4 dakika da bir çalıştıracaksınız ya da bir manevra alanına sahip olacaksınız ki, pik saatte 3' lü 14 diziyi 6 dakika da bir çalıştırarak yolcu yoğunluğunu normal seviyede tutacaksınız, pik saat bitiminde dizileri 2'li ye çevirip öyle çalıştıracaksınız, tabii bunun için bir park sahası ve manevra (armut) alanınız olması lazım şu anda olmadığına göre biz yine 2' li 20 dizi ile işletmenin yeterli olacağını düşünüyorum, tek sorun raylı sistemler konfor sağladığı sürece artan yolcu potansiyeline sahiptir yani araç takviyesi gerektirir, bu bölgedeki kalabalık nüfus ve bu nüfusun trafikteki hareket tarzı göz önüne alındığında tramvayın yoğun kullanım alacağı açıktır.Hala bu metronun açılışını içine sindiremeyen minübüs söförleri var bir an evvel bu minübüscüler için yeni hatların çıkarılarak bu kişilerin Metro hattından uzaklaştırılması gerektigini düşünüyorum.
Burada şu anda görünen bir problem 2'li dizi çalıştırıldığında araçların peronların ortasına yakın bir noktada durarak yolcu almasıdır, tabii peronu uzun gören yolcular peronun baş noktalarında araç bekliyorlar, şu anda güvenlik görevlileri yolcuları araç gelmeye yakın uyarıyorlar ortaya doğru gitmeleri için, araçların ne kadarı yıl bu şekilde çalışacağını bilirsek aslında karşı duvarlarda "Kısa Araç" uyarısı asılabilir, yolcu bilgilendirme içerisinde böyle bir tabelanın gerekliliği işletmenin tam tarifeye geçmesi ile ortaya çıkacaktır herhalde.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sanırım bu konuda yolculardan şikayetler gelmeye başladı, geçen hafta gözlemlediğim durumda güvenlik görevlileri yolcuları yönlendirmeye çalışıyorlardı ama sanırım etkili olamadılar, burada yere boya yapmanın doğru bir çözüm olacağını düşünmüyorum çünkü bir yandan görüntü kirliliği ve çirkinlikleri yok edelim derken diğer yandan böyle abes işler yapmak ne kadar doğru olur acaba, pratik çözüm olarak boyamak bana pek doğru gelmiyor, her iki yönde "Kısa Araç" tabelası bence olmalıydı, çünkü araçların ne kadar süre ile 2' li çalışacağı da belli değil.Burada şu anda görünen bir problem 2'li dizi çalıştırıldığında araçların peronların ortasına yakın bir noktada durarak yolcu almasıdır, tabii peronu uzun gören yolcular peronun baş noktalarında araç bekliyorlar, şu anda güvenlik görevlileri yolcuları araç gelmeye yakın uyarıyorlar ortaya doğru gitmeleri için, araçların ne kadarı yıl bu şekilde çalışacağını bilirsek aslında karşı duvarlarda "Kısa Araç" uyarısı asılabilir, yolcu bilgilendirme içerisinde böyle bir tabelanın gerekliliği işletmenin tam tarifeye geçmesi ile ortaya çıkacaktır herhalde.
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İBB ve İETT ye göre bu hat Metro, tabii onların bu konudaki görüşü hattın saatlik ve günlük yolcu kapasitesinden kaynaklanıyor, ama bence bu tek başına kriter olmamalıdır, hat şu anki hali ile 12,4 km ve yaklaşık 5,5 km si yer altında, ve ortalama işletme hızı 30km/s civarında, ortalama hızı bir kenara bırakalım hattın genelinde 50km nin yakalandığı noktalar çok az, tünel içlerinde dahi güvenli bir şekilde bu hıza ulaşılabileceğini sanmıyorum, bir diğer durum yer üstü bölümlerin çoğu hemzemin, yayaların istasyona erişimi düzensiz ve kontrolsüz, ve yine bir iki noktada kontrolsüz hemzemin geçit ile karayolu trafiği tarafından kesiliyor, ben buradaki metro tabirinin siyasi bir karar olduğunu düşünüyorum, deme ile metro olmuyor hattın sinyalizasyonu da yapılacak ama zaten modern bir tramvay sisteminde de sinyalizasyon ve tren izleme sistemleri olmak zorunda bu metroya has bir özellik değil ki! Halihazırda Ulaşım A.Ş. sistemi tramvay olarak tanımlıyor ileride metro denir mi bilemiyorum, bu hali ile Avrupa da bazı ülkelerde uygulaması yapılmış olan Pre-metro sistemini andırsada metroya çevrilebilmesi için de yüklü bir yatırım gerektiriyor ve bence gereksiz, yine ileriye dönük olarak burada tramvay hattı olarak çalıştırılması halinde düşük tabanlı araçlar alınması düşünülüyor ise bu seferde yer altı istasyonlarında inşaat problemleri yaşanması olası görünüyor, ama eğer böyle bir durum olacak ise o zaman 40 metrelik modüler tramvay araçları alınabilir bu durumda 90 metre olan peron boyuna uygun ikili tramvay seti çalıştırılmış olur, bu hali ile ise verimli bir kullanım için eğer ABB-SGP ya da KTA lar çalıştırılacak ise 3' lü dizi olması gerekiyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Katener Teli Koptu
Her ne kadar yolculu sefer yapıyor olsa da bence hala test seferinde olan Edirnekapı-Sultançiftliği hattında bu gün katener telinin kopması sonucunda seferler durdu. Hatta ve araçta meydana gelen maddi hasar dışında can kaybı ya da yaralanma olmayan olayda onarım çalışmalarının devam ettiği bildirildi. Açıldığı günden beri güvenlik ile ilgili sorunları olduğu söylenen hatta yaşanan bu olayın son olması dileği ile alıntıyı veriyorum.
Kaynak : İstanbul Ulaşım A.Ş.Edirnekapı-Sultançiftliği tramvay hattındaki 50.Yıl-Baştabya istasyonu Şehitlik yönünde bulunan katener telinin koparak tramvay aracının pantografının kopmasına sebep olması sonucu tüm hatta seferler durdurulmuştur.
Herhangi bir can kaybı ya da yaralanmanın yaşanmadığı olay sonrasında teknik ekipler bakım onarım çalışmalarına başlamışlardır. Halen devam eden çalışmaların sona ermesi ile birlikte hatta normal seferlere başlanılacaktır.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12