sam-T.03:01 » Samsun Raylı Sistemi "SamRay" İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Oca Sal, 2012 12:35

http://networkedblogs.com/sMTce

Samsun Belediye Başkanı Sn. Yılmaz, hattın havalimanı uzatmasından sonra Taflan bölgesine kadarda uzatılacağı müjdesini vermiş.
Raylı sistem hattının uzatılmasına dönük taleplerin olduğunu ve bu talepleri değerlendirdiklerini belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, “Raylı sistem 2011′in başlarında başladı, 1 yıllık bir süre içerisinde günlük 50 bin civarında yolcu taşıma kapasitesine ulaştı. Hizmetin uzatılmasına dönük talepler var. 16.5 kilometrelik mevcut hattın dışında doğuda havaalanına kadar, batıda da Taflan’a kadar yeni güzergahı çalıştık ve çevre düzeni planını meclisimize getireceğiz. İlk etapta tren garından itibarin Belediyeevleri’ne kadar olan kısmı 2012 içinde projelendirip, 2013 içerisinde de inşaatını gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Kas Çrş, 2012 20:46

Geçenlerde Samray tramvay hattının kurt uzaması için belediyenin verdiği sözlerin boş olduğunu iddia eden bir yazı vardı, onu alıntıladım mı hatırlamıyorum ama belediyenin bunu sadece oy talebi amacı ile kullandığı gerçekçiliği olmadığı falan gibi bir şeyler söylüyordu. Şimdi baktım evet bahsetmişim işletmedeki hattın başlığında Her ne ise, bu iddiaların hemen ardından bugün haberlerde belediyenin hattı bir tarafta Taflan diğer tarafta Çarşamba havalimanına uzatmak için çalışmaları sürdürdüğünü okudum. Biraz bana bilinen en basit basın ve halkla ilişkiler taktiği gibi geldi, bir konuda negatif bir haber yapıldığı anda aksi yönde ve mümkün ise beyanat ile destekli tam tersi bir haber yaptırtmak, eh böyle olunca insan düşünüyor acaba? O mu bu mu? :)
Hattın Gar’dan Çarşamba Havalimanına (21 km) ve 19 Mayıs Üniversitesi’nden de Taflan’a (10.5 km) kadar uzatılması ile ilgili fizibilite çalışmalarının tamamlanma aşamasında olduğunu belirten yetkililer, çalışmaların tamamlanmasından sonra hazırlanacak olan fizibilite raporunun onay için Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne gönderileceğini kaydettiler.
Haber Kaynağı

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 17 Oca Prş, 2013 09:07

Samsun için alınacak 5 yeni Çin malı araç ile ilgili haberler.
Tramvay araçları yine Ansaldo Breda lisansı ile Çin CNR firmasından temin ediliyor.

CHINA: CNR Dalian has signed a 10-year agreement to manufacture low-floor trams from AnsaldoBreda's Sirio family under licence. CNR estimates that up to 54 tram lines could be built in China over coming years, requiring up to 1200 vehicles.

The partners envisage the production of up to 600 Sirio trams, which would make the deal signed on October 17 worth €200m to AnsaldoBreda. The first 10 trams would be produced at AnsaldoBreda's Pistoia plant in Italy, and the company would provide technology transfer and training for CNR Dalian employees.

'This partnership represents a further opportunity to open up to new markets with great potential for development', said AnsaldoBreda CEO Maurizio Manfellotto.

In July AnsaldoBreda's sister Finmeccanica company Ansaldo STS signed an agreement for its Tramwave catenary-free technology to be sold in the Chinese market.
08 January 2013

TURKEY: Samsun Metropolitan Municipality has awarded CNR Tangshan Railway Vehicles a contract to supply five 100% low-floor trams to increase passenger capacity on the city's light rail network.

The €7·5m contract signed on December 17 requires the first tram to be delivered by December 2013 and the last by February 2014. The Chinese firm will provide spares, technical support and a 24-month warranty.

The four-section standard gauge trams will have aluminium bodies and a floor height of 350 mm. Top speed will be 70 km/h, and they will be equipped for regenerative braking.

