1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

ist-T.01:00 » Haliç-Kemerburgaz Tramvay (Dekovil) Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 29 Kas Sal, 2016 14:07
gönderen yakupfurkan24
Hat eskisi gibi mi olacak yoksa modern tramvay şeklinde mi ?

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Gönderilme zamanı: 29 Kas Sal, 2016 15:45
gönderen Esat
100 yıl önce muhtemelen tek bir sinyal ya da elektrikli dahi ekipmanı olmayan sadece zeminin sertleştirilip ray döşendiği bir hat idi, tüm hatları böyle yapabilsek İstanbul 5 sene de 1000 km. yapar ;)

Ben hattın tamamının gereksizliğine inanıyorum, dolayısı ile o kısmı bu kısmı gereksiz diyemem, eğer bu hat gerçekten bir tramvay hattı olacak ise yapılsın tabii ki özellikle de Kemerburgaz'a kadar, bir şekilde Alibeyköy tramvayı ile de entegre olsun, tadından yenmez ama Göktürk ya da Ağaçlı tarafının esprisi nedir bunu bende henüz pek anlayamıyorum.
yakupfurkan24 yazdı:Hat eskisi gibi mi olacak yoksa modern tramvay şeklinde mi ?
Hat bildiğim kadarı ile 1435 yani normal açıklık ray hattı olacak ve tramvay araçları çalışacak, bakalım zamanla detaylar ortaya çıkar herhalde.

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Gönderilme zamanı: 29 Kas Sal, 2016 17:32
gönderen Edil Arda
Haliç-Kemerburgaz Dekovil Hattı hayata geçiriliyor.

Haliç-Kemerburgaz dekovil hattı, geçmiş dönemlerde İstanbul'da faaliyet gösteren Silahtarağa Elektrik Santrali'yle şehrin kuzeyindeki linyit ocakları arasında kurulan tarihi demiryolu hattı tekrar hayata geçiriliyor. Proje ile Tarihi öneme sahip Haliç - Karadeniz Sahra Hattı hizmete alınarak toplu taşımaya ve turistik gezilere imkan sağlanması amaçlanıyor. 13 Ocakta ihalesi yapılacak olan Dekovil Hattı'nın inşaatı 22 ayda hizmete alınacak.

Resim

Tarihi dekovil hattı tarihi güzergâhı korunarak ilk 2 etap inşaatı başlayacak. Hat Silahtarağa bölgesinde yer alan Santral İstanbul’dan başlayıp Kağıthane deresi ve Cendere yolunu izleyerek Göktürk üzerinden Ayvad Bendi mesire alanında son bulacak.

Hattın uzunluğu: 25 km

İstasyon Sayısı: 10 adet

İstasyonlar: Santral İstanbul, Kağıthane, Sadabat, Cendere, TT Arena, Hamidiye, Kemerburgaz, Mithatpaşa, Ayvad Bendi ve Göktürk İstasyonları ile birlikte 1 adet depo bakım sahası yapılması planlanıyor.

Hattın Geçtiği İlçeler : Kağıthane ve Eyüp

Hatta Kullanılacak Araçlar: Tarihi Dekovil hattının özgün araçları dikkate alınarak, nostaljik araçlarla hizmet verilmesi planlanmaktadır.

Güzergah boyunca 2 m bisiklet yolu ve 2 m yaya yolu yapılması planlanmaktadır.

http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Hab ... wsID=23503

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Gönderilme zamanı: 29 Kas Sal, 2016 19:18
gönderen Esat
Komedi :) trajikomedi hatta :) tarihi dekovil aracı :) neremle güleceğimi bilemedim. İşi gözde büyütmek için banliyöye metro, tramvaya hafif metro demiştik, buna da nostalcük deriz, sevimli olur, halk kızmaz. İyi hadi bakalım şu tarihi dekovil aracına benzeyen araç nasıl olacak çok merak ettim.

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Gönderilme zamanı: 17 Oca Sal, 2017 19:03
gönderen mutlui
İhale 1 Şubata ertelendi.

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Gönderilme zamanı: 17 Oca Sal, 2017 19:17
gönderen Esat
Hayırlısı olsun Allah başka dert vermesin :)

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Gönderilme zamanı: 02 Şub Prş, 2017 15:05
gönderen decimus
RayHaber’in aldığı bilgiye göre; yaklaşık maliyeti 463.207.714.48 (TL) ve sınır değeri 291.420.520.27 (TL) olarak belirlenen, Haliç – Kemerburgaz Dekovil Hattı Yapım İşi ihalesine katılan firmalar ve teklifleri (TL) şöyle:

1-Yz Altyapı İnş. San. Tic. A.Ş. :321.000.000,00 (TL)

2-Neoray İnşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi+ Nuhoğlu İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. :369.000.850,25 (TL)

3-Akçadağ İnş. Tic. Ve Taah. Ltd.Şti.+ Kmb Metro İnş.Alt.Yapı Taah. San. Ve Tic. A.Ş.+NAS İnşaat Sanayi Tic. A.Ş :377.888.000,00 (TL)

4-Kalyon İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş.+ Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş.+ Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Tic. A.Ş. :398.400.000,00 (TL)

5-Özka İnşaat Anonim Şirketi + Adfa Taah.İnş.Müh.San.ve Tic. A.Ş. :427.687.181,84 (TL)

6-Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.+ Nurol İnşaat ve Ticaret Anonim Şirketi :439.984.294,10

7-Doğuş İnşaat ve Tic. A.Ş :490.888.001,53 (TL)

8-Yapı Merkezi İnşaat ve San. A.Ş. :529.942.612,27 (TL)

9-Alsim Alarko San. Tesisleri ve Tic. A.Ş. :569.000.000,00

Kaynak : http://www.rayhaber.com/2017/02/halic-k ... -toplandi/

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Gönderilme zamanı: 02 Şub Prş, 2017 16:25
gönderen Esat
Bu hattın önceliğini bir türlü kavrayamıyorum!

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Gönderilme zamanı: 03 Şub Cum, 2017 12:06
gönderen Engin Y
Öncelik şu: Kuzeyde gittikçe küçülen, ama hâlâ önemli bir alana sahip orman kaldı.. Oralara çökücez!

Bunun hesabı var..

Dekovilin ne işi var 20 milyon nüfuslu şehirde? Sirk mi burası, metropol mü?

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Gönderilme zamanı: 03 Şub Cum, 2017 13:48
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Dekovilin ne işi var 20 milyon nüfuslu şehirde? Sirk mi burası, metropol mü?
Dekovil denilen şeyle uzak yakın alakası yok zaten, tramvay olacak.

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Gönderilme zamanı: 05 Şub Pzr, 2017 19:49
gönderen Özgür Türkler
Bir tramvay ile cendere üzerinde yeni açılan plazalardaki çalışanların ulaşım sorunu içinse eyvallah, ötesi vergilerimizi çar çur etmenin daniskası olur. O zaman da ormanı niye dolaşacak diye soru geliyor aklıma, cevap yok :)

Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı

Gönderilme zamanı: 10 Şub Cum, 2017 16:39
gönderen Esat
istanbulunmetrosu.com da görünen güzergah Sadabad diye bir noktadan başlayıp kuzeye gittiği şeklinde, yani o plazalara ya da üniversitelere ne kadar hizmet edecek bilemiyorum.