1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

ist-T.03:06 » T6 Sirkeci-Kazlıçeşme Tramvay Hattı İnşaatı (UAB)

Gönderilme zamanı: 22 May Pzr, 2022 00:45
gönderen Esat
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na bağlı AYGM tarafından inşaatı sürdürülen, eski banliyö hattının maalesef tek ray hattına düşürülerek rehabilite edilmesi ile ortaya çıkacak olan ve tramvay olarak tanımlandığını gördüğümüz işletmenin inşaat süreçlerini buradan takip etmeye çalışacağız.

Dün dönüşte fotoğraf çekeceğim dedim ama uğrayamadım. Kazlıçeşme Marmaray durağının yanına yeni bir peron inşa ediliyor gördüğüm kadarıyla, AYGM panolar ile etrafı çevirmiş, mevcut Yedikule köprüsünün yanına da yeni bir köprü ayağı için kazı çalışması var, yüzeyden gelen hattı Marmaray hattına bağlamadan ayrı bir ray ve peron ile entegre edeceklerini düşünüyorum.

Yarın bir koşu gidip foto çekeyim bari.

Re: ist-T.03:06 » T6 Sirkeci-Kazlıçeşme Tramvay Hattı İnşaatı (UAB)

Gönderilme zamanı: 22 May Pzr, 2022 09:24
gönderen alabay
Tek ray mı?!

Re: ist-T.03:06 » T6 Sirkeci-Kazlıçeşme Tramvay Hattı İnşaatı (UAB)

Gönderilme zamanı: 22 May Pzr, 2022 10:04
gönderen Esat
alabay yazdı:
22 May Pzr, 2022 09:24
Tek ray mı?!
:) evet :) ray sökmeyi severiz biz ve bu büyük bir icraattir. Sökülen yerlere bisiklet yolu ve yürüme yolu falan yapılacak, son derece gereksiz, fakat popülizmin gereği bu.

Re: ist-T.03:06 » T6 Sirkeci-Kazlıçeşme Tramvay Hattı İnşaatı (UAB)

Gönderilme zamanı: 20 Ağu Pzr, 2023 22:05
gönderen Esat
bu hat ile ilgili bir türlü bilgi bulamıyorum, tramvay olarak işlenme sebebini biliyorum sadece, hat bazı bölümlerde tek ray hattına düşecekti onu da biliyorum, bugün yayınlanan görüntülerde ise 2 raylı bölümlerde var, ki olmalı zaten. Fakat testin neden 24000 bir lokonun çektiği pulmanla yapıldığını anlayamıyorum :) aslında anlıyorum, çünkü ortada bir tramvay aracı yok, tamam sistem bir tramvay değil zaten ama neden bir marmaray seti ile yapılmadı bu? Ya da neden eski banliyö vagonları çöpe atıldı da içerisinden elden geçirilip tadilat ile gerçek bir nostaljik esinti ile lokalbahn/stadtbahn yav bunun türkçesi gerçekten yok ha :) tamam tamam HRS olarak işletilmedi ki? Yapılması gereken araya bir kaç durak daha eklemekti, ki eklenmese bile bu hali ile dahi işe yarayacak bence.

Neyse bitme aşamasına gelmesine sevindiğim bir hat, umarım bu hat için bir kaç yeni turistik şöyle geniş camlı bir trenler falan alınır, hadi olmadı dediğim gibi eski banliyölerden ne olur elden geçirilip kullanılsa?

Re: ist-T.03:06 » T6 Sirkeci-Kazlıçeşme Tramvay Hattı İnşaatı (UAB)

Gönderilme zamanı: 21 Ağu Pzt, 2023 11:06
gönderen Edil Arda
Bu hatla ilgili bir diğer büyük soru ise şehirler ve ülkeler arası trenlerin Sirkeci'ye gelip gelmeyeceği. Bununla ilgili son dönemde yapılmış bir açıklama yok.

Re: ist-T.03:06 » T6 Sirkeci-Kazlıçeşme Tramvay Hattı İnşaatı (UAB)

Gönderilme zamanı: 21 Ağu Pzt, 2023 12:25
gönderen Esat
çok fazla sefer sıklığı olan bir işletme olacağını düşünmüyorum ama gerçekten raylar tamamen yenilendi ise trakya hızlı treni ve bölgesel trenler Sirkeci'ye kadar gelebilmeli. Geçmiş yıllarda TCDD Bölge Müdürlüğü'nün talebi de bu yöndeydi diye hatırlıyorum, yani Sirkeci'ye tren gelmesini isteyen demiryolcular var :) sinyalizasyon kurulursa rahatlıkla da gelebilir, aslında sinyal olmasa da tarifeye uygun çalıştıktan sonra bence rahatlıkla gelebilir. Manifest yapalım o zaman :D

Re: ist-T.03:06 » T6 Sirkeci-Kazlıçeşme Tramvay Hattı İnşaatı (UAB)

Gönderilme zamanı: 11 Şub Pzr, 2024 18:59
gönderen kemal
U3-B3 veya T6 çorbasının vagonu göründü. Vagon eski banliyö E8000 gibi boyanmış Marmaray seti. Daha da buna tramvay demenin anlamı yok .

Re: ist-T.03:06 » T6 Sirkeci-Kazlıçeşme Tramvay Hattı İnşaatı (UAB)

Gönderilme zamanı: 13 Şub Sal, 2024 16:22
gönderen kemal
Sirkeci Garı. Bir Marmaray seti,ileri-geri test çalışması yapıyordu.

Re: ist-T.03:06 » T6 Sirkeci-Kazlıçeşme Tramvay Hattı İnşaatı (UAB)

Gönderilme zamanı: 20 Şub Sal, 2024 11:47
gönderen Engin Y
Bu hat kapsamındaki çalışmalarda, eski banliyö hattında var olan duraklara Cerrahpaşa durağı eklenmiş: https://tr.wikipedia.org/wiki/T6_(%C4%B ... vay%C4%B1)

Keşke bir de Çatladıkapı durağı inşa edilseymiş; hem o bölgede yaşayanlara ve çalışanlara, hem de Sultanahmet'e gitmek isteyenlere faydalı olurdu: https://www.google.com/maps/@41.004341, ... ?entry=ttu

Cankurtaran ve Kumkapı duraklarının arası karayoluyla 1,8 kilometre, ama demiryolu sanki daha kestirme olduğu için 1,7 kilometrelik bir mesafe olduğunu tahmin ediyorum: https://www.google.com/maps/dir/41.0046 ... ?entry=ttu

Araya bu Çatladıkapı durağı yapılsaydı, bir tarafa 750-800 metre ve diğer tarafa 900-950 metrelik mesafe olurdu, yürüyüş açısından kolaylık sağlanırdı..

Re: ist-T.03:06 » T6 Sirkeci-Kazlıçeşme Tramvay Hattı İnşaatı (UAB)

Gönderilme zamanı: 20 Şub Sal, 2024 20:58
gönderen alabay
Bu hattı temiz bir şekilde çiftraylı tasarlamamaları (bırakmamaları) beni çıldırtıyor! Pat küt direk yoldan gidecek doğru dürüst bir sistem olmayacak, sallanacak, yıpranacak, gereksiz ray sürtürnmeleri olacak … yani akıl almaz bir şey. Bu gibi bir hatta üç, dört dakikalık aralıklar gerekebilir bir gün. Yok, sözde noztalcik.

Re: ist-T.03:06 » T6 Sirkeci-Kazlıçeşme Tramvay Hattı İnşaatı (UAB)

Gönderilme zamanı: 20 Şub Sal, 2024 23:08
gönderen kemal
İkinci hattın da yapılması, U kodlamasının kaldırılması (B kodlaması olmalı.) Sirkeci Garı'nın işlev kazanması, restore edilmesi aklın gereğidir.
Tabi efsane olmuş E8000'lerden, elde olan bir dizinin de en azından sergilenmesi gereklidir.

Re: ist-T.03:06 » T6 Sirkeci-Kazlıçeşme Tramvay Hattı İnşaatı (UAB)

Gönderilme zamanı: 21 Şub Çrş, 2024 08:14
gönderen alabay
B de olabilir, ama biz T olarak … algılıyorduk? Her neyse, önemli olan, bu raylarla hem tekerlekler yıpranır, gereksiz savrulmalar olur, ve hiçbir zaman mantıklı bir işletme olamaz. Ki, var olan bir şeyi sökmek hayret doğuruyor.