At 42 m the trams will be longer than the 16, 32 m long AnsaldoBreda Sirio trams delivered for the opening of the 17 km tramway in October 2010. This will give a 25% increase in capacity per tram, relieving crowding which has been experienced as ridership has grown from 13 million passengers in 2011 to 17 million in 2012. Further growth is expected when planned extensions to the line are opened.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Oca Prş, 2013 15:31

Sirio'nun lisansını aldılarsa ve aynı aracı üreteceklerse iyi, karoser tasarımı farklı olsa da teknik altyapı aynı olursa en azından tamir bakım ve yedek parça anlamında sıkıntı yaşamayacak bir iş yapmış olurlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Cum, 2013 18:08

Şimdi ben yazılanı tam anlayamadım galiba ama tramvay hattının uzatılacağından, bunun için tramvay altyapısının inşa edileceğinden ama üzerinde bir süre troleybüs çalıştırılacağından bahsediyor, yanılıyormuyum?
Samsun hafif raylı sistem hattının uzatılacağını ifade eden Yurt, "Samsun hafif raylı sistem hattının doğu tarafında havaalanına, batı tarafında ise Taflan'a kadar uzatılması ile ilgili Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 10 Ekim 2011 tarihli toplantısının 17. birleşiminde karar alınmıştır. Bu bağlamda ilk olarak Gar'dan Tekkeköy'e kadarki bölümde raylı sistem altyapısı yapılarak yol tercihli yol haline getirilecek belli bir süre anılan güzergahta trolley bus çalıştırılacaktır. Trolley bus araçları 24 metre boyunca 220 yolcu taşıma kapasitesinde olacaktır.
http://www.haberler.com/rayli-sistem-gu ... 01-haberi/

bu arada aynı linkte Çin den satın alınan araçlarında 6 ay içinde teslimatının başlayacağı dile getirilmiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Çrş, 2013 12:39

Samsun ne yapacağını bilemiyor galiba, önce tramvay uzatılacak denildi, sonra troleybüs oldu şimdi ise tramvay güzergahını açacağız ama metrobüs sistemi olarak, ileride talep arttığında tramvaya çevirmesi kolay olsun diye görüşü var. Ama bu görüşün içerisinde bile tramvayı yolcu yok diye uzatmadık ama şimdi orası kalabalık oldu ama yine de fizibil değil ifadesi acaba benim mi kafam çok karışık yoksa haberin mi sorusunu sorduruyor.

Başlığı tramvay hattı uzatılır diye açık bırakmıştık ama kilitleme vakti gelmiş galiba :) olmazsa haber olarak ya da hayata geçerse Samsun metrobüs projesi falan diye yeni mesajları gireriz.
Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, Gar ile Tekkeköy arasına Metrobüs yapmayı planladıklarını ve bunu 2014 yılının sonuna kadar hizmete geçirmeyi planladıklarını söyledi.

Raylı sistem güzergahının Gar kavşağından Tekkeköy’e, sonrasında da havaalanına kadar uzatılmasının planları içerisinde olduğunu ancak yapılan etütlerde bu planlarını mali olarak şu an fizıbıl olmadığı için ertelediklerini dile getiren Yılmaz, “Ancak 35 bin kişilik stadyum inşaatının hızlanması, 7 bin 500 kişilik spor salonunun bitmesi, Fuar ve Kongre Merkezi’nin bitmek üzere olması ve hemen karşılarında önemli bir otel inşaatının devam etmesi bu bölgeyi önemli bir merkez haline getirdi. Bizim de ne yapıp edip Gar kavşağına kadar gelen treni bu Tekkeköy kavşağına kadar uzatma mecburiyetimiz doğdu. Ancak şu an için tren yolu yatırımının yolcu sayısı açısından fizibıl olmaması nedeniyle ilk etapta bu tren yolu güzergahını tercihli bir yol haline getirerek bu tercihli yolda İstanbul’daki metrobüs sistemi gibi karşılıklı seferler yapacak olan metrobüslerle bu ulaşım sorunun çözeriz diye düşündük. Bu tercihli yolu da 2014 yılının sonuna kadar rahatlıkla yaparız diye düşünüyorum. İleride bu güzergahtaki yolcu talebi fizibıl hale geldiğinde de yani metrobüsler yetersiz kaldığında da trene dönüştürürüz diye düşünüyoruz” şeklinde konuştu.
http://www.rayhaber.com/2013/samsuna-metrobus-geliyor/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Cmt, 2013 13:14

Bu konuda çalışmalar hızlanmış ama haber hala karışık Tekkeköy bölgesine raylı sistem çalışmalarına başlanacak deniliyor ama detayda hala ilk etapta metrobüs olarak mı çalıştırılsın, troleybüs mü olsun bilinmezlik var gibi görünüyor, bakalım ne çıkacak.

http://www.haberler.com/samsun-a-once-m ... 34-haberi/
Ulaşım ve alt yapı projeleri hakkında bilgiler veren Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Yurt, "Daha önceki raylı sistem projesinin doğuda Tekkeköy'e, batı da Taflan'a kadar uzatılmasına ilişkin 10 Ekim 2011 tarihinde meclis kararını almıştık. Önümüzdeki aydan itibaren Gar Müdürlüğü ile Tekkeköy arasındaki raylı sistem güzergahı yapımına başlayacağız" dedi.

Proje tutarının 50 milyon TL olduğunu belirten Yurt, "Gar Müdürlüğü ile Tekkeköy kavşağı arasında 12 kilometre uzunluğunda ve hafif raylı sistem alt yapısına uygun tercihli bir yol inşa edilerek, ilk etapta 10 adet troleybüs veya metrobüs ile taşıma hizmeti verilmesi planlanmaktadır. Şu andaki yolcu kapasitesi ve potansiyeli bizim buradaki raylı sistem yapmamız ekonomik çıkmıyor. Bu nedenle biz buraya metrobüslerle ya da troleybüs dediğimiz elektrikli araçlarla ilk etapta burada çalıştıracağız. Daha sonra yolcu potansiyeli ve kapasitesi 15 - 20 yıl sonra fizibıl olduğunda bu yola hemen raylar ve katener sistemi döşenmek suretiyle raylı sistem hattına uygun hale getirilecek.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 28 Kas Prş, 2013 17:20

Yeni gelen araçlar bunlardan olacakmış
Resim
(wowturkey-emreycxfd)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Prş, 2013 17:29

Anatolian yazdı:Yeni gelen araçlar bunlardan olacakmış
Resim
?? İlave araç alımı gibi bir şey vardı galiba, onunla mı ilgili bu görsel? Yoksa uzatma kesimi ile mi? O uzatma işi Troleybüs ya da metrobüs sistemi, neyse kaynaktan dolayı pek bir şey yazmak istemiyorum da.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 28 Kas Prş, 2013 17:41

Sadece 5 tane alınmış CNR firmasından...Sanırım mevcut hatla ilgili

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Prş, 2013 17:53

Anatolian yazdı:Sadece 5 tane alınmış CNR firmasından...Sanırım mevcut hatla ilgili
Tamam böyle bir alım konusu vardı, geriye sayfalara bakmadım. İyi hayırlı olsun, Ansaldo lardan memnun kalmadılar galiba. Gerçi birazda bizdeki ihale kanunu bu işlere sebep oluyor, millet parası kadar araç almak için bir ihale yapıyor, sonra yeniden araç lazım olunca yeni ihale, o zamanda çinli geliyor kırıyor fiyatı alıyor işi, kimse yedek parça ve ustalıktan ortaya çıkan zararı düşünmüyor gibi. Opsiyonlu satın alma diye bir şey var bizdeki ihalelerde neden bu olmuyor anlamıyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Kas Prş, 2013 18:09

Hmm … bu ama tramvay mı, tramtreni mi? Bence tramtren? SBB İsviçre Demiryolları, onlar tramvay işletmiyor ki. Yoksa gözümden kaçan bir şey mi var?

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön