gan-T.03:01 » Gaziantep Raylı Sistemi İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Kas Prş, 2013 18:44

Bir gün otobüslerimizi de katabilsek, güzel olur. Ama bizde hat güvencesi yok, bi geldi bi cittu.

Şimdi tramvay haritasına baktım, çoook hafif ağımsı bir meyili var sanki. Ama anlamadığım bir şey var … kaç hat işliyor? Yani, nasıl işliyor? Spitzkehre dediğimiz pik dönüş yapılmıyorsa, bu işletme en az iki hat ihtiva etmek zorunda. Yani hangi hatlar nereden nereye?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Prş, 2013 18:48

alabay yazdı:kaç hat işliyor? Yani, nasıl işliyor? Spitzkehre dediğimiz pik dönüş yapılmıyorsa, bu işletme en az iki hat ihtiva etmek zorunda. Yani hangi hatlar nereden nereye?
Hatlara tıklayınca bilgi açılmıyor mu? 2 ayrı işletme var diye biliyorum, bu yapılan etap ile birlikte 3 ayrı işletme olacak ki istenilse daha fazla da olabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Kas Prş, 2013 19:00

Ahh, hatta tıklamayı akıl edemedim yahu, ben hep duraklara tıklıyorum. Aslinda duraklarda, ona göre ya T1 veya 1 ve T2 veya 2 yazmalı. Ve uçlarda. Yani Gar–Burç ve Gar–Karataş varmış demek. Ve iki hat Gar–Üniversite arasında paralel işliyorlar, öyle mi? O zaman Burç T1 ve Karataş T2 olmalı kanımca. İhale diye gösterilen uzatma olduktan sonra da aslında iki hat kalabilir … biri Gar–Burç, ötekisi de şu kuzeydeki şey (ismi şimdi hangisi?)–Karataş. Üçüncü bir hat için pek elverişli bir şey görmüyorum. İlâveten Gar–Karataş ve Burç–o üstteki uzatma olmasına olur da … ne için?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Prş, 2013 19:04

Gaziantep i bilmiyoruz abicim, oraya tramvay götürülüyorsa vardır bir sebebi :) bence mevcut 2 kuzey güney hattı dışında 2 hat daha yapılabilir, oradaki mantıksız olan olsa olsa Gar-İbrahimli olur yani iki uç kuzeyde ve birbirine yakın, işte o arayı da Gaziray projesi banliyö ile bağlayacak zaten.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Cum, 2013 20:39

3. Etabın güzergahı ile ilgili bir takım bilgiler gördüm ve haritayı güncelledim, interaktif haritada da inşaa halinde durumuna aldım.

Hat böyle görünüyor, üstte kendi altta ağda durumu

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Kas Cum, 2013 22:50

Güzel! Ama şu güneydoğudaki ne? Gecekondu bölgesi mi, yoksa kentin ta kendisi mi? :-) Oraya da biraz birşey düşünseler iyi olur, ama bayağı dar gözüküyor. Uzaktan.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ara Prş, 2013 07:57

Ray birleştirilmesi işlemleri nedeni ile kapatılmış olan hattın Akkent - Gar seferleri yeniden başlamış.
Akkent-Gar arasındaki tramvay seferlerini yeniden başlattıklarını belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey, “15 Kasım’dan itibaren Zübeyde Hanım Bulvarı ile Kadı Değirmeni arasında makas birleştirmesi ve ray döşemesini yaptık. Çalışma kapsamında 3. Etap İbrahimli–Tugay hattı çalışmasında, Bahriye Üçok Caddesinden mevcut hattına bağlantısını da yapıyoruz. Bu açıdan bu hat üzerinde tramvay seferlerini geçici bir süreliğine ara verdik. 10 körüklü otobüs, 4 normal otobüs ile ring seferleri sayesinde vatandaşımızın mağdur olmaması için de yerine Akkent’ten gelip Rasaf yolundan aktarmalı olarak ulaşımını sağladık.” dedi.
http://www.risalehaber.com/akkent-gar-a ... 97973h.htm

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 08 Ara Pzr, 2013 18:14

Resim
Resim
Resim
Resim

Belediyenin sitesinden alıntıdır
http://www.gaziantep-bld.gov.tr/haber-2 ... sladi.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ara Pzr, 2013 18:22

Harika, gerçekten kafamdaki gibi bir şey olmuş, bu makas noktasını doğru tahmin ediyor isem İbrahimli hattının son noktasına diğer 3 noktadan da tramvay çalıştırılabilir.

Belki şu anda talep ve eldeki araç gibi nedenlerle mümkün olmayabilir ama bu ileride yapılmalıdır derim, ya da araç bulunabilirse ilk fırsatta, çok güzel.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 08 Ara Pzr, 2013 18:25

Gerçekten bu Gaziantep beni de çok çekiyor. üfff be gidecek ne çok yer var :(
Resimler de süper ha!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ara Pzr, 2013 18:30

kemal yazdı:Gerçekten bu Gaziantep beni de çok çekiyor. üfff be gidecek ne çok yer var :(
Resimler de süper ha!
Kemal abi şu alamanların bir ara yaptığı gibi bir organizasyon yapmamız lazım, şirketler ile irtibatı ben kurarım ama katılımcı nasıl buluruz ve vakit onu kestiremiyorum. Bursa falan hafta sonu hallolur ama bir kalemde 4-5 kenti gezmek 1 haftalık iş, çok keyifli olur, harika olur ama zor olur. Hep aklımda böyle bir etkinlik düzenlemek var ama bir türlü gerçeğe dökemiyorum.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 10 Ara Sal, 2013 16:18

3. etap test sürüşleri başlamış http://www.gaziantep-bld.gov.tr/haber-2 ... sladi.html
Resim
Resim

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön