2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Re: ist-T.01 » Esenler'e "Nostaljik!" Tramvay Projesi?

Gönderilme zamanı: 09 Oca Prş, 2020 19:29
gönderen Edil Arda
Kadıköy Life dergisi çok güzel bir -basit- proje çizdirmişti;
Bostancı'dan başlayan tek tramvay hattı Bağdat Caddesi'ni kat ederek Kuşdili Çayırı'na geliyor ve buradan yine tek hat olarak (Kesintisiz) sahil yolunu (Recep Peker Cad., Kalamış Fener Cad., A. Mithat Efendi Cad., Op. Cemil Topuzlu Cad. ve sahilyolu) kullanarak Bostancı'ya dönüyordu.
Kadıköy'ün raylı sistem nâmına en acil ihtiyacı böylesi bir hat bence.
Bağdat Caddesi'ndeki otobüslerin çoğu ve minibüsler kalkmalı.

Oldukça alakasız bir başlık oldu bu hat için, daha iyi bir yer varsa taşınabilir.

İstanbul Tramvay Projeleri

Gönderilme zamanı: 10 Oca Cum, 2020 07:33
gönderen Hector Troas
Evet, başlığı genel anlamda "İstanbul Tramvay Projeleri" diye değiştirsek güzel olur. Zaten Nostaljik Tramvay Projesi rafa kalktı. Başka tramvay başlığı bulamayınca buraya yazmıştım.

Etüdler, avan projeler vardı. Kadıköy-Bostancı Tramvay Hattı diye.

Re: ist-T.01 » Esenler'e "Nostaljik!" Tramvay Projesi?

Gönderilme zamanı: 21 Oca Sal, 2020 15:51
gönderen Hector Troas
2020-2024 stratejik planında, bu yıl ihalesi yapılacak 2.2 km yeni raylı sistemin hangisi olduğuna dair bazı tahminler yapmıştım. En sonunda Üsküdar-Harem demiştim. Ama 2020 yatırım programında ödenek görülmüyor. Hatta yeni başlayacak hiç bir hatta ödenek çıkarılmamış, sadece kredi aranacağı anlaşılıyor.

https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/1 ... ogrami.pdf

İBB dokümanlarında 2.4 km yazıyor. Biraz daha araştırma yapınca, yatırım programında ayrı bir tabloda ufak bir detay buldum. Son sayfaya şöyle bir hat eklemişler:

Y.T.Ü-Atışalanı Caddesi-Köprü Arası Nostaljik Tren Projesi.

İstanbulunmetrosu.ibb sitesine bakınca, km tutuyor ama 2023 sonrası diyor. takvimi güncelleyecekler sanırım.

2023 Sonrası
Esenler Nostaljik Tramvay Hattı
2,20 km
5,5 dk

http://istanbulunmetrosu.ibb.gov.tr/Hom ... Lang=tr-TR

Ama çalıştay haritasında, elenenler arasında bu hat da vardı. Cadde trafiğini olumsuz etkileyeceği için, yapımı zor bir iş. Trafiği alt caddeye vermeleri gerekir. E-6 geçişi karışık olur. Menderes, Sondurak, Köprü bölgesi zor iş.

Diğer bir olasılık ise, genel bütçeden yapımı sağlanabilir. Bu şekilde proje hizmeti gibi bazı kalemler var:

RAYLI SİSTEM PROJELER MÜDÜRLÜĞÜ BÜNYESİNDE YÜRÜTÜLEN RAYLI
SİSTEM PROJELERİNİN DANIŞMANLIK VE MÜHENDİSLİK HİZMETLERİ İŞİ.: 7.000 TL

RAYLI SİSTEM HATLARI ETÜD VE UYGULAMA PROJELERİ HAZIRLANMASI: 12.100 TL

İSTANBUL GENELİ RAYLI SİSTEM HATLARI REVİZYON, İKMAL VE YENİLEME
YATIRIMLARI: 2.000 TL

İlgisi olabilir mi?


İSTANBUL KENT SİLÜETİ MEKANSAL MODEL ÖNERİSİ İŞİ: 1.950 TL

İSTANBUL GENELİNDE MUHTELİF ALANLARA YÖNELİK PLAN ÇALIŞMALARINA
ALTLIK OLUŞTURACAK TASARIM, MODEL, FİKİR PROJELERİ HAZIRLANMASI: 2.000 TL

MEYDAN, CADDE DÜZENLEME VE YAYALAŞTIRMA PROJELERİNİN
HAZIRLANMASI: 500 TL

RAYLI SİSTEM HATLARI ETÜD VE UYGULAMA PROJELERİ HAZIRLANMASI: 1.000 TL