brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 01 Haz Cum, 2012 23:54

Tramvay hattı için ihale kik bülteninde yayımlanmış. Belediyenin sitesinde henüz bir bilgi yok ama bir kaç haber sitesinde bahsedilmiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Cmt, 2012 00:11

btgn yazdı:Tramvay hattı için ihale kik bülteninde yayımlanmış. Belediyenin sitesinde henüz bir bilgi yok ama bir kaç haber sitesinde bahsedilmiş.
İhaleye dair bilgiler
İhale Kayıt No: 2012/68944

Bursa T1-1.Aşama Tramvay Hattı İnşaatı Yapım
a) Yapılacağı yer : BursaRay İşletme Merkezi Odunluk Mah. İzmir yolu 16130 Nilüfer / BURSA
b) Tarihi ve saati : 25.06.2012 - 14:00
c) İşe başlama tarihi : Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde
yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır.
ç) İşin süresi : Yer tesliminden itibaren 360 (Üçyüzaltmış) takvim günüdür.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 02 Haz Cmt, 2012 15:03

kilometre uzunluğunda tramvay hattı öngörüyor. Bu hat üzerinde, uzunluğu 24-30 metre olan tekli ve körüklü 8 vagon sürekli hareket halinde olacak. 2 vagon da yedekte kalacak.
Yani…
Sistem 10 vagonluk olarak planlanıyor.
Tramvay, caddelerin sağ şeridinden geçecek. Yolcularını da büyük oranda halen otobüs durağı olarak kullanılan duraklardan alacak.
Bu amaçla 13 durak belirlendi. Duraklar kullanım sırasında doğan ihtiyaca göre arttırılabilecek ya da azaltılabilecek.
Duraklardan tramvaya binişler, Bursaray’daki gibi turnikeli sistemle değil, otobüslerdeki gibi olacak.
Ayrıca…
Tramvay için Kültürpark’ın alt tarafında Lunapark ile Emniyet tarafından kullanılan alan arasındaki otoparkın hemen üstüne prefabrik olarak yapılacak.
Tramvay buraya İpekiş’in yanından girecek.
Projenin ilerleyen bölümünde İpekiş-Kanalboyu hattı yapıldığında, tramvay ana durağı da Yakın Çevre Yolu’nun hemen yakınında, odun depolarının yanında yapılacak.
25 Haziran’da yapılacak ihaleye itiraz olmazsa, temmuz ayının ortalarında tramvay hattı temelinin atılması hedefleniyor.
Projeyle ilgili, Olay gazetesindeki bir köşe yazarının yazısından alıntıdır.

Projede benim dikkatimi çeken tramvay duraklarının Avrupa'da olduğu gibi turnikesiz olacak olması. Bakalım sistem nasıl işleyecek hep beraber göreceğiz. Bunun dışında belediye başkanı konuşmalarında 14 istasyon 13 de araç olacak, tramvay hattı sürekli çalışacak her istasyonda sürekli bir araç olacak gibisinden bir şeyler söylemişti ama bu da abartıymış anlaşılan.
Bunun dışında bir de bazı vagonların körüksüz olacağından bahsedilmiş ki bu körüksüz vagonların bu hatta yetmeyeceği gün gibi ortada , milleti yine balık istifi gitmeye zorlayacaklar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Cmt, 2012 15:18

Planladıkları gibi olmamış demek ki, ya da seçim vaadi dağıtır gibi beyanat yapmanın sonucuda olabilir. Tramvayın yolun sağından işlemesi iyi fikir, parklanma sorununu ortadan kaldırır :D kimse park edemeyeceği için ama park edenlere karşı da iyi yaptırımlar konulmalı, "hadi bu seferlik affettikle olmaz" bunu daha önce İstanbul içinde önermiştim tramvay makinistlerine fahri trafik müfettişi eğitimi verilerek ceza yazabilmeleri sağlanmalı, telsizle tramvay hattına gireni amirliğe bildirebilir, orada makbuz yazılır akşamda yetkili olarak imzalar, ya da amirlik imzalar direkt gönderilir, ceza yazılmazsa çözümde olmaz, tabi bu konu ile ilgili şöyle bir ters durum vardı tramvay makinistlerinin azami dikkatinin sağlanması için bazı tedbirler alınmıştı, o tedbirlerden dolayı uygulaması imkansıza dönüştü.

Araçlardaki tekli ve körüklü ifadesi ile tam olarak ne kast ettiklerini bilmek lazım, genelde basın biraz bazen anlamsız şeyler yazabiliyor :) tekli ve körüklü ile diğer hattaki eski araçlar gibi olacağını mı kast ediyorlar yoksa? Sonuçta ellerinde hazır araç yok, araç ihaleside yapmadılar ve ihale bu ay yapılacak, yer teslimi temmuzda olsa 1 yıl bitiş süresi öngörülmüştü galiba. İlk araç teslimatı için "eh" bir süre, acaba yine ikinci el araç ile idare yoluna mı gidilecek? Diğer hatta gelen tipte araçların hem körüklü hem körüksüzü var çünkü.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 02 Haz Cmt, 2012 15:31

ama bu da abartıymış anlaşılan
Recep Altepe'nin tüm sözleri abartı zaten. Hele hele tarih veriyorsa o tarihe sakın inanmayın. Şimdiye kadar ne tarih veriyse hep 2 ay uzatmalı gerçekleşti. Kanımca Recep Altepe Osmangazi Belediyesi Başkanlığında kalmalı idi, orada daha başarılıydı sanki.


Basın durumu biraz karıştırmış. Sanırım demek istediği şey vagonlar birbirine bağlanmayacak tek araç olacak. Bildiğimiz gibi İpekböceği 4 körükten oluşan yani 5 parçadan oluşan bir araç. Ama bu hatta İpekböceği dışında başka araç kullanmayı düşünüyorlarsa o zaman durum değişir. Zaten şuan halihazırda üretilmiş kaç adet tramvay var belli değil.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 02 Haz Cmt, 2012 15:32

Tramvaya engel olan araç sürücülerine karşı bence en iyi çözüm tramvayın ön tarafına bir kamera takıp mobese sistemine entegre etmek. Bu sayede kural ihlali yapan araç kamera tarafından görüntülenip sistemden direk ceza yiyecek , vatmana sorumluluk yüklenmeyecek. Bunun haricinde bu sistem sayesinde tramvayın karıştığı kazalarda vatanların da gereksiz yere zan altında kalması önlenebilir.

Araç konusuna gelince yazıda 24 m ve 30 mlik araçlardan bahsedilmiş. Benim bu yazıdan anladığım tekli araçlar 24m körüklü olanlar ise 6m ilave ile birlikte 30m. Bu araçlar çok küçük!! Bursa'nın bir mahallesi büyüklüğündeki Avrupa şehirlerinde bile daha büyük araçlar kullanılıyor. Bence bu hatta 3 tane 60m 6 tane 50m ve 3 tane de 40 mlik araç olmalıydı. Araçlar ring olarak çalışacağı için homojen bir sıralama ile 60 mlik araç ile birikmeler önlenir 50 mlik araç ile normal taşıma yapılır, diğer araçlar yoğunluğu topladığı için de 40 mlik araçlarla daha düşük kapasiteli taşıma yapılabilirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Cmt, 2012 15:45

Bence o araç kısmı biraz karışık, aslında bende körüklü ile kast edilen kuple edilmiş 2 araç olduğunu düşündüm, tekli de tekli işte :) tek vagon yani. Eğer İpekböceği o tarihe kadar seri üretime geçerse amenna, ama daha testleri tam bitmemiş bir aracı üretmiyorlardır herhalde? Belki sadece kaporta olarak üretime geçmişlerdir bunu bilemem. Diğer taraftan dediğim gibi İpekböceğine bel bağlanır ise hat açılışı gecikebilir bence.

Bence de Bursa büyüklüğünde bir kentte gerçek bir tramvay sistemi yapılıyor ise dediğin gibi aynı marka ve modelden farklı boylarda seçim yapılabilir, ama illa İpekböcüğü olacak ise o zaman tekli ve çiftli kuple dışında bir şans yok ama o da gayet iyi iş görür bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Sal, 2012 20:13

Şimdi öncelikle şunu belirteyim Bursa'nın tramvay hatları projelendirmesi güzel bir düşünce, güzel projeler güzel iş ama ne bileyim yine bildiğimiz bir takım yanlışlar var. Bize göre yanlış olan şeylerde hatların tek olarak planlanması, araçlar ile ilgili durumlar falan yazdık çizdik, onlar bunu doğru görmüşler yapıyorlar, eyvallah. Yanlız Bursa'da bir tramvay hattı işletiliyor nedir bunun tanımı? Nostaljik :) Ama yok öyle bir şey, Bursa'da öyle bir tramvay güzergahı oldumu ki geçmişte bu nostaljik olsun, eski araç alıp çalıştırmanın kılıfı nostaljik, bu temelden yola çıkıldığı içinde hattın bir numarası yok. 1 numara nerede? 1 numara Kent Meydanı - Heykel hattına verilmiş T1 olarak, hayırlı uğurlu olsun, herhalde diğer hatta N1 olsa gerek.

Hat ile ilgili bugün Ray Haber sitesinde bayağı bir resim, çizim gördüm oradan alıntı yaparak paylaşacağım

http://networkedblogs.com/yWIvN
Bursa T1-1.Aşama Tramvay Hattı , cari hat toplam uzunluğu 6455,691 metre, tek hatlı bir güzergah olup, 13 istasyon, 1 atölye binası, 2 depo yolu, 2 atölye yolu, 15 makas, 1 kruvazman, 3 trafo binası imalatı ile birlikte Cumhuriyet Caddesi Nostaljik Tramvay Hattı ile kesişen raylı sistemi teşkil etmektedir. Ayrıca, acil durumlar için uygun yerlere 4 adet cep hatları da projelendirilmiştir

İstasyon yerleri:
1. İstasyon Stadyum: Stadyum caddesi üzerinde Atatürk Spor Sarayın önünde,
2. İstasyon Altıparmak: Altıparmak caddesi başlangıcında,
3. İstasyon Çatalfırın: Altıparmak caddesi üzerinde, Şahabettin Paşa Cami karşısındaki Koz Kebapçısı önünde,
4. İstasyon Hanlar: Cemal Nadi caddesi üzerinde, Zafer Plaza karşısında,
5. İstasyon Ulucami: Atatürk caddesi üzerinde, Ulucami çarşısında, Ziraat Bankası önünde,
6. İstasyon Heykel: Atatürk caddesi üzerinde, Koruyucu İş Hanı önünde,
7. İstasyon Kayhan: İnönü caddesiüzerinde, Durmaz ve Hüseyin İş Merkezi önünde
8. İstasyon Demirtaşpaşa: İnönü caddesi üzerinde, Demirtaşpaşa Endüstri Meslek Lisesi önünde,
9. İstasyon Gazcılar: İnönü cadddesi üzeridne, Cezaevi sok. karşısında
10. İstasyon SGK: İnönü caddesi sonu, SGK önü
11. İstasyon Adliye: Kıbrıs Şehitleri caddesi üzerinde, Adliye karşısı, Yıldırım İlçe Jandarma Komutanlığı önünde,
12. İstasyon Uluyol: Kıbrıs Şehitleri caddesi üzerinde, Güven ve Filiz sokak arasında,
13. İstasyon Santral: Uluyol caddesi başında, Yapı Kredi Bankası önünde,
14. İstasyon Meydan: İlkbahar caddesi üzerinde, Kent Meydanı AVM karşında
15. istasyon İlkbahar: İlkbahar caddesi üzerinde, Vakıflar İl müdürlüğü önünde,
16. İstasyon Merinos: Darmstad caddesi üzerinde, sağ sokak karşısında,

Tramvay, caddelerin sağ şeridini kullanacak. Yukarıda belirtilen 16 adet duraktan 3 tanesi elenecek ve 13 adet istasyon ile yeni Heykel tramvayı hizmet verecek.

Resim
Haberde 16 istasyon yeri belirlendiği ama 3 tanesinin eleneceği belirtilmiş, aynı şekilde hattın yolun sağ şeridini kullanacağı yazıyor, fakat buna itiraz vardı dün okuduğum bir haberde, yolun ortasından gitsin daha iyi olur falan diye, tabi bu önerinin altındaki gerekçe tamamen bize özgü nedenler, esnafın tükkanının önü kapanmasın, araba park edecek yer elimizden gitmesin. Doğrusunu belediye bilir, ben olsam yolun kenarına yaslar götürürüm :) tabi peron yapacak alan mevcut ise. Bursa'daki arkadaşlar bu konuyu daha doğru ve objektif yorumlarlar diye düşünüyorum.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 20 Haz Çrş, 2012 00:09

Sonunda hat ile ilgili bilgi edinebildik. :twisted: Hattın tek hat olmasının saçmalığından bahsetmeye gerek yok sanırım.

İstasyonlardan 3'ü iptal edilecek denilmiş ama gösterilen noktalardan hepsi gerekli yerler. İptal edilebileceğini düşündüğüm 2 nokta var;

1 : santral istasyonu çünkü bu istasyon ile Meydan istasyonu en fazla 150m.

2 : Merinos istasyonu ile stasyum istasyonu çok yakın ve bu bölgede 2 istasyona gerek yok, stadyum iptal edilebilir ya da ikisinin ortasında bir yere istasyon yapılır.

Diğer istasyonların ise tamamı gerekli ve yerinde düşünülmüş istasyonlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Haz Çrş, 2012 09:59

Evet tek hat olarak inşa edilecek olması bence de hata, hani belki caddelerin darlığından ya da karayolu trafiği ile sorun yaşanarak sistemin antipatik olmasını istemediklerinden böyle bir karar almış olabilirler mi?

Bir de daha önce sizin verdiğiniz bilgilerde aşağıdaki hat çizimine göre üst kısımda çift hat olan kısa bir bölüm bulunacaktı diye hatırlıyorum, diğer tramvay hattı ile kesişen bir bölümden dolayı sanırım, bu hatmıydı yoksa yine yanıldım mı? :)

Bu konuda benim kafamda sıkıntı oluşturan şu oldu, istasyonlarda turnike sistemi olmayacağını, araçlarda otobüs gibi biniş olacağı gibi bir şeyler okudum, nasıl yürüyecek bakalım bu sistem.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 20 Haz Çrş, 2012 17:02

Sistemin tek hat olmasının nedenleri sizinde dediğiniz gibi tekerlekli araçlara fazla alan bırakmak ve tramvay hattının maliyetini düşürmek. Tabi bir de İnönü Caddesi tramvayın eğim sınırlarını zorlayacak gibi duruyor bu nedenle bu caddeyi tırmanmaya çalışan tramvaylar sorun çıkarabilir. Şimdiki sisteme göre tramvaylar bu caddede yokuş aşağıya inecekler.

Tramvay güzergahına bakarsanız solda Altıparmak istasyonundan önce 2 tane ucu açık çıkış var. Bu 2 çizgi Çekirge - Yeşil Hattını temsil eden çizgiler.
Yapılan açıklamaların birinde Çekirge - Yeşil hattı yapıldığında ortak kullanılan bölüm çift hatlı olacak diye okumuştum. Buna göre Altıparmak istasyonundan önceki dönüşten başlayarak Heykel istasyonundan sonraki dönüşe kadar olan bölüm çift hatta çıkarılacak. Heykel istasyonundan sonra bir hat Kayıhan istasyonuna (İnönü Cad.) dönerken Yeşil yönüne doğru (Setbaşı Cad. ) çift hatlı sistem gidecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Haz Çrş, 2012 18:29

btgn yazdı:Tabi bir de İnönü Caddesi tramvayın eğim sınırlarını zorlayacak gibi duruyor bu nedenle bu caddeyi tırmanmaya çalışan tramvaylar sorun çıkarabilir. Şimdiki sisteme göre tramvaylar bu caddede yokuş aşağıya inecekler.
Ama şunu eklemekte fayda var, bir tramvayın çıkması mahzurlu bir eğimden inmeside mahzurludur, hatta inişte olumsuzluk yaşandığında risk daha büyük olabilir. Gerçi yeni nesil tramvay araçlarında daha fazla fren sistemi var ve daha güvenli bunu da göz ardı etmemek lazım.

Peki şunu sorayım şimdi ben, işletme saat yönündemi olacak tersi yönde mi? Çizimde verilen istasyon sırasına göre saat yönünün tersine görünüyor kafam karıştı biraz.
btgn yazdı:Yapılan açıklamaların birinde Çekirge - Yeşil hattı yapıldığında ortak kullanılan bölüm çift hatlı olacak diye okumuştum. Buna göre Altıparmak istasyonundan önceki dönüşten başlayarak Heykel istasyonundan sonraki dönüşe kadar olan bölüm çift hatta çıkarılacak.
Yukarıdaki sorumla da bağlantılı olarak, şunu söyleyebilirim eğer çizim diğer hattın bağlantısını gösteriyor ise mantık olarak o hattın bu güzergaha göre yerleşiminide göstermeliydi ve eğer gösteriyor ise, iki hatta çıkacak gibi durmuyor, tabi bunun için işletmenin saat yönünün tersinde olması lazım.

İkinci ihtimalde, hat ikiye çıkacaktır ama bu çizimde gösterilmemiş.

Tabi ben bunları Yeşil dediğiniz bölgeye olan çıkış gösterilmemiş olduğu için farazi dile getirdim :) çıkış sağ alttaki kavşaktan mı sağ üstteki kavşaktanmı olacak?

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön