8. sayfa (Toplam 19 sayfa)

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 24 Eyl Sal, 2019 15:48
gönderen Engin Y
Bu proje sayesinde, Eyüp-Ayvansaray-Balat-Fener-Cibalikapı-Unkapanı-Eminönü-Sirkeci şeklinde özetlenebilecek Haliç'in batı ve güney kıyıları, şu anda bu güzergâhta işleyen 11-12 otobüs hattından arındırılacak..

Hatta benim uzun vadeli hayalim, bu hattın Eminönü'nde T1 ile gerekli makas ve bağlantılarının tamamlanması sonrasında, Kabataş-Alibeyköy, Kabataş-Bağcılar ve Alibeyköy-Bağcılar şeklinde üç ayrı işletmenin yapılabilmesi..
Gerçi bu hattın katenersiz ve T1'in katenerli oluşu bunun önünde engel gibi duruyor, ama belki T1'de yapılacak bir çalışma ile orada da raydan enerji beslemesi sağlanabilir.. (Araçların ne kadar uyumlu olduğunu ya da uyumlu hâle getirmek için ne kadar masraf edilmesi gerektiğini bilmeden atıyorum..)

Unkapanı Köprüsü'nün yerine her ne inşa edilecekse, en az 4-5 yıl bu hayalime engel olacak gibi duruyor..

Şu anda tramvayın gelebileceği son noktadan T1'e aktarma yapmak için de yaklaşık 1,5 km (15-20 dk) yürümek gerekecek gibi gözüküyor: https://www.google.com/maps/dir/41.0240 ... m2!4m1!3e2

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 24 Eyl Sal, 2019 15:56
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
24 Eyl Sal, 2019 15:48
Şu anda tramvayın gelebileceği son noktadan T1'e aktarma yapmak için de yaklaşık 1,5 km (15-20 dk) yürümek gerekecek gibi gözüküyor: https://www.google.com/maps/dir/41.0240 ... m2!4m1!3e2
tahminim ücretsiz ring otobüsü konulacaktır, T1 Eminönü - M2 Haliç - T5 Cibali şeklinde 3 durak ile çalışacak bir ring hattı yeterli olur, tramvay hattı ile birlikte sahil yolunu kullanan otobüsler azaltılır mı? İşte bence bu da muallak bir durum, T5 Eminönü'ne bağlanmadan önce olmayacaktır senin de tahmin ettiğin üzere ama sonrasında da olur mu, pek ümitli değilim.

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 24 Eyl Sal, 2019 22:56
gönderen Edil Arda
son mesajınıza tamemen katılıyorum, bu arada benim de kaynağım yok, sadece kendime göre idealde olması gerekeni söylüyorum.

bunlar da geçen gün çektiğim fotolar,
20190921_105410(1).jpg
20190921_143557(2).jpg
20190921_143551(3).jpg
gördüğüm kadarıyla enerji ortadan verilecek, mevcut hatta bunun entegrasyonunu yapmak zor olacak gibi duruyor.

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Çrş, 2019 07:30
gönderen Esat
Evet enerji iki rayın ortasındaki katenerden alınacak, mevcut hatta belki adapte edilebilir ama mevcut hattın altyapısının da bu hale getirilmesi lazım yani tamamen betonarme hale çevrilmesi bu maliyete değer mi? Bence değmez, Eminönü bölgesinde doğru düzgün bir planlama ile güzel bir aktarma alanı oluşturulması bence yeterli fakat bunun da olacağına pek ihtimal veremiyorum

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Çrş, 2019 12:02
gönderen Kamil16
Esat yazdı:
25 Eyl Çrş, 2019 07:30
Evet enerji iki rayın ortasındaki katenerden alınacak, mevcut hatta belki adapte edilebilir ama mevcut hattın altyapısının da bu hale getirilmesi lazım yani tamamen betonarme hale çevrilmesi bu maliyete değer mi? Bence değmez, Eminönü bölgesinde doğru düzgün bir planlama ile güzel bir aktarma alanı oluşturulması bence yeterli fakat bunun da olacağına pek ihtimal veremiyorum
İşte burada uzun vadeli değil, kısa vadeli planlar ile çalışıldığı sonu ortaya çıkıyor. Örneğin Milano'da klasik eski sistem çift ray her yere gidiyor. O zaman güzergah çeşitlendirme sorunu yok.
Teknik adam olmama rağmen bu konunun uzmanı değilim. Niçin bazı hatlar üsten enerjili bazıları alttan yapılıyor? Bunları birbirlerine göre mutlaka üstün olduğu detaylar vardır. Bunları en baştan T1 Planlanırken bir kere düşünülür ve tüm İstanbul'a tek sistem uygulanabilirdi.. 8)

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Çrş, 2019 12:29
gönderen Esat
ilk fazı 1992 de açılmış bir hat için 2020 yılında yerden beslemeli sisteme göre planlama pek doğru olmazdı bence, en azından o tarihlerde yerden beslemeli tramvay hatlarının geleceği belirsizdi, teknoloji ve bu konuda çalışmalar vardı ama sonuç yoktu, tam yılından emin değilim ama bu konuda gerçekten verimli sistemler ancak 2010 sonrası kurulabildi diye biliyorum.

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 08 Eki Sal, 2019 15:24
gönderen Engin Y
Ülkemizde ilk defa kullanılmakta olan yerden beslemeli enerji sistemi ile (Katanersiz ) yapımına devam edilmektedir.

2020 yılı haziran ayında sistem testlerine başlanılması ve 2020 yıl sonunda yolculu işletmeye alınması hedeflenmektedir.

Eminönü-Alibeyköy tramvay hattının 15 diziden (30 Araç) oluşan araçları Yerli firma Durmazlar tarafından Ülkemizde üretilmektedir.
Kaynak: https://www.ibb.istanbul/Uploads//2019/ ... DURUMU.pdf (Sayfa 19)

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 08 Eki Sal, 2019 20:23
gönderen Esat
en azından gerçekçi bir tarih zikredilmiş, gerçi işin içinde doğuş olunca insan bir ürperiyor ama

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 08 Eki Sal, 2019 20:59
gönderen Uğur
Bu bahsedilen Cibali Alibeyköy arası herhalde

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 09 Eki Çrş, 2019 10:32
gönderen Esat
Uğur yazdı:
08 Eki Sal, 2019 20:59
Bu bahsedilen Cibali Alibeyköy arası herhalde
muhtemelen, diğer taraf ile ilgili bir çalışma yok çünkü, tamamen haliç geçiş projesine endeksli

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Eki Prş, 2019 15:50
gönderen Engin Y
Bugün İBB'den Unkapanı Kavşağı'na ilişkin aşağıdaki haber geldi.
Özellikle şu kısmı sevindirici: Eminönü – Alibeyköy Tramvayı’nın geçişi için 170 metre uzunluğunda 7 metre yüksekliğinde bir tünel inşa edilecek. Kavşaktan önce inşa edilecek tünelde yaya ve bisiklet yolu da olacak.

Kaynak: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/35925
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), 2012 yılında beton kalitesi ve statik çalışması yapılan Unkapanı Kavşağı’nın yıkılıp yeniden inşa edilmesine karar verdi. Yapılan incelemede, köprünün altındaki kirişlerde araç çarpma sonucu kopma ve parçalanmalar olduğu; betonun içindeki demirlerin açığa çıktığı, bir kısmının kırıldığı; beton ve demirlerde küflenme meydana geldiği, su kaynaklı hasar oluştuğu tespit edilmişti. Bu kapsamda Eylül 2017’de “Unkapanı Kavşağı Uygulama Projesi”nin ihalesi yapılmıştı.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, göreve geldikten hemen sonra geçmişte inşaatına başlanılmayan projenin incelenmesi talimatını verdi. İBB bürokratları, ihalede Eminönü – Alibeyköy Tramvayı’nın geçişinin dikkate alınmadığını belirledi. Bu nedenle de ihalenin iptal edilmesine karar verildi.

“Unkapanı Kavşağı ve Eminönü – Alibeyköy Tramvayı Tüneli” kapsamında, mevcut projenin 2 ay içinde revize edilmesi ve inşaat ihalesinin hızla tamamlanarak işin en kısa sürede tamamlanması benimsendi.

Yapılan çalışmalara göre, köprü ve altgeçit imalatları öncesinde kavşak, dönel ada haline getirilerek, trafiğin aksamadan işlemesi sağlanacak. Projede kritik olarak görülen bölgenin altyapı deplasesi de İSKİ tarafından yapılacak.

İş kapsamında yapımı devam eden Eminönü – Alibeyköy Tramvayı’nın geçişi için 170 metre uzunluğunda 7 metre yüksekliğinde bir tünel inşa edilecek. Kavşaktan önce inşa edilecek tünelde yaya ve bisiklet yolu da olacak. Anayol ve kavşak kolları, yeni kavşak ve tünele göre yeniden dizayn edilecek.
Resim

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Eki Prş, 2019 23:19
gönderen Uğur
Allah şimdiden hepimize sabır versin. Umarım en kısa sürede tamamlanır. İstanbul'daki en kritik kavşaklardan biri trafiği çok etkiler inşaat süreci diye düşünüyorum.