3. sayfa (Toplam 17 sayfa)

Gönderilme zamanı: 25 Ağu Çrş, 2010 11:06
gönderen Esat
alabay yazdı:Esat, şu uzun adresleri url ile parantezleyince, mesajlar birden boş gözüküyor, burada kaynakta bir hata var galiba! Bir göz atsana.
Böyle uzun adresler içın belki http://tinyurl.com veya http://bit.ly servislerini kullansak mı acaba? Esat, sen bir göz at.
URL ler konusunda yapacak bir şey yok, sistem böyle, bilenler Tiny i kullanır, bilmeyenler de benim yaptığım gibi "Konunun Linki" flan diyerek onu URL içerisine alıp linki oraya koyar, ben geçen bir iki tane koydum boş falan çıkmadı, fakat bazı url lerdeki özel karakterler nedeni ile öyle bir sorun olabiliyor :)

Dün gece teknomanyak arkadaşımız bir takım şeyler söylemişti mesela ben İnönü caddesine olmazmı demiştim ama orada olmayacağını izah etti, böyle harita üzerinden iki boyutlu baktığın zaman her yeri her yere bağlarsın ama bir de deniz seviyesinden o sokaklara doğru bakmak var :)

Aslında paralel konusuna bende değinecektim ama biraz fazla uçta olmak istemedim, İnönü caddesi altından metro gittiği için üstünde tramvayın işlevsel olmayacağı gibi bir düşünce var sanırım, ben bu düşünceye pek katılmıyorum. Bana göre pek ala da işler, ama insanımızın alışkanlıklarına aykırı gelir mi? Burada sana katılıyorum metronun üstüne ona paralel 10 tane otobüs hattı çalışırken kimse ses etmiyor, ama üstüne bir de tramvay yapalım 200 m. ile durakları koyalım yolcuları dağıtalım desek o zaman garip karşılanabiliyor. Bir de oradaki yolcunun alışkanlığından da bahsetmişti aktarma yapmanın bilinmediğinden ve sevilmediğinden, işte bu alışkanlıkları yıkmak zor. Bu yüzden sen şu ağ mağ takıntını bir kenara bırak, alışkanlıklar, hayat tarzları, her şey ama her şey senin alışık olduklarından çok farklı, dolayısı ile sürekli dile getirip çözüm sunmuyor olman biraz kötü oluyor :) Ve lütfen Türkiye' nin hiçbir şehrini Avrupa' nın iki kere yıkılıp kıt nüfus ile yeniden yapılmış şehirleri ile karıştırma ve karşılaştırma.

Gönderilme zamanı: 25 Ağu Çrş, 2010 11:38
gönderen alabay
Yok, halka uymayacaksın, halka öğreteceksin. Bu burada da öyle, sen ne sandın.

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Prş, 2010 00:29
gönderen tahir93
Başar bey çizin bi öneri biz de izmiri bilenler olarak değelendirelim ? :D

Gönderilme zamanı: 26 Ağu Prş, 2010 07:59
gönderen alabay
Valla şimdi çizemeye vaktim pek yok, ama şöyle bir anlatmaya çalışayım:

Kuzeydoğudaki hattı gerisine bağlamalı. Ya Yeşildere Caddesi üzerinden, o zaman merkezden bir hat olur, ya da Halide Edip Adıvar Caddesi üzerinden, kıyıya doğru dolanarak (tramvay da serpentin gibi dolanabilir, bak Prag) ... ya Şükrü Saraçoğlu Caddesi yoluyla, ya da Konak'a doğru (bayağı dolanma olur).

Alttaki büyük hattı üst ucunda gardan devam ettirmeli, Fatih Caddesi üzerinden, Stadyum metrosuna kadar, oradan da Manas Bulvarı istikametinde.

Kuzeydeki hattı ise Anadolu Caddesi üzerinden Hacı Mutzo'ya kadar götürmeli, orada da ya içeri kıvırmanın bir yolunu bulmalı ya da Ozan Abay Caddesi veya da Manas Bulvarı ile geri kalan ağa bağlamalı.

Çok lüks bir kent ağı olmaz, ama ağ olup, tek elektrik şebekesiyle, tek merkezî depoyla ve komple deplasman ile çalışır.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Cum, 2010 01:01
gönderen tahir93
Çok güzel Söylüyorsunuz ama çok da zor,

ilk önce yeşildere caddesinden bahsediyim:
yeşildere caddesi daraltılması göze alınamayacak bir artertir, normal şehiriçi bir cadde değil arterdir zaten,
diyelim cadde geniş;
+Yeşildere caddesi etrafının gecekondu ve varoş olması
+ve tam paralelindeki egeray hattı sayesinde

otobüs olarak bile ulaşıma çok fazla ihtiyacı olmayan bir caddedir, zira bunu otobüs durağı seyrekliğine bakarak bile söyleyebiliriz. ama devamındaki yeşillik caddesi daha yoğundur, bu caddeden halide edip adıvar caddesini kullanarak üçyol'a çıkan bir hat önerisi ben de çizmiştim, ancak o da kurt kalıyo ve ağa katılamıyo.

Halide Edip Adıvar Caddesi için:
ben de hep bu caddede tramvay düşünmüşümdür otobüsle geçerken, ancak bu caddenin altında metro olacağı için sonradan gereksiz gelmiştir. şuan proje aşamasında olan üçyol-buca metrosu bu caddenin altından geçmektedir, dolayısıyla bu caddenin ulaşımı halledilmiştir. yeşildereyi geçtim ama yeşillik caddesinden buraya getirilen bir hat bile kurtçuk olarak kalmaya ve ayrı depo inşasına mahkumdur.

Karşıyaka hattı için:
altınyol(diğer adıyla anadolu caddesi) da daraltılması göze alınamayacak bir arterdir, etrafının boş olmasıyla birlikte 3'e 3 olan bu cadde günün her sağatinde yoğun, akşam saatlerinde adım adım ilerlemektedir.

şükrü saracoğlu caddesi için :
yukardan gelip şükrü saracoğu caddesinden sahile inen hat mithatpaşa caddesinden geçmeye mahkumdur. o bölgede mithatpaşa caddesi 1 gidiş 1 dönüştür, ancak aynı koridorda olabilir ancak zaten yoğun olan trafik kilit seviyesine gelir.

hep mithatpaşa caddesinin tek yöne çevrilmesini hayal etmişimdir küçüklüğümden beri, ancak karataş,asansör,yalı,mithatpaşa,küçükyalı gibi semtlerde oturanlar caddenin şuanki çift yön haliyle bile tırmanarak ve çok fazla köşe dönerek evlerine varmaktalar. bunun nedeni de daha öncede bahsettiğim seviye farkı, sokaklarda biryerden sonra merdivenler başlıyor, siz düşünün artık. hatta ben geçenlerde mithapaşada yürürken sahile inecek yer bulamamıştım, hem de yaya halimle. İşte bu yüzden Halil Rıfat Paşa,asansör,mithatpaşa,küçükyalı bölgelerinde yapılacak trafik düzenlemeleri çok büyük çaba gerektirmektedir.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Cum, 2010 01:10
gönderen tahir93
altınyol için etrafı boş demişim, şimdi bir ekleme yapayım. genişletilebilecek şekilde boş değil, konut alanları olmadığı için boş dedim. :D

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Cum, 2010 08:35
gönderen alabay
Valla, istimlâk durumu nasıl bilmiyorum. Ama şöyle bir durum var, esat beni tanır, ben burada bir sistemde yaşıyorum ki, toplu taşım hep ilk. Yani cadde sokak daralacaksa, güm diye özel trafiğe kapatırlar. Ana arter mi? Kendi problemin, git, tramvaya bin. Freiburg'ta meselâ öyle deli bir şekilde kentin merkezi tamamen otomobillere kapalı ki, kuzeyden güneye gitmek isteyen, en geç şehrin içinde bir hilâl çizmek zorunda. Bizde bu güç yok. Ayriça, bir caddede ulaşımın fazla önemli olmaması (talep), problem değıl, benim istediğim, rayları birleştirmek. Berlin'de banliyö sisteminde genelde istasyonlar ard arda, burada tramvay ne veriyorsa, orada banliyö o servisi verebiliyor neredeyse. Ama Grunewald'ten (gruğnevâlt) meselâ Wannsee'ye (vanzeğ) doğru 7 dakika durmaksızın 80/90kmh gidilen bir yol var. Orası orman, yok bir şey ... (bugün belki daha hızlıdır, benim zamanımdaki trenler 1920/1940'lardan kalmaydı, ve hayır, nostaljik değildi bu, normaldi ;-) ).

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Cum, 2010 10:40
gönderen Esat
Başar bana sanki sen biraz fazla harita üzerinden konuşuyorsun gibi geliyor. Bırak şimdi grünenwald ı bilmem neyi konu İzmir. Harita üzerinden kuş bakışı bende o önerileri yapacaktım, fakat ile etapta bu noktaların pek çoğunda zaten metro çözüm olarak sunulmuş, yapılmış ve yapılıyor. Metro ile tramvayın fonksiyonları farklı bunu belki de en iyi ben biliyorumdur ve metro hattı üzerinde pek ala tramvay çalıştırılabileceğini de biliyor ve destekliyorum, fakat arkadaşın belirttiği gibi hat sürekli olarak metro güzergahını takip ediyorsa bu biraz sorunlu, İzmir kentinin coğrafi olarak izdüşüm deniliyordu sanırım eş yükselti haritasına bakarsak ve tekno nun söylediklerini de dinlersek bu hatların o ana yollar üzerinden sağa sola sapma şansı yok. Yani başladı mı sonuna kadar gidecek, şimdi kontrol etmedim ama herhalde Halide Edip Adıvar Bulvarı idi, hadi oradan da devam etsin en aşağıda rayların birleşmesi ihtimali var, yok değil. Fakat böyle bir talep var mı? Yani kentin kısa mesafe dur kalklı bir raylı sistem ihtiyacı varmı, yoksa metro ve onu destekleyen otobüs hatları yeterli mi? Bana göre bu ikinci söylediğim dolayısı ile orada bir tramvay hattı zaten coğrafik olarak zor iken neden düşünce olarak ta zorlayalım ki?

Benim aslında anladığım ama neden ülkemizde anlaşılmadığını anlamadığım şey şu, örnek Altınyol, 3 gidiş 3 geliş, gayet geniş bir cadde tramvay hattı yapılabilecek bir güzergah bana göre müsait, "bu cadde daraltılamaz" diyoruz hep. Belediyelerin bu mantalitesi artık pek çok internet sitesinde insanımızın bu konuları tartışıyor olması nedeni ile bence ayağa düştü ve halkta bu düşünceyi benimsedi. Burdan tramvay geçmez. Bunun tek sorumlusu da İstanbul Büyükşehir Belediyesi dir. Pek çok noktada mümkün olan tramvay hatlarını yapmayarak, yaptığı hatları izole hatlar ile nerede ise bir Şehir Treni gibi çalıştırarak kötü örnek olmuş ve kafanın yerleşmesine sebep olmuştur. Orada pek ala tramvay hattı inşa edilir ve işletilir, teknik olarak mümkün.

Fakaattt :) bu mümkünatı zorlayan nedir, arkadaşımız ne demiş, oradaki trafik günün her saati aşırı derece yoğun ve kilit. Evet orada izole bir tramvay hattı orasını cehenneme çevirir buna katılıyorum. Hemzemin bir tramvay hattını ise bizim insanımızın bünyesi kaldırmaz :) çünkü alışmamışız, alıştırılmamışız. O yola gereksizce girenler olacak, tramvayı engelleyenler olacak ve suçlu yine hep tramvay olacak. Dolayısı ile oradaki yoğun trafik ve ülkemiz gerçekleri nedeni ile hemzemin bir tramvayın zorluğu bu hattıda yapılamaz hale getiriyor.

Bir ihtimal daha önce bahsettiğim gibi bir pre-metro tarzı, ya da bizim Viyana' daki USTRAB tarzı yer altı tramvay şebekesi yapılabilir, ama buna da maliyet olarak değer mi? Bana pek değmez gibi geliyor. İstimlak ile ilgili büyük sorunlar olacağını sanmıyorum yeni belediye kanunu bu konuda olayı biraz rahatlaştırdı diye söyleniyor, fakat normal işlerine bile para bulamayan belediyeler, hele ki İzmir gibi toprağı pahalı bir kentte kalkıp bir bulvar boyu binaları tramvay hattı yapmak için yıkmak çok lüks bir iş olur.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Cum, 2010 14:06
gönderen alabay
Beni anlamıyorsun. Talep malep ilgiliendirmiyoru beni, bir ağ sistemi gerek. Ki deplasman ve elektrik sistemi tek olsun. Off beee ... Aracı işletmezsin o zaman, ama depoya o yoldan gider, sıkıysa :-)

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Cum, 2010 14:42
gönderen Esat
alabay yazdı:Beni anlamıyorsun. Talep malep ilgiliendirmiyoru beni, bir ağ sistemi gerek. Ki deplasman ve elektrik sistemi tek olsun. Off beee ... Aracı işletmezsin o zaman, ama depoya o yoldan gider, sıkıysa :-)
Bence sen bizi anlamıyorsun, o dediğin şey Kayseri için geçerli olabilir, ya da Antep, ya da bilmemnere, hatta İstanbul ama İzmir için nanay, bir kaç hat bir depoya toplanabilir, elektrik şebekesi birbirini besleyebilir, ama sende şunu anla artık "AĞ" dediğin zaman, otomatik olarak kafalarda, haritalardaki gibi dolu dolu birbirine geçik hatlar anlaşılıyor sadece, kapish? :)

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Cum, 2010 16:12
gönderen alabay
İzmir'de de bütün hepsi olur. Kentleşmeyi öğrensek ya ... :x

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Cum, 2010 16:27
gönderen Esat
Başar sana da herkes adına "Ja he he" diyorum, bu senin kafanla bir halt olmaz, kusura bakma seninki sadece kuru inat. Olabileceğini bize İzmir üzerinden anlat, kalkıp Prah, merlin, cart curt anlatma lütfen sadece itici oluyor. İzmir e dair iyi hatırladığım tek şey, otobandan çıkışta deli bir yokuştan inerek İzmir' e girildiği ve Foça' ya giderken yolun sağ tarafından uçurum gibi yerleşim alanları olduğuydu.

Şimdi İzmir' de yaşayan birisi diyor ki, kuzey-güney doğrultusundaki hiçbir hattı bir alttaki ile birleştiremezsiniz diyor, guugul ört ü aç yükseklik farklarına bak, dedim eş yükselti eğrisi çıkartıp mı anlatmamız gerekiyor :) ayrıca zaten o bahsedilen güzergahlarda metro inşaatı var, yokuşlar nedeni ile tramvayda olabilme ihtimali düşük. O zaman ne yapmak gerek? Mevzu tramvay dışına kaysın istemiyorum ama geriye troleybüs ve otobüsten başka bir şey kalmıyor, kentin gerçekleri onu gerektiriyorsa o yapılır, ve sanırım İzmir in gerçekleri bunun dışında ya da zaten belediyenin de önerdikleri dışında tramvay çözümlerini kaldırmıyor.

Bana sıcak gelen belediyeninkiler dışında şu Yeşilli cadde ve Anadolu caddesi üzerinden tramvay geçmesi, bana göre geçer. Ama bir önceki mesajda ne dedim, insanlar orada özel araç çılgınlığından vazgeçmez ise, parklanma sorunu çözülmez ise, olmazzzzzz. Ama biliyorum şimdi sen kalkıp, "bana ne onu da belediye çözsün" diyeceksin. :)