brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 04 Eki Sal, 2011 21:57

Hmm. Peki arkadaşlar şunu sorayım cumhuriyet caddesi tramvayında yolculuk ederken neredeyse sürekli takur tukur gidiyoruz.(rayların birleşim yerleri tabiki kaynaklı.) Peki bunun nedeni üzerinde işlediği tramvayın eski olması mı? Yoksa kauçuk izolasyonun yapılmaması mı? Eğer modern tramvayı burada işletirsek aynı problem olur mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eki Sal, 2011 22:08

Bir türlü gelipte gözümle göremedim ki şu hattı :) Resimleride incelemedim ama hattın yüzeyi nasıl kapatılıyor? Şu birbirine geçme parke taşları ile kapatılıyor ise ve zeminde iyi düzenlenmemişse belki taşlar oynuyordur, diğer türlü bir fikir yürütemedim. Araçlar tabii ki eski ve hali ile sağından solundan ses gelir ama şahsen yeni açılmış bir hatta bu kadar çabuk tekerlek bandajı bozulması olmaz, rayda bozulma varsa ve apleti yapıyorsa bilemem. Daha önce değindiğiniz rayların yumuşaklık sorunundan kaynaklanıyor olabilir. Eğer ray yüzeyi doğru sertlikte değil ise bozulma meydana gelmiş olabilir, bu bir sebep, ikinciside ray ile rayları birbirine tutturan kaynağın uyumsuzluğu, eğer böyle bir sorun var ise bu da raydan kaynaklanıyor demektir, yani yine metalin sertliği ile alakalı, kaynak ile ray aynı sertlikte değil ise birisi daha çabuk aşınır ve kaynak bölgeleri çabucak bozulur bu da araç üzerinden geçerken vuruntuya sebep olur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Eki Sal, 2011 22:12

Yok, o bizim bahsettiğimiz izolasyon tüm hattın titreşimini ve ona göre de etrafa gürültüsünü dindirir. Takur tukur durumu olmamalı, olamaz; çünkü o kaynaktan değil de kaynak olmayan aralıklı yerlerden dolayıdır (genellikle). 2011 senesinde serilmiş raylarda takur tukur aslında imkânsızdır :lol:

[Esat, ben bir yerde Freiburg tramvay körpüsündeki ray onarım şantiyesinden resimler sunmamış mıydım, özel müsaadeyle girmiştim, burada o resimler işe yarayabilir, ama başka bilgisayarda, şu anki makinemde değil.]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eki Sal, 2011 22:16

Kaynak yerinde bahsettiğim sebepten dolayı o sesi yapabiliyor Başar, Şentürk zaten hattın olması gerektiği gibi kaynaklı olduğunu belirtmiş, gözle görmeden ve amatörce bir bakış ile artı olarak eldeki sorunuda üstüne eklersek :P amma uzattım ha, neyse sorun ray ve kaynak malzemesi arasındaki sertlik farkı diyorum.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 06 Eki Prş, 2011 23:49

Caddede parke taş yok. Dökme beton mevcut sadece görüntü olarak parke taş havası verilmiştir. Rayların olduğu bölümde ise asfalt kullanılmıştır. Asfaltın üzeride bordo renk (boya) ile kaplamışlar. Ben ray altlarına ses izalasyonu koyduklarını sanmıyorum sadece su yalıtımı yapmışlardır. Belki strafor tarzı ürün kullanmış olabilirler. :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eki Cum, 2011 18:16

Daha öncede yazdığım gibi belkide bu hat için teknik olarak bir gereklilik görülmemiştir, sonuçta hat üzerinde ne kadar yoğun bir trafik olacak ve araçların ağırlığı ne kadar? Düz yollarda çokta gerekli bir yöntem olmayabilir, kaldı ki benimde gördüğüm örnekler genellikle kavşak bölgelerinde yapılmış düzenlemeler, hat boyunca böyle bir maliyete pek giren olmuyor, kavşak ve dönemeçlerde bulunması gayet iyi ama düz hat boyunca böyle bir işe girişmek bana da biraz gereksiz masraf olarak görünüyor. Tekrar söylüyorum teknik kısmına yorum yapamam çok gerekli olsaydı diğer örnek kentler de yapardı diye düşünüyorum.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 09 Eki Pzr, 2011 12:15

Dün Cumhuriyet Caddesi'nde biraz biraz resim çektim.İyi bir fotoğrafçı olmadığım için bir kısmını ve kendimce önemli ve güzel olanları paylaşacağım :D Öncelikle şu söyleyim.Caddeye en son 4-5 ay önce gitmiştim.O zamandan bu yana özellikle binalarda bir değişim var.Belediyenin çalışmaları yerinde ama daha iyi olabilirdi tabi.Bundan sonra dükkan sahiplerine kalmış durumda.Daha fazla cafe-bar-kitapçı olmalı diye düşünüyorum.Perdecilerin kalkması lazım.Ve bence eğer birazcık paranız varsa gelin yatırım yapın.2 sene içinde ikiye katlanacak gibi buralar :D Kaçırmayın derim abiler :D
Saymadım ama ya dört ya da beş tane durak vardı.Duraklara aşağıdaki gibi panolar asmışlar
Resim
Resim
Tramvayı bizzat kullandım.Ücret çok iyi.Normal 50 kuruş, öğrenci kartına 30 kuruş :) İçinden de bazı resimler var aşağıda.
Resim
Resim
Resim
Resim
Burada da sanırım büfe olarak kullanılsın diye araçlar getirilmiş ama henüz bir işlevi yok.
Resim
Güvenlik elemanımız poz veriyor diğer taraftan öteki araç geçerken :)
Resim
Resim
Resim
Resim
Araç deposnunun dışına da çevreye uysun diye bir uygulama yapmışlar.
Resim
Resim
Yeni hattın rayları yanda duruyor.
Resim
Hattın devamında da ray altına beton atılmış.Hava yağmua dönmek üzereydi gezme fırsatım olmadı.Başından iki resim çekebildim sadece.
Resim
Resim
Son resimde de dönüşte Zafer Meydanı'nda Mehteran Takımı'nın gösterisine denk geldim.Arkada tramvay aracı var ama görebilirseniz.. Biraz küçük de :)
Resim
Sonuç olarak tramvay caddeye değer katmış ama eksiklikler görülüyor.Mesela halâ özel araçlar caddeye giriyor.Motorsikletler tabiri caizse fink atıyor.Ama çözülebilecek şeylerdir diye düşünüyorum.Saygılar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Pzr, 2011 17:58

Hasan harika fotolar, gerçekten güzel olmuş eline sağlık. Durak tabelaları böyle bir hat için iyi tabii, nostaljik olsun diye "KAHVERENGİ" yapmışlar :):):):) hahahaah aklıma eskilerden bir şey geldi de nostaljik olsun diye bir hattı kahverengi yapmak gibi :) ehüü neyse.

Araçlar güzel yakışmış ama o caddenin darlığında böyle bir işletme yapmak, bu işletme ile caddenin değeri artarmı düşermi tartışılır, yani evin kapısına yakın tramvay durağı iyidir ama gün boyu camın önünden böyle gürültülü araçların geçmesi ne kadar iyidir? Dükkanınıza yakın raylı sistem iyidir ama yayaların bol olması gereken bir caddede hele ki dar ise ne kadar doğrudur? Bugün için belki sorun değil ama ileride sorun olacak diye düşünüyorum, belki de bu hat Bursa' nın ilk tramvay hattı olduğu gibi ilk sökülen tramvay hattı da olacaktır, ama o cadde sakinliğini muhafaza eder ve çok yaya çeken bir alana dönüşmez ise o tramvayda rahatsız edici olmaz bana göre.

Ücret çok ucuz gerçekten, çerezlik gibi olmuş o paraya :) o büfe gibi tramvay olayı da ilginç, bakalım ne için kullanılacak ama iyi fikir. Tramvayı daha çok çevre ve halk ile bütünleştirmek için bana iyi bir fikir gibi geldi. En azından etrafta Metro Kuruyemişçisi, Metro Börekçisi gibi tabelalar görmekten daha anlamlı.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1596
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 09 Eki Pzr, 2011 19:57

Resimler çok da güzel :) nesi var gayet doyurucu oldu...Teşekkürler :D

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 10 Eki Pzt, 2011 12:06

Aslında haklısın Esat Abi, cadde hakikaten dar; hele ki iki tramvayın yanyana geldiği yerde sağdan ve soldan ikişer metre yer kalıyor yayalar için. Yaya yoğunluğu kesinlikle artıyor.Esnafa bu anlamda katkısı olduğunu düşünüyorum.İleride de umarım tramvay eksi değil de artı değer katar ve yerlerinden sökülmek zorunda kalınmaz :) Ama yine de ben para bulursam cafe açacağım. :D Ayrıca beğenmenize sevindim Kemal Abi. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Pzt, 2011 12:15

Vay Hasan ne diye öğretmen oldun başımıza :) işletme okusaydın ya girişimci gençlik :):) hahaha şaka diyorum ya, en azından ticarette atanma derdi yok :P

Tramvay Kafe, ya dün eleştirdim ha bu tabelayı bir yerde :P

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Eki Pzt, 2011 12:16

Orada daha alışık değiller, problem o. Caddeyi taşıtlara kapatacaksın, tramvaylarla insanlar gezecek, o kadar. Freiburg'un şehir merkezi (!) bazı yerlerde (her yerde değil tabiî) çok dar. Bu en merkezî Çeşme yeri (Bertoldsbrunnen), sırf misal olsun diye:

Resim

Resim

Resim

Hele hele iki Combino yanyana üşüştü mü, iş bitti, oradan 5 hat geçiyor.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön