gan-T.03:01 » Gaziantep Raylı Sistemi İnşaat Süreci
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Vardır vardır, sana yok gibi gelmiş, iki raya bakıp kalkıp ikide bir de izolasyon diyorsun, ne ayaksın? izolasyon malzemesi satan firman mı var, sana ne :D:D
Diğer taraftan şu canım caddeye bir bakın, gerçekten tramvay yapılabilecek ideal bir caddeye sahipmişler ve bunu değerlendirmiş olmaları gerçekten hoşuma gitti. Pek çok kentimizde cadde dediğimiz yerlerde 2+2 yol bulmak bile zor oluyor, bakayım bunun güzergahını harita üstünde falan bulmaya çalışacağım.
Diğer taraftan şu canım caddeye bir bakın, gerçekten tramvay yapılabilecek ideal bir caddeye sahipmişler ve bunu değerlendirmiş olmaları gerçekten hoşuma gitti. Pek çok kentimizde cadde dediğimiz yerlerde 2+2 yol bulmak bile zor oluyor, bakayım bunun güzergahını harita üstünde falan bulmaya çalışacağım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İzolasyonu olmayan raylardan geçen araçlar etraftaki binalara bayağı sarsıntı gönderirler, demedi demeyin. Bizdeki inşaat medeniyetini göz önünde tutarsak, öyle oya oya bir gün bir yer çökerse, bak nasıl bakarlar.
Tekerlekler biliyorsun, o araçlar burada genelde Stadtbahn veya Stadtbahn/U-Bahn olarak işler, yani buranın teknik anlayışından tramvay Straßenbahn değiller, tekerlekleri de ona göre olabilir. Burada bu araçlar normal demiryollarında trenlerle beraber S-Bahn olarak da işleyebilmek zorundalar (Stadtbahn Karlsruhe misal).
Tekerlekler biliyorsun, o araçlar burada genelde Stadtbahn veya Stadtbahn/U-Bahn olarak işler, yani buranın teknik anlayışından tramvay Straßenbahn değiller, tekerlekleri de ona göre olabilir. Burada bu araçlar normal demiryollarında trenlerle beraber S-Bahn olarak da işleyebilmek zorundalar (Stadtbahn Karlsruhe misal).
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O kesinlikle aklıma geldi, zaten o aklıma geldiği içinde sonradan mesajıma o tekerlek farkı olayını yazdım. Bu tip rayda işleyen tekerlekler Ri60 raylarda işlemiyor, o zaman bu araçların tekerleklerinin tornalanması gerekecekti, bunun içinde özel bir donanım lazım, şimdi göbekten atmayayım ama sadece bir hatta sahip bir kentin gidipte yer altı tekerlek tornasına bilmem kaç yüz bin euro verip vermeyeceğinden şüpheliyim dolayısı ile hem süreklilik sağlamak, hemde bakım onarım ve kurulum maliyetini düşürmek için ve belki bir ihtimal de hattın hemzemin olmasını önlemek için (en azından bu kesimde) tekerlek yapısına uygun olan bu raylar ile çalışmış olabilirler.alabay yazdı:Tekerlekler biliyorsun, o araçlar burada genelde Stadtbahn veya Stadtbahn/U-Bahn olarak işler, yani buranın teknik anlayışından tramvay Straßenbahn değiller, tekerlekleri de ona göre olabilir. Burada bu araçlar normal demiryollarında trenlerle beraber S-Bahn olarak da işleyebilmek zorundalar (Stadtbahn Karlsruhe misal).
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gerçi şimdi kontrol ettim, sanırım bir hatamız var. Hattın bir kesiminde yani hemzemin olmayan kesimlerinde normal mantar ray kullanılmış ama hemzemin geçiş bölgelerinde ya da hemzemin ilerlediği yerlerde, depo sahası ve atölye sahasında oluklu ray kullanılmış, o zaman araç tekerlekleri ile ilgili düşüncemizde hata olabilir.
Ahanda oluklu ray:
Ahanda oluklu ray:
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.gaziantep.bel.tr/haber-karat ... _1312.html
Karataş bölgesine uzatma çalışmalarında sona gelindi. 12 Nisan tarihinde hat üzerinde araç deneme seferleri yapılmaya başlanmış. 300.000 gibi büyük bir nüfusa sahip bir ilçeye raylı sistemin gelmiş olması tabii ki güzel, umarım Gaziantep belediyesi sistemi geliştirerek kalıcı hale getirebilir, daha önceki resimlerde kentin tramvay işletmeye müsait geniş caddeleri olduğunu görmüştük, tabii 2 tane resim üzerinden yorumlamak çok yanlış olabilir ama genelde bu bölgedeki kentler şehirleşme anlamında meşhur 3 büyük şehrimizin yaptığı hataları yapmadan ilerliyorlar gibi.
Karataş bölgesine uzatma çalışmalarında sona gelindi. 12 Nisan tarihinde hat üzerinde araç deneme seferleri yapılmaya başlanmış. 300.000 gibi büyük bir nüfusa sahip bir ilçeye raylı sistemin gelmiş olması tabii ki güzel, umarım Gaziantep belediyesi sistemi geliştirerek kalıcı hale getirebilir, daha önceki resimlerde kentin tramvay işletmeye müsait geniş caddeleri olduğunu görmüştük, tabii 2 tane resim üzerinden yorumlamak çok yanlış olabilir ama genelde bu bölgedeki kentler şehirleşme anlamında meşhur 3 büyük şehrimizin yaptığı hataları yapmadan ilerliyorlar gibi.
Fen İşleri Daire Başkanı Hasan Hüseyin Sülü, “19.04.2011 tarihinde ihaleleri yapılan Raylı Sistem 2.Etap (Karataş Bölgesi) Ray Döşeme, İnşaat Yapım İşi ve Raylı Sistem 2.Etap (Karataş Bölgesi) Elektrifikasyon işleri çalışmalarına 24 Mayıs 2011 tarihi itibarı ile başlayarak, projenin 01.06.2011 tarihinde temelini attık. 360 gün içerisinde faaliyete geçirmeyi planladığımız Raylı Sistem 2.Etap (Karataş Bölgesi) Projesi ile çevresiyle birlikte 300 Bin’e yaklaşan nüfuslu Karataş bölgesindeki halkın, daha hızlı ve konforlu bir şekilde şehir merkezine taşınmasını hedeflenmekteyiz” dedi.
‘Fen İşleri Daire Başkanlığı ekipleri tarafından güzergâhtaki tüm yatay ve düşey kotların düzenlenerek, asfaltların yenilendiğini’ belirten Hasan Hüseyin Sülü, “ Çalışmalarımızın tüm hızıyla devam ediyor. 2. Etap Raylı Sistem deneme sürüşlerinin ilkini bugün gerçekleştirdik. Deneme sürüşlerimize bir süre devam edip eksiklerimizi tamamlayacağız. Karataş 2. Etap Raylı Sistem hattımız yolcu taşımaya başlaması ile birlikte Depo Sahası dahil toplam 15 Km olan Raylı Sistem Hattı kentimizde 21 Km’ye ulaşmış olacaktır” dedi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bunlar revize edilmiş eski araçlar, değil mi? Bu şimdi Köln ve Bonnda da başlıyor, onlar da revize peşinde. Bu araçlar kadar sağlam araç yok diye, kendi eski hurdalarına sarılıyorlar. Esinlenmiş olmasınlar?
Esat, söylediğimin kaynağı usenet grubu, o yüzden postalayamıyorum, sana göndermiştim galiba. Yoksa, haber ver, bakar, sana gönderirim. Belki bir yerde www haberi de bulunur.
Esat, söylediğimin kaynağı usenet grubu, o yüzden postalayamıyorum, sana göndermiştim galiba. Yoksa, haber ver, bakar, sana gönderirim. Belki bir yerde www haberi de bulunur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gaziantep'in yaptığı başlı başına bir yenileme idi zaten, yani İstanbul'daki gibi eski kaporta ile de devam etmediler. Dolayısı ile bence başarılı bir iş yaptılar bu yüzden Alamanlarında böyle bir şeye sarılması gayet normal. Ekonomik ömrünü normalde çoktan tamamlamış olarak görülselerde yapılan bu tadilat ile en az 10 yıllık bir ömür daha kazanmış olurlar bana göre.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38