ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 04 May Sal, 2021 16:30

Unkapanı Köprüsü ve tramvayın Eminönü tarafına geçişi ile ilgili somut bir adım atılmış sonunda: https://www.haberizlenim.com/cibali-ali ... 19212h.htm
Resim

İBB, yıllardır bekletilen bir projeyi aha hayata geçiriyor. Yoğun trafik akışında yer alan ve ekonomik ömrünü tamamlayan Unkapanı Kavşağı yenileniyor. Tam kapanma süreci fırsata çevrilerek yapılacak çalışma kapsamında, Cibali – Alibeyköy Tramvayı’nı Eminönü’ne uzatacak 350 metre uzunluğunda alt geçit de inşa edilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), 17 günlük tam kapanma sürecini fırsata çevirerek, yıllardır bekletilen önemli bir projeyi daha gerçekleştiriyor. Ekonomik ömrünü tamamlayan ve olası bir depremde yıkılma riski taşıyan Unkapanı Kavşağı’nın yıkımına 5 Mayıs Çarşamba günü başlanıyor.

Unkapanı Kavşağı Köprü Yenileme ve Tramvay Alt Geçidi İnşaatı işi kapsamında mevcut 5 açıklıklı köprü yıkılarak, 32,50 metre genişliğinde 44 metre uzunluğunda 2 açıklıklı yeni bir köprü yapılacak. Aynı zamanda Cibali’ye kadar tamamlanmış olan Eminönü – Alibeyköy Tramvay hattının Unkapanı bölgesinde 350 metre uzunluğunda alt geçit inşa edilecek.

Böylece yüksekliği yetersiz olan ve teknik ömrünü tamamlayan Unkapanı Kavşağı köprüsü yenilenirken, Alibeyköy – Cibali bölümü hizmete açılmış olan tramvay hattı, Eminönü’ne kadar ulaştırılacak.

Konula ilgili açıklama yapan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, “Ömrünü tamamlamış Unkapanı Kavşağı Köprüsü’nü yeniliyor, Haliç Tramvayı’nı Eminönü’ne bağlıyoruz. Kapsamlı bir çalışma ile hem riskli durumda olan köprüyü yenileyeceğiz hem tramvay alt geçidini yapacağız hem de Haliç için güzel bir sahil güzergahı oluşturacağız” dedi.

KAVŞAK 3 AYDA TAMAMLANACAK

İlk etapta 5 Mayıs 2021 ile 17 Mayıs 2021 arasında dönel kavşak şeklindeki trafik sirkülasyon planını oluşturabilmek için kavşak içindeki dönel kollar ile Ragıp Gümüşpala Caddesi trafiğe kapatılacak. Kavşak içinde bulunan 29 ağaç da zarar görmeden taşınacak.

İmalat esnasında trafiği yönlendirmek için trafik sirkülasyon projesi hazırlandı. Buna göre, kavşak kolları geçici olarak kaldırılarak trafik dönel kavşak şeklinde çalışacak. 17 Mayıs 2021 tarihinden sonra trafik akışı 3 ay süre ile yeni oluşturulacak olan dönel kavşaktan sağlanacak. Bu süreçte eski köprü yıkımı, yeni köprülü kavşak imalatı yapılacak ve yağmursuyu ile atık su hatları yenilenecek. 31 Temmuz 2021 tarihine kadar bu imalatlar tamamlanacak ve kavşak trafiğe açılacak.

Tramvay hattı alt geçit çalışmalarına ise 18 Mayıs 2021 tarihinde başlanacak ve çalışma 31 Temmuz 2022 tarihinde bitirilecek. Bu süreçte 57 ağacın daha transplantasyonu yapılacak.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 14 May Cum, 2021 18:14

Tramvay hattı için 350 metre uzunluğunda alt geçit inşa edilmesine 18 Mayıs’ta başlanacak ve çalışma 31 Temmuz 2022 tarihinde bitirilecek. Bu süreçte 57 ağacın daha transplantasyonu yapılacak.

Resim

https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37838

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 14 May Cum, 2021 21:54

Ben gerçekten çok endişeliydim. Bu Eminönü etabı yıllarca tarih verilip en sonunda rafa kaldıralacak bir düşünce olur mu diye? Ama şükür kazma vuruldu. Helal olsun diyeceğim müsadenizle

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 15 May Cmt, 2021 06:10

Tramvay hattı için 350 metre uzunluğunda alt geçit inşa edilmesine 18 Mayıs’ta başlanacak ve çalışma 31 Temmuz 2022 tarihinde bitirilecek.
Üst geçit ile ilgili çalışmaların tamamlanma hedefi için 31 Temmuz [2021] denmiş, bunu da ilk okuyunca öyle algılamıştı zihnim, ama şimdi sizin alıntıyı okurken 2022 ifadesi gözüme çarptı..

Demek ki Eminönü uzatmasının açılışı için en erken Eylül 2022 hedefleniyor..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Haz Çrş, 2021 14:11

Engin Y yazdı:
15 May Cmt, 2021 06:10
Demek ki Eminönü uzatmasının açılışı için en erken Eylül 2022 hedefleniyor..
Aşağıdaki haberde, Aralık 2022 denmiş..

Fransa Kalkınma Bankası'ndan T5'e 93 milyon euro kredi: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37944
İBB ile Fransız Kalkınma Bankası arasında, Eminönü- Alibeyköy Tramvay Hattı projesinde kullanılmak üzere, 93 milyon Euro’luk ön protokol imzalandı. “Ulusal ve uluslararası piyasalara kıyasla çok uygun maliyetle sağladığımız bu finansman; 2 yıl geri ödemesiz ve 10 yıl geri ödemeli olmak üzere, toplam 12 yıl vadeli” bilgilerini paylaşan İmamoğlu, elde ettikleri başarının şeffaf ve akılcı yönetim anlayışının ürünü olduğunu vurguladı. İmamoğlu, hattın Cibali-Eminönü arasında kalan kısmını, Aralık 2022’de açacaklarının müjdesini verdi. Sağlanacak kredi ile 20 tren alınacak ve hattın kalan 1.1 kilometresi tamamlanacak.

Ekrem İmamoğlu yönetimindeki İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), önceki idarenin 2016 yılında başlatıp, süresinde bitiremediği Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı’nda, finansman sorunlarını çözerek yapım sürecini hızlandırılmıştı. Hattın ilk etabı olan Cibali-Alibeyköy bölümünün açılışı, 1 Ocak 2021’de, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ve İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener’in katılımıyla gerçekleştirilmişti. Hattın Eminönü’ne kadar uzatılması için imalatlarını sürdüren İBB ve Fransız Kalkınma Bankası (AFD) arasında, söz konusu projeye 93 milyon Euro tutarında finansman desteği sağlanması amacıyla, ön protokol imzalandı. Hattın Balat’taki merkez şantiyesinde, muhteşem İstanbul manzarası eşliğinde düzenlenen imza töreni; İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Fransa İstanbul Başkonsolosu Olivier Gauvin ve AFD Operasyonlardan Sorumlu İcra Direktörü Jean Pierre Marcelli katılımıyla gerçekleştirildi. İBB üst yönetimi de törende tam kadro hazır bulundu.

MARCELLİ: “MÜSİLAJ İÇİN DE İBB İLE İŞ BİRLİĞİNE HAZIRIZ”

İmzaların atılması öncesinde, ilk konuşmayı Başkonsolos Gauvin yaptı. Gauvin, konuşmasında, İBB ve AFD arasındaki gerçekleştirilecek iş birliğine katkı sunmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Gauvin’in ardından sırasıyla, Marcelli ve İmamoğlu konuşmalarını yaptı. İBB’nin, Türkiye devletinden sonra AFD’nin fonlarından yararlanan en büyük yararlanıcı olduğu bilgisini paylaşan Marcelli, “AFD, ademi merkeziyetçiliğe verdiği desteğin bir parçası olarak, şehirlerin mali özerkliğini desteklemektedir. AFD, şu ana kadar İBB’nin toplamda 450 milyon Euro tutarında 5 ulaşım projesini finanse etmiştir. Bu finansal ortaklığa, ekiplerimiz arasında örnek bir iş birliği eşlik etmektedir. AFD, ayrıca Marmara Denizi’ndeki ‘müsilaj’ krizine çözüm bulabilmek için İBB ile iş birliğine hazırdır” dedi.

İMAMOĞLU: “ÖNEMLİ OLAN GERÇEKÇİ PROJELER ORTAYA KOYABİLMEK”

İmza töreni öncesinde konuşan İmamoğlu, AFD’den sağlayacakları finansmanın detaylarını, “Ulusal ve uluslararası piyasalara kıyasla çok uygun maliyetle sağladığımız bu finansman; 2 yıl geri ödemesiz ve 10 yıl geri ödemeli olmak üzere, toplam 12 yıl vadeli” sözleriyle paylaştı. “Burada esas önemli olan, yerel yönetim anlayışına uygun bir ciddiyetle, gerçekçi, iyi planlanmış projeler ortaya koyabilmek” diyen İmamoğlu, “Aynı zamanda şeffaf ve akılcı bir yönetim anlayışını benimsemek. Böylece, bu kabiliyetli anlayışla, uygun maliyetli finansman bulabilme yolculuğudur bugün ortaya koyduğumuz başarı. Bu iş birliğinden dolayı da AFD’ye teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı. İstanbul’un, her yönüyle Avrupa’nın en kıymetli parçalarından bir tanesi olduğunu vurgulayan İmamoğlu, “Avrupa’nın önemli bir parçası olan Türkiye’mizin ortaya koyacağı her yatırımın, elbette ki evrensel değerlere uygun düşmesi ve bu anlamda da iyi bir iş birliği zemini oluşturmamız şarttır” diye konuştu.

“HATTIN GERİ KALAN KISMINI 2022 ARALIK’INDA AÇILACAK”

Hattın, 9 kilometre ve 12 istasyondan oluşan ilk bölümünü 2021’in ilk gününde açtıklarını anımsatan İmamoğlu, “Finansman ihtiyacının kısa sürede çözülmesiyle, 1,1 kilometre ve 2 istasyondan oluşan Cibali-Eminönü arasının inşaat çalışmaları da duraksamadan devam ediyor. Bu bölüm Unkapanı köprülü kavşağının yeniden yapılması ve Eminönü Meydan düzenlemesi ile birlikte planlanıyor. Hattın geri kalan kısmını, Aralık 2022 tarihinde açmayı hedefliyoruz” müjdesini verdi. Projenin tam anlamıyla sonlandırılmasıyla, Haliç’in tarihi mirasının ve doğal dokusunun gerçek değerini bulacağına dikkat çeken İmamoğlu, şu bilgileri paylaştı: “Tramvay hattı tamamen hizmete alındığında, hat çevresinde yaşayan yaklaşık 150.000 kişinin sürdürülebilir ulaşım ağına erişimi kolaylaşmış olacak. Günlük yaklaşık 80.000 kişiye hizmet verecek. Proje sayesinde 30 yılda yıllık 11.500 ton karbondioksit emisyonundan tasarruf edilecek. Hattımızın güvenli, kaliteli ve erişilebilir bir yolculuk sunarak kadın hareketliliğini artırmasını ve cinsiyet eşitsizliğinin giderilmesine destek olmasını da bekliyoruz. Hattın Eminönü’ne uzatılması ile beraber, Haliç peyzaj projesinin de yarattığı cazibe ile bu hattın çok önemli bir turizm aksı oluşturacağını, tüm bölgede yaşam kalitesinin artmasına katkıda bulunacağını öngörüyoruz.”

Konuşmaların ardından, taraflar arasında ön protokol imzalandı. İmamoğlu, Gauvin, Marcelli ve beraberlerindeki heyet, Haliç kıyısında hatıra fotoğrafı çektirdi.

İBB, FİNANSMANI NASIL KULLANACAK?

93 milyon Euro tutarında olan finansman, Eminönü- Alibeyköy Tramvay Hattı projesinin inşaatı ve elektromekanik sistemlerinin yerleştirilmesi için kullanılacak. Sağlanacak kredi ile 20 tren alınacak ve hattın kalan 1.1 kilometresi tamamlanacak. Tramvay hattı, halihazırda Haliç kıyısı boyunca çalışan otobüs, minibüs hatları ve araba ulaşımına kıyasla daha kaliteli, verimli, düşük karbon salınımlı ve çevreyi koruyan bir alternatif sunacak. Tramvay hattı, kıyı çevre düzenlemeleriyle de birlikte ele alındığında, tüm bölgede kaliteli bir kentsel gelişme katkı verecek. Proje sayesinde 30 yılda tasarruf edilecek yıllık karbon emisyonu miktarı (CO2), 11.500 ton olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 23 Haz Çrş, 2021 14:50

güzel haber, o zaman 1,5 yıl sayalım bakalım.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 23 Haz Çrş, 2021 17:24

Yurt dışından parça parça da olsa kredi bulmaları çok güzel. Keşke şöyle 1 Milyar Dolarlık bir dev kredi alsalar da 2-3 proje birden bitmesi kesinleşse. :lol:

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 01 Ağu Pzr, 2021 18:35

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, söz verilen tarih olan 31 Temmuz’da tamamlanan ve hizmet vermeye başlayan Unkapanı Kavşağı Köprüsü’nde incelemelerde bulundu. 77 günde bitirilen köprü üzerinde konuşan İmamoğlu; İSKİ ve Fen İşleri’nin bölgedeki çalışmalarının devam edeceği bilgisini paylaştı.

Resim

“Buradan bir Eminönü-Alibeyköy tramvay hattımızın geçişi var. Zor bir işti. Ama arkadaşlarım, buradaki emekçiler, yüklenici firmamız güzel bir iş çıkarttı. Söylediği tarihte bitirdi. 31 Temmuz'da burası hizmete girdi. Bugün onu tespite geldik. Fakat konu bitmedi henüz. Burada epey bir işimiz var. Şimdi bu tramvayın geçişinin sağlanacağı tünel devam ediyor. Buradaki yağmur sularının deplaseleri devam ediyor. Bütün bu işler kademeli, birbirini takip eden sistemde devam ediyor. 90 güne yakın İSKİ’nin işi var. Aynı anda Fen İşleri’miz yoluna devam edecek. Tramvay hattımızın rayları döşenmeye başlandı. Pırıl pırıl bir hale geldiği dönem, yaklaşık olarak Temmuz 2022. Ama şu an trafik aksamıyor. Bir miktar içinde bu farklı farklı işler yapılırken, yine ufak tefek bağlantı yollarında yol kesilecek, tekrar açılacak. Ama Temmuz 2022’de, on yıllarca İstanbul'a hizmet eden bu kavşak tümden hizmete girmiş olacak.”

https://www.ibb.istanbul/arsiv/38053/im ... uzerinde-k

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Oca Sal, 2022 09:37

Şu anda Cibali’ye kadar hizmet veren Eminönü-Alibeyköy Tramvayı’nı, 2022’nin sonunda hizmete açmayı hedefliyoruz: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40002/im ... eydan-mujd
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, 2022’nin ilk mesai gününü Haliç’e ayırdı. Haliç kıyılarında yürüyerek incelemelerde bulunan İmamoğlu, Eyüpsultan Devlet Hastanesi – Feshane arasındaki mesafeyi tramvayla kat etti. Hem vatandaşların sorunlarını dinleyen hem de Haliç kıyısındaki çalışmaları yerinde gözlemleyen İmamoğlu, “Şu anda Cibali’ye kadar hizmet veren Eminönü-Alibeyköy Tramvayı’nı, 2022’nin sonunda hizmete açmayı hedefliyoruz. Bir yandan Eminönü Meydanı’nın çizimleri, tasarımları bitti. Bu süreci netleştiriyoruz. Çok güzel bir meydanla buluşacağız orada” dedi.

EYÜPSULTAN – BEYOĞLU / İSTANBUL

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 2022’nin ilk mesaisine Haliç kıyılarında başladı. Kurmaylarıyla birlikte Haliç kıyılarını adımlayan İmamoğlu; Eyüpsultan ilçesi sınırlarındaki İGDAŞ Parkı, Gabdulla Tukay Parkı ile Feshane Tasavvuf Müzesi ve Beyoğlu’ndaki Haliç Su Sporları Merkezi şantiye sahalarında incelemelerde bulundu. İnceleme gezisinin büyük bölümünü yürüyerek gerçekleştiren İmamoğlu, Eyüpsultan Devlet Hastanesi – Feshane arasındaki mesafeyi tramvayla kat etti. Yolda ve tramvayda karşılaştığı vatandaşların taleplerini de dinleyen İmamoğlu, sorunları, yanında bulunan kurmaylarına aktardı. İmamoğlu, inceleme gezisiyle ilgili değerlendirmesini da Haliç kıyısında yaptı.

“HALİÇ, İNSANLARI İÇİNE ÇEKEN YAŞAM ALANINA DÖNÜŞTÜ”

Eminönü-Alibeyköy Tramvayı’nın bitimiyle beraber, Eyüpsultan’a yüz binlerce metrekarelik bir yeşil alan kazandıklarını belirten İmamoğlu, “Tabi bitmeyen bir bölümü daha var. Özellikle Silahtarağa kısmı, hızlıca tamamlanacak bölümlerden bir tanesi. Karşıya geçişleriyle beraber hem ben Kağıthane yönünde ilerleyen bir yaya aksı hem Eyüpsultan tarafında ilerleyen bir yaya aksı, bisiklet yolu, bazı spor tesisleri derken aslında burası çok önemli bir yaşam al anına dönüşüyor. Zaten Haliç’e olan titizliğimizi herkes biliyor. Burası gerçekten bir anda, yeşiliyle insanları içine çeken yaşam alanına dönüştü; dönüşmeye de devam ediyor” şeklinde konuştu.

“HALİÇ’TE TARİHİ DOKUYLA UYUMLU GİTMEK İSTİYORUZ”

“Haliç’te çift taraflı, yüz binlerce metrekarelik yeşil alan insanların yaşamına katmak demek, çok büyük bir değer” diyen İmamoğlu, “Bir de burası Haliç olunca, tarihi dokusuyla da uyumlu gitmek istiyoruz. Belli noktalarda tarihi alanları var. Bunları koruyarak hareket etmek istiyoruz. Bugün sabahki yürüyüşümüzün sonunda, Feshane'ye erişeceğiz. Feshane’de çok özel çalışmalarımız sürüyor. Restorasyonun bitince, çok özel müze alanlarını orada İstanbul'a kazandırmak niyetindeyiz. Güzel bir gün. İlk mesai günü. İyi bir gün olsun tüm İstanbullulara, iyi bir hafta olsun, iyi bir ay olsun, iyi bir sene olsun. Mesai günlerimiz, hep iyi işler üreterek, güzel işler üreterek geçsin. Sağlıklı günler diliyor. Yürümeyi ihmal etmeyin” ifadelerini kullandı.

“EMİNÖNÜ’NDE ÇOK GÜZEL BİR MEYDANLA BULUŞACAĞIZ”

İmamoğlu, ikinci değerlendirmesini de Eminönü-Alibeyköy Tramvayı yolculuğu sırasında yaptı. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ve İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener’in katılımlarıyla, 1 Ocak 2021’de hizmete alınan hattın, şu an itibariyle Cibali’de noktalandığını hatırlatan İmamoğlu, “Yoğun bir şekilde kullanıldığını görüyoruz. Ama gerçek kapasitesine, Eminönü bölümü katılınca ulaşılacak. Şu anda orada yoğun bir çalışma içerisindeyiz. Hem Unkapanı Köprüsü geçişlerini çalışıyoruz, İSKİ hatlarını çalışıyoruz, yol geçişlerini çalışıyoruz. Orada, Unkapanı Köprüsü çok sıkıntılıydı. Onu yaptık, yeniledik. Bir yandan Eminönü Meydanı’nın çizimleri, tasarımları bitti. Bu süreci netleştiriyoruz. Çok güzel bir meydanla buluşacağız orada” bilgilerini paylaştı. Eminönü – Alibeyköy Tramvay hattının; Kabataş – Bağcılar Tramvay Hattı ile Hacıosman – Yenikapı Metro Hattı ile entegre olarak hizmet vereceğini vurgulayan İmamoğlu, tarihi bir alanda çalışma yürütüldüğüne dikkat çekti. İmamoğlu, “Böyle de bir zorluğu var. Teknik ve idari süreçler toparlandığında, inşallah 2022’nin sonunda inşallah bu tramvayımızı Eminönü'ne kadar ulaştırmış olacağız” diye konuştu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Sal, 2022 21:58

bir aksilik olmazsa 2022 çok hareketli geçecek

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Oca Çrş, 2022 15:43

Ekrem Başkan, Unkapanı'ndaki İSKİ yağmur suyu tünelinin çalışmalarını başlatırken, bu hatta da değinmiş: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40022/im ... ami-16-mil
Çok zor koşullarda, zor bir zemini yönetiyoruz. Daha önce Eminönü-Alibeyköy hattında, yaklaşık 60-65 metrelere kadar kazık çakmak zorunda kaldık. 2,5 kilometrelik, sözüm ona rayları takılı olan tramvay hattını tekrar söküp, tekrar yapıp, üstüne tramvayı yapmak zorunda kalmıştık. İşte aynı zemin zorluğunu burada çözerek, Eminönü’ne doğru gidiyoruz. Çok hızlı bir biçimde, inşallah bu baharın sonunda tramvay işlemlerinin de -ki bir yandan daha erken de başlamasını hesap ediyoruz, Eminönü'nden ters yönüyle beraber- başlayarak inşallah tramvayımızı Eminönü'ne kadar taşımış olacağız.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Mar Pzt, 2022 14:29

İBB, Cibali – Alibeyköy Tramvayı’nı Eminönü’ne uzatacak projenin çalışmalarına başladı: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40159/ci ... e-uzaniyor
İBB, Cibali – Alibeyköy Tramvayı’nı Eminönü’ne uzatacak projenin çalışmalarına başladı. Hattın ikinci etabını devreye alacak çalışma kapsamında trafik akışı Aksaray – Taksim ve Taksim Aksaray istikametlerinde oluşturulan sirkülasyon yolu üzerinden sağlanacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), ilk etabı Cibali ile Alibeyköy Cep Otogarı arasında 1 Ocak 2021'de açılan tramvay hattını Eminönü’ne uzatacak çalışmaya başladı. İkinci etabın devreye girmesiyle Küçükpazar ve Eminönü istasyonları ile hat, Tarihi Yarımada'nın uç noktasına bağlanmış olacak. Çalışma boyunca trafik akışı, Aksaray – Taksim ve Taksim Aksaray istikametlerinde oluşturulan sirkülasyon yolu üzerinden yapılacak.

“Unkapanı Kavşağı Köprü Yenileme ve Tramvay Altgeçidi İnşaatı” işi kapsamında, Alibeyköy – Eminönü Tramvay Hattı’nın Unkapanı Köprülü Kavşağı ile kesişim noktasında tramvay altgeçidi imalatları tamamlanacak. Söz konusu çalışmaların 2 ay içerisinde bitirilerek trafik akışının eski haline alınması planlanıyor.

Resim

Kilitli

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön