Esat yazdı:Peki yapımı devam eden tramvay hatları ile ilgili kentlinin görüşü nedir? Şöyle sorayım, yapıldığı andan itibaren bu hatlarda ciddi bir talep oluşur mu? Merkeze erişim için yoğun kullanılır mı? Yoksa yolcu doygunluğuna ulaşması için çok uzun süreler gerekir mi?
Eskişehirli tramvayı fazlasıyla benimsedi .Daha doğrusu benimsemek zorunda kaldı.[çokta iyi oldu

]
Eskişehir'de tramvayın geçtiği yerlerde başka toplu taşıma aracı yok.Tramvayın hiçbir alternatifi yok .Tramvaylardaki aşırı yoğunlukta bundan kaynaklanıyor.
Pik saatlerde 3. veya 4. tramvaya ancak binebiliyorsunuz .
Zaten nüfusa oranla baktığınızda da kullanım oranının oldukça yüksek olduğunu görebilirsiniz.
2013 itibariyle günlük kullanım 100bini geçmiş durumda.(merkez nüfusu 714bin olan bir şehirden bahsediyoruz)
İyi kurgulanmış bir hat var.Ancak setler yetmiyor ...
OTOGAR-SSK hattı 5 dakikada bir ;
OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ-OPERA hattı 7 dakikada bir geliyor .
Ayrıca Bombardier'ler Eskişehir'in bir simgesi haline gelmiş durumda.
Uzatma hatları konusuna gelirsem ;
Yapımı devam eden ,Yılbaşı gibi test sürüşleri başlayacak ;25 Ocak'ta faaliyete geçecek 3 Uzatma Hattı var.
ÇAMLICA-BATIKENT
EMEK-71 EVLER
ÇANKAYA-YENİKENT
Öncelikle şunu söyliyeyim. Bu semtler Eskişehir'in en büyük mahallelerini içeriyor diyebilirim.
Ek olarak bu 3 uzatma hattı ;toplamda 20'ye yakın mahallenin tramvaydan faydalanmasını sağlayacak.
ÇAMLICA-BATIKENT
Çamlıca'nın 23bin civarında nüfusu var.Batıkent'in ise 21bin civarında.
Ancak Batıkent her geçen gün daha da büyüyor.
6-7 yıl öncesine kadar şehirle alakası olmayan ,20-25 binadan oluşan Batıkent şimdi konut fiyatlarının 400-450bin TL lerde dolaştığı bir semt.
Konu hakkında daha önce bilgi vermiştim.
Batıkent'in sınırlarının genişlemesi ve Eskişehir'in en prestijli bölgesi haline gelmesiyle birlikte inşaat firmalarının tamamı da gözünü Batıkent'e çevirmiş durumda.
Her yerde site inşaatları var.Yakın bir zamanda tramvay uzatma hatlarını fotoğraflamak için gideceğim.O zaman ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız ...
Ayrıca bu hat üzerinde Eskişehir'in en büyük AVM'si içerisinde hipermarket olarak Carrefour'un bulunduğu NeoPlus 'da yer alıyor.Ek olarak Metro Toptancı Marketi ve Baumax Yapı Marketi gibi yerlerin çok yakınından geçiyor.
EMEK-71 EVLER
Emek 40bin civarında nüfusu olan Eskişehir'in nüfus anlamında en büyük mahallesi.
71 Evler'in ise 16bin civarında nüfusu var.
Bu bölge Eskişehir'in uzun yıllar en fazla nüfuslu semtleriydi.Ancak son 3-4 senedir Batıkent-Çamlıca bölgesi büyük bir atılım yapmış durumda.
Zaten bu saatten sonra da özellikle Batıkent'in önlenemez yükselişini kimse durduramaz diye tahmin ediyorum .Hem nüfus anlamında hemde mekansal büyüme açısından hızla ilerliyor. Kısa bir süre sonra birinciliği tek başına eline alacaktır.
Son olarak ,Emek-71 Evler bölgesinde toplu taşıma konusunda büyük sorunlar vardı.İnsanlar ÖHO,Dolmuş ve Minibüslerden bıkmış durumdaydı.
ÇANKAYA-YENİKENT
Çankaya'nın 12bin civarında ,Yenikent'in ise 11bin civarında nüfusu var. Özellikle son yıllarda Odunpazarı Belediyesi ve TOKİ tarafından hayata geçirilen toplu konut projeleri ile bu bölgelerde yeni yeni yerleşim alanları oluşturulmakta.
Bu hat Eskişehir'in ilk TOKİ projelerinden olan Ihlamurkent Bölgesine de gidecek.Burada da 15bin nüfus yaşıyor .
Uzatma hatlarına adını verdiği için bu semtleri ve mahalleleri değerlendirmeye çalıştım.
Baştada söylediğim gibi ,tramvaylar buralara giderken aralarda da birçok mahalle var.
Bu bilgileri verdikten sonra ;
Kentli tramvayı fazlasıyla benimsedi.Öncelikle hızlı ve konforlu bir ulaşım aracı.Tek sıkıntısı çok kalabalık oluşu.
Uzatma Hatları tamamlandığında ,bu bölgelerde talep fazlasıyla oluşacaktır,yolcu doygunluğuna kısa sürede ulaşacaktır .
Uzatma Hatları Konusunda Eskişehir Büyükşehir Belediyesinin Yayınladığı İlk Harita ;
Daha sonra hatların güzergahlarında bazı değişiklikler yapıldı.Değişiklikleri görmek açısında ;Eskişehir üzerinden gösterilmesi ...
(sarı çizgiler ilk planlanan güzergahlar ,yeşiller yapımı devam eden güzergahlar)
