gan-T.03:01 » Gaziantep Raylı Sistemi İnşaat Süreci

canas
Abonman
Mesajlar: 21
Kayıt: 05 Ara Çrş, 2007 22:31

gan-T.03:01 » Gaziantep Raylı Sistemi İnşaat

Mesaj gönderen canas » 26 Ara Çrş, 2007 17:58

Kanada'daki Bizim Anadolu gazetesinde çıkan G. Antep'in raylı sistem ile ilgili haberi aktarıyorum.
G.Antep'e hafif raylı sistem Montreal'den

Gaziantep Belediye Başkanı Dr.Asım Güzelbey çeşitli görüşmeler yapmak için Montreal'e geldi.

2 Aralık'ta Montreal'e gelen Dr. Asım Güzelbey, Türkiye'nin Montreal Fahri Başkonsolosu Emin Battika tarafından karşılandı ve gezisi boyunca kılavuzluk edildi.

3 Aralık'ta Montreal Belediye Başkanı Gérald Tremblay ile görüşen Gaziantep Belediye Başkanı
Dr. Asım Güzelbey, bu resmi ziyarette görüş alışverişinde bulundu ve Montreal Kentinin Altın Defterini imzaladı.
Ziyareti sırasında değişik kuruluşların temsilcileriyle görüşen Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey, Gaziantep'te, Alleben Köprüsü - Karataş ara-sında toplu taşımada kolaylık sağlayacak 14 kilometrelik hafif raylı sistem tasarısının ilk bölümü için imza da attı.
Konuyla ilgili Groupe Projeco ile görüşmelerde bulunan Dr. Güzelbey, Alleben Köprüsü ile Üniversite arasında gerçekleştirilecek 7 kilometrelik ilk bölümü için kuruluş yetkilisi René Bourgeois ile anlaşmaya imza attı. Tasarı 2008 yılı içinde gerçekleştirilecek ve ilk 7 kilometrelik kısım hizmete açılacak.


Montreal'i ziyaretinde Tecsult kuruluşu yetkilileriyle atık gazlarından elektrik enerjisi sağlama konusunda bilgi de alan Gaziantep Büyük Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey 5 Aralık'ta Türkiye'ye döndü

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Prş, 2007 11:35

Gaziantep gelismis bir Anadolu kenti ve bildigim kadari ile oldukca da genis bir bölge üzerine oturuyor, gelisen ve buyuyen kentleri ihtiyaci olan modern rayli sistemlerin kurulmasinda simdiden adim atmis olmalari güzel, hatta Antep icin gec bile kalinmis diyebiliriz, ne diyelim insallah sözde kalmayan ve nasil olursa olsun bizimde olsun diye yapilan bir is olmazda, herkes faydalarini gorur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ara Prş, 2007 11:57

Oldukça gelişmiş sanayisiyle doğunun bence en önemli ili olan Gaziantep'e raylı sistem yapılma girişimi oldukça güzel bir çalışma.

2008'de başlayacak deniyor.
http://www.ekspreshaber.net/modules/new ... toryid=673

birinci etabın Karataş-Üniversite Bulvarı-Alleben Köprüsü,
ikinci etabın Alleben Köprüsü-Küçük Sanayi-GATEM-KÜSGET
üçüncü etabın ise mezarlık kavşağından yapılacak transfer ile Beylerbeyi-Organize Sanayi Bölgesi


Üçüncü etabın raylı hattının hazır durumda olduğunu, yapımının kolay olacağını belirten Güzelbey, birinci etabın yapımının zor olduğunu kaydetti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Şub Cum, 2008 08:09

Gaziantep Belediyesi raylı sistem projesini tamamlayabilmek için oldukça önemli kredi girişimlerinden sonuç almış görünüyor, ayrıca araç alımı için Almanya' dan ikinci el araç alımına yöneleceklerini de belirtmiş, haber Lojiport tan alıntıdır, kısa bir özeti :
Türk bankalarıyla çalışmayı tercih eden Büyükşehir Belediyesi, toplam maliyeti 149 milyon dolar olması planlanan raylı sistemin temelini mayıs ayında atacak ve Alleben-Gaziantep Üniversitesi arasındaki ilk etabı Mart 2009'da hizmete sunacak.

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey, hafif raylı sistemi belediyenin kendi imkanlarıyla yapacaklarını, bu nedenle Hazine garantisi almaları gerekmediğini belirtti.

Güzelbey, şunları söyledi: ''Hazine garantisi istemez de kendi imkanlarınızla yaparsanız; sadece DLH onayı yeterli. Biz, DLH onayını Ulaştırma Bakanlığı'ndan geçen mayıs ayında aldık. Bu zamana kadar Hazine garantili bir para almanın peşine düştüğümüz için zorlandık. Şu an Hazine'nin hafif raylı sistem için vereceği destekten vazgeçtik. Kendi imkanlarımızla başlayacağız. Hazine'ye müracaat etmeyeceğiz. Eğer sıkışırsak, belli bir noktaya geldikten sonra Hazine'ye müracaat edebiliriz.''

B2 notunu aldıktan sonra İngiltere'deki finans kuruluşlarının kendilerine kredi teklif ettiğini belirten Güzelbey, şöyle dedi: ''Biz de İngiliz bankalarının teklifini aldık Türk bankalarına götürdük; (Biz artık 1.5 katrilyon borçlu bir belediye değiliz, borçlarımızı yapılandırdık. Niye İngiliz bankasıyla çalışalım, sizlerle çalışmak istiyoruz) dedik. Şu anda Vakıfbank'tan 50 trilyon kredi çıktı. Bu parayı büyük ihtimalle raylı sistemde kullanacağız. Vakıfbank'tan 50 trilyon daha gelecek. Ziraat Bankası ile görüşüyoruz. Bizim kasamızda da ciddi paralarımız var.''

''Yarın bir Çek firmasıyla görüşmemiz olacak. Orada inceleme yapacağız. Şu anda Belçikalılar Gaziantep'te. 15 Ocak'ta, Duisburg Belediye Başkanı tarafından gönderilen 4 kişilik teknik ekip Gaziantep'e gelecek. Almanya'da 2008 ve 2009'da bazı hatlardan çekilecek tramvaylar var; onları Gaziantep'e getirmeye çalışıyoruz. Alman teknik ekip buradaki güzergahımızı uygun bulursa, hemen ihaleye çıkacağız. Mayıs ayında kazmayı vurmayı planlıyoruz. Mart 2009'da Alleben-Üniversite arasında raylı sistemi kullanırız.''

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 23 Nis Prş, 2009 23:08

Gaziantep raylı sistemi tam gaz ilerliyor, 10 Km.lik hat için Frankfurt'tan ikinci el olarak alınan Pt modeli 17 adet araçlardan ilk 3 tanesi gerekli revizyonları yapılmak üzere TCDD Eskişehir fabrikasına gelmiş.
Araçlar yıl sonuna doğru Gaziantep'te çalışmaya başlıyacak,sistemin adı da "Gaziray"...
Resim
Resim
Resim
Bu araçlar bizim KTA lara benziyor ve çok hoşlar.
Araç özellikleri:
Typ "Ptb"
Hersteller: Duewag
Baujahr: 1973 - 1978
Sitz-/Stehplätze: 62/180
Länge: 28,72 m
Breite: 2,58 m
Höhe: 3,26 m
Gewicht: 34,7 t
Motorleistung: 2 x 120 kW
Fahrzeugbestand:59

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Nis Prş, 2009 23:14

Vay çok güzel bilgiler, bende tam araçlar Düwag sanırım diyecektim ki öyleymiş :)

Evet Düwag ların bu eski araçları kent içi kullanımda çok iyi, gerçi kapıları ile ilgili sorunlar yaşanabiliyor, kapılar büyük ihtimal ile İstanbul' daki Düwag (KTA) larda olduğu gibi Pnömatiktir ve tabi bunları sadece elektrikli motorlu sistemlere çevirebilmek büyük maliyetler gerektiriyor.

Antep' e hayırlı olsun, umarım bu araçlarda makinist kabininden birisi iptal edilerek o bölüme klima uygulaması yapılır, aksi takdir Antep' in sıcağında zor olacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Nis Cum, 2009 01:26

Acaba ... bunlar tramvay mı, Frankfurt metrosundan mı? Orası "metro", biz ama inadına pırt derdik, oralı olsaydık, ona göre. Çünkü hiç tramvay olarak bunları ben görmedim.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Nis Cum, 2009 09:46

Olabilir, ama İstanbul için alınanlar Köln' de tramvay hattında kullanılıyordu bildiğim kadarı ile. Ve zaten bu araçların atası Viyana' da halen kullanılan Düwag lardır. Buradan bir kısmı Saraybosna' ya verildi, bir kısmı da sanırım Romanya' da bir kente verildi ve orada halen kullanılıyor. Araçların en belirgin kısmı şu öndeki çıkıntılı alın kısmıdır. Ön camın üstü içeri doğru yatık bir görüntü verir. Bunlar muhtemelen İstanbul' daki Düwag (KTA) lar ile Viyana' daki 60' lı yılların arasındaki geçiş modeli, yani yuvarlak hatlı araçtan daha keskin hatlara sahip bir tasarıma geçilmiş.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Nis Cum, 2009 11:06

Olabilir, aradaki fark bilhassa giriş yüksekliği ve merdiven. O eski tipler tramvay, ama sonrakiler, galiba daha çok hafif metroya dönüştürülmüş. Yani şimdi tam Stadtbahn da demiyeceğim ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Nis Cum, 2009 11:08

Evet sonraki 70 lerden sonraki modellerde girişler daha yüksek, basamak yapısında o havalı basamak modeline geçilmiş, en üst basamak duraklarda katlanıyor, ve alttan bir basamak perona çıkıyor. Eskilerinde sadece alttan çıkan basamak var ve bu yüzden kapıları alçak. Fakat daha sonra belkide Stadtbahn ve Ubahn arası bir yapıya yani LRT yapısında sistemlerin kullanımı için düşünülmüş araçlar olabilir.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Gaziray güzergah ve duraklara ait harita

Mesaj gönderen kemal » 04 Haz Prş, 2009 10:34

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eki Prş, 2009 22:16

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17033

Gazi Antep raylı sistemi ile ilgili en yeni haberde Belediyenin raylı sistemin hizmete başlayacak olması nedeni ile otobüslerini satışa çıkartmış olması, bu biraz ilginç bir gelişme, sonuçta belediye bir güzergaha tramvay yapıyor, raylı sistemin kullanımını arttırmak adına seferleri azaltabilirlerdi ama neden bu kadar aracı satmayı tercih ettiler ben bir anlam veremedim, sonuçta Antep büyük bir kent ve muhakkak bir yerlerde toplu taşıma ihtiyacı var ve Belediyelerde kamu hizmeti adına bu görevi yerine getiriyorlar, bakalım bilen birilerinden öğrenmek lazım ama hiç Anteplimiz yok :)
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamada, çeşitli marka ve model 30 adet yolcu otobüsünün satışı için ihale düzenlendiği bildirildi.

Bu arada, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nin Hafif Raylı Sistem Projesi'nin birinci etabının önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde ya da haziran ayında hizmete alınması hedeflendi.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön